![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ben eens beginne te lezen. 40% van de bevolking werkt voor de overheid in Wallonië. Maar elders vond ik dit: Citaat:
Vlaamse en Waalse ambtenaren die in Brussel dicht bij hun werk gaan wonen tellen precies niet mee. Vervolgens schrijft hij dat 15% van de bevolking werkloos is. Terwijl ik elders lees: Citaat:
Werkloosheidsgraad=percentage werkzoekende werklozen van de beroepsbevolking. Dus niet van de totale bevolking. Na één alinea lezen is mijn besluit al getrokken. Dikke zever in pakskes van iemand die niks van cijfers kent. Maar mensen zoals mijn echtgenote die weinig met politiek en de volksverlakkerij die daarmee gepaard gaat bezig zijn trappen in die grove leugens. Laatst gewijzigd door pajoske : 14 mei 2014 om 20:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Boduo : 15 mei 2014 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een geluk dat al die ambtenaren dan weer op hun beurt al die onnodige brol en zever producten kopen die tot niks dienen en niks waard zijn gemaakt door bedrijfjes aller handen.Zo kunnen al die bedrijfjes verder hun werknemers ook laten leven die al hun tijd en energie steken in verwaarloosbare dingen....Want ambtenaren hebben dan toch veel tijd en veel geld dus automatisch de beste klanten van de privé bedrijfjes hotels en restaurants
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 mei 2014 om 07:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Neen dan begint het pas. Dan komen die uilen die niet kunnen tellen zoals de maker van dit bericht aan de macht. Want als ik zie dat je deze brief met 'grote leugens' via verschillende kanalen, (er is op dit forum ook alweer een draad gestart met ditzelfde onderwerp) tegenkomt, kunt ge niet anders dan besluiten dat heel veel mensen dit gelezen hebben en met plezier delen. Waarom? omdat ze hetgeen geschreven wordt fijn vinden. Omdat ze in dat sprookje willen geloven: "De Walen zijn het geweest. Wij Vlamingen zijn de harde werkers die gans dit land rechthouden". Het ontwaken zal pijnlijk zijn. Ik vind het zo jammer dat op deze manier onze welvaart vernietigd wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en in uw geval gaat het niet om het aantal ambtenaren u heeft iets nodig om u tegen af te zetten,en dat zal de ambtenaar zijn,al draagt die dezelfde werkbroek als iemand anders En mensen die het ganse sociale systeem op de helling zetten die zien niet verder dan hun neus lang is,en dragen op termijn een verpletterende verantwoordelijkheid,u bent rechts,das u probleem,maar u hoeft daarom nog niet degoutant te wezen,bah!
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verlaag de loonlasten zo veel je maar wilt ...het zal allemaal niet veel helpen ..het zijn vijgen na pasen.... Ik heb al veel nagedacht over een verre toekomst en eigenlijk kom ik meer en meer tot de conclusie dat de enige visie die de planeet zal kunnen redden deze is van de groenen ...meer en meer ben ik er van overtuigd dat het de enige optie zal zijn .... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 mei 2014 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik rijd niet met een Mercedes en ik ben mij terdege bewust van het probleem van de kwaliteit. Daarom dat ik het ook zoveel als mogelijk vermijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En leg me eens uit waarom alle bedrijven zouden weggaan ?? En naar waar zouden ze dan bijvoorbeeld gaan ?
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 mei 2014 om 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Politiek is een carriere. Je doet het niet om zo veel mogelijk te bereiken, je doet het om zo lang mogelijk er in te blijven en zo veel mogelijk salaris mee naar huis te nemen. Of denk je dat politiekers anders redeneren als het gemiddeld kaderlid ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Gelukkig zijn er bij die kaderleden ook bij die andere prioriteiten hebben dan een zo hoog mogelijk loon. Laat ons hopen dat er bij die politiekers zo ook een aantal zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() 200 jaar geleden waren er geen grote bedrijven of multinationals,en stammen wij niet af van die mensen,het zal willens nillens op termijn wel met groen moeten of we worden zo kaal als Mars!
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je met gezond verstand kijkt naar de wereld en hoe deze evolueert begin ik toch ook meer en meer te denken dat het groene gedachten goed het enige alternatief zal zijn om te overleven.....Ook in vele andere landen zie je bij studenten die gedachte meer en meer bekoren.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een alternatieve levenswijze, hernieuwbare energie en een gezonde visie op klimaat is één ding, het partijprogramma van deze partij en haar Europese evenknieën zie ik het niet direct oplossen. Als ik me even mag beperken tot België, kom ik algauw een reeks tegenstrijdigheden tegen waar ik me toch ernstige vragen bij stel. Zo was het AGALEV (Anders Gaan Leven) die zich , bij monde van Mieke Vogels en Jos Geysels, in 2002 fors verzette tegen de wapenlevering aan Nepal. Zo fors dat het een breekpunt werd. Ondanks de beslissing van de toenmalige regering van Louis Michel om de FN-wapens toch te leveren, bleven de groenen rustig in diezelfde regering zitten. Maar ze gingen als tegenprestatie, en ik citeer : 'de eerste minister pesten'. En daar ging de geloofwaardigheid en de groene ideologie ten onder. Er was tevens Jos Geysels, die mede-architect was van het ondemocratische 'Cordon Sanitaire' rond het Vlaams Blok in 1991. Ongeacht uw mogelijke afkeer van deze partij, is het cordon een verwerpelijk mechanisme om bepaalde (ooit grote) groep kiezers volledig uit te sluiten van het democratische politieke spel. Zulke systemen zijn kenmerkend voor totalitaire regimes, ze horen niet thuis in een West-Europese beschaving. Tien jaar geleden liet Mieke Vogels zich ontvallen dat ze het ontwerp van de inmiddels allang vergeten Lange Wapper best mooi vond. Door de dynamiek van de overlevering doet vandaag het verhaal de ronde dat ze zelfs stond te dansen van plezier bij de maquette. Vogels is inmiddels verdwenen en Groen staat in de frontlijn van het verzet tegen het BAM-tracé. En vandaag willen ze uitpakken met een 'vermogenswinstbelasting' en lastenverlagingen. U mag mij nu eens uitleggen hoe Groen! dat in de praktijk wil omzetten naar daadkrachtig beleid. In eerste instantie wenst geen enkele andere partij een vermogenskadaster en een maatschappelijk draagvlak voor zo'n kadaster is er evenmin. In theorie heb ik, en samen met mij vele anderen denk ik, niets tegen een vermogensbelasting. Maar zelfs indien men dat Europees zou universaliseren, is er niets wat die grote vermogens kan dwingen om op Belgisch/Europees grondgebied te blijven, laat staan ze te laten betalen. Er zijn de afgelopen maanden en jaren al talloze voorbeelden de revue gepasseerd van grote vermogens die simpelweg hun toevlucht gezocht hebben in landen waar het voor hen en hun kapitaal het meest voordelig was. Dus wederom zie ik deze verkiezingsbelofte van groen als een intentieproces dat goed bedoeld is, maar onrealistisch om in beleid te kunnen omzetten. Daarnaast hebben wat betreft beleid inzake klimaat en milieu zowat alle partijen door de jaren heen steeds groenere standpunten in hun partijprogramma opgenomen. Of dit mede de verdienste van Groen! als oppositiepartij is geweest weet ik niet, maar het draagt bij aan de enigszins irrelevantie van veel van het programma van Groen!. Als laatste vraag ik me evenzeer af in hoeverre het plan van deze partij betaalbaar zal zijn; wanneer we enerzijds hun geloofwaardigheid op belangrijke punten in vraag kunnen stellen en anderszijds geen enkele garanties hebben wat betreft hun lastenverlagingen. Ik vrees dat de zware lasten niet of amper verlaagd zullen worden, om niet te zeggen dat ze verschuiven of zelfs zullen verhogen. Laatst gewijzigd door Woordenaar : 15 mei 2014 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |