Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 29 april 2014, 08:09   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Uiteraard.
Evenals ik snap dat alle partijen hetzelfde doen. Ik vind dat zeer dom, omdat het enkel de verkiezingsscores zijn die bepalen welke coalities mogelijk en niet mogelijk zijn, maar bon, het geeft indicaties...
Al vergeten zeker hoeveel impact de verkiezingsscores vorige keer hadden op de regeringsvorming?
Wie kreeg de schuld voor het in gevaar brengen van het land?

Wie zijn been het langst stijf durft stijf te houden, en daarna schaamteloos anderen te schuld in de schoenen schuift dat het zo lang duurde, krijgt zijn zin. D�*t zijn de enige criteria die tot op vandaag altijd hebben doorgewogen in dit door de francofonie gedomineerde koningdom. D�*�*r zit hun macht.

Enfin. Ze hebben al op voorhand duidelijk gemaakt waar het op staat, en kunnen alleen debielen een tweede keer wijsmaken dat het aan de N-VA ligt als het 541 duurt.
Ik heb in alle geval al vaak genoeg gezegd dat het vorige keer zolang geduurd heeft omdat de franstaligen ook toen héél goed wisten dat ZIJ HUN been zouden stijf houden tot de "Vlaamse" labbekakkenpartijen door de knieën zouden gingen.

Waarom zou dat niet nog eens lukken wetend hoe bang de "Vlaamse" politici zijn dat zij de schuld krijgen voor het uiteen vallen van België omdat zij niet .....euh...."compromisbereid" zijn?

Wie nu nog altijd niet door heeft wie degenen zijn die niet compromisbereid zijn heeft een hele karrevracht stront in zijn ogen.
Oud 29 april 2014, 08:12   #22
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nu het communautaire voor 5 jaar in de brandkast zit lijkt mij zaken doen met NVA toch geen onoverkomelijke zaak te zijn. Uiteraard zal veel afhangen van de bereidheid van NVA om wel degelijk in een federale regering te stappen alsook van de programmapunten die NVA gerealiseerd wil zien. Maar afgaande op de verschillende interpretaties die de kopstukken van de partij m.b.t deze programmapunten de laatste tijd hebben verkondigd lijkt de rek in deze eisen toch bijzonder groot.

Laatst gewijzigd door speurneus : 29 april 2014 om 08:14.
speurneus is offline  
Oud 29 april 2014, 08:15   #23
armando
Schepen

Standaard

Zolang de NVA het cordon blijft toepassen, tot zolang zal er in dit land niks , maar dan ook niks veranderen, buiten een paar druppels om een hete plaat.
armando is offline  
Oud 29 april 2014, 08:21   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Zolang de NVA het cordon blijft toepassen, tot zolang zal er in dit land niks , maar dan ook niks veranderen, buiten een paar druppels om een hete plaat.
En misschien gooit men wel nog wat kastanjes op die hete plaat (in het vuur)
Oud 29 april 2014, 08:21   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Lees de titel nog eens van je draad dan snap je misschien waarom het een onnozele vraag is, en waarom jouw rekenwerk mij worst zal wezen.

Je weet immers maar al te goed dat het niet de N-VA is die voor het zeggen heeft met wie ze een regering wil vormen. De verzamelde francofonie heeft laten weten dat ZIJ daarover beslist, en niemand anders. Gezien je het veto van de francofonie kent blijft jouw vraag wat ze is: ONNOZEL. Je wil er de Vlamingen alleen nog eens goed inwrijven vanwaar de wind waait in dit corrupte koningdom.

We weten, eens te meer, wat het "respect voor de Vlamingen" vanwege de Franstaligen inhoudt: Ze mogen stemmen op wie ze willen, zoveel ze willen, maar ze mogen ermee naar de pomp lopen. Er zal geen rekening mee worden gehouden door de meesters des lands.
Vreemde vorm van respect als je het mij vraagt, maar de Vlamingen zijn aan die vorm van respect vanwege Franstalig België gewend geraakt, zeker?
Logisch : ons land is BELGIE! Logisch dus dat er geen rekening mee wordt gehouden met een partij die de splitsing van het land op termijn wil terwijl de meesten in dit land geen splitsing willen. Besef gewoon dat u BELG bent en dat uw land BELGIE heet. En besef ook dat uw wil van splitsing van het land maar een sprookjesverhaal is.
Everytime is offline  
Oud 29 april 2014, 08:23   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De titel van de draad is: met wie gaat de nva eigenlijk regeren?
Mijn antwoord is: dat kan me niet schelen.

Iemand die steeds en ook nu op de sossen gestemd heeft, vraagt zich toch ook niet af met wie er een coalitie gevormd zal worden? Hij of zij stemt; ziet na de verkiezingen de uitslag en ... het leven gaat voort.

De MR heeft nu ook laten weten dat zij niet mee willen regeren met de nva.
In mijn "ideale wereld" regeert geen enkele Vlaamse partij mee in Wallonië en regeert geen enkele Franstalige partij mee in Vlaanderen.

Wat een uitstekende evolutie mag ik hier meemaken !!

.
Onnozel schaap.
Als het iemand wél kan schelen met wie de N-VA een regering "zou" willen vormen dan zijn het wel haar partijsoldaatjes. En als er iemand een partijsoldaatje is ben jij het wel.

De rooien hebben zich de laatste decennia niet meer hoeven af te vragen of de partij waarvoor ze stemden aan de macht zou komen. Dat was voor hen vanzelfsprekend. Wat voor hen vanzelfsprekend is, is dat alles behalve voor de N-VA.

Wat in jouw ideale wereld mogelijk is, is onmogelijk in België. En dit zolang België nog bestaat. Hopelijk voor haar partijsoldaatjes wordt de N-VA groot genoeg, én houdt de francofonie voet bij stuk. Alleen zo krijgen we een onwerkbare regering die de (weggemoffelde) gevolgen van haar eigen beleid zal moeten dragen, en die daarop zal afgerekend worden. De moed om te doen waarmee Tsjecho-Slovakije het probleem oploste dat door de kiezer werd veroorzaakt missen de Belgische politici nu eenmaal.
Oud 29 april 2014, 08:26   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Logisch : ons land is BELGIE! Logisch dus dat er geen rekening mee wordt gehouden met een partij die de splitsing van het land op termijn wil terwijl de meesten in dit land geen splitsing willen. Besef gewoon dat u BELG bent en dat uw land BELGIE heet. En besef ook dat uw wil van splitsing van het land maar een sprookjesverhaal is.
Koninklijk meervoud ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 29 april 2014, 08:28   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onnozel schaap.

....
Dat is een straf element om mij te overtuigen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 29 april 2014, 08:32   #29
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Als er geen rekening kan gehouden worden met het deel van de bevolking dat voor N-va stemt dan lijkt het mij evident dat u ook afstand neemt van de financiële middelen die deze kiezers inbrengen.
Ulrik is offline  
Oud 29 april 2014, 08:39   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij zou beter niet vergeten dat het jouw fameuze soort was dat achter het gewelddadig separatisme van 1830 zat. Zonder francofone separatisten zou België niet eens bestaan. Dat is geen sprookje maar werkelijkheid. Jouw stelling is bijgevolg alles behalve "logisch". Jouw waandenkbeeld dat de splitsing van het in 1830 gesplitste land niet voor herhaling vatbaar is, is bijna achterhaald. Het varkentje met de lange snuit staat te wachten in de coulissen om tevoorschijn te komen.

Vergeet er geen rekening mee te houden dat de meeste overheersers vroeg of laat de guillotine wacht. In jouw geliefde Frankrijk hebben ze daar ervaring mee.
Vlucht liever voor het niet meer kan, want de koppen van jouw soort rollen het eerst de dag dat de Vlamingen hun buik vol krijgen van arrogante klootzakken zoals jij.
Oud 29 april 2014, 08:41   #31
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Onnozel schaap.
Als het iemand wél kan schelen met wie de N-VA een regering "zou" willen vormen dan zijn het wel haar partijsoldaatjes. En als er iemand een partijsoldaatje is ben jij het wel.

De rooien hebben zich de laatste decennia niet meer hoeven af te vragen of de partij waarvoor ze stemden aan de macht zou komen. Dat was voor hen vanzelfsprekend. Wat voor hen vanzelfsprekend is, is dat alles behalve voor de N-VA.

Wat in jouw ideale wereld mogelijk is, is onmogelijk in België. En dit zolang België nog bestaat. Hopelijk voor haar partijsoldaatjes wordt de N-VA groot genoeg, én houdt de francofonie voet bij stuk. Alleen zo krijgen we een onwerkbare regering die de (weggemoffelde) gevolgen van haar eigen beleid zal moeten dragen, en die daarop zal afgerekend worden. De moed om te doen waarmee Tsjecho-Slovakije het probleem oploste dat door de kiezer werd veroorzaakt missen de Belgische politici nu eenmaal.
Als NVA het nu niet kan waarmaken is de kans reeel dat het momemtum binnen 5 jaar voorbij is.
Vooral de kiezers die vandaag de partij een warm hart toedragen omwille van hun ultra liberale economische standpunten zouden de partij wel eens de rug kunnen toekeren.
speurneus is offline  
Oud 29 april 2014, 08:44   #32
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

De NVA wil federaal met niemand regeren. Om de eenvoudige rede dat ze federaal gewoon niet wil regeren. Zo eenvoudig is het.
Het Oosten is offline  
Oud 29 april 2014, 08:50   #33
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij zou beter niet vergeten dat het jouw fameuze soort was dat achter het gewelddadig separatisme van 1830 zat. Zonder francofone separatisten zou België niet eens bestaan. Dat is geen sprookje maar werkelijkheid. Jouw stelling is bijgevolg alles behalve "logisch". Jouw waandenkbeeld dat de splitsing van het in 1830 gesplitste land niet voor herhaling vatbaar is, is bijna achterhaald. Het varkentje met de lange snuit staat te wachten in de coulissen om tevoorschijn te komen.

Vergeet er geen rekening mee te houden dat de meeste overheersers vroeg of laat de guillotine wacht. In jouw geliefde Frankrijk hebben ze daar ervaring mee.
Vlucht liever voor het niet meer kan, want de koppen van jouw soort rollen het eerst de dag dat de Vlamingen hun buik vol krijgen van arrogante klootzakken zoals jij.
Ons overgelopen VB'erke laat zich weer eens van zijne schoonste kant zien.
speurneus is offline  
Oud 29 april 2014, 08:52   #34
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gisteren al gezegd dat dit de enige keuze is die de francofonie de "Vlaamse" politici laten. Zij weten op voorhand wat hen te wachten staat als ze het been durven stijf houden. D�*t of het einde van België.

Houdt de francofonie het been stijf dat wordt dat verkocht als de redding van België.

Houden de Vlamingen het been stijf dat wordt hen het einde van België verweten.
Zo simpel is het.
Dat is inderdaad de kern van gans de Belgische situatie. Wij ervaren die Franstalige houding als ergerlijk en arrogant, maar zij vinden dat "une chose tout �* fait naturelle". Die francofone arrogante zelfzekerheid zit er zeer diep in gebakken. Ik wens stilletjes dat er van Franstalige kant nog wat meer van dergelijke uitspraken komen. Kwestie van de aarzelende Vlaming eens goed wakker te schudden. Ik reken en hoop op volgend scenario: snelle vorming van een Vlaamse regering en een uitzichtloze blokkering van de situatie op federaal niveau. Zodanig dat een Tsjechisch-Slowaaks alternatief zich opdringt.
quercus is offline  
Oud 29 april 2014, 08:54   #35
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ons overgelopen VB'erke laat zich weer eens van zijne schoonste kant zien.
Inderdaad.
Everytime is offline  
Oud 29 april 2014, 08:58   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw ronkende patriottistische verklaring krijgt dag na dag steeds minder geloofwaardigheid. Laat de Franstaligen maar met nog meer arrogante uitspraken voor de dag komen, hoe meer hoe liever! Voor mij klinkt dat als muziek in de oren.
quercus is offline  
Oud 29 april 2014, 09:00   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De NVA wil federaal met niemand regeren. Om de eenvoudige rede dat ze federaal gewoon niet wil regeren. Zo eenvoudig is het.
N-VA is helemaal niet meer de separatistische partij waarvoor de Franstaligen en jij hun wil laten uitschijnen. Het is een conservatief rechtse partij met een flamingant kantje aan. ik zie maw niet in waarom ze niet federaal zouden willen meeregeren, integendeel zelf.
Oud 29 april 2014, 09:01   #38
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb dit ook lang geloofd maar nu de donkerblauwe socio-economisten binnen de partij de 'die hard' nationalisten hebben verdrongen begin ik toch sterk te twijfelen.

Laatst gewijzigd door speurneus : 29 april 2014 om 09:03.
speurneus is offline  
Oud 29 april 2014, 09:10   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een straf element om mij te overtuigen.

.
Alsof welke elementen dan ook invloed zouden hebben op partijsoldaatjes.....

Of het nu Belgisch-nationalisten zijn, of Vlaams-nationalisten, partijsoldaatjes zijn partijsoldaatjes, en om die reden ongevoelig voor straffe elementen. Partijsoldaatjes lopen in de pas die hun generaals uitstippelen. Onvoorwaardelijk. Voor vvorst (of president) voor vrijheid en voor vaderland. Daar laten ze zich zelfs voor koud maken. Op een forum misschien, maar is dat ook zo irl?

Het klinkt prachtig, alleen is de dienstplicht zelfs in dit kloteland allang afgeschaft. De tijd dat er maar één zoon op vier aan de plicht kon ontsnappen om zich als kanonnenvlees te laten gebruiken is voorbij.

Ik heb bewondering voor mensen die vrijwillig op de barrikades gaan staan, maar ook die tijd is, voorlopig althans, voorbij. Het heeft echter geen zin met met vier man een paardekop, met verblinde ogen, en zonder bruikbare wapens op de barrikades te gaan staan. Zelfs dertig oproerkraaiers volstaan niet als ze van niemand hulp te verwachten hebben. Als zelfs de Giserkes van deze wereld op voorhand laten weten dat hun gezin op de eerste plaats komt weet je hoe laat het is. Flor Grammens dacht daar duidelijk anders over. Misschien omdat er in zijn tijd nog geen internet bestond als wapen in de ontvoogdingsstrijd, maar ik denk dat hij uit een ander hout gesneden was dat een verstokt N-VA-partijsoldaatje dat doodleuk beweert "dat het hem niet kan bal kan schelen met wie zijn partij gaat regeren". Het kan dus ook met de PS zijn. D�*�*r gaan we wat aan hebben!
Oud 29 april 2014, 09:11   #40
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik heb dit ook lang geloofd maar nu de donkerblauwe socio-economisten binnen de partij de 'die hard' nationalisten hebben verdrongen begin ik toch sterk te twijfelen.
zeg me eens welk communautair standpunt de N-VA de laatste weken nog verdedigd heeft?
Ja, dat het confederalisme uiteindelijk alles zal oplossen, maar niets concreet. Ze maken er totaal geen strijdpunt van, laat staan breekpunt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be