Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 2 mei 2014, 12:44   #21
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat zit jij toch de hele tijd te memmen over de Spa? Het lijkt wel alsof je denkt dat ik op een of andere manier iets met de Spa te maken heb... Niet dus, voor alle duidelijkheid. Ik ben geen lid van Spa. Ik stem niet op Spa. Ik voel zelfs geen affiniteit met Spa.
Niemand verplicht je om mijn commentaren te lezen. Toch bedankt voor de belangstelling.
Vigilant is offline  
Oud 2 mei 2014, 12:58   #22
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor mensen die meer verdienen dan 3000 euro bruto per maand, en de Schoof zijn pensioen bedraagt meer dan dat,
maar die niet kunnen 'wachten' zoals het plan van de nva voorstelt,

die zouden zich kunnen richten tot de sorry-VLD en de het-hoofd-afwendende-Reynders Franstalige tegenpool.

.
Niet kunnen wachten?! Ben je niet beschaamd?!

Hoeveel mensen zijn er niet in mijn geval denk je? Mensen tussen de 25 en 35, geïnvesteerd in hogere studies, een goeie boterham verdienen (méér dan 3000 euro bruto op een maand maar géén grootverdieners), alleenstaand, niemand te laste, ... dus zwaarst belast van allemaal én overal en altijd net dat tikkeltje teveel verdienen om aanspraak te maken op subisidies, kortingen of andere voordelen.

Al jaren is er amper ruimte voor loonsopslag volgens werkgevers en na een promotie moet je eerst nog minstens een jaar topprestaties leveren vooraleer je loon wordt aangepast aan die promotie... En nu gaat een partij als N-Va ook nog eens 'mijn' index afpakken en mij een wortel voor de neus hangen met de belofte dat ik op 'langere termijn' moet kijken?! En, gaan ze de huurindex dan ook afschaffen? Want dat soort zaken lees je natuurlijk nergens in hun programma natuurlijk...

Neenee, een vage wortel in de verte voor mijn neus. Dikke vette middelvinger zeg ik tegen zo'n plannen! Ik heb mijn hoger diploma niet gehaald en sta nu niet in het professionele leven waar ik nu sta door blindelings nietszeggende vage plannetjes voor waar aan te nemen.

Dus ik herhaal: dat standpunt is simpelweg niet goed genoeg. Nu, als pensionné met een pensioen van meer dan 3000 euro is het makkelijk praten. Maar zo iemand moet niet bij mij en mensen zoals mij afkomen dat we maar 'eventjes' moeten wachten...

Laatst gewijzigd door SMI94 : 2 mei 2014 om 13:00.
SMI94 is offline  
Oud 2 mei 2014, 13:09   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht

Hoeveel mensen zijn er niet in mijn geval denk je? Mensen tussen de 25 en 35, geïnvesteerd in hogere studies, een goeie boterham verdienen (méér dan 3000 euro bruto op een maand maar géén grootverdieners),
...
Vervang 25 �* 35 door 30 �* 40 en we spreken van mijn drie kinderen en mijn drie schoonkinderen (die wel elk kinderen hebben).

Zij, en ik, zullen het moeten hebben van die afschaffing van de 45 procent-drempel.
Geen probleem voor mij. Ik heb de tijd gekend van drie index-sprongen en solidariteitsbijdragen.

Zelfs voor de nva geldt: toveren kan niet.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 mei 2014, 13:21   #24
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vervang 25 �* 35 door 30 �* 40 en we spreken van mijn drie kinderen en mijn drie schoonkinderen (die wel elk kinderen hebben).

Zij, en ik, zullen het moeten hebben van die afschaffing van de 45 procent-drempel.
Geen probleem voor mij. Ik heb de tijd gekend van drie index-sprongen en solidariteitsbijdragen.

Zelfs voor de nva geldt: toveren kan niet.

.
Sta mij toe dit een ronduit zwakke tegenargumentatie te vinden.
SMI94 is offline  
Oud 2 mei 2014, 13:43   #25
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoeveel mensen zijn er niet in mijn geval denk je? Mensen tussen de 25 en 35, geïnvesteerd in hogere studies, een goeie boterham verdienen (méér dan 3000 euro bruto op een maand maar géén grootverdieners), alleenstaand, niemand te laste, ... dus zwaarst belast van allemaal én overal en altijd net dat tikkeltje teveel verdienen om aanspraak te maken op subisidies, kortingen of andere voordelen.
Laat dat nou net iets zijn waar N-VA iets aan wil veranderen.
Citaat:
Al jaren is er amper ruimte voor loonsopslag volgens werkgevers
Welke partij heeft eigenlijk de absolute loonstop opgelegd, met zelfs boetes voor bedrijven die er zich niet aan houden? Is het die partij waar jij gaat voor stemmen?
Citaat:
en na een promotie moet je eerst nog minstens een jaar topprestaties leveren vooraleer je loon wordt aangepast aan die promotie...
Betere firma zoeken. Je laat je uitbuiten.
Citaat:
En nu gaat een partij als N-Va ook nog eens 'mijn' index afpakken en mij een wortel voor de neus hangen met de belofte dat ik op 'langere termijn' moet kijken?!
De lonen zijn in België de laatste jaren veel te snel gestegen, sneller dan onze onmiddelijke concurrenten. Dat kan je niet volhouden zonder nefaste gevolgen voor de werkgelegenheid. Veel zal je er niet van merken als je in een goeddraaiende sector zit: daar zullen opnieuw loonsverhogingen zijn boven de index, omdat ook de absolute loonstop wegvalt.
In ieder geval zal er door de verlaagde druk op de lonen meer werkgelegenheid ontstaan, en het is met de belastingen van die nieuwe werkenden dat de belastingen voor iedereen kunnen verlaagd worden.
Maar blijkbaar kan jij alleen door het brilletje van je eigen korte-termijnprofijt kijken.
Citaat:
En, gaan ze de huurindex dan ook afschaffen? Want dat soort zaken lees je natuurlijk nergens in hun programma natuurlijk...
Op zich zou dat niet slecht zijn. Het feit dat de huurprijzen niet kunnen stijgen met de immobiliënprijzen weerhoudt velen ervan om te investeren in vastgoed. Met als gevolg dat er te weinig huurhuizen zijn en de huren snel stijgen voor hen die nieuw instappen. Een nogal nefaste nevenwerking van een zogezegd "sociale" maatregel, die niets anders doet dan de marktwerking verstoren. Het zijn de jongeren die er het slachtoffer van worden.
Citaat:
Neenee, een vage wortel in de verte voor mijn neus. Dikke vette middelvinger zeg ik tegen zo'n plannen! Ik heb mijn hoger diploma niet gehaald en sta nu niet in het professionele leven waar ik nu sta door blindelings nietszeggende vage plannetjes voor waar aan te nemen.

Dus ik herhaal: dat standpunt is simpelweg niet goed genoeg. Nu, als pensionné met een pensioen van meer dan 3000 euro is het makkelijk praten. Maar zo iemand moet niet bij mij en mensen zoals mij afkomen dat we maar 'eventjes' moeten wachten...
Ik vind je heel erg kortzichtig denken. Zonder nieuwe werkgelegenheid te scheppen is het enige alternatief voor de regering om nog meer belasting te heffen. En dan betaal jij als vrijgezel binnenkort geen 55% maar 65% aan belastingen.
fonne is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:07   #26
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Laat dat nou net iets zijn waar N-VA iets aan wil veranderen.
Oh, als enige partij dan? Is dat hun unique selling point?

Citaat:
Welke partij heeft eigenlijk de absolute loonstop opgelegd, met zelfs boetes voor bedrijven die er zich niet aan houden? Is het die partij waar jij gaat voor stemmen?
Hebben wij een éénpartij-regering misschien? En laat mij toe mijn vertrouwen in een partij, dat een half schoothondje van het VOKA is, op dat punt ook niet al te hoog te stellen. Kun je het mij kwalijk nemen?

Citaat:
Betere firma zoeken. Je laat je uitbuiten.
Jij denkt écht dat het werk nog op elke straathoek te vinden is hé. Bovendien heb ik in mijn loopbaan al een viertal werkgevers gehad, van kleine KMO's tot multinationals. Dus ik weet wel een beetje wat er op de markt te vinden is, en véél beter dan wat ik nu heb zal er niet meteen inzitten.

Citaat:
De lonen zijn in België de laatste jaren veel te snel gestegen, sneller dan onze onmiddelijke concurrenten. Dat kan je niet volhouden zonder nefaste gevolgen voor de werkgelegenheid. Veel zal je er niet van merken als je in een goeddraaiende sector zit: daar zullen opnieuw loonsverhogingen zijn boven de index, omdat ook de absolute loonstop wegvalt.
In ieder geval zal er door de verlaagde druk op de lonen meer werkgelegenheid ontstaan, en het is met de belastingen van die nieuwe werkenden dat de belastingen voor iedereen kunnen verlaagd worden.
Maar blijkbaar kan jij alleen door het brilletje van je eigen korte-termijnprofijt kijken.
Denk jij dat nu echt? Mag ik vragen: heb jij een klein beetje voeling met de industrie de dag van vandaag? Enig idee waarom interimkantoren voor bedienden de laatste jaren zo'n opmars maken? Werkgevers staan niet meer met vaste contracten te zwaaien hoor! Mensen die bij ons op pensioen gaan, worden gewoonweg vervangen door een interimmer. Met alle gevolgen vandien...

Denk jij écht dat als er morgen 100000 jobs gaan bijkomen, dat er plots 100000 werklozen minder gaan zijn? In het bedrijf waar ik werk zit er een héle verdieping met alleen maar interimmers. Als mijn werkgever volgende week 500 vaste contracten wil geven, hoeveel daarvan zullen ingevuld worden door interimmers die in sommige gevallen al jaren bij ons werken? De florerende interimkantoren zullen inkrimpen, maar véél nieuwe werkenden zullen er niet bijkomen. Geloof mij vrij...

Citaat:
Op zich zou dat niet slecht zijn. Het feit dat de huurprijzen niet kunnen stijgen met de immobiliënprijzen weerhoudt velen ervan om te investeren in vastgoed. Met als gevolg dat er te weinig huurhuizen zijn en de huren snel stijgen voor hen die nieuw instappen. Een nogal nefaste nevenwerking van een zogezegd "sociale" maatregel, die niets anders doet dan de marktwerking verstoren. Het zijn de jongeren die er het slachtoffer van worden.
Ja? Je moet eens naar een bank gaan en proberen een lening vast te krijgen als alleenstaande... En dan mag je brutoloon nog met een 3 beginnen hoor. Of denk je dat ik huur voor mijn plezier en geen groter plan heb?

Citaat:
Ik vind je heel erg kortzichtig denken. Zonder nieuwe werkgelegenheid te scheppen is het enige alternatief voor de regering om nog meer belasting te heffen. En dan betaal jij als vrijgezel binnenkort geen 55% maar 65% aan belastingen.
En ik vind het vooral kortzichtig om te denken dat een indexafschaffing werkgelegenheid zal creëeren...

Laatst gewijzigd door SMI94 : 2 mei 2014 om 14:08.
SMI94 is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:12   #27
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is duidelijk. Even duidelijk als het waaròm die angst zo diep zit: de ontmaskering als de meest asociale partij ooit. Affijn, toch voor de werknemers. Voor zijn broodheren van de VOKA zorgt De Wever maar �*l te goed...
Bij u mag er van uw wedde nog wel wat af. Voor u is leven zonder broek immers goedkoper...
quercus is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:18   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is duidelijk. Even duidelijk als het waaròm die angst zo diep zit: de ontmaskering als de meest asociale partij ooit. Affijn, toch voor de werknemers. Voor zijn broodheren van de VOKA zorgt De Wever maar �*l te goed...
Inderdaad: VOKA wil als 1ste punt de index afschaffen.
Ja wadde !
Boduo is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:20   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Bij u mag er van uw wedde nog wel wat af. Voor u is leven zonder broek immers goedkoper...
Wanneer NVA er zou in slagen de index af te schaffen, zullen er steeds meer moeite hebben om hun broek te behouden.
Nu ja, de zomer is op komst.
Boduo is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:20   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoe goedkoop moet het leven voor u dan wel niet zijn, zo zonder hersenen?

Weet je ondertussen al wat de "taal van Brederode" is?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:25   #31
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe goedkoop moet het leven voor u dan wel niet zijn, zo zonder hersenen?

Weet je ondertussen al wat de "taal van Brederode" is?

Volgens mij spreek ik de taal van Brederode. Want nog geen één van die NV-a-adeptjes die je te pas en te onpas in élke thread binnen de vijf minuten voor 'trol' uitmaken, heeft ook maar één argument tegen mijn opmerkingen hierboven.
SMI94 is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:30   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij spreek ik de taal van Brederode. Want nog geen één van die NV-a-adeptjes die je te pas en te onpas in élke thread binnen de vijf minuten voor 'trol' uitmaken, heeft ook maar één argument tegen mijn opmerkingen hierboven.
Zo gaat dat bij die niveanen: eens je ze voor het blok zet, word je gecatalogeerd als "trol" en hoeven ze je niet te antwoorden... Erg goedkoop en doorzichtig natuurlijk...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:33   #33
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo gaat dat bij die niveanen: eens je ze voor het blok zet, word je gecatalogeerd als "trol" en hoeven ze je niet te antwoorden... Erg goedkoop en doorzichtig natuurlijk...
Verdomme Raf, je lapt het me steeds, ik heb weer je post met argumenten gemist.
Pericles is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:34   #34
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Verdomme Raf, je lapt het me steeds, ik heb weer je post met argumenten gemist.
Ach, jij mist zo veel dat het tegendeel me zou verwonderd hebben...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:36   #35
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, jij mist zo veel dat het tegendeel me zou verwonderd hebben...
Nu had ik wel gedacht dat je me een linkje zou geven.
Pericles is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:40   #36
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Zeer diep vooral bij de sossen de laatste dagen.
Het loopt ze langs de benen.
Doge is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:43   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu had ik wel gedacht dat je me een linkje zou geven.
Waarom zou ik d�*t in vredesnaam doen? Toch zeker niet voor jou...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:46   #38
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik d�*t in vredesnaam doen? Toch zeker niet voor jou...
Oh wa zijde gaai stout.
Pericles is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:52   #39
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh wa zijde gaai stout.
allé, snel snel nog een paar van die reacties, en dan is mijn reactie van de pagina weg en kunnen de niveanen doen alsof die er nooit stond... Anders zouden ze er nog inhoudelijk moeten op ingaan, en dat willen we toch niet?
SMI94 is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:57   #40
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allé, snel snel nog een paar van die reacties, en dan is mijn reactie van de pagina weg en kunnen de niveanen doen alsof die er nooit stond... Anders zouden ze er nog inhoudelijk moeten op ingaan, en dat willen we toch niet?
Wie denkt ge dat u een betere deal doet, misschien? De VLD is voordeliger als ge meer dan 100.000 euro op een jaar verdient, van al de rest krijgt ge minder.
Nyquist is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be