Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2014, 10:18   #21
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat is toch niet wat schoof zegt he.
Maar dat gisterenavond Dehaene heel de avond bewierookt werd gaat ge toch niet ontkennen.
In feite in het licht van de verkiezingen zou die bewierooking uitgesteld moeten worden, of de verkiezingen zelf. Nu efkens de campagne opschorten maar de verkiezingen zelf blijven gewoon staan is niet correct.
Tja, Dehaene is nu eenmaal een van de belangrijkste politici uit de Belgische geschiedenis, en al heeft hij zeker slechte zaken gedaan, hij ligt ook de basis van een aantal belangrijke evoluties in ons land.

Dat hij nu overlijdt, anderhalve week voor de verkiezingen, is nu eenmaal zo. Dat zijn overlijden een feit is die, gezien zijn statuut, onmiddellijk en meer dan uitoerig centraal in de media komt, is eveneens een normaal feit.

En als een partij hiervan "profiteert", dan is dat maar zo, je kan er toch niks aan veranderen. Of zit de schrik er zo diep in?
Oud 16 mei 2014, 10:22   #22
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moogt drie keren raden over wie de tjeven niet kunnen zwijgen.
(tip: het zijn dezelfden als over wie de sossen niet kunnen zwijgen.
(bonus: het zijn dezelfden als over wie de blauwsels en de groenen niet kunnen zwijgen; en de pvda ook al niet ...)

Zullen we de actualiteit in het oog houden, en de eerste 'verspreking' hier in beeld brengen?

.
Ja, 't was wel duidelijk dat je NVA bedoelde. Maar evengoed begrijp ik dan nog niet waarom je "ons" schrijft ipv "NVA". Je gaat er toch niet van uit dat dit hele forum NVA-gezind is, neem ik aan? Of gebruik je "ons" omdat je als het ware een symbiotische relatie hebt met NVA? Dat zou ik niet echt "gezond" vinden. Ik kan nog eerder begrijpen dat men zegt "wij hebben gewonnen" als de Rode Duivels een match winnen, dan dat men "wij" zegt als men het heeft over de partij waar men voor stemt, alsof men zichzelf beschouwt als een (klein) deeltje van het geheel, een radertje in het netwerk.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 10:28   #23
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ja, 't was wel duidelijk dat je NVA bedoelde. Maar evengoed begrijp ik dan nog niet waarom je "ons" schrijft ipv "NVA". Je gaat er toch niet van uit dat dit hele forum NVA-gezind is, neem ik aan? Of gebruik je "ons" omdat je als het ware een symbiotische relatie hebt met NVA? Dat zou ik niet echt "gezond" vinden. Ik kan nog eerder begrijpen dat men zegt "wij hebben gewonnen" als de Rode Duivels een match winnen, dan dat men "wij" zegt als men het heeft over de partij waar men voor stemt, alsof men zichzelf beschouwt als een (klein) deeltje van het geheel, een radertje in het netwerk.
Hij bedoelde "die van ons"!
Oud 16 mei 2014, 10:35   #24
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De tjeven zijn berekend en sluw genoeg om het uit te spelen zonder dat het zogezegd opvalt of dat het zogezegd de bedoeling was.

Verder valt het me op: ze leggen hun campagne stil tot zondagavond.
Maar .... gaan ze echt zo lang over ons kunnen zwijgen ???

.
Jamaar, we begrijpen je heel goed, als het voor de NVA ooit moest slecht aflopen op 25 mei, is het de schuld van Dehaene.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 16 mei 2014 om 10:36.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 10:35   #25
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hij bedoelde "die van ons"!
Slongs Dievanongs?
Oud 16 mei 2014, 10:40   #26
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De verkiezingen uitstellen omwille van het overlijden van een invloedrijk (ex)politicus is niet echt realistisch, hé? Stel dat dat gebeurt, wat dan als Tindemans doodvalt een week voor de nieuwe datum? Weer uitstellen... en als dan Eyskens het loodje legt... nog eens uitstellen.... en Willy Claes, Tobback sr. en Decroo sr. zijn ook niet meer van de jongsten.....
Dan moet de campagne ook doorgaan.
Business as usual, en geen eerbetoon aan Dehaene, dat kan ook na de verkiezingen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 10:42   #27
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Gij moet met een dik ei in uw broek zitten anders zou je zulke onzin niet uitkramen.
Absoluut niet.
Het is trouwens geen onzin. Het is onzin dat u het onzin noemt.
Oud 16 mei 2014, 10:43   #28
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan moet de campagne ook doorgaan.
Business as usual, en geen eerbetoon aan Dehaene, dat kan ook na de verkiezingen.
Bwa, dat beslissen ze zelf, hé? En ik denk niet dat ook maar één burger vragende partij is voor het laten doorgaan van de campagne; integendeel, zou ik denken!

Laatst gewijzigd door Miauw! : 16 mei 2014 om 10:43.
Oud 16 mei 2014, 10:44   #29
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Tja, Dehaene is nu eenmaal een van de belangrijkste politici uit de Belgische geschiedenis, en al heeft hij zeker slechte zaken gedaan, hij ligt ook de basis van een aantal belangrijke evoluties in ons land.

Dat hij nu overlijdt, anderhalve week voor de verkiezingen, is nu eenmaal zo. Dat zijn overlijden een feit is die, gezien zijn statuut, onmiddellijk en meer dan uitoerig centraal in de media komt, is eveneens een normaal feit.

En als een partij hiervan "profiteert", dan is dat maar zo, je kan er toch niks aan veranderen. Of zit de schrik er zo diep in?
Onder normale omstandigheden heb ik daar helemaal geen probleem mee. Ik zet het nieuws dan toch meestal af. Het is veel te langdradig. Maar het zijn geen normale omstandigheden. Eender welke manier dat een partij in het nieuws aan bod komt in de aanloop van de verkiezingen is simpelweg onderdeel van de campagne.
Schrik heeft daar niks mee te maken, ik denk niet dat het gaat uitmaken, maar het is gewoon mijn gevoel voor wat correct is.
Oud 16 mei 2014, 10:47   #30
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Bwa, dat beslissen ze zelf, hé? En ik denk niet dat ook maar één burger vragende partij is voor het laten doorgaan van de campagne; integendeel, zou ik denken!
hm, neen dat beslissen ze niet zelf.
Ik ben ook een burger.
De campagne moet gewoon doorgaan.
Dehaene is niet eens een actieve politicus. Stel nu dat Kris Peeters het plots aan zijn tikker krijgt, of realistischer dat Bart De Wever terug wordt opgenomen in het ziekenhuis. Dat zijn zaken die rechtstreeks verband houden met de verkiezingen. Dat is al heel wat anders.
Nu is de dood van Dehaene in feite een fait divers. Normaal zou dat betekenen een dag bewieroking en daarna business as usual. Waarom dan nu meer ?
Oud 16 mei 2014, 10:49   #31
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook een burger.
Dehaene is niet eens een actieve politicus. Stel nu dat Kris Peeters het plots aan zijn tikker krijgt, of realistischer dat Bart De Wever terug wordt opgenomen in het ziekenhuis. Dat zijn zaken die rechtstreeks verband houden met de verkiezingen. Dat is al heel wat anders.
Nu is de dood van Dehaene in feite een fait divers. Normaal zou dat betekenen een dag bewieroking en daarna business as usual. Waarom dan nu meer ?
Oplossing : VERBOTEN te sterven in de aanloop der verkiezingen, Verdamt!
Oud 16 mei 2014, 10:49   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wat heeft federalisme nu te maken met separatisme?
Dehaene wilde via het federalisme eerst een boedelscheiding verwezelijken, zodat de Franstaligen de staatsschulden niet volledig naar de Vlamingen konden doorschuiven.
Daarnaast wilde hij via het federalisme eerst de tijd geven aan Vlaanderen om zich te profileren als staat in het buitenland en zich economisch bekend te maken.

Het federalisme was volgens hem de eerste stap op weg naar een zelfstandig Vlaanderen binnen de Europese Unie.

Vele zijn zich er niet van bewust, maar het was met hem als burgemeester dat Vilvoorde de taaleisten invoerde om een sociale woning te kunnen bekomen in zijn gemeente.

Dehaene had reden om de media steeds opnieuw het antwoord "geen commentaar" te geven.
Hij werkte in stilte achter de schermen aan de voorbereidingen voor de splitsing van Belgie.
Hij heeft de weg vrijgemaakt voor BDW om openlijk over confederalisme te kunnen spreken en om openlijk het einde van de huidige Belgische staat te kunnen verkondingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 10:57   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben ook een burger.
Dehaene is de grondlegger van de Belgische federale staat en van de EU.

Zijn politieke loopbaan nu in de media brengen kan de traditionele partijen en hun PS-hiellikkende partijvoorzitters in grote problemen brengen.
En daar zit het probleem.
CD&V moet nu eerst tijd hebben om na te denken hoe ze deze nieuwe klap gaan verwerken.
Veel oudere mensen steemde op de CD&V omdat dit de partij van Dehaene was, maar nu is hij niet meer en gaan deze mensen dus niet meer op hen stemmen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 11:10   #34
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Zijn politieke loopbaan nu in de media brengen kan de traditionele partijen en hun PS-hiellikkende partijvoorzitters in grote problemen brengen.
CD&V moet nu eerst tijd hebben om na te denken hoe ze deze nieuwe klap gaan verwerken.
Veel oudere mensen steemde op de CD&V omdat dit de partij van Dehaene was, maar nu is hij niet meer en gaan deze mensen dus niet meer op hen stemmen.
Dan stelt u voor om de verkiezingen uit te stellen ?
Ik geloof trouwens geen snars van wat u hier allemaal vertelt. oudere mensen stemmen op de CD&V tout court.
Oud 16 mei 2014, 11:31   #35
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dehaene grondlegger van de EU? Nu ook niet de geschiedenis beginnen herschrijven. Konrad Adenauer, Jean Monnet, Robert Schuman ,Paul-Henri Spaak en Sicco Mansholt oa waren de echte grondleggers. Dehaene is maar één van talloze honderden andere Europese politiekers die achteraf de EU helpen verder uitbouwen of verdedigen.

Het is al genoeg dat hij heilig wordt verklaard. Straks maakt men er nog God van.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 11:40   #36
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Ik ga op CD&V stemmen, als eerbetoon aan Dehaene.
Oud 16 mei 2014, 11:43   #37
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik op N-VA als eerbetoon aan Dehaene.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 12:14   #38
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat CD&V gare kan spinnen met de dood van JL De Haene.
Hij is immers de grondlegger van de splitsing van Belgie.
Hij was de eerste premier die openlijk heeft verkondigd dat Belgie niet kan werken als eenheid en dat het moet opgedeeld worden en dat er steeds verder zal moeten hervormd worden tot Belgie een lege doos is en een confederale staat waarbinnen men nog enkel samen doet wat samen kan.

Ook op sociaal vlak kunnen ze hem niet gebruiken, want hij was juist de politicus die als eerst een einde maakte aan sociale misbruiken en strengere maatregelen invoerde.

JL De Haene was ook tegen de snelbelg wet en tegen het slordige asielbeleid.

De enige die het overlijden van hem in hun voordeel zouden kunnen gebruiken, is de N-VA.

Goed gezien.

De hype rond de dood van Dehaene kan door de N-VA in haar voordeel gebruikt worden.

Stel maar eens voor in het debat :
Wat? Zijn wij asociaal ?
Ziet maar eens wat Dehaene gedaan heeft en tot kort voor zijn dood.
We horen van jullie alleen maar dat hij zo'n groot staatsman was.
Waarom zou het dan allemaal zo slecht zijn wat we willen doen en we vragen maar 1 indexsprong.
Hoe gaan de traditionelen daarop antwoorden, de CD&V op kop ?
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 12:16   #39
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Als U Dehaene en zijn opvattingen hiermede wilt eren, kan Uw stem alleen maar naar de NV-A gaan. CD&V verkettert momenteel zijn nalatenschap.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 12:20   #40
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onder normale omstandigheden heb ik daar helemaal geen probleem mee. Ik zet het nieuws dan toch meestal af. Het is veel te langdradig. Maar het zijn geen normale omstandigheden. Eender welke manier dat een partij in het nieuws aan bod komt in de aanloop van de verkiezingen is simpelweg onderdeel van de campagne.
Schrik heeft daar niks mee te maken, ik denk niet dat het gaat uitmaken, maar het is gewoon mijn gevoel voor wat correct is.
Tja, Dehaene maakte nu eenmaal deel uit van de CD&V, daar kun je niks aan veranderen. Of had jij liever gewild dat de pers NIET over zijn overlijden zou spreken? want dat zou een naam hebben: censuur...

En voor de rest, toen Pim Fortuyn vermoord werd, zijn de verkiezingen toch ook niet afgelast, hé, al wist men dat die moord een onwaarschijnlijke impact zou hebben op de stemuitslag.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be