Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2014, 07:35   #21
Peche
Banneling

Standaard

Insecten fossielen tonen soorten die niets afwijken met soorten vandaag.
Spinnen, teken, bv. Nu toont het fossielenverslag ons aanwezigheid van vliegende insecten zo'n 500 mjg. Hoeveel miljoen jaar is er nodig om een vleugel op een vlieg te plaatsen? Of had de vlieg altijd al een vleugel?
Wat voor (un)intelligent design is de vleugel van insecten?
http://www.darwinismrefuted.com/natu...tory_2_10.html

Wat had het nodig, en uit welke wiskundige principes is ze gevormd?
Wat kan evolutie ons meer vertellen over de vleugel van een insect dan ID?

Waar de insecten in plaats komen, springt ID mijlen vooruit en de theorie in stuiken van één. No change over a period of 350 million years. Auch!!!!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 09:26   #22
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
No change over a period of 350 million years. Auch!!!!
ik begrijp zulke claims niet. Die worden ook te pas en te onpas gebruikt met de coelacanth als "No change onderwerp". Maar zowel morfologisch als genetisch zijn de huidige coelacanthen (de enige overgebleven soort van een uitgebreide evolutionaire groep) niet te vergelijken met deze van X00 miljoen jaar geleden.
Oud 10 juni 2014, 09:32   #23
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik begrijp zulke claims niet. Die worden ook te pas en te onpas gebruikt met de coelacanth als "No change onderwerp". Maar zowel morfologisch als genetisch zijn de huidige coelacanthen (de enige overgebleven soort van een uitgebreide evolutionaire groep) niet te vergelijken met deze van X00 miljoen jaar geleden.
grmbl ging ff niet over vissen. Herlees en klik link en lees daar diepere observaties. Soortvermeldingen en tijd staan erbij. Ik zie geen coelacanthen vissoort. Gaat over vleugels in voornaam.
Oud 10 juni 2014, 10:01   #24
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Insecten fossielen tonen soorten die niets afwijken met soorten vandaag.
Spinnen, teken, bv.
De rode draad in elke 'evolutietheorie = fout'-topic komt toch telkens op hetzelfde neer: een zeer gebrekkige kennis van de evolutietheorie, en een nog gebrekkigere kennis van de biologie. Bij jou kwam dit nogal snel naar boven, toen je geveinsde interesse spaak liep op mijn vraag "wat is een vis?".

Maar het blijft wel grappig om telkens weer iemand te zien opstaan die het beter weet dan al die geleerde heren professoren, om die dan de evolutietheorie te zien proberen ontkrachten met een kraaknieuw exemplaar van 'Tine gaat naar de dierentuin' in de hand.

Vraagje:

Je stelt dat er 501 miljoen jaar geleden geen vliegende insecten waren op aarde. Waar kwamen de eerste twee dan vandaan? Werden die ergens op aarde 'gepoeft' uit het niets (zoals Exodus gelooft)? Waren dat er maar twee, en zijn alle soorten vliegende insecten die we vandaag kennen 'interne variatie binnen de soort' die op een drafje terug kunnen gaan naar het oorspronkelijke basismodel (zoals Eliyahu gelooft)?

Ik probeer slechts te concretiseren wat je beweert, want dat is toch interessant
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 10:18   #25
morte-vivante

Standaard

Citaat:
grmbl ging ff niet over vissen. Herlees en klik link en lees daar diepere observaties. Soortvermeldingen en tijd staan erbij. Ik zie geen coelacanthen vissoort. Gaat over vleugels in voornaam.
hetzelfde is toepasbaar. Het is niet omdat er op het eerste zicht morfologisch nagenoeg geen verschillen te zien zijn tussen een fossiel van 300 miljoen jaar oud en een huidig voorbeeld, dat ge automatisch kunt gaan liggen roepen dat er "geen verandering over 300 miljoen jaar heeft plaatsgehad". Dat is gewoon belachelijk
Oud 10 juni 2014, 11:24   #26
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
hetzelfde is toepasbaar. Het is niet omdat er op het eerste zicht morfologisch nagenoeg geen verschillen te zien zijn tussen een fossiel van 300 miljoen jaar oud en een huidig voorbeeld, dat ge automatisch kunt gaan liggen roepen dat er "geen verandering over 300 miljoen jaar heeft plaatsgehad". Dat is gewoon belachelijk
Wacht, ik roep iets? Neen, ik citeer iets van een site en breng dat aan het licht. De gegeven voorbeelden waren insecten, U viel terug op vissen. Dan zegt U dat het hetzelfde principe is?
Als ik iets roep, en geef daar een bron bij, en je wil dat ontkrachten is het wijs te tonen waar de verschillen wel liggen. Wijk AUB niet af van de gegeven voorbeelden, en geef bronnen. De site refereert naar spinnen, teken en kakkerlakken.
Oud 10 juni 2014, 11:29   #27
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Waar het design uit voortvloeit, ik weet het niet Athelas. Ik heb evenveel informatie voor handen dan iedereen aanwezig.
Nogthans is voor veel mensen de oorsprong wel significant om iets een 'design' te gaan noemen. Intelligent design vertaalt naar intelligent ontwerp. Waarom noemen we iets een ontwerp, een creatie? Omdat we bvb van de meeste zaken weten hoe het ontworpen is en door wie/wat. Een schilderij is een ontwerp van één of andere schilder. Ik weet dat jij eerder er van uit gaat van krachten die hun invloed hebben in de creatie van vanalles. Maar noemen we het vormen van een rotsformatie een ontwerp? Een creatie? Ik ben eerder geneigd te zeggen van niet.

Daarmee dan ook mijn vraag waarom je ID een andere invulling wenst te geven in plaats van een andere term te kiezen die beter bij je standpunt past? Zolang je ID gebruikt, klopt het plaatje niet echt en gaan mensen ervan uit de je effectief ID bedoelt ipv wat je echt bedoelt.

Citaat:
Je valt daar terug op de cell, en het verbaast me dat zulk duidelijk zicht van iets eigenlijk niets oplost lol. Integendeel, het brengt alleen maar meer vragen met zich mee. Te meer wij ontdekken en observeren in het design, te slimmer wij worden.
Er is toch een groot verschil tussen slim (intelligentie) en kennis. Je moet slim zijn om te weten wat je bent met kennis. Maar je kan gerust slim zijn zonder kennis te hebben of dom zijn maar toch veel kennis hebben. Uiteraard is dit zwart/wit. De meeste mensen vallen tussen de twee uitersten van de slim/dom en kennis/geen kennis lijnen.

Je moet snappen dat wetenschap constant vragen probeert te beantwoorden. Antwoorden leiden in het leven nu eenmaal tot meer vragen. Maar dat wil niet zeggen dat toegepaste wetenschappen die antwoorden ondertussen niet gebruikt voor praktische toepassingen. Dus ja, kennis ivm de cel lost veel op, alleen niet de vraag die veel mensen opgelost willen zien maar je komen dichterbij stapje voor stapje. We weten al heel veel van de werking van de cel, van de backup systemen, van RNA en DNA, ... Het zou mij niet verbazen dat we binnenkort 5-10 jaar, zelf cellen kunnen maken (mogen is natuurlijk nog wat anders).

Citaat:
Wat heeft ons slim gemaakt? Het nabootsen van reeds geplaatste principes (wiskunde is hervormd bij het vinden van DNA) of het zelf van nul opbouwen?
Waar komt onze ervaring vandaan? Observeren, experimenteren, uitvoeren, herhalen, doorleren, ...
Hebben wij wiskunde uitgevonden, of nemen we het over? Bekijk de bijen hun korf eens.
Over wiskunde kan ik je vertellen dat niemand ons matrices of berekeningen met matrices heeft gegeven in de natuur. 1e, 2e en hogere graadsvergelijkingen met 1, 2 of meerdere onbekenden, bestaat niet in de natuur. Dus ik ben geneigd te zeggen dat wij wiskunde hebben opgebouwd uit een stel axioma's. Op welk vlak is wiskunde hervormd bij het vinden van DNA?

Neemt uiteraard niet weg dat een slim iemand zaken bestudeert, verbanden legt en gebruikt wat hij kan gebruiken. Hoe is die persoon slim geworden? Hoe komt dat die persoon zaken kan leren, verbanden kan leggen? Dat is de vraag, niet waar we onze kennis hebben gehaald.

Citaat:
U zegt dat de cell de theorie overeind houdt, maar dat moet in andere discussies nog uitkomen.
Neen hoor. In welke mate is de cel een paradox voor de theorie? We zien dat mutaties voorkomen bij de vleet, dat deze voor een heel groot deel worden gecorrigeerd door de cel maar dat vroegere systemen niet zo performant waren, dat ondanks de correcties er toch nog mutaties door komen en dat zowat alles in de cel NIET onherleidbaar complex is maw het kan inderdaad ontstaan via geleidelijke stappen. Er is geen reden om te veronderstellen dat het ontworpen moet zijn.

Citaat:
Als bewustzijn de cell drijft, is het alleen maar meer een feit dat we met ID zitten. Neen dat sluit de theorie niet uit, maar het is wel meer waarneembaar. Hoe kan zoiets klein "en zo dom" al dit tot stand brengen? Waarom drijft het instinct de fauna en flora tot wat het is? Intelligence. Neen we gaan niet discussiëren waar het vandaan komt, maar het is onweerlegbaar waar dat het aanwezig is.
Bewustzijn in zijn meest simplistische vorm is een soort actie/reactie en dan kan je al zeggen dat een sensor die een deur open doet een bewustzijn heeft. Ik ben zodoende wel een beetje skeptisch ivm bewustzijn dat een cel drijft wetende hoeveel cellen er zijn in elk lichaam. Is er reden aan te nemen dat een cel een bewustzijn heeft op gedreven wordt door een bewustzijn? Is het dan een simplistisch bewustzijn want volgens mij is er toch wel meer nodig dan een simpele actie/reactie om van een design te spreken. Twee chemische stoffen zullen mogelijk ook reageren met elkaar maar niets doen met andere. Is dat dan ook bewustzijn? Ik denk het niet hoewel jij het misschien wel zo aanschouwt.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 11:31   #28
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
De rode draad in elke 'evolutietheorie = fout'-topic komt toch telkens op hetzelfde neer: een zeer gebrekkige kennis van de evolutietheorie, en een nog gebrekkigere kennis van de biologie. Bij jou kwam dit nogal snel naar boven, toen je geveinsde interesse spaak liep op mijn vraag "wat is een vis?".
Vandaag begrijp ik beter waar U naartoe oogt dan toen. Ik heb toch nooit gezegd er iets van te kennen? Ik ken niets van soortovergangen en mutaties, behalve dan bij virussen en cellen zoals kanker. De gegeven voorbeelden staan ook mijlen van de essentie. Mijn interesse is niet geveinsd, ze is zeer oprecht. Maar zoals iedereen anders zeer zeker beïnvloed.

Citaat:
Je stelt dat er 501 miljoen jaar geleden geen vliegende insecten waren op aarde. Waar kwamen de eerste twee dan vandaan? Werden die ergens op aarde 'gepoeft' uit het niets (zoals Exodus gelooft)? Waren dat er maar twee, en zijn alle soorten vliegende insecten die we vandaag kennen 'interne variatie binnen de soort' die op een drafje terug kunnen gaan naar het oorspronkelijke basismodel (zoals Eliyahu gelooft)?

Ik probeer slechts te concretiseren wat je beweert, want dat is toch interessant
EDIT: ja ik zie het!!!!! ge moet het niet nuanceren
Zeg me eerst waar ik wat stel? Waar stel ik dat er geen vliegende insecten waren 501 miljoen jaar geleden? Het oudste fossiel van een vliegende insect dat gevonden is is zo'n 300 mj oud.
http://news.nationalgeographic.com/n...mayfly-flying/

Heb ik daarbij gezegd dat het 201 miljoen jaar evolutie vroeg???
Al wat ik zei, het exemplaar scheelt precies niets met dat van vandaag.

Waar dat vandaan komt? Ik weet het niet, wat ik observeer? Een samenwerking van organismes die gedreven waren op instinct.
Waar het vandaan komt, je ne sais pas. Maar het is zo'n tegenstrijdig ding waar het ene het andere is en toch weer niet.
Maar ik hoop dat we de evolutie van vissen niet gaan vergelijken met dat van insecten.
The bugs designed our world!

Laatst gewijzigd door Peche : 10 juni 2014 om 11:39.
Oud 10 juni 2014, 11:34   #29
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet gek zijn vandaag luidop over intelligent design te spreken. Toegegeven, ik vind dat bepaalde aanhangers van het ID(ee) een beetje blind geslagen zijn door één of ander geloof of god. Ik neem een poging de term langs het midden te benaderen. ID in een perspectief drukken waar geen god voor nodig is. Geef me aub de kans, en lees wat er staat alvorens u op "reply" duwt. Ik ben meermaals aangesproken geweest in de beruchte topics, en zou toch graag mijn kijk op ID nuanceren. Bovenal, ik geloof niet dat de mens uit klei geboetseerd is, noch dat we een jonge aarde hebben. Vanuit het menselijke perspectief zijn we over miljarden jaren "evolutie" bezig ^^. Bon mijn mening over ID.
De I in ID, hoeft zij van goddelijk oorsprong te komen? Laten we de aarde nu even als "design" zien. Ontneem jezelf even van het idee dat de aarde geschapen is, maar ontstaan is op basis van wat we denken te weten.

Wat bracht leven zoals wij het vandaag kennen tot stand? Intelligence toch? Vanaf er intelligentie was is dat geen werken op instinct en heeft het niet stil gestaan.
Dan zitten we toch al met een I in de ID. Wat wij vandaag zien is een selectie geweest van keurende organismes, waren de bestuivers er niet geweest, hadden wij misschien met een pover design gezeten. Maar de insecten en de planten zijn op mekaar gaan inwerken en via zulke co evolution van bewuste organismes, kan je "intelligence" er niet meer uitdrukken. Hoe dom het beest ook is, er zit bewustzijn in.
Alles is gegaan zoals het ging, op instinct, en het werd the world of today. Als je ziet waar het van kwam.... is het design heel intelligent geworden imho.

Ik weet niet of hier nog mensen bekend zijn met Dawkins zijn werken, en hoe hij co-evolution omschrijft? Alles in de natuur is toch een co-evolution geweest? De schimmel op de boomwortels, de aardwormen, de bestuivers, de aarde waarin ze groeien en leven, ...
Kunnen we de fotosynthese van een plant al "intelligence" noemen?
Daarom worstel ik met de vraag tegenwoordig, was er intelligentie voor het design, of is de I er pas kunnen komen na het design. Uiteindelijk, als ik het allemaal waarneem, word ik heel nederig als mens. Als het "al wat is" (het design) een louter toeval blijkt te zijn dat nergens naartoe dreef, heeft het zich goed hersteld in het proces en kunnen we in de TT op zijn minst van een intelligent design spreken. Mijn mening.
Ik nuanceer het later duidelijker, maar ik wou de bom al even droppen
en toch...
Ik moet maar in de spiegel kijken om het bewijs te zien...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 11:37   #30
Peche
Banneling

Standaard

En ja het oudste vliegende is dan niet 500 miljoen jaar oud...
Verward met deze:
http://www.dailymail.co.uk/sciencete...evolution.html
Oud 10 juni 2014, 11:37   #31
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
en toch...
Ik moet maar in de spiegel kijken om het bewijs te zien...
Dat het een intelligent of een unintelligent design is? lol
Oud 10 juni 2014, 11:41   #32
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

En trouwens, intelligent design bestaat en is haast overal te zien...
In al de door de mens gekweekte dieren- en plantensoorten.
In de luchtfotos van onze planeet, bekijk de landbouwgronden maar...

Neem daarbij in acht dat de kans op intelligent leven ergens in het heelal en ook op leven met een veel hogere intelligentie dan de onze...
Waarom zouden er bijvoorbeeld dan geen planeten zijn waarop elke levensvorm een intelligent design is?

Dat zegt uiteraard niets over onze wereld.
Ik denk dat we daar enkel een antwoord op zullen hebben wanneer er op een mooie dag iemand op onze deur komt kloppen en zegt;"hoi kids, how have you been doing?"
En anders nooit...

En eerlijk gezegd intereseert het mij ook maar matig.
Wat er toe doet is niet wat we waren maar wat we zijn en wat wij daarmee doen...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 10 juni 2014, 11:42   #33
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat het een intelligent of een unintelligent design is? lol
GRRRR... Intelligent design natuurlijk!
Oud 10 juni 2014, 11:46   #34
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
En trouwens, intelligent design bestaat en is haast overal te zien...
In al de door de mens gekweekte dieren- en plantensoorten.
In de luchtfotos van onze planeet, bekijk de landbouwgronden maar...

Neem daarbij in acht dat de kans op intelligent leven ergens in het heelal en ook op leven met een veel hogere intelligentie dan de onze...
Waarom zouden er bijvoorbeeld dan geen planeten zijn waarop elke levensvorm een intelligent design is?

Dat zegt uiteraard niets over onze wereld.
Ik denk dat we daar enkel een antwoord op zullen hebben wanneer er op een mooie dag iemand op onze deur komt kloppen en zegt;"hoi kids, how have you been doing?"
En anders nooit...

En eerlijk gezegd intereseert het mij ook maar matig.
Wat er toe doet is niet wat we waren maar wat we zijn en wat wij daarmee doen...
Wel herlees het zo eens zou ik zo zeggen. Ik zeg zowat hetzelfde behalve dan "wie we waren of wie we moeten zijn".
Ik observeer een design dat door intelligentie gedreven is.
Komt neer op intelligent design.
Laat origins/creation eruit, en evolutie en intelligent design are the same thing. IDEE.

Waar is mijn standbeeld?

Laatst gewijzigd door Peche : 10 juni 2014 om 11:47.
Oud 10 juni 2014, 11:48   #35
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

De natuur is altijd op weg naar meer entropie, meer chaos. Niet meer orde.

De wet van de entropie.
En wie heeft die entropie geinstalleerd? Een opperwezen?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 11:54   #36
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Wacht, ik roep iets? Neen, ik citeer iets van een site en breng dat aan het licht. De gegeven voorbeelden waren insecten, U viel terug op vissen. Dan zegt U dat het hetzelfde principe is?
Als ik iets roep, en geef daar een bron bij, en je wil dat ontkrachten is het wijs te tonen waar de verschillen wel liggen. Wijk AUB niet af van de gegeven voorbeelden, en geef bronnen. De site refereert naar spinnen, teken en kakkerlakken.
en ik trek de analogie met de coelacanthen, waarbij net dezelfde argumenten misbruikt worden.
Oud 10 juni 2014, 11:57   #37
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
en ik trek de analogie met de coelacanthen, waarbij net dezelfde argumenten misbruikt worden.
Dat doe ik toch niet in dit topic?
Ik zeg dat de vissen uit het devonen tijdperk net wel schelen met de exemplaren van vandaag. Maar dat de exemplaren van vandaag hun verwanten zijn en niet wij.
Welke observatie met de insecten spreekt dat tegen?
De insecten, tot daar aan toe... Maar de vleugels.... uit wat is het principe gebouwd? Wiens theorie ondersteunt het fundament van een insectenvleugel het meest?
Bekijk bovenstaande foto nogmaals... Zet er je meetlatje op.
Oud 10 juni 2014, 12:05   #38
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel herlees het zo eens zou ik zo zeggen. Ik zeg zowat hetzelfde behalve dan "wie we waren of wie we moeten zijn".
Laat origins/creation eruit, en evolutie en intelligent design are the same thing. IDEE.

Waar is mijn standbeeld?
Nope, de evolutieve aanpassingen zijn het gevolg van afwijkingen die op een gegeven moment en in een gegeven situatie sterker bleken dan de gemiddelde norm waar zij van af weken.
Een nieuwe diersoort of ras creëren die beantwoord aan een duidelijk vooropgesteld gegeven is daar zowat het tegendeel van.
Intelligent design vereist opzettelijk ingrijpen, evolutie is gewoon toeval...
Oud 10 juni 2014, 12:15   #39
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Nope, de evolutieve aanpassingen zijn het gevolg van afwijkingen die op een gegeven moment en in een gegeven situatie sterker bleken dan de gemiddelde norm waar zij van af weken.
Een nieuwe diersoort of ras creëren die beantwoord aan een duidelijk vooropgesteld gegeven is daar zowat het tegendeel van.
Intelligent design vereist opzettelijk ingrijpen, evolutie is gewoon toeval...
Stel de variatie zijn ringsoorten zoals we ze vandaag kennen, maar zijn ze pas echt uiterlijk anders gaan ogen door tientallen miljoenen jaren evolutie. Is dat niet meer aansluitbaar bij de observaties in plaats van de hypothese dat alles uit het water komt? Het is toch alles behalve toeval te noemen, je hoeft hierbij geen origins of creation te betrekken. Het is gewoon wat het is, en het is gedreven op instinct om te worden wat het is.

Waarom moet het altijd in het ene of het andere hokje geplaatst worden?
Iedereen ziet toch kant en klaar dat het geen toeval is, opzettelijk ingrijpen misschien ook niet. Maar wat het is wel geworden wat het is omdat organismes op instinct begonnen doen wat ze deden. We kregen lucht, schimmels, planten, insecten, beesten, ...
Waar het vandaan komt is toch de uiteindelijke essentie niet?
Maar waarom is het zo belangrijk het ene op te duwen en het andere onder te duwen?

Kan het leven geen FT worden in plaats van VS?
Oud 10 juni 2014, 12:24   #40
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:

Waar is mijn standbeeld?
Ik begin mij echt af te vragen wat jij onder evolutie verstaat. Als je zegt dat je gelooft in evolutie en in micro en in bepaalde mate eventueel macro, is het dat dan wat je bedoelt met evolutie?

Je hebt te theorie: gaat over mutatie, migratie, selectie en drift. Dit is de theorie en is effectief vandaag testbaar en getest en onderbouwd via genetica onder meer. Als je aan de echtheid van deze theorie twijfelt, dan weet je gewoonweg te weinig over het onderwerp.

Je hebt de evolutieleer: onze oorsprong, van "eerste cel" tot huidige variatie aan dieren, planten, microben en meer. Deze is opgebouwd uitgaande van de theorie (en herzien uitgaande van extra kennis over de theorie dankzij wetenschappelijke vooruitgang) en onderbouwd door feiten die in overeenstemming zijn van wat we verwachten om te vinden in ons verleden.

Welke van de twee bedoel je nu met 'evolutie'? De tweede kan niet bestaan zonder de eerste. En IDEE gelijk stellen met de eerste maakt IDEE gewoon overbodig. Je geeft het dan gewoon een ontestbare nuance die bijgevolg geen nut of meerwaarde biedt.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be