Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 3 april 2014, 19:46   #21
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

De handschoenen gaan af bij Magnette
Oud 3 april 2014, 19:47   #22
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Tot hiertoe: kritiek van De Wever op voorbije jaren (en decennia) is vaak wel terecht, maar geeft nooit zelf concrete oplossingen aan
Hij geeft die wel aan: een wezenlijk loonlastenvermindering, en dan trekt de rest zich vanzelf op gang.
33% loonlasten voor bedrijven + 13.07% sociale lasten voor de werknemer + een enorme taxatie is dodelijk voor het economisch weefsel.
Vigilant is offline  
Oud 3 april 2014, 19:49   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

De Wever is stemmen aan het winnen.
Oud 3 april 2014, 19:52   #24
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De Wever is stemmen aan het winnen.
Ik twijfel nog. Eerst afwachten wat de media van dit gesprek gaan filteren en aan de aandacht brengen. Onderschat de linkse media niet.
Oud 3 april 2014, 19:52   #25
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Hij geeft die wel aan: een wezenlijk loonlastenvermindering, en dan trekt de rest zich vanzelf op gang.
33% loonlasten voor bedrijven + 13.07% sociale lasten voor de werknemer + een enorme taxatie is dodelijk voor het economisch weefsel.
Vrijheideerst is offline  
Oud 3 april 2014, 20:03   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat een sukkelaar die Magnette.
Oud 3 april 2014, 20:10   #27
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ontmaskerd worden als grote separatist Arme Magnette.
fonne is offline  
Oud 3 april 2014, 20:12   #28
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Magnette zit constant dingen te verkondigen over n-va of BDW die niet kloppen. Het is er aan te zien dat ze zoiets gewoon zijn in Wallonië, zonder tegenwind te krijgen. Nu is het waarschijnlijk de eerste keer dat hij tegenwind krijgt, en blijkbaar gaat hem dat niet goed af.

Zopas kwam BDW weer zeer goed uit de hoek, met een reactie op het "geen probleem voor een minderheidsregering" van Magnette.
Eduard Khil is offline  
Oud 3 april 2014, 20:13   #29
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Over alvast één punt zijn de twee tegenstanders het eens: de wettelijke pensioenleeftijd moet niet naar omhoog. Hoezo???
DucDEnghien is offline  
Oud 3 april 2014, 20:15   #30
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Over alvast één punt zijn de twee tegenstanders het eens: de wettelijke pensioenleeftijd moet niet naar omhoog. Hoezo???
hoeft ook niet op dit moment. Indien iedereen al zou werken tot 65 (zoals het hoort) dan tot 57 (zoals het in praktijk is) dan zijn dat al heel wat jaren gewonnen
Eduard Khil is offline  
Oud 3 april 2014, 20:18   #31
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Waarom spreekt die Vlaamse moderator constant Frans en doet de franstalige moderator niet de moeite om 1 woord NL te spreken?
Vigilant is offline  
Oud 3 april 2014, 20:20   #32
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is absoluut geen Vlaamse prioriteit. Eerst moeten ze de Walen maar eens aan het werken zetten zodat die ook bijdragen aan de RSZ. Waarom zou een Vlaming tot zijn 70 moeten werken om de Waalse hangmatters te blijven betalen?
fonne is offline  
Oud 3 april 2014, 20:21   #33
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Magnette zit constant dingen te verkondigen over n-va of BDW die niet kloppen. Het is er aan te zien dat ze zoiets gewoon zijn in Wallonië, zonder tegenwind te krijgen. Nu is het waarschijnlijk de eerste keer dat hij tegenwind krijgt, en blijkbaar gaat hem dat niet goed af.

Zopas kwam BDW weer zeer goed uit de hoek, met een reactie op het "geen probleem voor een minderheidsregering" van Magnette.
Daar had hij Magnette goed bij de ballen. Magnette is een sepratist in mind : enkel de belangen van de Wallobruxellois tellen. Wat de Vlaming vindt van d e minderheidsregering kan hem geen reet schelen. En dat de Belgische unitarist uithangen. Hoe achterbaks!
Vigilant is offline  
Oud 3 april 2014, 20:22   #34
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
hoeft ook niet op dit moment. Indien iedereen al zou werken tot 65 (zoals het hoort) dan tot 57 (zoals het in praktijk is) dan zijn dat al heel wat jaren gewonnen
Ik werk niet, ik amuseer mij. Dat is het verschil met het plebs.
DucDEnghien is offline  
Oud 3 april 2014, 20:27   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik werk niet, ik amuseer mij. Dat is het verschil met het plebs.
Oud 3 april 2014, 20:28   #36
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Magnette is een zeer goed debater. Dat bleek deze avond ook weer eens. De Wever evenzeer. Ze waren beiden aan mekaar gewaagd. Of zulke debatten nu veel zoden aan de dijk brengen is echter weer een andere zaak. Ik vrees van niet.
Het Oosten is offline  
Oud 3 april 2014, 20:28   #37
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik vond de moderatie een beetje zwak. Magnette kreeg veel meer gelegenheid tot spreken, al vond hijzelf dat niet . Gelukkig is De Wever iemand die in een minimum van tijd zeer doorslaggevende antwoorden kan geven.

De spraakwaterval van Magnette was minder beklijvend dan de korte replieken van DW;
omaplop is offline  
Oud 3 april 2014, 20:29   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Ik vond het een erg interessant debat. Op nogal wat punten staan de standpunten lijnrecht en keihard tegenover elkaar. Wat voor mij de deur dicht deed slaan was de ijskoude verklaring van Magnette dat hij weigert het thema van confederalisme aan te snijden. Meer nog, op een bepaald ogenblik stelde hij tegenover De Wever: "Vous parlez toujours du confederalisme et vous refusez de parler de l'économique". Kijk, dit is van de kant van Magnette moedwillige blindheid. Want de inhoud van het confederalisme gaat nu net voor het leeuwendeel over het sociaal-economische. Mijn indruk is dat ze dat gewoon niet willen erkennen en tegenover hun Franstalig publiek het zo voorstellen dat wij nog steeds en voortdurend over niets anders bezig zijn dan over de taalkwestie.

Laatst gewijzigd door quercus : 3 april 2014 om 20:41.
quercus is offline  
Oud 3 april 2014, 20:31   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou, dat zou ik toch niet durven zeggen hoor, ook al ben ik het met hem volstrekt niet eens.
quercus is offline  
Oud 3 april 2014, 20:32   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Daar had hij Magnette goed bij de ballen. Magnette is een sepratist in mind : enkel de belangen van de Wallobruxellois tellen. Wat de Vlaming vindt van d e minderheidsregering kan hem geen reet schelen. En dat de Belgische unitarist uithangen. Hoe achterbaks!
Die tactiek heeft BDW geleerd van die man van Groen.

De ene week was er een debat tussen BDW en FDW, waar BDW stond te roepen tegen FDW a la, dat is zuivere oorlogstaal, met die oorlogsretoriek doen wij niet mee!

De week erna was er een debat tussen BDW en iemand van Groen - ik meen dat het Van Besien was, en die groene die riep tegen BDW, dat is zuivere oorlogstaal, met die oorlogsretoriek doen wij niet mee!

De Wever stond erbij met een beteuterd gezichtje. Nu blijkt dat hij die tactiek heeft onthouden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be