![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig niet!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volkert Van der Graaf is ook zo'n doordrammer...
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga nooit in pensioen. Ze mogen mijn pensioen stoppen waar de zon nooit schijnt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Als sympathisant van de part-time vastbenoemde muziekleraars met een muziekgroepje in bijberoep:
Demonen: B - E - D - A - N - K - T voor dit voortreffelijke nieuws! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() het feets gaat door...en Demonen zijn plaat slaat door...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben dus een doemdenker omdat ik besef dat de pensioenen zoals ze nu bestaan niet houdbaar zijn. Neen hoor, ik ben simpelweg een realist en jij bent een naieveling als je ook maar enig vertrouwen hebt in Vandelanotte, Decroo en consoorten. Ze hebben het te lang op zijn beloop gelaten met onze Waalse alcoholverslaafde als summum
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogal pathetisch dat dezelfden die steeds klaar staan om oordeel te vellen over de moraliteit van de ondernemingen (die concurrentieel moeten knokken) absoluut geen problemen hebben met op termijn onbetaalbare ambtenaren pensioenen.
Eigen zak eerst en après nous le déluge zolang ze maar hun vet pensioen blijven trekken ten koste van de gehele gemeenschap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Brave mensen gaan naar de hemel...de stoute overal ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De stouten bezitten de hemel en sturen je eerst door het vagevuur voor ze je naar de hel sturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Griekenland ;
De voornaamste maatregelen die sindsdien van kracht werden, opgelegd door Europa in ruil voor ECB-geld : Werk • Akkoorden op ondernemingsniveau primeren op akkoorden op sectorniveau. • Alle beperkingen op de deeltijdse arbeidsduur en tijdelijke contracten worden afgeschaft. • Er is een proefperiode van een jaar vastgesteld voor nieuwe jobs (tegen twee maanden nu). Tijdens die periode kunnen de werkgevers de werknemer zonder opzegtermijn en zonder vergoeding ontslaan. • De Bolkestein-richtlijn bepaalt dat het minimumloon wordt afgeschaft om de investeringen aan te moedigen. Sociale zekerheid • De werkloosheidsuitkeringen worden drastisch verlaagd om 500 miljoen euro te besparen. • Hervorming van de belangrijkste parameters van het pensioenstelsel. De overheidsuitgaven voor de pensioenen mogen tussen 2009 en 2060 maar met 2,5% van het bnp stijgen. • De lijst met zware beroepen wordt herzien, zodat in totaal nog maar 10% van de werknemers hiervoor in aanmerking komt. De pensioenleeftijd in de sectoren en de beroepen die van de lijst worden uitgesloten, zal met 5 tot 7 jaar stijgen. • Er worden nieuwe voorwaarden ingevoerd om recht te hebben op een invaliditeitsrust. Duizenden pensioenen van mindervaliden worden herbekeken, met als gevolg dat heel wat pensioenen worden verminderd en zelfs afgeschaft. • Verhoging met 20 tot 30% van de ziekenhuiskosten voor verzorging en onderzoeken. Belastingverhogingen • Een nieuwe verhoging van de btw van 11% naar 23% voor bijna een derde van alle goederen en diensten. • Bevriezing van de indexering van de pensioenen, wat betekent dat de gepensioneerden 10 miljoen euro verliezen. • Forfaitaire belasting van de zelfstandigen, wat minstens 400 miljoen euro zal opbrengen. • Premies voor overuren in overheidsbedrijven worden beperkt. Privatisering van de strategische sectoren • Spoorwegen: vermindering van het aantal werknemers met 35%. Verhoging van de tarieven om de inkomsten van de maatschappij met 55% te doen stijgen. Vermindering van het minimumloon met 20%. Verkoop van de activa van de spoorwegen en afstaan van rendabele lijnen aan privémaatschappijen die de tarieven zullen verhogen. Sluiting van de zogenaamde “verlieslatende” lijnen. • Openbaar vervoer: massale ontslagen, loonsverlaging, afbraak van de rechten van de werknemers, verhoging met 30 tot 50% van de ticketprijzen. Verminderd aanbod en sluiting van een aantal lijnen. • Energie: liberalisering van de energiemarkt en toekenning van de infrastructuur van het openbaar elektriciteitsbedrijf (DEH) aan industriële privégroepen. Drastische verhoging met 40 tot 100% van de tarieven voor gezinnen en boeren. • De gereglementeerde beroepen (bijvoorbeeld taxichauffeurs) worden geliberaliseerd: de toetredingsdrempel tot die beroepen wordt verlaagd • Kerst-, paas-, en zomerpremies voor ambtenaren en gepensioneerden van de openbare en de privésector worden afgeschaft. • 20% minder loon voor de ambtenaren. • Lonen en pensioenen in de openbare en privésector zijn voor de komende drie jaar bevroren. • De uitbetaling van de tweede schijf van de “solidariteitstoelage” ten voordele van de armste lagen van de bevolking wordt geschrapt. • In 2010 werd de btw al twee keer verhoogd. • in 2010 werden de accijnzen op brandstoffen drie keer opgetrokken, waardoor de prijs van benzine aan de pomp met 63% steeg. • In 2010 werden de accijnzen op alcohol en tabak drie keer verhoogd. De prijs van sigaretten steeg in een jaar tijd ook met 40%. De prijs van drank steeg met 3 euro per fles. • Een bijkomende belasting voor zelfstandigen op basis van hun inkomsten van 2009. • Je moet 40 in plaats van 37 jaar bijdragen hebben betaald om een volledig pensioen te krijgen. • De pensioenen zijn drastisch verminderd (meer dan 35%). • Door de afschaffing van het brugpensioen is pensioen onder de 60 jaar niet meer mogelijk. Dat treft vooral moeders en mensen met meer dan drie kinderen. • 6% per jaar minder pensioen voor mensen die 40 jaar bijdragen hebben betaald en het “aandurven” voor hun 65ste met pensioen te gaan. • Het systeem van het ambtenarenpensioen wordt afgebroken. Voortaan is het een kopie van het socialezekerheidssysteem van de privé. • Vrouwen moeten voortaan 5 tot 17 jaar langer werken in naam van de gelijkheid van mannen en vrouwen. • Het principe van de “aanpassing” van de pensioenen aan de levensverwachting wordt ingevoerd. Dat effent de weg naar werken tot je 70ste. • De overheidsuitgaven voor de pensioenen worden sterk teruggeschroefd: voortaan dekken ze enkel nog het pensioen gebonden aan lonen. • Collectieve arbeidsovereenkomsten en minimumloon zijn afgeschaft. Een nieuwe wetgeving voorziet in een lagere beginwedde voor jongeren en langdurig werklozen. Onder het voorwendsel dat men jongeren en langdurig werklozen aan werk wil helpen wordt het minimumloon van 740 euro naar 500 euro teruggebracht. • De werkdag van acht uur wordt afgeschaft en de premies voor overwerk worden verminderd. • Het maximum aantal toegestane ontslagen voor ondernemingen is opgetrokken van 21 naar 200 werknemers. • De ontslagvergoeding is met 50% verlaagd. Situatie België : - Europa eist begrotingsevenwicht in 2016 : 13 miljard Euro - Europa eist dat de concurrentiekracht met de buurlanden hersteld wordt in 2015 : 15 miljard Euro - Europa eist een plan dat de betaalbaarheid vd pensioenen garandeerd tot 2060. De volgende 4 jaren stijgen die uitgaven met 10 miljard Euro!! - Legervakbonden gaan ministers individueel gerechtelijk laten vervolgen bij ongelukken wegens verouderd materiaal. - Nmbs maakt structureel verlies : afgelopen jaar was dat reeds 331 miljoen Euro. - Er is geen geld om de wegen te onderhouden - Betalingen worden vanaf november doorgeschoven naar januari het jaar erop - Overheid heeft geen geld om investeringen te doen en probeert via volksleningen onder de Europese radar te blijven - onze handelsbalans is reeds 7 jaar in het rood - onze schuld groeide onder Di Rupo (2,5 jaar) met 60 miljard Euro nominaal - etc etc etc Die 12 ambtenaren uit de pensioencommissie hun voorstel om de ambtenarenpensioenen te behouden werd door het VBO weggelachen en economen noemen dit waanzin en onbetaalbaar. Laatst gewijzigd door demonen : 8 april 2014 om 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=demonen;7091080]Indien U mij wenst te vergelijken met een moordenaar dan zegt dat meer over U dan over mij.
Ik vind uw uitspraak walgelijk![/ U heeft gelijk ....alleszins ik was tevreden weer iets te lezen van U..Trouwens ik vind U een zeer beleefd iemand en ik meen dat ....echt waar het siert U ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Met één verschil toch. Ik heb mijn pensioen geweigerd (niet zo vet als zelfstandige, niettegenstaande ik in mijn professioneel leven een paar honderden miljoenen euro's aan lonen, loonlasten, belastingen en taxen allerhande heb betaald). Geweigerd want ik ga door tot de finish. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 april 2014 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |