Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2004, 00:10   #21
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Zet mij ook maar bij u lijstje,een fijn feest gewenst
doornroosje, echt bedankt.

Ik ben eigenlijk geen joodse maar voel veel mee met dat volk en hun land en doe dan af en toe eens mee.

Wat ik leerde is het probleem dat vele joodse (en ook islam)jongeren hier hebben is dat op de openbare scholen ze normaal niet vrijgesteld zijn van de lessen. Daarom gaan vele joodse kinderen naar joodse scholen. Het is met de joodse kalender ( die al ouder is dan de onze en toch niet achter nog voorloopt) dat de feestdagen meestal in de week zijn.

In sommige landen, oa hong kong, hebben ze vakantiedagen voor alle godsdiensten zodat niemand gediscrimineerd is.

Zo voelde ik mij ook gediscrimineerd nadat ik gewoon was om met Sinte Maarten een verlofdagen te krijgen (11 november) naar een stad gind waar Sint Niklaas gevierd werd en daar kregen we geen verlof

Ik vind zeker niet dat wij onze traditionele feestdagen moeten opgeven, zowel om de traditie en de economie, maar men zou iets in het onderwijs moeten vinden om de andere feestdagen te laten vieren zonder verlies van tijd en opleiding. En denk dat het misschien wel belangrijker is dan de recente mode van Halloween dat zuiver economsich uitgebaat wordt.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 00:26   #22
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
doornroosje, echt bedankt.

Ik ben eigenlijk geen joodse maar voel veel mee met dat volk en hun land en doe dan af en toe eens mee.

Wat ik leerde is het probleem dat vele joodse (en ook islam)jongeren hier hebben is dat op de openbare scholen ze normaal niet vrijgesteld zijn van de lessen. Daarom gaan vele joodse kinderen naar joodse scholen. Het is met de joodse kalender ( die al ouder is dan de onze en toch niet achter nog voorloopt) dat de feestdagen meestal in de week zijn.

In sommige landen, oa hong kong, hebben ze vakantiedagen voor alle godsdiensten zodat niemand gediscrimineerd is.

Zo voelde ik mij ook gediscrimineerd nadat ik gewoon was om met Sinte Maarten een verlofdagen te krijgen (11 november) naar een stad gind waar Sint Niklaas gevierd werd en daar kregen we geen verlof

Ik vind zeker niet dat wij onze traditionele feestdagen moeten opgeven, zowel om de traditie en de economie, maar men zou iets in het onderwijs moeten vinden om de andere feestdagen te laten vieren zonder verlies van tijd en opleiding. En denk dat het misschien wel belangrijker is dan de recente mode van Halloween dat zuiver economsich uitgebaat wordt.
Het is nu wel zo dat men tegenwoordig in school een aantal dagen per jaar afwezig kan zijn zonder dat men een doktersbriefje nodig heeft,ik denk wel dat de school het nodige begrip zal opbrengen voor mensen die vanuit hun geloof
1 of 2 dagen zouden missen per jaar.
Natuurlijk mag men er geen gewoonte van maken want het zou de studies niet ten goede komen.
vriendelijke groeten.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 09:10   #23
kira
Vreemdeling

kira's schermafbeelding

Standaard

Nadine , een gelukkig nieuwjaar gewenst van een moslimmeisje!!!
Ik ben het niet altijd eens met uw standpunten, maar op een feestdag kunnen we onze verschillen wel eventjes opzijzetten.

Have a lot of fun
kira is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 09:45   #24
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kira
Nadine , een gelukkig nieuwjaar gewenst van een moslimmeisje!!!
Ik ben het niet altijd eens met uw standpunten, maar op een feestdag kunnen we onze verschillen wel eventjes opzijzetten.

Have a lot of fun
Bedankt Kira,
niet eens zijn is geen probleem, als het maar kan sereen besproken worden zonder in schelden uit te lopen zoals met sommigen die bij fundi paterkes gezeten hebben.
Oud 16 september 2004, 10:17   #25
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Ik ben eigenlijk geen joodse...
Dat had ik ook al door. Maar ondertussen was bijna iedereen erin getuind.

Je kan misschien beter verduidelijken of je meeleeft met alle joden, dus ook de joden in de Vredesbeweging die zich tegen Sharon keren, of dat je enkel pro-Zionist bent. Het kan interessant zijn.

Laatst gewijzigd door thePiano : 16 september 2004 om 10:20.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 10:47   #26
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Dat had ik ook al door. Maar ondertussen was bijna iedereen erin getuind.

Je kan misschien beter verduidelijken of je meeleeft met alle joden, dus ook de joden in de Vredesbeweging die zich tegen Sharon keren, of dat je enkel pro-Zionist bent. Het kan interessant zijn.
Denk je dat alleen de joden die tegen Sharon zijn vrede wensen? En waarom denk je dat Sharon geen vrede wenst?

Wat noem jij pro-zionist? En zijn de meeste joden van de vredesbewegingen in Israel geen zionisten? Je vraag is wel zeer onduidelijk en stelt meer vragen dan antwoorden.
Oud 16 september 2004, 11:09   #27
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

ook een gelukkige joodse nieuwjaar gewenst ... wel effe dit ik vind dat men van de feestdagen zoals ze nu zijn moet afblijven anders wordt het een zooitje
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 11:15   #28
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

De religie van St Cuthbert telt 364 feestdagen, ik vind dat ik op die dagen niet verplicht mag worden te werken. Uiteraard mag dat geen beletsel zijn om mij als werknemer aan te nemen, dat zou immers discriminatie op basis van religie zijn.

Oh, en Gelukkig Nieuwjaar voor de Joden!
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 11:16   #29
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gelukkig Nieuwjaar in elk geval
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 10:12   #30
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

wat een hoop bannelingen in deze topic

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be