![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hij nu overlijdt, anderhalve week voor de verkiezingen, is nu eenmaal zo. Dat zijn overlijden een feit is die, gezien zijn statuut, onmiddellijk en meer dan uitoerig centraal in de media komt, is eveneens een normaal feit. En als een partij hiervan "profiteert", dan is dat maar zo, je kan er toch niks aan veranderen. Of zit de schrik er zo diep in?
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 16 mei 2014 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Business as usual, en geen eerbetoon aan Dehaene, dat kan ook na de verkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Bwa, dat beslissen ze zelf, hé? En ik denk niet dat ook maar één burger vragende partij is voor het laten doorgaan van de campagne; integendeel, zou ik denken!
Laatst gewijzigd door Miauw! : 16 mei 2014 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schrik heeft daar niks mee te maken, ik denk niet dat het gaat uitmaken, maar het is gewoon mijn gevoel voor wat correct is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ook een burger. De campagne moet gewoon doorgaan. Dehaene is niet eens een actieve politicus. Stel nu dat Kris Peeters het plots aan zijn tikker krijgt, of realistischer dat Bart De Wever terug wordt opgenomen in het ziekenhuis. Dat zijn zaken die rechtstreeks verband houden met de verkiezingen. Dat is al heel wat anders. Nu is de dood van Dehaene in feite een fait divers. Normaal zou dat betekenen een dag bewieroking en daarna business as usual. Waarom dan nu meer ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dehaene wilde via het federalisme eerst een boedelscheiding verwezelijken, zodat de Franstaligen de staatsschulden niet volledig naar de Vlamingen konden doorschuiven.
Daarnaast wilde hij via het federalisme eerst de tijd geven aan Vlaanderen om zich te profileren als staat in het buitenland en zich economisch bekend te maken. Het federalisme was volgens hem de eerste stap op weg naar een zelfstandig Vlaanderen binnen de Europese Unie. Vele zijn zich er niet van bewust, maar het was met hem als burgemeester dat Vilvoorde de taaleisten invoerde om een sociale woning te kunnen bekomen in zijn gemeente. Dehaene had reden om de media steeds opnieuw het antwoord "geen commentaar" te geven. Hij werkte in stilte achter de schermen aan de voorbereidingen voor de splitsing van Belgie. Hij heeft de weg vrijgemaakt voor BDW om openlijk over confederalisme te kunnen spreken en om openlijk het einde van de huidige Belgische staat te kunnen verkondingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn politieke loopbaan nu in de media brengen kan de traditionele partijen en hun PS-hiellikkende partijvoorzitters in grote problemen brengen. En daar zit het probleem. CD&V moet nu eerst tijd hebben om na te denken hoe ze deze nieuwe klap gaan verwerken. Veel oudere mensen steemde op de CD&V omdat dit de partij van Dehaene was, maar nu is hij niet meer en gaan deze mensen dus niet meer op hen stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof trouwens geen snars van wat u hier allemaal vertelt. oudere mensen stemmen op de CD&V tout court. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dehaene grondlegger van de EU? Nu ook niet de geschiedenis beginnen herschrijven. Konrad Adenauer, Jean Monnet, Robert Schuman ,Paul-Henri Spaak en Sicco Mansholt oa waren de echte grondleggers. Dehaene is maar één van talloze honderden andere Europese politiekers die achteraf de EU helpen verder uitbouwen of verdedigen. Het is al genoeg dat hij heilig wordt verklaard. Straks maakt men er nog God van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ga op CD&V stemmen, als eerbetoon aan Dehaene.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik op N-VA als eerbetoon aan Dehaene.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Goed gezien. De hype rond de dood van Dehaene kan door de N-VA in haar voordeel gebruikt worden. Stel maar eens voor in het debat : Wat? Zijn wij asociaal ? Ziet maar eens wat Dehaene gedaan heeft en tot kort voor zijn dood. We horen van jullie alleen maar dat hij zo'n groot staatsman was. Waarom zou het dan allemaal zo slecht zijn wat we willen doen en we vragen maar 1 indexsprong. Hoe gaan de traditionelen daarop antwoorden, de CD&V op kop ?
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als U Dehaene en zijn opvattingen hiermede wilt eren, kan Uw stem alleen maar naar de NV-A gaan. CD&V verkettert momenteel zijn nalatenschap.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de rest, toen Pim Fortuyn vermoord werd, zijn de verkiezingen toch ook niet afgelast, hé, al wist men dat die moord een onwaarschijnlijke impact zou hebben op de stemuitslag.
![]() |