![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Insecten fossielen tonen soorten die niets afwijken met soorten vandaag.
Spinnen, teken, bv. Nu toont het fossielenverslag ons aanwezigheid van vliegende insecten zo'n 500 mjg. Hoeveel miljoen jaar is er nodig om een vleugel op een vlieg te plaatsen? Of had de vlieg altijd al een vleugel? Wat voor (un)intelligent design is de vleugel van insecten? http://www.darwinismrefuted.com/natu...tory_2_10.html Wat had het nodig, en uit welke wiskundige principes is ze gevormd? Wat kan evolutie ons meer vertellen over de vleugel van een insect dan ID? ![]() Waar de insecten in plaats komen, springt ID mijlen vooruit en de theorie in stuiken van één. No change over a period of 350 million years. Auch!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik begrijp zulke claims niet. Die worden ook te pas en te onpas gebruikt met de coelacanth als "No change onderwerp". Maar zowel morfologisch als genetisch zijn de huidige coelacanthen (de enige overgebleven soort van een uitgebreide evolutionaire groep) niet te vergelijken met deze van X00 miljoen jaar geleden.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het blijft wel grappig om telkens weer iemand te zien opstaan die het beter weet dan al die geleerde heren professoren, om die dan de evolutietheorie te zien proberen ontkrachten met een kraaknieuw exemplaar van 'Tine gaat naar de dierentuin' in de hand. Vraagje: Je stelt dat er 501 miljoen jaar geleden geen vliegende insecten waren op aarde. Waar kwamen de eerste twee dan vandaan? Werden die ergens op aarde 'gepoeft' uit het niets (zoals Exodus gelooft)? Waren dat er maar twee, en zijn alle soorten vliegende insecten die we vandaag kennen 'interne variatie binnen de soort' die op een drafje terug kunnen gaan naar het oorspronkelijke basismodel (zoals Eliyahu gelooft)? Ik probeer slechts te concretiseren wat je beweert, want dat is toch interessant |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() hetzelfde is toepasbaar. Het is niet omdat er op het eerste zicht morfologisch nagenoeg geen verschillen te zien zijn tussen een fossiel van 300 miljoen jaar oud en een huidig voorbeeld, dat ge automatisch kunt gaan liggen roepen dat er "geen verandering over 300 miljoen jaar heeft plaatsgehad". Dat is gewoon belachelijk
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik iets roep, en geef daar een bron bij, en je wil dat ontkrachten is het wijs te tonen waar de verschillen wel liggen. Wijk AUB niet af van de gegeven voorbeelden, en geef bronnen. De site refereert naar spinnen, teken en kakkerlakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Daarmee dan ook mijn vraag waarom je ID een andere invulling wenst te geven in plaats van een andere term te kiezen die beter bij je standpunt past? Zolang je ID gebruikt, klopt het plaatje niet echt en gaan mensen ervan uit de je effectief ID bedoelt ipv wat je echt bedoelt. Citaat:
Je moet snappen dat wetenschap constant vragen probeert te beantwoorden. Antwoorden leiden in het leven nu eenmaal tot meer vragen. Maar dat wil niet zeggen dat toegepaste wetenschappen die antwoorden ondertussen niet gebruikt voor praktische toepassingen. Dus ja, kennis ivm de cel lost veel op, alleen niet de vraag die veel mensen opgelost willen zien maar je komen dichterbij stapje voor stapje. We weten al heel veel van de werking van de cel, van de backup systemen, van RNA en DNA, ... Het zou mij niet verbazen dat we binnenkort 5-10 jaar, zelf cellen kunnen maken (mogen is natuurlijk nog wat anders). Citaat:
Neemt uiteraard niet weg dat een slim iemand zaken bestudeert, verbanden legt en gebruikt wat hij kan gebruiken. Hoe is die persoon slim geworden? Hoe komt dat die persoon zaken kan leren, verbanden kan leggen? Dat is de vraag, niet waar we onze kennis hebben gehaald. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Zeg me eerst waar ik wat stel? Waar stel ik dat er geen vliegende insecten waren 501 miljoen jaar geleden? Het oudste fossiel van een vliegende insect dat gevonden is is zo'n 300 mj oud. http://news.nationalgeographic.com/n...mayfly-flying/ Heb ik daarbij gezegd dat het 201 miljoen jaar evolutie vroeg??? Al wat ik zei, het exemplaar scheelt precies niets met dat van vandaag. Waar dat vandaan komt? Ik weet het niet, wat ik observeer? Een samenwerking van organismes die gedreven waren op instinct. Waar het vandaan komt, je ne sais pas. Maar het is zo'n tegenstrijdig ding waar het ene het andere is en toch weer niet. Maar ik hoop dat we de evolutie van vissen niet gaan vergelijken met dat van insecten. ![]() The bugs designed our world! Laatst gewijzigd door Peche : 10 juni 2014 om 11:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik moet maar in de spiegel kijken om het bewijs te zien... ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() En ja het oudste vliegende is dan niet 500 miljoen jaar oud...
Verward met deze: http://www.dailymail.co.uk/sciencete...evolution.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() En trouwens, intelligent design bestaat en is haast overal te zien...
In al de door de mens gekweekte dieren- en plantensoorten. In de luchtfotos van onze planeet, bekijk de landbouwgronden maar... Neem daarbij in acht dat de kans op intelligent leven ergens in het heelal en ook op leven met een veel hogere intelligentie dan de onze... Waarom zouden er bijvoorbeeld dan geen planeten zijn waarop elke levensvorm een intelligent design is? Dat zegt uiteraard niets over onze wereld. Ik denk dat we daar enkel een antwoord op zullen hebben wanneer er op een mooie dag iemand op onze deur komt kloppen en zegt;"hoi kids, how have you been doing?" En anders nooit... En eerlijk gezegd intereseert het mij ook maar matig. Wat er toe doet is niet wat we waren maar wat we zijn en wat wij daarmee doen...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() GRRRR... Intelligent design natuurlijk!
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik observeer een design dat door intelligentie gedreven is. Komt neer op intelligent design. Laat origins/creation eruit, en evolutie en intelligent design are the same thing. IDEE. Waar is mijn standbeeld? Laatst gewijzigd door Peche : 10 juni 2014 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat de vissen uit het devonen tijdperk net wel schelen met de exemplaren van vandaag. Maar dat de exemplaren van vandaag hun verwanten zijn en niet wij. Welke observatie met de insecten spreekt dat tegen? De insecten, tot daar aan toe... Maar de vleugels.... uit wat is het principe gebouwd? Wiens theorie ondersteunt het fundament van een insectenvleugel het meest? Bekijk bovenstaande foto nogmaals... Zet er je meetlatje op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een nieuwe diersoort of ras creëren die beantwoord aan een duidelijk vooropgesteld gegeven is daar zowat het tegendeel van. Intelligent design vereist opzettelijk ingrijpen, evolutie is gewoon toeval...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom moet het altijd in het ene of het andere hokje geplaatst worden? Iedereen ziet toch kant en klaar dat het geen toeval is, opzettelijk ingrijpen misschien ook niet. Maar wat het is wel geworden wat het is omdat organismes op instinct begonnen doen wat ze deden. We kregen lucht, schimmels, planten, insecten, beesten, ... Waar het vandaan komt is toch de uiteindelijke essentie niet? Maar waarom is het zo belangrijk het ene op te duwen en het andere onder te duwen? Kan het leven geen FT worden in plaats van VS? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je hebt te theorie: gaat over mutatie, migratie, selectie en drift. Dit is de theorie en is effectief vandaag testbaar en getest en onderbouwd via genetica onder meer. Als je aan de echtheid van deze theorie twijfelt, dan weet je gewoonweg te weinig over het onderwerp. Je hebt de evolutieleer: onze oorsprong, van "eerste cel" tot huidige variatie aan dieren, planten, microben en meer. Deze is opgebouwd uitgaande van de theorie (en herzien uitgaande van extra kennis over de theorie dankzij wetenschappelijke vooruitgang) en onderbouwd door feiten die in overeenstemming zijn van wat we verwachten om te vinden in ons verleden. Welke van de twee bedoel je nu met 'evolutie'? De tweede kan niet bestaan zonder de eerste. En IDEE gelijk stellen met de eerste maakt IDEE gewoon overbodig. Je geeft het dan gewoon een ontestbare nuance die bijgevolg geen nut of meerwaarde biedt. |
|
![]() |
![]() |