![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik vind dat je overdrijft; een beetje propagandistisch overdrijven zeker? Minstens de context is: wij zijn nuttier als zweep; wij zijn niet bereid tot compromis wegens de afglijding ... bla bla .. Nu, als nva'er moet ik het Belang niet verdedigen of uitleggen. Maar 'k wou het toch wel even zeggen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vandaar mijn jarenlang actief zijn in de Vlaamse beweging, zeker? Trouwens, ik was van eind 2006 tot de zomer van 2010 lid van het VB, toen ik kon hopen dat MRM & FVH gingen "winnen". Helaas. Met bepaalde standpunen van het Belang ben ik het trouwens nooit eens geweest en over een ander (drugs) ben ik van mening verandert. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lieven van Gils: "Waar staat u dan precies voor?" Gerolf Annemans: "Bij ons is - anders dan wat u, u kondigde het programma ook aan als 'wat als zij het 100% voor het zeggen zouden hebben of carte blanche' - ja, wij zijn een zweeppartij. Wij houden de zaken recht en duidelijk. Zij hebben gekozen voor de machtsparticipatie, wat destijds ook de Volksunie een beetje deed. En dus door de aard zelf moeten zij dus compromissen en onduidelijke dingen doen, bochtenwerk ten toon spreiden, wat nogal eens tot spreidstanden leidt en dergelijke. Ja, dat heb je bij ons niet. Wij zijn echt een partij die de druk op de ketel wij houden, onder meer ten opzichte van de N-VA, maar niet alleen de N-VA. En wij doen dat vanuit een Vlaamsnationalistische invalshoek." Vlaams Belang wil geen compromissen maken, Vlaams Belang wil niet kiezen voor machtsparticipatie. Ze wensen dus niet deel te nemen aan de macht. Duidelijker kan niet.
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Rare topic. De bedoeling van de ts was vermoedelijk wat reacties te verzamelen van de uitzending "Reyers politiek", gisteravond waarin het VB, vertegenwoordigd door huidig voorzitter Annemans en fractieleider Barbara Pas hun visie konden geven over hun partij.
Niets is minder waar. Niemand van het VB geeft hier thuis. Merkwaardig. Het was nochtans een interessante uitzending waarin de beide vertegenwoordigers van de partij op een heldere manier over het verleden, het heden en de toekomst van hun partij praatten. En dit op een zeer rustige manier. Het was opvallend dat de aanvallen op de N-VA achterwege bleven. De laatste partij werd zelfs maar even door Annemans vermeld. Wat een tegenstelling met dit forum. Zelfs in een topic omtrent het VB kunnen de aanvoerders van de haatbrigade tegen de N-VA het niet nalaten hun duivels te ontbinden. Iedereen kan vaststellen dat de hierbij gehanteerde terminologie de grenzen van het toelaatbare bijna overschrijdt. Wel heren VB'ers, ik begrijp jullie niet meer. Geloven jullie niet meer in de partij? Is het zover gekomen dat de haat tegen de andere Vlaams-nationale partij de liefde voor de eigen partij totaal verdrongen heeft? Natuurlijk vertegenwoordigen jullie niet de grondstroom van het VB. Ikzelf blijf geloven dat het VB nog een toekomst heeft. Zeker na de uitzending van gisteravond. |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 april 2014 om 16:51. |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ewinter_grills Bovendien een staaltje van een degelijke, zinvolle, en beschaafde politieke discussie over de migranten-problematiek ! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 april 2014 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat echter op geen enkele manier gezegd wordt is dat zij nooit aan de macht wensen deel te nemen. Annemans weet ook wel dat wat hij ook doet of zegt, de kans dat hij straks meebestuurt nihil is. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je een beetje de geschiedenis van het VB zou kennen zou je het eventueel anders formuleren. 1. Afsplitsing van de VU (die in een regering stapte), ontstaan van de "zweep"partij. 2. VB heeft altijd gezegd enkel in Belgische regering te stappen als het de laatste zou zijn. (dus die niet aan de Belgische "macht" gaat deelnemen) Denk je nu echt dat ze indertijd ( burgemeester Antwerpen ) zouden gezegd hebben....neen we hebben gewonnen maar doen jullie maar verder? (Ik heb het dus over 50% +1) 3. Een CS rond een politieke partij is per definitie niet correct, ik heb menen te begrijpen dat het 70 punten plan verticaal geklasseerd is.... 4. Ik zie niet in waarom de VB'ers hier op het forum niet zouden mogen klagen, al of niet over het CS. Als de Bubbers, de PVDA'ers continue mogen klagen over het feit dat ze niet genoeg aandacht krijgen in de media of geen toelage krijgen , dan mogen de VB'ers hier toch ook wel klagen , niet ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá Laatst gewijzigd door nabat54 : 9 april 2014 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Schepen
|
![]() Politiek is vooruitkijken in de toekomst en enkel het VB doet dit, vandaar dat ze zeker mijn stem krijgen. U moet maar eens naar reyerslaat kijken : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1934763
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#33 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 9 april 2014 om 17:39. |
||||
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
VB heeft N-VA al verschillende keren de hand gereikt. Bij de gemeenteraadsverkiezingen bv. http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...rp-helpen.aspx N-VA heeft daar nooit willen op in gaan. Wegens de stijl, enz... Aanvankelijk was N-VA nochtans tégen het cordon, nochtans is de stijl van het VB eigenlijk altijd dezelfde geweest. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#36 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#37 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 9 april 2014 om 19:10. |
|||
![]() |
![]() |
#38 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is helemaal geen excuus nodig om niet samen te werken met het Belang. Hun programma en de stijl die ze hanteren is voldoende om er niet mee samen te werken. Matig de retoriek jegens migranten, veranderen het programma (schaaf er de scherpe randen serieus van af), en dan zal N-VA misschien haar houding veranderen. Maar dat wil het Belang niet. Het Belang wil 'zuiver' blijven. Echt onafhankelijk. En echt irrelevant. Goed voor mij, maar jank dan niet dat niemand met jullie wil samenwerken. Citaat:
Daarnaast denk ik dat De Wever het Dewinter, Annemans en consorten kwalijk neemt dat ze jarenlang het Vlaamsnationalisme in de marginaliteit hebben gehouden. In extreemrechtse hoek. Dat heeft de Vlaamse (autonomie)beweging bijzonder veel geschaad. Als er al ooit een Vlaamse staat komt, dan zal het ondanks en niet dankzij het Belang zijn.
![]() |
#39 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik weet niet of de visie van N-VA over wie al dan niet Vlaming is, wel door de meeste Vlamingen gedeeld wordt. Godsdienst, huidskleur is van geen enkel belang voor N-VA. Ik geloof dat de meeste Vlamingen daar anders over denken, hoewel ze dat natuurlijk niet openlijk durven zeggen. Citaat:
'jullie' -> ik hoor bij geen enkele partij Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 9 april 2014 om 20:04. |
|||||
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik blijf er bij: dan zegt N-VA beter gewoon 'nooit'. |
|