Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2014, 10:08   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Omdat dat niet past in een Disneyverhaal.
het probleem is natuurlijk ook dat sommigen ook die negatieve zaken niet willen zien/zeggen, net zoals die Nederlander in dat opiniestuk zegt.

In onze gemeente zijn er ook problemen met de kinderen van Turkse afkomst op het vlak van taal, schoolmentaliteit, begeleiding door de ouders, betalingen van facturen.

Door dit onder de mat te schuiven, wat door ons gemeentebestuur systematisch gebeurt, helpt men niemand. in de eerste plaats niet de Turkse gemeenschap.
Oud 2 april 2014, 10:13   #22
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het enige waar ze nu af en toe mee worstelen is de draad van hun adaptor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 10:17   #23
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het zijn Vlamingen die op zichzelf geplooid zijn, die schrikken als ze een andere taal dan het Nederlands in Vlaanderen horen......................zelfs als men het maar over toeristen heeft. Men zou hen moeten leren meer open te zijn.
Wat een bullshit. Vlaanderen is véél opener dan de francophonie in dit land. De francophonie heeft gewoon het 'geluk' dat vele migranten al Franstalig zijn. De afgelopen decennia werd door Franstalige politici de open deuren-politiek gevoerd om zo de Vlaamse meerderheid in België te kunnen breken.

Los hiervan zijn Franstaligen véél meer in zichzelf gekeerd dan de Vlamingen. Franstaligen zijn quasi volledig opgesloten in hun francophonie en weten amper wat er buiten die francophonie in de wereld gebeurt. Ze kijken maar naar één richting: la France, la France, la France.

Vlamingen daarentegen zijn meestal meertalig, kijken voor hun stadsvernieuwing vaak naar Scandinavië, Nederland, Duitsland,... de muziekgroepen die in het Engels zingen zijn niet meer te tellen, er zijn ook Vlamingen die in het Frans zingen en hiermee grote successen boeken in Frankrijk, idem voor Spaans en Duits, Vlaamse festivals zijn internationale bijeenkomsten geworden die meer buitenlanders trekken dan de Olympische Spelen en waar het Engels(!) de voertaal is geworden, de Vlaamse televisie programmeert series uit de meest diverse landen (met ondertiteling, dus niet gedubd zoals in la francophonie waardoor men zich alweer afzondert van élke andere taal!), en zo kan ik nog een tijdje doorgaan...

Dus Vlaanderen voorstellen als in zichzelf gekeerd is de grootste ONZIN die er bestaat, en al zéker komende van een Franstalige die behoort tot een gemeenschap die amper buiten de Francophonie kijkt!

Kijk trouwens eens hoe uw gemeenschap er aan toe is: http://www.rtbf.be/video/detail_la-c...nie?id=1907684

Laatst gewijzigd door Zeno! : 2 april 2014 om 10:27.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 10:22   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
DS online 2.4.14

30 jaar multiculpropaganda, tegenwoordig diversiteitspropaganda werpt geen vruchten af.
Wat een afgang voor de multikulpredikanten van de linkse kerk.
Of, net wel.

Ik weet dat als de overheid veel tijd en middelen spendeert om mij van iets te overtuigen dat er iets verkeerd zit.
Oud 2 april 2014, 10:23   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Zoals je aan de naam kan merken is Schaarbeek een oorspronkelijk Vlaamse gemeente.Wat is er nu met die oorspronkelijke bewoners gebeurd?
Zijn ze Arabisch geworden,weggepest of afgemaakt?
Mij lijkt het dat ze iets te open zijn geweest.
Als je zo graag naast en onder Afrikanen woont lijkt Afrika me een goede bestemming voor jou.De Vlaamse jeugd denkt daar anders over, en dat is hun goed recht.
Een deel van de Vlaamse jeugd, niet DE Vlaamse jeugd.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 10:23   #26
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het probleem is natuurlijk ook dat sommigen ook die negatieve zaken niet willen zien/zeggen, net zoals die Nederlander in dat opiniestuk zegt.

In onze gemeente zijn er ook problemen met de kinderen van Turkse afkomst op het vlak van taal, schoolmentaliteit, begeleiding door de ouders, betalingen van facturen.

Door dit onder de mat te schuiven, wat door ons gemeentebestuur systematisch gebeurt, helpt men niemand. in de eerste plaats niet de Turkse gemeenschap.
Die "eergierigheid" is een pluspunt volgens jou,maar dat moet je dan ook met enige nuance pakken.Willen winnen is wel goed,maar kunnen verliezen hoort ook bij sport.En als het over "familie-eer" gaat word het nog veel moeilijker.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 10:24   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ik er zie niets verkeerds mee vind. Omdat ik voor een open wereld en niet voor een bekrompen wereld ben.
Gelukkig leef jij in een waandenkwereld en ben je de baas niet.
Oud 2 april 2014, 10:26   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch is multiculturaliteit een pluspunt. Ik heb jaren in Schaerbeek gewoond, omringd door Arabieren en ik heb nooit problemen met hen gehad. Waar ik nu woon, leven Zwart-Afrikanen boven mij en ik heb ook nooit problemen met hen gehad. Die menging van verschillende culturen, talen in eenzelfde land heb ik juist zeer graag.
Die bekrompen Vlamingen, die ze ondervroegen, dromen misschien van een Vlaanderen waarin geen enkele Franstalig of vreemdeling leeft maar dat is gewoon een utopie. Het zijn Vlamingen die op zichzelf geplooid zijn, die schrikken als ze een andere taal dan het Nederlands in Vlaanderen horen......................zelfs als men het maar over toeristen heeft. Men zou hen moeten leren meer open te zijn.
wat ben ik blij te horen dat jij in Schaarbeek (niet Schaerbeek, dat is Frans) zoveel Nederlands hebt horen praten tussen al die afrikaanse talen en culturen.

Hier in Antwerpen is dat natuurlijk niet zo. Elke vreemdeling die hier een domicilie aanvraagt moet eerst perfect "schild en vriend" kunnen zeggen of we onthoofden hem. (jaja, we zijn reeds geintegreerd).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 10:28   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die "eergierigheid" is een pluspunt volgens jou,maar dat moet je dan ook met enige nuance pakken.Willen winnen is wel goed,maar kunnen verliezen hoort ook bij sport.En als het over "familie-eer" gaat word het nog veel moeilijker.
nuance is altijd goed. zij kunnen idd soms wat leren verliezen.
Oud 2 april 2014, 10:32   #30
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Wat een bullshit. Vlaanderen is véél opener dan de francophonie in dit land. De francophonie heeft gewoon het 'geluk' dat vele migranten al Franstalig zijn. De afgelopen decennia werd door Franstalige politici de open deuren-politiek gevoerd om zo de Vlaamse meerderheid in België te kunnen breken.

Los hiervan zijn Franstaligen véél meer in zichzelf gekeerd dan de Vlamingen. Franstaligen zijn quasi volledig opgesloten in hun francophonie en weten amper wat er buiten die francophonie in de wereld gebeurt. Ze kijken maar naar één richting: la France, la France, la France.

Vlamingen daarentegen zijn meestal meertalig, kijken voor hun stadsvernieuwing vaak naar Scandinavië, Nederland, Duitsland,... de muziekgroepen die in het Engels zingen zijn niet meer te tellen, er zijn ook Vlamingen die in het Frans zingen en hiermee grote successen boeken in Frankrijk, idem voor Spaans en Duits, Vlaamse festivals zijn internationale bijeenkomsten geworden die meer buitenlanders trekken dan de Olympische Spelen en waar het Engels(!) de voertaal is geworden, de Vlaamse televisie programmeert series uit de meest diverse landen (met ondertiteling, dus niet gedubd zoals in la francophonie waardoor men zich alweer afzondert van élke andere taal!), en zo kan ik nog een tijdje doorgaan...

Dus Vlaanderen voorstellen als in zichzelf gekeerd is de grootste ONZIN die er bestaat, en al zéker komende van een Franstalige die behoort tot een gemeenschap die amper buiten de Francophonie kijkt!

Kijk trouwens eens hoe uw gemeenschap er aan toe is: http://www.rtbf.be/video/detail_la-c...nie?id=1907684
Ik had het over dit deel van de Vlaamse jeugd die op zichzelf geplooid is, niet over Vlaanderen in zijn geheel. Wat u zegt is trouwens niet verkeerd, behalve het feit dat de Franstaligen alleen op Frankrijk gericht zijn.
Oud 2 april 2014, 10:34   #31
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat ben ik blij te horen dat jij in Schaarbeek (niet Schaerbeek, dat is Frans) zoveel Nederlands hebt horen praten tussen al die afrikaanse talen en culturen.

Hier in Antwerpen is dat natuurlijk niet zo. Elke vreemdeling die hier een domicilie aanvraagt moet eerst perfect "schild en vriend" kunnen zeggen of we onthoofden hem. (jaja, we zijn reeds geintegreerd).
De vraag was niet schild en vriend maar s'gildes vriend. Zijt ge vriend van de gilde.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 10:35   #32
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gelukkig leef jij in een waandenkwereld en ben je de baas niet.
Uw ideale wereld is een Vlaanderen zonder Franstaligen, zonder vreemdelingen maar dat blijft gelukkig maar een utopie. Heel veel Franstaligen en vreemdelingen wonen in Vlaanderen en zeker ook in uw buurt. Dat dit u stoort, is uitstekend nieuws!
Oud 2 april 2014, 10:35   #33
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Een deel van de Vlaamse jeugd, niet DE Vlaamse jeugd.
Klopt,eerst zijn het kinderen en staan ze open voor alles wat hun gezegd wordt,daarna worden ze slimmer en leren ze voor zichzelf te denken.
Alléz, een deel dan toch.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 10:37   #34
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Hopelijk laten de stemgerechtigde jongeren die er ook genoeg van hebben dit klaar en duidelijk zien op 25 mei 2014. Nog, 53 dagen.....................zucht.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 10:37   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw ideale wereld is een Vlaanderen zonder Franstaligen, zonder vreemdelingen maar dat blijft gelukkig maar een utopie. Heel veel Franstaligen en vreemdelingen wonen in Vlaanderen en zeker ook in uw buurt. Dat dit u stoort, is uitstekend nieuws!
Ook nu weer bewijs je mijn stelling dat je in een waandenkwereld leeft, iedereen hier weet hier ondertussen dat ik u, als Franstalig Vlaming, aanvaard als deel van mijn volk.
Oud 2 april 2014, 10:39   #36
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
aan de uitslag van het FN in Frankrijk te zien, is het niet enkel de Vlaamse jeugd die zo denkt.

Het feit is dat heel wat mensen, niet alleen jongeren, criminaliteit snel linken aan migranten en dat de Islam geen goed imago heeft, dat is ook gekend.

Dat zomaar enkel op de bekrompen Vlaming/Nederlander/Fransman steken, is kortzichtig en strookt niet met de waarheid.

Ook mensen van allochtone afkomst zien dat in. Lees maar dit eens: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/...voorzien.dhtml
De uitslag van het FN is te relativeren. Niet heel Frankrijk heeft FN gestemd en waar ze gewonnen hebben, hebben we het alleen over een tiental gemeenten of steden....................Peanuts als u dat met heel Frankrijk vergelijkt.

Laatst gewijzigd door Everytime : 2 april 2014 om 10:45.
Oud 2 april 2014, 10:40   #37
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ook nu weer bewijs je mijn stelling dat je in een waandenkwereld leeft, iedereen hier weet hier ondertussen dat ik u, als Franstalig Vlaming, aanvaard als deel van mijn volk.
Zou u het aanvaarden als u verneemt dat uw buren Walen zijn?
Oud 2 april 2014, 10:43   #38
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De uitslag van het FN is te relativeren. Niet heel Frankrijk heeft FN gestemd en waar ze gewonnen hebben, hebben we het alleen over een tiental gemeenten of steden....................Peanuts vergeleken als u dat met heel Frankrijk vergelijkt.
We zullen zien hoe ze het Europees doen, want daar worden de zetels verdeeld naar evenredigheid van stemmen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 10:43   #39
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt,eerst zijn het kinderen en staan ze open voor alles wat hun gezegd wordt,daarna worden ze slimmer en leren ze voor zichzelf te denken.
Alléz, een deel dan toch.
Ze hebben een aantal Vlaamse jongeren ondervraagd en ze concluderen dat heel de Vlaamse jeugd zo denkt : totaal belachelijk. Bij de Vlaamse jeugd is het zoals bij Franstalige, Franse, Duitse, enz.............jeugd : u zal er evenwel open als bekrompen mensen vinden.
Oud 2 april 2014, 10:44   #40
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
We zullen zien hoe ze het Europees doen, want daar worden de zetels verdeeld naar evenredigheid van stemmen.
Europese verkiezingen zijn van geen belang en zullen nog weiniger volk aantrekken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be