Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2014, 18:54   #21
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Als dit een aanslag is van extreem-rechts, dan wordt het eens hoog tijd dat die partijen verboden worden, ongeacht dat ze zoveel stemmen behalen :s
En als het islamieten blijken te zijn? Ga jij dan consequent pleiten voor een verbod op de islam?

Laatst gewijzigd door mkb : 24 mei 2014 om 19:07.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 18:57   #22
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Iemand die een beetje intelligent is interesseert zich geen zak in welke onzin-religie dan ook.
Oud 24 mei 2014, 19:14   #23
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
En als het islamieten blijken te zijn? Ga jij dan consequent pleiten voor een verbod op de islam?
Dat moest al lang geleden gebeurd zijn.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 19:25   #24
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Ben ik nu de enige die in de eerste plaats denkt aan die drie onschuldige slachtoffers, ipv dit al onmiddellijk politiek te proberen recupereren door te beginnen over verbieden van extreemrechts of de Islam?
Mijn diepste medeleven voor de familie van de slachtoffers! En hopelijk houden de politici het bij een korte rouwbetuiging en probeert niemand hier nog munt uit te slaan, één dag voor de verkiezingen.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 19:25   #25
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Voor wie leef je ? Voor je gezin, je maatschappij, je bedrijf, je religie, je baas, je natie.... Neen, je leeft voor jezelf en voor niemand anders.
Oud 24 mei 2014, 19:53   #26
armando
Schepen

Standaard

De kans dat het gaat om een Arabier is vrij groot, aangezien het anti-semitisme meestal vanuit die hoek komt. Trouwens is er een heel groot taboe omtrent dit probleem, er mag niet over gediscussieerd worden. In ieder geval voor de slachtoffers en familie maakt het niet uit, vanuit welke hoek de dader komt. Mijn punt is dat dit probleem, een probleem is dat ze in de toekomst nog heel veel zal voordoen. spijtig maar helaas.
armando is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 20:14   #27
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ben ik nu de enige die in de eerste plaats denkt aan die drie onschuldige slachtoffers, ipv dit al onmiddellijk politiek te proberen recupereren door te beginnen over verbieden van extreemrechts of de Islam?
Sommige politici hebben hiervoor gewaarschuwd.
Oud 24 mei 2014, 20:20   #28
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Dan gaan we gewoon toch over tot de orde van de dag, niet?
Oud 24 mei 2014, 20:22   #29
discuz
Minister

Standaard

Hmm. Schokkend voorval. Is er al iets bekend gemaakt over de identiteit van de slachtoffers?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 20:24   #30
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Hmm. Schokkend voorval. Is er al iets bekend gemaakt over de identiteit van de slachtoffers?
Ik vermoed dat het niet-moslims zijn.
Oud 24 mei 2014, 20:27   #31
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

VTM-debat geschrapt , niet wat overdreven ?

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 24 mei 2014 om 20:29.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 20:37   #32
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
VTM-debat geschrapt , niet wat overdreven ?

Ach de politiekers van elke tendens zijn "geschokt". In feite berekenen ze welke negatieve invloed dat voor hen kan hebben of ze hier voordeel kunnen uithalen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 20:37   #33
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Er worden in België elk jaar meer dan 80 mensen vermoord + nog een heleboel zelfmoorden. Is dit dan een reden om de bevolking democratische informatie te onthouden?
Oud 24 mei 2014, 20:39   #34
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Was 1 minuut stilte niet genoeg geweest?
Oud 24 mei 2014, 20:40   #35
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Mijn diepste medeleven voor de familie van de slachtoffers! En hopelijk houden de politici het bij een korte rouwbetuiging en probeert niemand hier nog munt uit te slaan, één dag voor de verkiezingen.
Ga eens kijken op op hln.be ... Annemieke, Gwendie, Kris, Elio en uiteraard Didier "ik heb de hulpdiensten gebeld" hebben er allemaal al ferm op los getwitterd.

Denk je nu echt dat die huichelaars zo'n crisis aan zich laten voorbijgaan? Ergens munt uit slaan, is dat geen mooie functieomschrijving voor het doorsnee politieke ambt? Denken aan onschuldige slachtoffers hoort daar al helemaal niet bij, want slachtoffers maken zij elke dag op vrijwel elk beleidsniveau en zonder al teveel scrupules.

Kris Peeters kon het zelfs niet laten om nog snel voor JLD's misviering de pers te woord te staan. Zijn camerageilheid tijdens de hoogdagen is dan topprioriteit. Dan wel ... Als ze ergens over geïnterpelleerd moeten worden, dan zitten ze op de Aconcagua.

Met betrekking tot het voorval: voor morgen, weten we noch de identiteit noch de afkomst. Ga er maar prat op, dat dat allemaal mooi achter wordt gehouden door Rozemieke van Justitie. Het zou te duidelijk worden op wie er dringend moet gestemd worden.

Maar daarnaast vind ik de hele zaak gewoon stinken. Too much of a coincidence. Ik zie niet in waarom Arabieren op een dag van de moeder aller verkiezingen roet in het eten gaan gooien dat nagenoeg klaar is ... en extreem-rechtsen hebben lak aan de Joodse zaak anno 2014, want het zwaartepunt van de polemiek is toch overduidelijk de verislamisering.

Het heeft volgens mij iets te maken met Laurent Louis. Hij heeft een knuppel in het hoenderhok gegooid, naar het opperhaantje dan nog wel. Ook zijn verboden betoging zal in velen hun verkeerde keelgat geschoten zijn. Laurent Louis mag zich aan een purgatie verwachten.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2014, 20:43   #36
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Was 1 minuut stilte niet genoeg geweest?
Vind ik ook, en het schept een precedent: hoe bepaalt men welke doden het "waard" zijn om de tv-programmatie ervoor om te gooien? Na het bloedbad van Van Themsche en Degelder gebeurde dat alvast niét!
Zelfs bijna op hetzelfde moment dat het Heizel-drama zich nog aan het voltrekken was, werd er gewoon een voetbalmatch gespeeld! EN uitgezonden!
Oud 24 mei 2014, 20:45   #37
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Maar daarnaast vind ik de hele zaak gewoon stinken. Too much of a coincidence. Ik zie niet in waarom Arabieren op een dag van de moeder aller verkiezingen roet in het eten gaan gooien dat nagenoeg klaar is ... en extreem-rechtsen hebben lak aan de Joodse zaak anno 2014, want het zwaartepunt van de polemiek is toch overduidelijk de verislamisering.
Denk er wel aan dat de politie nu ook veel effectief moest besteden voor de organisatie van die verkiezingen. Dan is zo een moment misschien ideaal om in het centrum van Brussel zo een aanslag te plegen.
Maar goed, er zijn straatcamerabeelden en er is al een verdachte opgepakt.
Oud 24 mei 2014, 20:47   #38
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Denk er wel aan dat de politie nu ook veel effectief moest besteden voor de organisatie van die verkiezingen. Dan is zo een moment misschien ideaal om in het centrum van Brussel zo een aanslag te plegen.
Maar goed, er zijn straatcamerabeelden en er is al een verdachte opgepakt.
Zonder iets te willen insinueren, maar waar is Eberhard?
Oud 24 mei 2014, 20:47   #39
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Het heeft volgens mij iets te maken met Laurent Louis. Hij heeft een knuppel in het hoenderhok gegooid, naar het opperhaantje dan nog wel. Ook zijn verboden betoging zal in velen hun verkeerde keelgat geschoten zijn. Laurent Louis mag zich aan een purgatie verwachten.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar het is zeker geen denkbeeldige piste. Hoewel ik Louis of zijn trawanten nu niet direct tot zoiets in staat zag/zie. Hij steekt zijn antisemitisme niet onder stoelen of banken, maar om nu ZO ver te gaan? Tenzij hij écht gek is.

Anderzijds kan het natuurlijk ook "gewoon" om een afrekening "in het milieu" gaan, gezien het schijnbare professionalisme van de dader(s). Dat lijkt me logischer dan moslims of extreemrechts, want die hebben er inderdaad, één dag voor de verkiezingen, meer bij te verliezen dan te winnen.
Oud 24 mei 2014, 20:50   #40
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tot nader order zijn alle opties mogelijk. En heeft dit niets met joden te maken. Het kan evengoed een aanslag zijn voor privé redenen op een welbepaalde persoon die zich daar toevallig bevond.

Nog een chance dat het geen moskee was of Brussel stond in brand.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be