Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2004, 16:26   #21
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Totaal off topic , Antoon , sorry niet afdwalen hé ?
Vindt u het normaal dat de gewone man zich zoiets kan aanschaffen ???
:
?
Neen.
Ik ben voor de verlenging van het verbod op wapens en vind het geen goede beslissing om dat soort half-automatische wapens weer toe te staan.
Ik sta ook niet onvoorwaardelijk achter alles wat Bush doet of zegt, hoewel ik hem een goede President vind en hoewel ik in grote lijnen achter zijn politiek sta, zowel binnen- als buitenlands.

Voor jouw informatie : Arnold Schwarzenegger, die idioot (sic Neruda) die blijkbaar niet even slim is als jij, die is het ook niet over alles en nog wat eens met de andere idioot vervolgens jouw normen van intelligentie, de President van de Verenigde Staten.

Arnold Schwarzenegger is niet tegen het homo-huwelijk en is ook niet zo drastisch anti-abortus. Hij is een republikein in hart en nieren, maar iets minder conservatief dan Bush. De ùeerderheid van de republikeinen zijn dat.

Zo zie je maar, zelfs de Bush-lovers (sic Neruda) zijn het niet altijd eens met alles wat gestemd wordt (of niet gestemd wordt) door de regering van Bush.

Het is jouw goed recht om tegen Bush te zijn, tegen zijn politiek, en je mag voor mijn part zelfs anti-Amerikaans, anti-kapitalitsich en anti-Westers zijn. Dat is niets meer en niets minder dan democratie.

Maar het maakt jouw als gesprekspartner in een forum niet echt geloofwaardig wanneer je constant alleen maar afkomt met het argument dat de President van de Verenigde Staten van Amerika een dommerik is en de Governor van de Rijkste Amerikaanse Staat een idioot.

Vandaar dat ik even off topic ging.
Oud 15 september 2004, 22:26   #22
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Zeg Neruda. Ik begrijp dat men op een of ander beleid kritiek levert, maar jij staat hier al maanden (jaren?) dagelijks niets anders te doen dan te vertellen over Bush zijn flaters en waarom je weet hoe Bush dom is.

Zielig als je weet dat jij niet verder geraakt dan die postings op een zeer lokale forum ergens in België, terwijl Bush reeds vier jaar President is van het machtigste land ter wereld.....en het steeds waarschijnlijker wordt dat hij dat nog eens vier jaar zal zijn. Leer ermee leven. Al was het maar voor je eigen gezondheid. Stress uit frustratie kan er een lelijk effect op hebben.
Bush is een domme kloot die dankzij zijn familie en hun relaties president is geworden (zijn talloze versprekingen zijn maar één voorbeeld.)

Vraag is of je al president tegenwoordig wel zo slim moet zijn, aagezien de beslissingen toch ingegeven worden door adviseurs en het vergoeilijkend tekstje nadien geschreven worden door mensen die daarvoor gestudeerd hebben.

Neen, een president moet andere dingen kunnen en daarin slaagt Bush wonderwel, daarom is hij juist wel goed in wat hij doet of hoort te doen. Bush is de idale puppet voor zijn de neocons rond het Witte Huis en de lobby's achter hem.
Getuige zijn grote inhaalbeweging op Kerry, waar de zwakte van de tegenstander ook in meespeelde. Ik denk niet dat hij het zou gehaald hebben tegen bijvoorbeeld Hillary Clinton.

Terug on-topic: Wapenverkoop aan de burgers moet ten alle tijden verboden blijven. Het kan niet dat burgers vrij met eender welk wapen op straat mag rondlopen, dat is en blijft een taak voor de politie. Als elke burger het recht in eigen handen mag nemen, kan je de politie beter afschaffen.

Wat moet die nu wel niet denken in de VS? Binnenkort staan er allerhande criminelen voor hem met een UZI in de hand en dan staat hij daar met zijn onnozel 'revolverke'.

Terug voor dit land dan: geef de politie het recht om te vuren indien nodig en sleep ze niet voor het Comité P voor de minste inbreuk.
Zet extra manschappen in op risicoplaatsen: een drukke winkelstraat op koopjesdagen, een buurt met juweliers, etc etc etc

Veiligheidsagenten zijn geen oplossing. Dit zijn ook burgers en mogen dus geen wapens hebben (tenzij uitzonderlijk zoals op de US Embassy). Geef je hun een mandaat van openbare orde, dan zijn het geen burgers meer en kan je ze net zo goed aannemen als politie.

Laat dan gewoon iemand met een mandaat van openbare orde, de politieambtenaren dus, op straat en laat het kantoor bemannen door bedienden, eventueel aangevuld met een drietal agenten dat je hen die op straat horen, ook effectief terug op straat krijgt.

Het fenomeen van de rondtrekkende bendes dan. Ik vraag me af als zij als buitenlander in dit land komen enkel en alleen om te stelen, of zij dan nog wel beroep kunnen doen op enige rechten? Gewoon neerschieten en niet oppakken en terug de grens over, om de volgende week weer dezelfde crimineel te arresteren. Zij die pas Belg geworden zijn en een overval plegen, worden hun nationaliteit ongedaan gemaakt en terug naar land van herkomst gestuurd.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be