Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2004, 22:52   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Veel succes met de nieuwe job.
We zullen u missen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 01:10   #22
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Awel, chapeau!
Veel succes en vergeet inderdaad niet van hier af en toe eens binnen te wippen!
Oud 16 september 2004, 05:40   #23
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams Blok verliest zijn beste propagandist op dit forum...
Oud 16 september 2004, 18:10   #24
Attiladehun
Banneling

Standaard

So long, motherfucker!8)
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 20:02   #25
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ik ben blij voor u.
Veel succes.

En blijf daar! [size=1]Kon et niet laten[/size]
Oud 16 september 2004, 21:03   #26
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Heden heb ik een nieuw arbeidscontract getekend en kan ik vanaf maandag 20 september 2004 weer aan de slag. Na het faillisement van mijn vorige werkgever op 31 maart 2003 stond ik ineens op straat, samen met mijn 35 andere collega's.

Daar zal je niks van in de krant hebben gelezen want die schrijven alleen over grote bedrijven. Voor mij geen vakbondsstakingen, geen regeringsonderhandelingen, geen brugpensioen regeling (ik was toen 51 jaar oud), mijn anciëniteitsvergoeding kwijt, een jaar moeten wachten op drie maanden achterstallig loon en ontslagpremie. Bovendien werd ik aanvankelijk ook geschorst van werkloosheidsuitkeringen door de RVA omdat ik voorzitter was (en nog ben) van een vzw, een functie die ik nietsvermoedend had aangegeven ook als is die onbezoldigd (statutair vastgelegd). Die vzw heeft nooit subsidies gekregen en ook nooit aangevraagd. Dat heeft ook drie maanden geduurd vooraleer dit allemaal in orde kwam, en ik mijn achterstallig dopgeld heb gekregen. Financieel heb ik wel zwarte maanden gekend.

Overigens over dopgeld gesproken.... ik krijg op dit ogenblik 26,49 euro per dag, of ongeveer tussen de 600 tot 630 euro per maand, al naargelang het aantal werkdagen dat een maand telt. Voor de hele maand augustus heb ik 619,25 euro uitbetaald gekregen. Om er al slapend rijk van te worden moet je zeker niet gaan doppen. Daar heb ik dan 36 jaar onafgebroken voor gewerkt en afgedragen!

Al bij al ben ik dus bijna 18 maanden werkloos geweest, en dat voor het eerst in mijn leven dat ik ooit werkloos was (ik werk sinds mijn 15de jaar). Nu, ik ben niet bij de pakken blijven zitten en ik heb geprobeerd wat mogelijk was. Zo heb ik mij onmiddelijk via de VDAB ingeschreven voor een cursus bedrijfsbeheer omdat ik dacht als zelfstandige aan de slag te kunnen. Negen maanden later (minus de zomermaanden), eind december 2003 had ik dan mijn attest Bedrijfsbeheer behaald.

Tot op heden heb ik er alles aan gedaan om mij te kunnen vestigen als zelfstandige, maar na zelf verschillende haalbaarheidsstudies (businessplan) te hebben opgemaakt in overleg met Unizo, Viabo en de VDAB, heb ik besloten om er vanaf te zien vermits het risico te hoog lag en ik te weinig startkapitaal bij mekaar kreeg. Het is ook niet evident om als 52-jarige om op die leeftijd nog zoiets op te starten, zeker als je weet dat er zowat 600 bedrijven, aannemers en zelfstandigen elke maand over kop gaan. Het leven is aan de durvers zeggen ze altijd, "Who never risks will never drink champaign" en meer van dattum. Ik heb de risico's allemaal berekend en herberekend en ik kom er niet uit. Jammer, dan maar weer voor een baas werken en die wat rijker maken.

Behalve mijn studies bedrijfsbeheer ben ik ook op het internet niet blijven aanklooien. Na jaren gepalaver op de chatkanalen en de forums, vond ik het welletjes. Gedurende een vol jaar, van augustus 2003 tot op heden, heb ik mijn website Baron Jean de Sélys-Longchamps, in een verschrikkelijk hoog tempo uitgeschreven en online gebracht.

Nog nooit eerder heb ik mij zo intens verdiept in de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog. Ik wist al enorm veel (dacht ik toch van mezelf), maar al spoedig kwam ik erachter dat ik vooral héél weinig wist. Gedurende mijn studie van de geschiedenis, viel ik van de ene verbazing in de andere. Elk artikel op zich is ook nooit echt af geraakt en elke dag opnieuw voeg ik nieuwe gegevens toe, andere foto's, foutcorrecties, soms totaal herschreven enz. Die website is op dit ogenblik zo goed als volledig, ttz wat ik in mijn hoofd had. Aanvankelijk wilde ik vooral over extreemrechts in Vlaanderen schrijven, en dan vooral over het Vlaams Blok, maar daar heeft Blokwatcher (Marc Spruyt) en nog een aantal anderen, een stokje voor gestoken. Ze doen het veel beter dan ik, en zodoende heb ik mijn doel eerder bereikt dan ik dacht.

Vanaf maandag zal mijn aandeel aan de forums gevoelig zakken. Ik werk in de toeristische sector, en 40-urenweek is een lachertje. Dag- en nachtwerk, zon- en feestdagen, weekeindwerk, de klok rond. Als ik vrij ben, kom ik nog wel even langs.

Op mijn website zal nog wel af en toe wat nieuws verschijnen, maar in een erg laag tempo. Sorry folks!

Ik bedank iedereen (vriend en vijand) die mij gevolgd heeft het voorbije jaar en ook de Belgische staat die mij heeft toegestaan om te studeren en mijn levenskwaliteit een pak omhoog heeft gebracht. Weliswaar ten koste van mijn levensstandaard, maar geld is echt niet alles in het leven!

Dada, en n�* maandag 20.09..... totdat we mekaar weer tegenkomen!

thePiano
15.09.2004
Behoefte aan aandacht soms ? Verwacht van mij in ieder geval geen sympathie. Met volksverraders heb ik geen greintje medelijden.
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 21:06   #27
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Behoefte aan aandacht soms ? Verwacht van mij in ieder geval geen sympathie. Met volksverraders heb ik geen greintje medelijden.
wel wel wel... je kleine kantjes komen weer boven... hoewel, dat is al dat jij hebt waarschijnlijk.. pathetisch hoor, en over aandacht trekken gesproken, waarom post je dan?
Oud 16 september 2004, 21:08   #28
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Haha, terug komen vervoegen bedoel je.

De grootste verrassing, en een belangrijke reden genoeg om hoedanook terug geld in het laatje te krijgen, was mijn belastingsaanslag. Die ging natuurlijk nog over het jaar 2002, toen zowel mijn vrouw en ik nog voltijds aan de slag waren.

Om van je dopgeld (600 �* 630 euro p/m) een aanslag van 4070 euro's terug te betalen dat moet iemand mij maar eens uitleggen hoe je dat doet. Tot nu toe betaal ik dat af met 100 euro per maand, meer gaat echt niet.

Mijn eerste loonzakjes van het komende jaar, zullen dus integraal terug naar de belastingen vloeien. Je ziet het al, ik weet zelfs al waar ik mijn extra inkomsten kan aan uitgeven: terug naar de staat. De eerste zes maanden van mijn werkloosheid betaal ik op die manier al helemaal terug. Ben ik geen brave jongen?

Maar ja, het is d�*t of verzuipen.
Als je met deze situatie niet gelukkig bent, stem dan voortaan op het Vlaams Blok.
MINDER CRIMINALITEIT, MEER VLAANDEREN
[size=3]MINDER LASTEN, MEER VLAANDEREN[/size]
MINDER IMMIGRATIE, MEER VLAANDEREN
Oud 16 september 2004, 21:13   #29
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg die spiegel maar opzij 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 21:15   #30
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Awel, chapeau!
Veel succes en vergeet inderdaad niet van hier af en toe eens binnen te wippen!
Je bent blijkbaar reeds één linkie-winkiemaatje kwijtgeraakt op het forum. Het Vlaams Blokwording van het forum komt weer een procentje dichterbij
Oud 16 september 2004, 21:18   #31
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je bent blijkbaar reeds één linkie-winkiemaatje kwijtgeraakt op het forum. Het Vlaams Blokwording van het forum komt weer een procentje dichterbij
keep on dreaming zonnestraaltje, weet ge, de dagen beginnen te korten hee, in de herfst, 't is veel vroeger donker, veel later licht....
binnenkort zien we jou amper nog... Ik weet niet of het aan deze herfstperiode ligt maar je komt al veel benevelder over.

Laatst gewijzigd door oriana : 16 september 2004 om 21:19.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 21:27   #32
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
keep on dreaming zonnestraaltje, weet ge, de dagen beginnen te korten hee, in de herfst, 't is veel vroeger donker, veel later licht....
binnenkort zien we jou amper nog... Ik weet niet of het aan deze herfstperiode ligt maar je komt al veel benevelder over.
Het wordt niet alleen veel vroeger donker, maar het wordt ook slechter weer, de koude is jammer, maar regenachtige avonden waarop een bliksem aan de nachtelijke hemel is te zien vind ik wel een mooi schouwspel, vooral als er een dubbele bliksem te bespeuren valt. Kijk ook al uit naar 19. 19 september is immers de dag dat Staf Declerq in de schijnwerpers komt te staan. Het zilver van de maneschijn 's avonds in de herfst is ook mooi om naar te kijken, veel leuker dan naar een documentaire te kijken over de woestijn of een programma over vossen of adelaars (of andere beesten).
Oud 16 september 2004, 21:37   #33
Bolter
Gouverneur

Standaard

Ahaaaa..

Eén van de 200.000..

Toch een welgemeend proficiat, Piano. Je blijft tenminste niet bij de pakken zitten..
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 21:52   #34
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

proficiat met je nieuwe job, en proficiat met je website. Net als jij heb ik recentelijk een nieuwe job gevonden, ik weet dus ook wat het inhoudt om werk te moeten zoeken, negatieve antwoorden in de bus te krijgen (als ze al antwoorden!) Trek je niets aan van die azijnpisser sunshine. Zien we jou op de betoging van 18-09 in turnhout?

driewerf
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 23:20   #35
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aaah, is het hier om te doen ?
wel er zijn zo'n twee forumpjes in handen van blokkertjes gevallen. ze hebben daar telkens samengespannen om elke tegenstander weg te pesten en blokmoderatoren te laten infiltreren. GOED HE ...
Resultaat : forum zo goed als dood, en van armoede naar hier afgezakt komen en smeken om PLEASE op hun forum te komen...Ze zijn reeds begonnen met hun pesttactiekjes hier ook ..."een onderschrift van een van die triestigaards zegt genoeg"....

een forum met alleen blokkertjes is blijkbaar dermate saai dat het snel doodbloedt. laat de zaak op politics.be maar bij zijn oude beloop, hier kan je meestal nog inhoudelijk disussieren.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 23:25   #36
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

voor the piano :
VEEL SUCCES en werkplezier! en ge ziet de aanhouder wint ...

BTW : sei moar wa braafkes d'eerstei zjes moand in e proefperiode, anders seven doaghen en bwaute met e gat opt stroat é .
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 23:26   #37
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het wordt niet alleen veel vroeger donker, maar het wordt ook slechter weer, de koude is jammer, maar regenachtige avonden waarop een bliksem aan de nachtelijke hemel is te zien vind ik wel een mooi schouwspel, vooral als er een dubbele bliksem te bespeuren valt. Kijk ook al uit naar 19. 19 september is immers de dag dat Staf Declerq in de schijnwerpers komt te staan. Het zilver van de maneschijn 's avonds in de herfst is ook mooi om naar te kijken, veel leuker dan naar een documentaire te kijken over de woestijn of een programma over vossen of adelaars (of andere beesten).
wel wel wel, is het al te lang geleden naar je zin dat we jou geassocieerd hebben met 19.19, shitstaffel, bliksemschoftje, desert rat en de blikken eagle?
Daarom zelf maar beginnen over al je aliassen...
We hebben jou al zo lang door, of ga je nu plots weer ontkennen, zoals je eerder al gedaan hebt.
triest hoor, weeral aandachttrekkerij om reacties uit te lokken... zielig, heel zielig

Laatst gewijzigd door oriana : 17 september 2004 om 12:32.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 23:45   #38
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Pfff... Is dat nu zo speciaal? ThePiano eist weer eens aandacht op.
Als het al op Politics.be past, zet het dan in K&K aub!

En voor de rest, ons Bertha van hiernaast heeft een nieuwe auto gekocht! Groot nieuws!
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 01:02   #39
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heden heb ik een nieuw arbeidscontract getekend en kan ik vanaf maandag 20 september 2004 weer aan de slag.
Piano, proficiat en veel sukses. Ik zie dat zelfs de normale blokkers dat doen. Alleen de neo-nazi's vonden het belangrijk om je hier te bashen en deze draad met hun nazi-propaganda van collaborateur SDC te besmeuren. Ze hadden tenminste hun onderschrift op deze kunnen uithalen uit respect maar zo zijn die fundi's of ze nu recht, links, islamistisch of paterkes zijn.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 01:11   #40
ingenious

Standaard

proficiat piano, en vooral veel werkplezier gewenst.

leuk dat ook heel wat van je 'politieke tegenstanders' je dit wensen. op die andere zieligaards zullen we maar niet letten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be