Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 12 september 2004, 18:48   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer is een verkiezingsuitslag een graadmeter voorintelligentie?????
Wat als een graadmeter voor domheid wordt gezien door de enen kan evenzeer als graadmeter voor intelligentie dienen voor de anderen, hoor, Staaf.
Oud 12 september 2004, 19:14   #22
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Awel, je zou versteld staan hoe intelligent de Brusselaars zouden kunnen worden als hun uitgelegd wordt dat Wallonië hun elk jaar een halve auto komt afhandig maken.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 12 september 2004 om 19:15.
Fieseler is offline  
Oud 12 september 2004, 19:22   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Awel, je zou versteld staan hoe intelligent de Brusselaars zouden kunnen worden als hun uitgelegd wordt dat Wallonië hun elk jaar een halve auto komt afhandig maken.
Oud 12 september 2004, 19:53   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarop wacht je?

PS
Als het je lukt: ik wil mijn halve overlangs doorgesneden.
Oud 12 september 2004, 20:01   #25
Fieseler

Standaard

Citaat:
Waarop wacht je?

PS
Als het je lukt: ik wil mijn halve overlangs doorgesneden.
Tja, ik heb het voordeel dat mijn teerbeminde en tevens uitermate lieftallige echtgenote ook jaarlijks een halve wagen wordt ontstolen door onze in solidariteitsnood verkerende Waalse armlastigen.
Door mijn interpersoonlijke solidariteit maakt dat in geval van pecuniaire redressering een ganse en hele und ganstotalen wagen.

Voor overlangse modellen gelieve U tot de afbraak te wenden...ik kan mij voorstellen dat dit in de ontmantelingsateliers voor gestolen wagens in de Matongewijk niet al te moeilijk moet zijn.
Fieseler is offline  
Oud 12 september 2004, 20:09   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, ik heb het voordeel dat mijn teerbeminde en tevens uitermate lieftallige echtgenote ook jaarlijks een halve wagen wordt ontstolen door onze in solidariteitsnood verkerende Waalse armlastigen.
Door mijn interpersoonlijke solidariteit maakt dat in geval van pecuniaire redressering een ganse en hele und ganstotalen wagen.
De autoverkoop in Wallonië dat moet nogal 't een en 't ander zijn.
Zou de KBC daar cijfers over hebben?

Misschien wel over de meerverdienste van Waal Modaal.
Een halve auto: 12.000 € (Een half Volvoke, 't moet iets zijn hee, anders zou Bourgeois er zoveel stampei niet over maken en 't risico op een racismeklacht van BuB riskeren)
Dat is elke maand 40.000 oude Belgische wippen meer.
Doe dat boven hola op een modaal weddeke van ALDI of KARFOER.
Die gasten (m/v) scheppen daar begot toch nogal poen......
Dat is hier slechtsvoor halve ingenieurs weggelegd.

Citaat:
Voor overlangse modellen gelieve U tot de afbraak te wenden...ik kan mij voorstellen dat dit in de ontmantelingsateliers voor gestolen wagens in de Matongewijk niet al te moeilijk moet zijn.
HAaaaaaaaaaaa
De zegeningen van de mengcultuur.
Niet jaloers zijn en ook avondschool carrosserie volgen.......
Oud 12 september 2004, 20:20   #27
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
De autoverkoop in Wallonië dat moet nogal 't een en 't ander zijn.
Zou de KBC daar cijfers over hebben?
Uiteraard heeft een verzekeringsmaatschappij als de KBC daar cijfers over.
Wallonië is trouwens de reden waarom wij als brave Vlamingen zoveel meer moeten betalen aan onze verzekeringen...

Citaat:
Misschien wel over de meerverdienste van Waal Modaal.
Een halve auto: 12.000 € (Een half Volvoke, 't moet iets zijn hee, anders zou Bourgeois er zoveel stampei niet over maken en 't risico op een racismeklacht van BuB riskeren)
Dat is elke maand 40.000 oude Belgische wippen meer.
Doe dat boven hola op een modaal weddeke van ALDI of KARFOER.
Die gasten (m/v) scheppen daar begot toch nogal poen......
Dat is hier slechtsvoor halve ingenieurs weggelegd.
Voila: de ban eindelijk doorbroken zie.
Het is inderdaad niet waalmodaal (Jean avec le casque) die van de jaarlijkse hold-up profiteert maar de Di Rupo's, Van Cauwenberghen, De Picqué's en hun respectievelijke maffiaachterban.

Citaat:
HAaaaaaaaaaaa
De zegeningen van de mengcultuur.
Niet jaloers zijn en ook avondschool carrosserie volgen.......
Normaal zal je me nooit kunnen betrappen op het lachen met deze of gene carosserie... maar hier kan ik slechts met de grootste moeite een milde glimlach onderdrukken...
Fieseler is offline  
Oud 12 september 2004, 21:09   #28
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Och, die Vlaams Blokkers toch altijd met hun 1.000.000 kiezers die denken dat ze allemaal het separatisme of het barsting van België willen gaan zwaar in de fout. Dat ze niet vergeten dat ze meer en meer proteststemmers krijgen.
Ik heb maar het einde van 't debaat gezien maar wat ik vond schandalig is da mens die het republek aan het promoten was : Dien vent is nie goed in z'n hoofd, peis ik.

Maar treesje toch, natuurlijk zijn lang niet alle stemmers voor het VB ook overtuigde separatisten. Geen enkele VB'er die dat overigens beweert.
Dat is ook niet van belang. De gewone man is in de eerste plaats bezig met zijn eigen directe belangen, en om het verband tussen deze en de communautaire problematiek te zien, moet men al enige kennis van politiek, instituties en geschiedenis hebben die lang niet iedereen heeft. De meeste Jan's-met-de-pet snappen niet of staan niet stil bij wat het belang van (wat u in zo mooi Nederlands zegt) de "barsting" ( ) van België. Niet toevallig neemt het aantal Vlaamsgezinden die meent dat met België komaf moet gemaakt worden gestaag toe, net zoals het kennisniveau in het algemeen en de verspreiding van hogere opleidingen toeneemt. Het voornaamste is dat het Vlaamse gedachtengoed sterker verspreid kan worden in leidende kringen. Daar worden bietekwieten als de BUBbers vierkant uitgelachen, zelfs bij de resterende nog Belgisch gezinde leidende kringen.
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 12 september 2004, 22:27   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck

Maar treesje toch, natuurlijk zijn lang niet alle stemmers voor het VB ook overtuigde separatisten. Geen enkele VB'er die dat overigens beweert.
Dat is ook niet van belang. De gewone man is in de eerste plaats bezig met zijn eigen directe belangen, en om het verband tussen deze en de communautaire problematiek te zien, moet men al enige kennis van politiek, instituties en geschiedenis hebben die lang niet iedereen heeft. De meeste Jan's-met-de-pet snappen niet of staan niet stil bij wat het belang van (wat u in zo mooi Nederlands zegt) de "barsting" ( ) van België. Niet toevallig neemt het aantal Vlaamsgezinden die meent dat met België komaf moet gemaakt worden gestaag toe, net zoals het kennisniveau in het algemeen en de verspreiding van hogere opleidingen toeneemt. Het voornaamste is dat het Vlaamse gedachtengoed sterker verspreid kan worden in leidende kringen. Daar worden bietekwieten als de BUBbers vierkant uitgelachen, zelfs bij de resterende nog Belgisch gezinde leidende kringen.
Hopelijk heeft 'Treesje' het begrepen maar ik vrees ervoor.
Je bent BUBbel of je bent het niet.
Oud 12 september 2004, 23:03   #30
Luk Vandam
Vreemdeling

Standaard

Elke Vlaming die de moeite wil doen om een beetje informatie op te diepen, zich te informeren, interesse heeft voor geschiedenis, politiek enz... ivm de Vlaams-Waalse kwestie of België in 't algemeen is een schotelvod als zijn haren niet ten berge rijzen bij de decennia lange volgehouden leugens en onrechtvaardigheid. Momenteel wordt de Franstalige arrogantie weer ten top gedreven. Splitsing is de enige oplossing.
Luk Vandam is offline  
Oud 12 september 2004, 23:07   #31
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Ik heb maar het einde van 't debaat gezien maar wat ik vond schandalig is da mens die het republek aan het promoten was : Dien vent is nie goed in z'n hoofd, peis ik.
En wat is er schandalig of zwakzinnig aan het republikeinse gedachtengoed?
Xanthippe is offline  
Oud 12 september 2004, 23:11   #32
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik zei hem [size=2]... en dat de bevolking, op enkele hardliners na, de eenheid van België wil.[/size]
[size=2]
[/size]

[size=2]
Citaat:
[/size]
[size=2]Hij was verbaasd.[/size][size=2]
[/size]
En dat verbaast U, na zo'n uitspraak als die hierboven ????
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 12 september 2004 om 23:11.
abramis brama is offline  
Oud 12 september 2004, 23:17   #33
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens mij is dat nooit het geval geweest.
vandaar dat ik dat dus ook nooit beweerd heb.

Wat ik wel gezegd heb: als die Picqué een minimum aan intelligentie bezit, kijkt hij naar de opeenvolgende verkiezingsuitslagen (met name het feit dat in Vlaanderen de separatistische en confederalistische partijen gestaag terrein winnen, en dat steevast de partijen winnen die tijdens de campagne hun opstoot van flamingitis het meest overtuigend konden spelen), vergelijkt hij dat met hetgeen Hans tegen hem beweerde, en trekt hij de conclusie dat er één en ander toch niet klopt.
Xanthippe is offline  
Oud 12 september 2004, 23:53   #34
TimV
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luk Vandam
Elke Vlaming die de moeite wil doen om een beetje informatie op te diepen, zich te informeren, interesse heeft voor geschiedenis, politiek enz... ivm de Vlaams-Waalse kwestie of België in 't algemeen is een schotelvod als zijn haren niet ten berge rijzen bij de decennia lange volgehouden leugens en onrechtvaardigheid. Momenteel wordt de Franstalige arrogantie weer ten top gedreven. Splitsing is de enige oplossing.
Ik zou al eens snel beginnen met informatie mbt geschiedenis en België op te diepen, je zou nog wel eens versteld kunnen staan. Al is het alleen maar omdat je denkt dat NU de Franstalige arrogantie ten top gedreven is.

PS : Die fransen vallen best nog wel mee hoor
TimV is offline  
Oud 13 september 2004, 00:06   #35
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimV

PS : Die fransen vallen best nog wel mee hoor
Absoluut ! Maar die Walen, da's wat anders ! Vooral hun politici zijn ***censuur***.

Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 13 september 2004, 00:17   #36
TimV
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Absoluut ! Maar die Walen, da's wat anders ! Vooral hun politici zijn ***censuur***.

Kzou echt wel eens willen weten wie op dit forum er ooit effectief problemen had met een Waal, zoals steeds moet alles om geld draaien.
Iets meer investeren in een armere regio van je land lijkt me niet meer dan normaal, indien deze investeringen verkeerd gebeuren ligt de eindverantwoordelijkheid bij de premier, niet bij de waalse bevolking. En damn... die premier is toevallig een vlaming, bljkbaar zijn once politici niet veel beter

Laatst gewijzigd door TimV : 13 september 2004 om 00:17.
TimV is offline  
Oud 13 september 2004, 00:31   #37
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimV
Kzou echt wel eens willen weten wie op dit forum er ooit effectief problemen had met een Waal, zoals steeds moet alles om geld draaien.
Mijn vriendin werd op haar vorig werk ei zo na buitengepest door enkele Waalse collega's, louter omwille van het feit dat ze als Waalse naar Vlaanderen verhuisd is. (Jaja, verschiet maar, ik deel mijn leven met een Waalse. )
En dat draaide niet bepaald om geld.

Nu, da's maar een toevallig voorbeeld, en ik moet zeggen : ik ken ook heel wat Waalse mensen persoonlijk die me héél goed meevallen. Fijne mensen.
Er zijn nogal wat pain-in-the-asses, gaande van types zoals die hogerbeschreven collega's tot chichitrutten in Knokke of Kortrijk die het vertikkken om hun brood in het Nederlands te bestellen bij de boulanger, maar dat zullen veeleer uitzonderingen zijn, mag ik hopen...

Het probleem zit hem helemaal niet zo bij de gewone mensen, maar bij de politici die ze verkiezen. Op de een of andere manier hebben Waalse kiezers blijkbaar een zwak voor politici die de anti-Vlaamse kaart trekken, net zoals hier de omgekeerde tendens verkiezing na verkiezing sterker zichtbaar wordt. Een duidelijk teken dat er hoegenaamd geen vertrouwen is tussen beide landshelften, en bijgevolg een teken aan de wand dat het huwelijk tussen de twee op zijn laatste benen loopt. Hoop ik...

Citaat:
Iets meer investeren in een armere regio van je land lijkt me niet meer dan normaal
Ik wil gr�*�*g helpen investeren in pakweg Limburg. In dat geval zal ik wel degelijk het gevoel hebben dat ik investeer in "eigen land". Nu is dat hoegenaamd niet het geval. belgië is geen land, maar een uitschuiver van de geschiedenis.
Citaat:
, indien deze investeringen verkeerd gebeuren ligt de eindverantwoordelijkheid bij de premier, niet bij de waalse bevolking. En damn... die premier is toevallig een vlaming, bljkbaar zijn once politici niet veel beter
De verantwoordelijkheid ligt bij de politici die de het beleid maken. Vlaamse voorstellen die afgeschoten worden via het stembakje door een disproportioneel vertegenwoordigd Waals politicaille en zo...

Wat niet wegneemt dat veel van onze politici (de premier inderdaad inclusief) omwille van de macht inderdaad niet veel beter zijn. Slippendragers van het belgicistisch regime... Jammer... Meer dan één miljoen Vlaamse kiezers (VB + NVA) hebben inderdaad NIET de politici die ze verdienen.
abramis brama is offline  
Oud 13 september 2004, 03:04   #38
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luk Vandam
Franstalig arrogantie ? Zijn de Vlaams Nationalisten niet arrogant misschien ? Jongen toch, ge weet niet wat je zegt.
Oud 13 september 2004, 09:27   #39
Luddo
Minister

Standaard

Ik heb die uitzending ook gezien. Spijtig dat ze dat in Vlaanderen niet genoeg volgen. De korte samenvatting van dat debat is: "Als de Vlamingen braaf zijn mogen ze blijven betalen. Zoniet is het Belgische sop de kool niet meer waard!" Of nog van :"Een Franstalige muis en een Vlaamse olifant lopen door de woestijn en het is snikheet. Dan zegt de muis tot de olifant dat ...enzoverder."

De rest van het verhaal weet iedereen zo stilletjesaan wel.
Oud 13 september 2004, 09:34   #40
Luddo
Minister

Standaard

Het probleem ligt NIET bij de Waalse politici maar bij de VLAAMSE onderhandelaars die omwille van het behoud van het smeer en de eigen machtsposities niet NEEN/NON (=Kloosterzuster) durven zeggen!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be