![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
Bekijk resultaten enquête: Welk scenario komt er uit de bus? | |||
Di Rupo II zonder vlaamse meerderheid (Open vld, Cd&v, spa) |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,41% |
Di Rupo II met vlaamse meerderheid (Open vld, Cd&v, spa en groen) |
![]() ![]() ![]() |
15 | 30,61% |
Een regering met NVA, of een De Wever I met BDW als premier (Nva, open vld, cd&v en eventueel spa) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,16% |
Er komt voorlopig geen regering, wel grote politieke impasse... |
![]() ![]() ![]() |
20 | 40,82% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Een dergelijk beeld op de BBC bij Britse verkiezingen, en je had een dag later een voltallig N-VA kabinet zonder enige andere partij. En dan kon je netjes, na 5 jaar beleid als kiezer beoordelen of N-VA haar beloftes gehouden heeft of niet. Hier krijg je een regering (geen idee welke samenstelling) met 4, 6 of 8 partijen, en elk een schuift de schuld voor het niet realiseren van hun doelstellingen op de tegenwerking van de anderen.
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Di Rupo II met Vlaamse meerderheid van sp.a, CD&V en Open VLD.
|
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Er zit hier precies een nest calimero's. Nuja, het is mei natuurlijik.
|
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat CD&V serieus wat water bij de wijn gaat vragen. Het is dan aan het Vlaamse volk om hier al dan niet in opstand tegen te komen. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Vlaanderen, mezelf inclusief, breekt de wetstraat volledig af als N-VA er niet in zit
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dan gaan er slachtoffers vallen |
|
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Ik ben daar jammer genoeg niet zeker van. Het zit niet in onze volksaard.
|
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Persoonlijk denk ik dat ze eerst Bart gaan laten doen, ze weten toch op voorhand dat dit op een mislukking gaat uitdraaien, om dan te zeggen dat bart geen akkoorden kan sluiten en dan zullen ze wel verder gaan met Di Rupo II
Op vlaams niveau zou het ook best kunnen een tripartietje a la cd&v, vld, en spa, Kris Peeters wilt toch mister President blijven, en met Nva als grote slokop in een coalitie zou dit moeilijk gaan.. Dus mijn gevreesde scenario is dat zowel op vlaams als federaal nva voor 5 jaar lang in de oppositie verdwijnt... ![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Dan zou enkel kunnen door het parlement te bestormen, want van de parlementsleden die er zetelen zal het niet komen. NVA en Vlaams Belang hebben geen meerderheid.
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Zoals zo vaak wordt de échte overwinning in het centrum gehaald. De tripartite gaat vooruit, en haalt nu een meerderheid. Di Rupo gaat door.
Dit is een overwinningsnederlaag voor N-VA.
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Op alle niveaus kan een coalitie van NVA met katholieken en liberalen, het zou wel erg dom zijn om dat te laten liggen. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Meest waarschijnlijke scenario lijkt me:
Vlaams: N-VA en CD&V. Weinig twijfel over, denk ik. De liberalen erbij om wat meer overschot te hebben? Ik denk dat de CD&V dat niet zal zien zitten omdat de coalitie dan té liberaal wordt. Gelet op de Oosterweelbocht van de VLD zal de N-VA misschien ook niet aandringen. Minister-president: Bart De Wever. Voor Homans is die post wellicht te hoog gegrepen. Zij wordt de nieuwe burgemeester van Antwerpen. Federaal: Klassieke tripartite. De Wever gaat het CDH nooit kunnen overtuigen. Een minderheid aan Franstalige kant zou denkbaar zijn in een regering die niét door de N-VA werd gedomineerd, maar lijkt in de huidige situatie weinig waarschijnlijk. Mocht Dewever Lutgen toch kunnen overhalen is er trouwens nog steeds geen meerderheid aan Franstalige kant en komt zelfs FDF in zicht als mogelijke coalitiepartner. Het communautaire kan dan wel definitief in het vriesvak. Premier: Elio DiRupo? Didier Reynders? Kris Peeters? Het kan alle kanten uit. Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 25 mei 2014 om 22:21. |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Veel te rechts, veel te veel gokken op het prive-initiatief dat toch niet zal nalaten van verder te delocaliseren.... |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 mei 2014 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() dan ga ik nooit meer stemmen en ga ik rellen organiseren met NVA militanten
|
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-VA militanten organiseren geen rellen. Dat deden hun vijanden, van 't VB.