![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Turkskes bij de Turken, de Roma bij de Roma, de Arabische Marokkanen bij de arabiertje en de Berbertjes bij de berbers. De twee vlaamse kindjes mogen in een hoekje stilzitten want kunnen nergens meespelen. Ze moeten in de klas ook maar zwijgen, want de anderstaligen hebben voorrang tot ze kunnen volgen. Danku Groen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 10 april 2014 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat erg? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Elders zal er van die progressieve waanzin geen sprake zijn. Na 25 mei worden de sossen gecordoniseerd. Het zal tijd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als echter de klas in vijf wordt gesplitst op basis van taalkennis, waarbij de minderheid (vlamingen) worden buitengesloten heet dat "diversiteit" geloof ik. *KNIP* Gelieve niet persoonlijk te worden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door Akira : 11 april 2014 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het blijft lachwekkend. De 'zogezegde" verdedigers van de eigen taal (cultuur) zijn diezelfden die de eigen taal hebben helpen vermoorden om ze te vervangen doro een kunstmatige standaardtaal.
Daarbuiten zijn ze ook nog dom. In plaats van in het verweer te gaan tegen de beknotting van de vrijheid in het privéleven (contacten tussen leerlingen op de speelplaats is privé) konden ze beter de kennis van meerdere talen promoten. Ik stel dus voor dat men de leeftijd dat kinderen naar school moeten gaan verlaagt. Kinderen van jonger dan 6 jaar leren véél gemakkelijker andere talen dan na de huidige verplichte schoolleeftijd. Dit zou een veel positiever effect hebben op de taalkennis dan dat idiote idee om in te grijpen in het gebruik van talen op de speelplaats. Ik spreek uit ervaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laat ons hopen hé. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Welke taal spreek jij dan wanneer je in een andere Vlaamse regio terecht komt? Dan is voor jou, zoals voor alle Vlamingen, die " kunstmatige standaardtaal" een handig instrument om met anderen te communiceren. Maar ja, jij behoort natuurlijk tot het groepje Calimero's die regelmatig zitten te mekkeren dat het Nederlands hen werd "opgedrongen". In elke Europese staat is de formele taal "kunstmatig" want het verschilt overal met het lokaal dialect. Leer ermee leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Welke taal spreek jij als ge naar Duitsland gaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is best mogelijk dat jouw Limburgs dialect ook nog een aantal km binnen Duitsland wordt begrepen. Maar Duitsland is wel wat groter, mocht je het nog niet weten. En wanneer ik in Duitsland ben, dan probeer ik zo goed mogelijk de formele ("kunstmatige") taal, het Duits, te spreken. Of wil je soms Duits (of Limburgs?) gebruiken wanneer je in Gent of Oostende komt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haast iedereen doet dat zo. Behalve in Frankrijk, daar spreek ik Frans, want Engels verstaan ze daar niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad een wetenschappelijk bewezen feit dat kinderen tot de leeftijd van ongeveer zes jaar ontzettend snel talen leren spreken.
Later heeft men ontdekt dat talen die op die jonge leeftijd werden aangeleerd een apart gebied hebben in de hersenen. Dat is dus iets totaal anders dan "vertalen". Maar om die volledige kennis te verkrijgen én dus dat apart taalgebied te ontwikkelen moet men die talen dus op zeer jonge leeftijd aangeleerd krijgt. Ik baal van het gemekker van Pajoske die steeds opnieuw de dialecten wil vergelijken met het Standaard Nederlands. Wel, dan ben ik tientalig geloof ik.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 10 april 2014 om 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Ik vind dit allemaal bijzonder zorgwekkend. Maar goed, de sossen zullen wel oogsten wat ze zaaien... Ik weet niet of ik het nog de moeite waard vind om mijn kinderen in dit land naar school te sturen als ze toch nergens meer met hun Nederlands terecht kunnen. Van wat ik heb gehoord is het peil van het onderwijs hier toch al naar beneden aan 't gaan.
|
![]() |
![]() |