![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 april 2014 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De titel van de draad luidt:
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel, veel kankerpatiënten gebruiken het. http://www.kanker.be/cannabis-een-geneesmiddel
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 15 april 2014 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Misschien dat er dan meer middelen zijn voor zorg ipv voor het repressieapparaat, zodat men jonge mensen met acute problemen niet meer hoeft te zeggen: "Nog 14 dagen wachten en er is plaats voor u!"
Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 april 2014 om 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(schrik voor het spreekwoord: de aanval is de beste verdediging? Dat is natuurlijk niet altijd zo; evenmin is het altijd zo dat repressie de beste preventie is, maar toch in vele gevallen !!) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.forbes.com/sites/kellyphi...a-tax-revenue/
Dat zijn inkomsten die ge hier nu aan uwe neus ziet voorbijgaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leerlingen worden vanaf hun 10de tot hun 18de murw geslagen met anti-drugcampagnes (alcohol, tabak, wiet, xtc, noem maar op) allerhande. Het aanbod is overweldigend. De resultaten beschamend. Effect van preventie op schoolniveau is volgens mij 0. Ik wil nog wel eens voor de 100e keer uitleggen wat tabak met je lichaam doet aan 16-jarigen. Denk je dat er ene aan de schoolpoort ooit heeft gezegd: "Zeg mannnen, na wat meneer Jack heeft gezegd over roken denk ik toch maar dat ik ga stoppen..."? Aan de thuissituatie (druggebruik ouders, sociale controle, affectieve banden...volgens mij de sleutel om effectief iets aan drugmisbruik te doen) is volgens mij van overheidswege zeer weinig te ondernemen. Men moet leren aanvaarden dat een "cleane maatschappij" waar N-VA dokter Ide het steeds over heeft, een utopie is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Mannekes, bij mij moet je niet komen zeveren over alcohol. Ik drink niet, heb dat nooit gedaan en ben evengoed voor een verbod op alcohol, of tenminste toch een hogere taks op zo'n middelen. Ik vind gewoon dat mensen die zich voldrinken, volspuiten en vergassen, zelf moeten opdraaien voor eventuele gezondheidsproblemen achteraf. Waarom zou de belastingsbetaler moeten opdraaien voor Jef met de klak die zich van 's morgens tot 's avonds volgiet en dan achteraf in de kliniek belandt met een kapotte lever?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is toch eigen aan jongeren: dwars doen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 april 2014 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ontradingscampagnes moedigen gebruik alleen maar aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar diegene die geen stront in zijn ogen heeft, die denkt hetzelfde als ik. Of hij/zij het luidop durft te zeggen... dat is iets anders... Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 april 2014 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Er is ook het grote misverstand dat een goed geïnformeerde jongeren minder of niet zou gebruiken.
De kloof tussen weten en handelen is enorm. Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 april 2014 om 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar is dan legaliseren de oplossing ? Het verbod is zowat de laatste horde en/of argument dat eventueel het ontraden kan versterken.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat ze maar zelf opdraaien voor wat ze slikken punt Waarom moeten de andere mensen daar uiteindelijk voor opdraaien, gevangenen, drugsverslaafden?? Weg met die rotzooi dus. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() en hoe effectief en efficient zo'n verbod is bewijst de VS!
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() omdat cannabis minder problemen geeft
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |