Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2014, 06:48   #21
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Een beetje respect voor de noeste arbeid die de underground geleverd heeft.
Stel U de markt eens voor zonder skunk des tijds, toen white widow, dan amnesia? Allez, ... de cultuur zou nogal pover zijn moesten we fluffy buds van de jaren 60 paffen waar ge vandaag een ganse blunt tot proppens toe van vol zou moeten leggen om "high" te geraken...
Dat was inderdaad een ferm stukje tuinderskennis van die mannen, toegegeven.
Maar het had niet gehoeven, dat is mijn punt.

Ik zou er geen probleem mee hebben om de cannabis te roken die ik half jaren 80 rookte. Het is enkel omdat je sindsdien steeds sterker aangeboden kreeg dat die jaren 80 cannabis nu nog maar weinig indruk zou maken.
Whisky die in de jaren 80 met 45% alcohol werd verkocht, wordt nu nog steeds zo verkocht. Die hadden ze door de jaren heen ook gerust straffer kunnen maken. Waarom bij cannabis wel en bij whisky niet?

Het zou overigens momenteel zeker geen kwaad gekunnen mocht de cannabis van jaren 80 kwaliteit zijn. Heel het gezeik over de verslavende werking van cannabis zou dan achterwege gelaten kunnen worden.
Oud 29 april 2014, 07:07   #22
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat was inderdaad een ferm stukje tuinderskennis van die mannen, toegegeven.
Maar het had niet gehoeven, dat is mijn punt.
Ge moet dat ook medisch trachten te bezien. Een verbetering van medicijn.

Er moet zoveel niet, maar als ge iets illegaal maakt en ze mozen ermee dan mag alles he

Citaat:
Ik zou er geen probleem mee hebben om de cannabis te roken die ik half jaren 80 rookte. Het is enkel omdat je sindsdien steeds sterker aangeboden kreeg dat die jaren 80 cannabis nu nog maar weinig indruk zou maken.
Whisky die in de jaren 80 met 45% alcohol werd verkocht, wordt nu nog steeds zo verkocht. Die hadden ze door de jaren heen ook gerust straffer kunnen maken. Waarom bij cannabis wel en bij whisky niet?
Ik heb zo eens een "silver pearl" gerookt. Soortje van de jaren 80 en dat was aangenaam, maar niet zoals ik het gewoon was. Het is niet alleen de sterkte, het is vooral de smaak die gebruikers kiezen. Moest amnesia en jack herer maar 10% thc hebben en hetzelfde smaken ik zou ze nog kopen.
En ik vind het dan grappig hoe talrijk en onbeperkt men kan gaan combineren om voor iedere blower een soortje op maat te creëren.
Als gebruiker kan je daar persoonlijk bij betrokken worden en respect voor je product krijgen.

Citaat:
Het zou overigens momenteel zeker geen kwaad gekunnen mocht de cannabis van jaren 80 kwaliteit zijn. Heel het gezeik over de verslavende werking van cannabis zou dan achterwege gelaten kunnen worden.
Dat is volgens mij fout. Ze gaan gewoon dubbel zoveel roken dan.
En de zwarte markt zal blijven floreren. We moeten ons niet blindstaren op de overlast die het product teweeg kan brengen, zoals verslaving. We moeten dat kunnen plaatsen en ermee leren omgaan als volwassen mensen.
Repressie en propaganda is onverantwoordelijk en nog meer onbekwaam beleid. Als Amerika positief resultaat boekt, what are we waiting for?
Als ik met de natte vinger een keertje gok denk ik dat Belgen alleen aan cannabis maandelijks meer dan €1 000 000 spenderen. Wat daar van overschiet aan winst is dus enorm als ze de productie zelf in handen zouden nemen. Crisis he... En eerlijk? Ik denk dat dat nog een mals bedrag is als ik zie wat er bij de buren over de toog per kwartier schuift... NIET TE DOEN
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 11:40   #23
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Pat Krimson rookt joints omdat vriendin helse pijn heeft

Citaat:
"Ze draagt nog steeds de gevolgen van haar ongeluk. Ze is zo'n zeven jaar geleden met haar mountainbike in een ravijn gereden. Haar kaakbeenderen waren gebroken en ze is aan haar schouder geopereerd. Sindsdien heeft ze chronische zenuwpijnen. De afgelopen maanden ging het weer bergaf. Het kon zo niet langer meer. Daarom is ze opgenomen in de pijnkliniek."

"Ze moet gewoon doen wat ze graag wil. Als zij wil gaan werken, mag dat. Maar dat is niet simpel met lichamelijke klachten. 's Avonds roken we samen wel eens een jointje. Dat maakt haar vrij rustig en daar slaapt ze goed van. We doen dat alleen als de kinderen in bed liggen en ook niet te veel, want daar word je suf van."

Dat zijn dan ook eens voorbeelden uit de realiteit...
Zijn dat de criminelen waar ze achter jagen?

Men kan ze enkel concurrentievervalsing tov de pharma verwijten...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 3 juni 2014 om 11:40.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 12:05   #24
zeddie
Banneling

Standaard

Info

CNN Dr. Sanjay Gupta Special On Weed. (video)
CNN Dr. Sanjay Gupta Special On Weed 2. (video)

+

"This historic vote shows just how quickly marijuana reform has become a mainstream issue. The last time a similar amendment came up it didn't come very close to passing but, since then, more states have passed medical marijuana laws and a couple have even legalized marijuana for all adults. More states are on this way later this year and in 2016, and it's clear that more politicians are beginning to realize that the American people want the federal government to stop standing in the way. If any political observers weren't aware that the end of the war on marijuana is nearing, they just found out."
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be