![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik twijfel aan het bericht. Van Merkel kun je veel zeggen, maar niet dat ze iedere paar dagen van mening verandert. Heeft ze dat desalniettemin toch gedaan, dan is dat een slechte zaak voor de democratie in de EU. Een madam die zomaar uit de lucht komt vallen, is niet iets waarvoor de Europese burger zijn stem heeft uitgebracht. Laatst gewijzigd door Sjaax : 3 juni 2014 om 19:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wereldvreemdheid van deze EU-toplaag blijkt nog eens daarover. Uiteindelijk ligt niemand buiten het enge eurocratisch kringetje hiervan wakker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eindelijk heeft Merkel begrepen, dat je geen maffiamaatjes kunt benoemen tot voorzitter van de EU Commissie. De EU is al lange genoeg gebukt gegaan onder Jezuiten-praktijken. Het is goed dat GB en de Noordelijke landen in opstand komen. Laatst gewijzigd door cato : 4 juni 2014 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Man.., man..,man..,....die kerel heeft werkelijk een gezicht om str*nt op te sorteren, als hij op de televisie komt draait mijn maag en moet ik telkens opnieuw naar de WC spurten. Niet gezellig als ik juist een leuk avondje platte commercie TV voor de boeg heb. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() De EU staat of valt met nieuwe Commissievoorzitter, vindt Jago Kosolosky. Zo erg is het niet. Maar idd wel belangrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
en wat mij nog oneindig veel meer stoort is dat die man zijn hele huishouden in de politiek hun zakken aan het vullen zijn. Alsof zijn pree nog niet vet genoeg is om met een afgestreken bakkes op de televisie hypocriete praat te komen verkopen over besparen en crisis terwijl hij met de grote schop zijn zakken vult. Miljaar...weer naar het wc.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg heeft deze mooie enigszins ouderwetse en achterhaalde visie op politiekers het niet gehaald tegen de huidige inhalige overpopulatie van politiekers die eigenlijk hun idealisme hebben laten varen om een profiteursberoep uit te oefenen...van vader op zoon. Of ga je mij zeggen dat alle Van Rompuy's, De Gucht, Tobback junior(s) van deze wereld in de politiek gestapt zijn uit idealisme, voor het welzijn van de burger?? "Keep on dreaming" zou ik zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben hier te kort aanwezig om uw aversie t.o.v. Juncker te situeren. Maar wat ik zeker niet snap is uw idolatrie t.o.v Van Rompuy? 't is een politieke overlever uit de tijd van de Dinosaurus' en andere konijnenvoer eters. Oplossen: neen. Alleen vooruitschuiven is zijn devies. Een braaf en grijs manneke, ietwat hypocriet, opgeklommen tot effe boven zijn niveau van competentie. In 't kort: een Tsjeef's Peter-Princiepeke. Enlighten me, plies. Merci.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 6 juni 2014 om 08:09. Reden: sp, as usual |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als je eenmaal nagaat waar "Europa" voor bevoegd is zou er toch ooit eens iemand moeten "ontwaken". De EVP zou een totaal onbekwaam iemand uitverkiezen als kandidaat Eurocommissaris ? & bovendien zou het grootste deel partijstemmende EU burgers nog voor die partij stemmen ? cChurchill zei het reeds "democratie" is een slecht systeem, maar er is helaas geen "beter"....
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo is een bekwame, sterke persoonlijkheid moeilijk onder controle te houden door de regeringsleiders (Europese Raad). Daarom zijn sinds de sterke Jacques Delors steeds zwakke figuren Commissievoorzitter geworden. Aan de andere kant heeft de Commissievoorzitter een belangrijke rol in het Europese wetgevingsproces. Een totale onbenul is evenmin gewenst. Het gevaar voor de Europese Raad is nu wanneer Juncker voorzitter wordt, de volgende verkiezingen serieus worden genomen door de burgers om een sterke Commissievoorzitter te kiezen. Dan verliest de Europese Raad danig aan invloed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Juncker is iemand uit de oude doos. Hij heeft de Eurogroep slecht geleid ,op kosten van de belasting betaler. Hij is in eigen land aan de kant gezet, wegens maffiacontacten. Hij is net als de Belgen ,veel te veel Latijns en geniet weinig vertrouwen in de Noordelijke landen. De komende jaren zullen de Noordelijke landen een zwaarderde stempel willen drukken op het beleid en de personele bezetting. Dit ook om de Euroscepsis in eigen land de beteugelen. Het parlement heeft dit niet begrepen en daarom zal de Raad de touwtjes in handen moeten houden. Laatst gewijzigd door cato : 8 juni 2014 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
en getoond niets van de kiezers te begrijpen. Ook een groot democratisch tekort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...ign=newsteaser |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Cameron mag hoog en laag springen, maar we verkopen onze ziel niet, is de boodschap van Weber. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Een Latijns figuur en Jezuit uit de oude doos, past niet in deze tijd. Te veel van hetzelfde ,zo als Barosso en en van Rompuy. Europa heeft een nieuwe toekomst en strategie nodig en de leiders die hierbij passen. Standpunt van de Nederlandse regering is ,eerst over de inhoud praten en dan over de poppetjes. Hier uw medestander ![]() http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/...n-arbeid.dhtml |
|
![]() |
![]() |