Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2014, 15:03   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ga je hier nu echt over neuten?
Uiteraard. Wat is het nu? "multi-cultuur" : daarmee bedoelt men niet MULTI, maar wel ISLAM. De islamitische ideologie die onze hoogontwikkelde welvarende westerse cultuur koloniseert.

Over alle andere culturele elementen van alle andere migranten wordt nooit met een woord gerept: deze mensen leren de taal, passen zich aan en vermengen zich met de bevolking van het land dat ze vrijwillig gekozen hebben.

Zie je het verschil niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 15:15   #22
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Uiteraard. Wat is het nu? "multi-cultuur" : daarmee bedoelt men niet MULTI, maar wel ISLAM. De islamitische ideologie die onze hoogontwikkelde welvarende westerse cultuur koloniseert.

Over alle andere culturele elementen van alle andere migranten wordt nooit met een woord gerept: deze mensen leren de taal, passen zich aan en vermengen zich met de bevolking van het land dat ze vrijwillig gekozen hebben.

Zie je het verschil niet?
Welk gedeelte van...

Citaat:
Dat is ook helemaal niet zo.
...begrijp je eigenlijk niet?

Wat jij hier weeral maar eens doet is conclusies trekken die je helemaal niet te trekken hebt. Je ziet die twee namen staan en begint dan maar spontaan een verhaaltje / samenzwering te verzinnen dat je dan meteen ook maar voor waarheid neemt, om vervolgens zoals ontelbare keren voordien te schuimbekken over de moslims.

Neem dat citaat nu eens gewoon voor wat het echt betekent, nl. dat uitgeverijen namen in boeken aanpassen om de multiculturele samenleving te weerspiegelen. Niet meer, niet minder. Daar staat NIET dat ze alleen moslimnamen gebruiken. Dat is wat JIJ jezelf hebt wijsgemaakt. Die twee namen zullen gewoon de eersten zijn geweest die bij hen opkwamen. Dat wil niet zeggen dat enkel die namen gebruikt worden. Neem dat nu gewoon eens aan van iemand die dagelijks met die boeken in aanraking komt.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 15:56   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem dat nu gewoon eens aan van iemand die dagelijks met die boeken in aanraking komt.
geef dan eens een voorbeeld, mèt bron aub?

Ik lees enkel dat er staat:
Citaat:
‘Uitgeverijen van schoolboeken hebben soms typische namen zoals Jan, Leen en Piet vervangen door namen zoals Rashid en Ahmet'
(Hebben we een nieuw alfabet zodat "Rashid" als eerste vermeld staat?

U verwijt me verder :
Citaat:
Je ziet die twee namen staan en begint dan maar spontaan een verhaaltje / samenzwering te verzinnen dat je dan meteen ook maar voor waarheid neemt, om vervolgens zoals ontelbare keren voordien te schuimbekken over de moslims.

Ik lees ook:
Citaat:
Voorts blijkt uit het onderzoek dat wat leraren onder 'multicultureel onderwijs' verstaan veelal beperkt is tot religieuze diversiteit. 'Meestal gaat het dan over islam en verwijzen de leraren naar activiteiten die ze doen voor Offerfeest of Suikerfeest', zegt Mieke Van Houtte (UGent).
Kan U me trouwens mèt aandrang even quoten w�*�*r ik over welke moslims heb beginnen schuimbekken? Ik ben op dat vlak nogal snel met het RD geworden, want ik begin van uw policor schuimbekkerij wel misselijk te worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 juni 2014 om 15:57.
Oud 13 juni 2014, 20:42   #24
averechts
Partijlid

averechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
En als je het héle artikel leest, blijkt jouw gevolgtrekking ivm dit artikel ook compleet van de pot gerukt:

"Het moet verboden worden in Den Haag om een hond als huisdier te hebben. Dat vindt tenminste het Haagse raadslid Hasan Küçük van de Islam Democraten, zo meldt De Telegraaf.
Volgens de moslimpartij horen de viervoeters in de natuur en niet in een huis. Küçük vindt het houden van honden dierenmishandeling en daarom zou het volgens hem strafbaar moeten worden.
Hij reageerde tijdens een debat in de gemeenteraad afgelopen donderdagavond dan ook fel op een voorstel van de Partij voor de Dieren om meer rekening te houden met 's mans beste vriend. Al beschouwen de meeste moslims honden als onreine dieren.
PVV-raadslid Paul ter Linden had er het volgende over te zeggen: "In dit land zijn huisdieren gewoon. Als je daar niets mee hebt, moet je maar in een ander land gaan wonen.""

Ik neem dan ook graag je weddenschap aan!
Eens vragen aan Kucuk of onverdoofd slachten geen dierenmishandeling is ! Nou ieder diertje zijn pleziertje zeker ?
Oud 13 juni 2014, 22:37   #25
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk gedeelte van...

...begrijp je eigenlijk niet?

Wat jij hier weeral maar eens doet is conclusies trekken die je helemaal niet te trekken hebt. Je ziet die twee namen staan en begint dan maar spontaan een verhaaltje / samenzwering te verzinnen dat je dan meteen ook maar voor waarheid neemt, om vervolgens zoals ontelbare keren voordien te schuimbekken over de moslims.

Neem dat citaat nu eens gewoon voor wat het echt betekent, nl. dat uitgeverijen namen in boeken aanpassen om de multiculturele samenleving te weerspiegelen. Niet meer, niet minder. Daar staat NIET dat ze alleen moslimnamen gebruiken. Dat is wat JIJ jezelf hebt wijsgemaakt. Die twee namen zullen gewoon de eersten zijn geweest die bij hen opkwamen. Dat wil niet zeggen dat enkel die namen gebruikt worden. Neem dat nu gewoon eens aan van iemand die dagelijks met die boeken in aanraking komt.
Inderdaad. Ik ben leesmama op school, en niet langer geleden dan gisteren viel het me nog op dat in het verhaal dat we lazen, de namen allemaal hoogst "politiek-correct" waren: enkele Nederlandse namen, een "moslim"-naam, dan nog iets Spaans of Zuid-Amerikaans, iets Aziatisch en een "Gwen" (geen idee wat die moest voorstellen). Ik vond het eerlijk gezegd een beetje belachelijk, die krampachtige poging om naar "evenwicht" te streven in een kinderverhaaltje.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 22:57   #26
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
geef dan eens een voorbeeld, mèt bron aub?
LOL! Jij denkt dus daadwerkelijk dat ze enkel islamitische namen gebruiken omwille van dat zinnetje? Want da's echt wel zeer veelzeggend...

Maar goed: eerste boek dat ik op goed geluk opensla, eerste 'vreemde' naam die ik tegen kom: Juan Mendez. Touchdown 2, Uitgeverij Pelckmans, pagina 57, oefening 7. ISBN 978-90-289-5647-6.

Citaat:
Ik lees enkel dat er staat: (Hebben we een nieuw alfabet zodat "Rashid" als eerste vermeld staat?
Zie jij nu écht niet in hoe dom het overkomt dat je omwille van dat ene zinnetje de verstrekkende conclusies trekt die jij trekt, én daar dan ook nog eens blijft op aandringen en doorgaan?

Citaat:
Kan U me trouwens mèt aandrang even quoten w�*�*r ik over welke moslims heb beginnen schuimbekken?
U maakt een grapje? Dat hele gedoe met 'zie je wel, ze gebruiken alleen maar moslimnamen', daar loopt het schuim zo vanaf. Het feit dat je jezelf nog lijkt wijsgemaakt te hebben dat dat ook nog zo IS maakt het nog erger...
Oud 13 juni 2014, 23:01   #27
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Ik ben leesmama op school, en niet langer geleden dan gisteren viel het me nog op dat in het verhaal dat we lazen, de namen allemaal hoogst "politiek-correct" waren: enkele Nederlandse namen, een "moslim"-naam, dan nog iets Spaans of Zuid-Amerikaans, iets Aziatisch en een "Gwen" (geen idee wat die moest voorstellen). Ik vond het eerlijk gezegd een beetje belachelijk, die krampachtige poging om naar "evenwicht" te streven in een kinderverhaaltje.
Kan niet he dat daar andere namen dan moslimnamen in stonden. Circe heeft namelijk een zinnetje gelezen waarin staat dat er namen zoals Rashid en Ahmet worden gebruikt. En dat kan alleen maar betekenen dat men ENKEL en alleen moslimnamen gebruikt!

Je zal die Aziatische namen wel verkeerd gelezen hebben

Laatst gewijzigd door Scorpio : 13 juni 2014 om 23:01.
Oud 14 juni 2014, 12:50   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan niet he dat daar andere namen dan moslimnamen in stonden. Circe heeft namelijk een zinnetje gelezen waarin staat dat er namen zoals Rashid en Ahmet worden gebruikt. En dat kan alleen maar betekenen dat men ENKEL en alleen moslimnamen gebruikt!

Je zal die Aziatische namen wel verkeerd gelezen hebben

Citaat:
‘Uitgeverijen van schoolboeken hebben soms typische namen zoals Jan, Leen en Piet vervangen door namen zoals Rashid en Ahmet'

blijkbaar ben je zo van haat doordrongen dat jij geeneens leest wat in het ARTIKEL staat! je beweringen kan je zo uit de lucht plukken, maar je brengt geen bewijzen aan.

Ik lees het zinnetje zoals het er staat ja. Jij blijkbaar niet.

Oud 14 juni 2014, 12:56   #29
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
blijkbaar ben je zo van haat doordrongen dat jij geeneens leest wat in het ARTIKEL staat!
Integendeel, ik ben intelligent genoeg om te beseffen dat 'namen zoals Rachid en Ahmed' NIET betekent 'enkel moslimnamen'.

Citaat:
je beweringen kan je zo uit de lucht plukken, maar je brengt geen bewijzen aan.
Welk gedeelte van ...

Citaat:
Juan Mendez. Touchdown 2, Uitgeverij Pelckmans, pagina 57, oefening 7. ISBN 978-90-289-5647-6.
...was NU weer te moeilijk?

Citaat:
O jawel hoor. Maar ik kan het ook realistisch interpreteren, iets waar jij het nogal moeilijk mee lijkt te hebben...
Oud 14 juni 2014, 13:00   #30
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Over overdreven politieke correctheid gesproken: nog vergeten te vertellen dat het meisje "Gwen" in dat verhaal twee mama's had!
Oud 14 juni 2014, 13:01   #31
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Over overdreven politieke correctheid gesproken: nog vergeten te vertellen dat het meisje "Gwen" in dat verhaal twee mama's had!
Kan niet he. De moslims zouden dat NOOIT goedkeuren
Oud 14 juni 2014, 13:34   #32
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Gwen komt van Gwendolyn.
Oorspronkelijk een Welsche naam.
Vreemd dat u die naam niet kent, zo zeldzaam is de naam niet in Vlaanderen.
Denken we maar aan Gwendoline Rutten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 13:39   #33
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als je het héle artikel leest, blijkt jouw gevolgtrekking ivm dit artikel ook compleet van de pot gerukt:

"Het moet verboden worden in Den Haag om een hond als huisdier te hebben. Dat vindt tenminste het Haagse raadslid Hasan Küçük van de Islam Democraten, zo meldt De Telegraaf.
Volgens de moslimpartij horen de viervoeters in de natuur en niet in een huis. Küçük vindt het houden van honden dierenmishandeling en daarom zou het volgens hem strafbaar moeten worden.
Hij reageerde tijdens een debat in de gemeenteraad afgelopen donderdagavond dan ook fel op een voorstel van de Partij voor de Dieren om meer rekening te houden met 's mans beste vriend. Al beschouwen de meeste moslims honden als onreine dieren.
PVV-raadslid Paul ter Linden had er het volgende over te zeggen: "In dit land zijn huisdieren gewoon. Als je daar niets mee hebt, moet je maar in een ander land gaan wonen.""

Ik neem dan ook graag je weddenschap aan!
De kans is groot dat je ze zou verliezen hoor.
Honden zijn haram en er zitten boze geesten in, vooral in zwarte honden. En zoals kerstversiering, kruisbeelden enz. uit het beeld moesten verdwijnen om onze moslimvrienden tevreden te stellen zou het best wel eens kunnen dat men binnenkort nog een stapje verder gaat en jij je hondje zijn gevoeg laat doen op je appartementje in de kattenbak.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 13:50   #34
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

blijkbaar ben je zo van haat doordrongen dat jij geeneens leest wat in het ARTIKEL staat! je beweringen kan je zo uit de lucht plukken, maar je brengt geen bewijzen aan.

Dit welbefaamde zinnetje dat ik op bijna alle topics zet komt nu terug :

"We gaan naar een multiculturele samenleving"
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 15:18   #35
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Gwen komt van Gwendolyn.
Oorspronkelijk een Welsche naam.
Vreemd dat u die naam niet kent, zo zeldzaam is de naam niet in Vlaanderen.
Denken we maar aan Gwendoline Rutten.
Je begrijpt me verkeerd: ik ken natuurlijk die naam, maar kon het personage Gwen niet "plaatsen", m.a.w.: ik weet niet welke "groep" ZIJ "vertegenwoordigde". Bij de Arabische, Spaanse en Oosterse namen was dat duidelijk genoeg. En natuurlijk ook bij het hoofdpersonage Willem.
Oud 14 juni 2014, 15:21   #36
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
De kans is groot dat je ze zou verliezen hoor.
Honden zijn haram en er zitten boze geesten in, vooral in zwarte honden. En zoals kerstversiering, kruisbeelden enz. uit het beeld moesten verdwijnen om onze moslimvrienden tevreden te stellen zou het best wel eens kunnen dat men binnenkort nog een stapje verder gaat en jij je hondje zijn gevoeg laat doen op je appartementje in de kattenbak.
Maar die zijn OOK niet verdwenen, hé? Er zijn zelfs moslims die zélf een kerstboom zetten of kerstversiering ophangen.
Als je refereert naar die kerstboom-historie in Charleroi: dat was het idee van een overijverige, politiek-correcte ambtenaar.
Oud 14 juni 2014, 15:22   #37
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Dit welbefaamde zinnetje dat ik op bijna alle topics zet komt nu terug :

"We gaan naar een multiculturele samenleving"
We gaan daar niet naartoe, die IS er al. Vraag is hoe we daar mee omgaan.
Oud 14 juni 2014, 15:45   #38
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Tijd om er ons tegen te verzetten dan.

Alles voor Vlaanderen & Vlaanderen voor Kristus.

Alles voor Marokko, Turkije en Syrie & zij voor Mohammed.

Maar niet in Europa he!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 15:48   #39
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Je begrijpt me verkeerd: ik ken natuurlijk die naam, maar kon het personage Gwen niet "plaatsen", m.a.w.: ik weet niet welke "groep" ZIJ "vertegenwoordigde". Bij de Arabische, Spaanse en Oosterse namen was dat duidelijk genoeg. En natuurlijk ook bij het hoofdpersonage Willem.
Gwen is gewoon Gwen.
Ik denk dat je het allemaal wat te ver zoekt, het zijn gewoon personages uit kinderboeken...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 15:49   #40
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Tijd om er ons tegen te verzetten dan.

Alles voor Vlaanderen & Vlaanderen voor Kristus.

Alles voor Marokko, Turkije en Syrie & zij voor Mohammed.

Maar niet in Europa he!
Zoals ik zoëven al zei in een andere thread: "Accept what you can't change, change what you can't accept". Als je dat laatste wil doen: goede moed, je zal het nodig hebben!

In dat geval lijkt me beter: "If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude."

En wat die "attitude" betreft: misschien toch eens eerst even aan zelfonderzoek doen en je afvragen waarom het je zo stoort? Waarom JIJ er wel "last" van hebt en anderen dan weer niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be