Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2014, 07:33   #21
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wat vinden jullie ervan? En hebben jullie dit soms ook voor?
Leuk is het niet doch die kassiersters doen ook alleen maar wat hen wordt opgedragen door de directie/gerant/franchisehouder.

Het heeft geen zin om de kassiersters hiervoor aansprakelijk te houden.
Oud 15 mei 2014, 07:39   #22
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik doe altijd zelf vervelend tegen de kassiersters.
Kassiersters dienen ten alle tijde vriendelijk en beleefd te zijn, zelfs tegenover de grootste etterbakken en andere teringlijers, op gevaar van negatieve evaluatie tot en met regelrecht ontslag.

Afgeven op iemand die zich niet kan verweren. Er bestaat daar een woord voor. Het begint met een L en het eindigt op een D.
Oud 15 mei 2014, 07:41   #23
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of er onder jullie zijn die dit ook voorhebben -> telkens als ik bij Aldi en Delhaize langs de kassa passeer moeten ze daar mijn karretje of boodschappentassen controleren! pffffffffffff! Ik vind dit persoonlijk niet kunnen -> de klant is toch koning?! Ze zorgen er in ieder geval voor dat ik telkens met een naar gevoel bij hen buitenkom, en bij gevolg zo weinig mogelijk bij hen winkel Zie ik er soms verdacht, behoeftig en crimineel uit of wat?! En tussen haakjes: denken die nu echt dat met al de camera's die daar hangen, ik het zelfs ook maar zou riskeren iets te pikken maw. dat ik zo'n stomme geit zou zijn??? LMAO

Ik vermeld er even bij dat ik mijn karretje liever niet alleen achterlaat aan de ingang omdat ik in het verleden al zo eens een karretje ben 'verloren' ...

Ook heb ik dit vrijwel nooit voor bij de Lidl, Albert Heijn en Carrefour. Bij deze laatste vragen ze het heel af en toe, maar bij Lidl en Albert Heijn NOOIT. Bij gevolg winkel ik ook veel liever bij hen

Thx
Met het loon dat ze krijgen voor dat werk verwondert mij dat niets. En dan wil men ze ook nog op zondag laten werken.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 07:58   #24
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ik laat zelf m'ne lege caddie zien als ik die bij heb.
Meestal zit er dan nog enkel een extra boodschappentas in, als ik naar de Carrefour ga ene van Delhaize en andersom...

Wat wel ontzettend vervelend is, is dat de poortjes piepen als je buiten gaat. Ik heb lang moeten zoeken naar de reden dat overal de poortjes begonnen te piepen want ik werd er gek van, de hele winkel staat er dan op te zien... Het waren toen de abonnementen van de zoo, ik had er steeds zes op zak en dus moest ik telkens m'n portefeuille doorgeven om dat te bewijzen.

Blijkbaar hebben veel mensen dat ook als ze (nieuwe) kleren van de c&a aanhebben. Daar schijnt nog iets in te zitten dat de poortjes laat piepen.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 15 mei 2014 om 07:58.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 08:40   #25
Peche
Banneling

Standaard

Wij gaan de verzuring ook tegen door bij Albert Hein te shoppen
Wij waren altijd Carrefour gezind... maar boerinnen dat daar werken, niet te doen! En over het personeel van Lidl en Aldi onthoud ik me liever...
Als Action Shop niet zo'n voordelige producten had zouden we daar anders ook niet meer gaan.
Maar van supermarkten verkiezen wij nu echt wel Albert Hein en Delhaize.
Albert Hein heeft zoveel keuze, en hun vegetarische satésla is om uit te lepelen gewoon.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 09:12   #26
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Met het loon dat ze krijgen voor dat werk verwondert mij dat niets. En dan wil men ze ook nog op zondag laten werken.
2. Veel mensen beseffen niet dat die kassiersters ook maar mensen met hun eigen problemen zijn. Zou jij zo'n job willen hebben? Nee? Zwijg dan en glimlach eens naar hen.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 09:37   #27
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Kassiersters dienen ten alle tijde vriendelijk en beleefd te zijn, zelfs tegenover de grootste etterbakken en andere teringlijers, op gevaar van negatieve evaluatie tot en met regelrecht ontslag.
Onzin, er zijn grenzen voor het 'toelaatbare'. Een kassierster ,en geen enkele winkelbediende trouwens, hoeft zich helemaal niet te laten 'bekakken' als het de spuigaten uitloopt. Consument is idd "Koning", maar er staat nog altijd iemand boven die Koning uiteindelijk. Al bij al zijn grote etterbekken en andere teringlijers minder dan 10% van het cliënteel en dus "verwaarloosbaar". Cliënteel bouw je op via die andere 90%. Meestal houdt men dus gewoon de klep tegen die kleine groep onbeschoftelingen, heel uitzonderlijk mag en moet je daar op ingaan.

Dat van die controle in winkelkarretjes, so what? Als ze dat moeten doen, heb je dat alleen maar te danken aan de medeklanten, iow, er is een reden waarom hen dat gevraagd wordt te controleren.
Dat sommige kassiersters een lang bakkes hebben, tja, iedereen heeft wel eens een baaldag of zit soms eens op een verkeerde plek. Meestal gaat dat wel over of zitten ze enige tijd later gewoon elders.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 09:44   #28
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Thx
Ik winkel dagelijks bij Delhaize, en 1 keer in de 2 weken bij Aldi. Nog nooit meegemaakt! Verder vind ik de kassiersters zowel in Delhaize als Aldi héél vriendelijk en behulpzaam. Carrefour daarentegen..... Daar loopt blijkbaar onder de kassiersters een competitie "om ter grofst tegen de klanten".
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 10:02   #29
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Zet uw hoofdoek af?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 11:32   #30
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Onzin, er zijn grenzen voor het 'toelaatbare'. Een kassierster ,en geen enkele winkelbediende trouwens, hoeft zich helemaal niet te laten 'bekakken' als het de spuigaten uitloopt. Consument is idd "Koning", maar er staat nog altijd iemand boven die Koning uiteindelijk. Al bij al zijn grote etterbekken en andere teringlijers minder dan 10% van het cliënteel en dus "verwaarloosbaar". Cliënteel bouw je op via die andere 90%. Meestal houdt men dus gewoon de klep tegen die kleine groep onbeschoftelingen, heel uitzonderlijk mag en moet je daar op ingaan.
Leuke theorie maar in de praktijk valt het veelal dik tegen.

Het hangt er maar vanaf in hoeverre de bedrijfsleider achter zijn/haar personeel staat. Indien omzet en winst voorop staan zal de kassierster die zichzelf verdedigt tegen een etterbak in veel gevallen aan het kortste eind trekken. En al zeker indien het meerdere keren voorvalt. Dus nee, geen onzin.
Oud 15 mei 2014, 11:51   #31
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Onlangs in de Colruyt, tafereel voor mij. Een man met karretje en een rugzak. Karretje wordt overgeladen en aangerekend.

Kassierster:" Meneer, mag ik uw zak even zien."
Meneer: "Mevrouw ik denk dat we elkaar daar nog niet goed genoeg voor kennen."

Humor aan de kassa
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 12:21   #32
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of er onder jullie zijn die dit ook voorhebben -> telkens als ik bij Aldi en Delhaize langs de kassa passeer moeten ze daar mijn karretje of boodschappentassen controleren!
En wat is daar mis mee ?

Citaat:
pffffffffffff! Ik vind dit persoonlijk niet kunnen
En waarom niet ??
Citaat:
-> de klant is toch koning?!
En wat is het verband met het feit dat handtassen worden gecontroleerd ?

Citaat:
Ze zorgen er in ieder geval voor dat ik telkens met een naar gevoel bij hen buitenkom, en bij gevolg zo weinig mogelijk bij hen winkel
Ah, ge zijt de enige die in die winkel gecontroleerd wordt ??

Citaat:
Zie ik er soms verdacht, behoeftig en crimineel uit of wat?!
Ik zou het niet weten. Alsof al diegenen die "betrapt" zijn geweest in winkels, een verdacht uiterlijk hadden.

Citaat:
En tussen haakjes: denken die nu echt dat met al de camera's die daar hangen, ik het zelfs ook maar zou riskeren iets te pikken maw. dat ik zo'n stomme geit zou zijn??? LMAO
Blijkbaar zijn camera's niet voldoende

Citaat:
Ik vermeld er even bij dat ik mijn karretje liever niet alleen achterlaat aan de ingang omdat ik in het verleden al zo eens een karretje ben 'verloren' ...
Niemand verplicht u, om uw karretje waar dan ook achter te laten

Citaat:
Ook heb ik dit vrijwel nooit voor bij de Lidl, Albert Heijn en Carrefour. Bij deze laatste vragen ze het heel af en toe, maar bij Lidl en Albert Heijn NOOIT. Bij gevolg winkel ik ook veel liever bij hen
Die winkels zullen andere middelen hebben om "slimmeriken" te betrappen

Citaat:
Wat vinden jullie ervan?
dat je serieus kan zagen over een non-event

Citaat:
En hebben jullie dit soms ook voor?
Het is mij ook al overkomen, ja. Blijkbaar is het een noodzakelijk kwaad.

Citaat:
Thx
graag gedaan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 15 mei 2014 om 12:27.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 12:37   #33
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuke theorie maar in de praktijk valt het veelal dik tegen.

Het hangt er maar vanaf in hoeverre de bedrijfsleider achter zijn/haar personeel staat. Indien omzet en winst voorop staan zal de kassierster die zichzelf verdedigt tegen een etterbak in veel gevallen aan het kortste eind trekken. En al zeker indien het meerdere keren voorvalt. Dus nee, geen onzin.
Ik kan u gerust zeggen dat wat ik zeg geen theorie is, maar uit de praktijk komt. Zoals ik aanhaalde; die "gefrustreerde" klanten, dan heb je het over een heel kleine minderheid van het totale aantal.

Een bedrijfsleider zal doorgaans volledig achter z'n medewerkers staan, zelfs als denkt de klant een andere indruk te hebben. Die klanten spelen cinema, ze krijgen dan ook cinema terug. Case closed, volgende klant.

Anders kan het gesteld zijn met 'verantwoordelijken' onder de bedrijfsleider, die als het ware op een manier hun macht misbruiken. Op termijn worden die ook dikwijls op kant gezet of stappen ze zelf op.

Rotte appels zijn er overal, maar algemeen genomen valt dat goed mee.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 14:00   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Afgeven op iemand die zich niet kan verweren. Er bestaat daar een woord voor. Het begint met een L en het eindigt op een D.
Leukerd?

Nu, het was maar om te zwanzen hoor, ik ben altijd supermegakeibeleefd tegen die mensen.
Oud 15 mei 2014, 18:44   #35
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of er onder jullie zijn die dit ook voorhebben -> telkens als ik bij Aldi en Delhaize langs de kassa passeer moeten ze daar mijn karretje of boodschappentassen controleren! pffffffffffff! Ik vind dit persoonlijk niet kunnen -> de klant is toch koning?! Ze zorgen er in ieder geval voor dat ik telkens met een naar gevoel bij hen buitenkom, en bij gevolg zo weinig mogelijk bij hen winkel Zie ik er soms verdacht, behoeftig en crimineel uit of wat?! En tussen haakjes: denken die nu echt dat met al de camera's die daar hangen, ik het zelfs ook maar zou riskeren iets te pikken maw. dat ik zo'n stomme geit zou zijn??? LMAO

Spannend relaas hoor, een aparte rubriek in het subforum "Maatschappij en Samenleving" waardig.

Citaat:
Wat vinden jullie ervan?
Dat je een zaag bent.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 18:56   #36
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zet uw hoofdoek af?
Eerder één opzetten, dan durft men niets controleren uit schrik voor een Arabische tirade.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 15 mei 2014 om 19:15.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 19:28   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Ik weiger heel beleefd om tassen te openen.
Meestal laten ze jou gaan, want ze hebben gewoon het recht niet.
Oud 15 mei 2014, 19:50   #38
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En wat is daar mis mee ?
op zich is daar niets mis mee, ware het niet het klimaat van achterdocht, zoals Esperanza zei "leuk is anders" ..

Citaat:
En waarom niet ??
ik vraag mij af of ze snappen dat men zo klanten (gedeeltelijk) 'wegjaagt' ...

Citaat:
En wat is het verband met het feit dat handtassen worden gecontroleerd ?
als vaste klant mogen ze toch wel iets minder streng met me zijn niet? en het is ook de manier waarop: er een punt van maken van ostentatief over een kassa te buigen om toch maar te laten merken dat iedere cm² - ahem mm² van de bodem van iemand zijn karretje 'doorgrond' is, is gewoon cinema verkopen want met een simpel discreet blikje kan het ook -> ik heb meer narigheid met hen dan dat ik ooit bij de douane had, lol

Citaat:
Ah, ge zijt de enige die in die winkel gecontroleerd wordt ??
voor zover ik weet, ja

Citaat:
Ik zou het niet weten. Alsof al diegenen die "betrapt" zijn geweest in winkels, een verdacht uiterlijk hadden.
daar heb ik ook veel vraagtekens bij, alhoewel - en ik weet dat ik dat eigenlijk niet mag zeggen -> maar ik heb sterk de indruk dat als ik er uitzag als een Vlaamse van hier, ik dat veel minder zou voorhebben!! ...

Citaat:
Blijkbaar zijn camera's niet voldoende
die zijn wel voldoende, er hangen er daar echt veel hoor, ofwel zijn ze nep

Citaat:
Niemand verplicht u, om uw karretje waar dan ook achter te laten
klopt, de keerzijde is echter dat ze het dan eenmaal aan de kassa aangekomen het gaan controleren ..

Citaat:
Die winkels zullen andere middelen hebben om "slimmeriken" te betrappen
dat betwijfel ik -> de Albert Heijn hangt vol met camera's en de Lidl heeft er ook veel

Citaat:
dat je serieus kan zagen over een non-event
niet zagen maar 'klagen' (there's a difference)

Citaat:
Het is mij ook al overkomen, ja. Blijkbaar is het een noodzakelijk kwaad.
telkens in dezelfde winkel als vaste klant waar ze je 'van zien' kennen?

Citaat:
graag gedaan

Laatst gewijzigd door bembem : 15 mei 2014 om 19:56.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2014, 20:03   #39
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik weiger heel beleefd om tassen te openen.
Meestal laten ze jou gaan, want ze hebben gewoon het recht niet.

hmm dat durf ik niet hoor ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 10:17   #40
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

ga dan elders winkelen? winkelketens genoeg?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be