![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat het Blok niets met dit alles te maken had en de democratie hoog in het vaandel droeg? Komt in alle euforie de ware aap dan toch uit de mouw? U doet uw VNV-voorvaderen en Staf De Clerq in elk geval alle eer aan. De menselijkheid echter allerminst.
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht) Laatst gewijzigd door Jan V. : 20 september 2004 om 07:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Aan de Zuiveraar en zijn euforische uitspraak in de openingspost:
Ik ben overigens geen rat, laat staan een "linkse". The Piano evenmin. Met modder smijten kan iedereen (uw NPD allermeest). Als u echter niet omkan met het feit dat sommige mensen van mening verschillen, en uw visie niet altijd volgen, moet u natuurlijk niet aan een forum deelnemen.
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht) Laatst gewijzigd door Tacitus : 20 september 2004 om 01:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik denk overigens niet dat "de zuiveraar" nep is - daarvoor zijn zijn uitlatingen in diverse threads te consistent.
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat vooral opvalt zijn de goede resultaten van de communisten, veel Oost-Duitsers kunnen vergelijken met het verleden en hebben op basis daarvan hun stem uitgebracht. Hopelijk zal het cordon sanitaire rond de PDS opgegeven worden en zal haar succes de SPD verplichten een echt links beleid te voeren en hun hervormingen op te geven. Overigens doet de PDS het traditioneel beter in andere nieuwe "Bundeslander" dus het wordt spannend afwachten welke score ze daar zullen halen, en of ze "incontournable" worden en de stem van de Oost-Duitser niet langer genegeerd wordt. Als dat gebeurt zal ik met veel plezier de uitzinnige reactie van timmeke en andere slaafse Amerikanofielen gadeslaan die zich voordoen als democraten, maar enkel als de kiezer "juist" kiest, net als hun grote Amerikaanse voorbeelden dus.
Het succes van extreem-rechts is minder goed nieuws maar de partij haalde toch minder stemmen dan het Vlaams Blok bij ons. (en vergis niet, onder dat laagje vernis zit een nazistische partij, opgericht door collaborateurs en voormalige VNV'ers, het Vlaams Blok is zeker niet gematigder dan haar Duitse bondgenoten). Laatst gewijzigd door tomm : 20 september 2004 om 02:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1) een stem voor het VB is altijd een proteststem. Holle rhetoriek van de tegenstanders. 2) bij stemrecht ipv stemplicht zou het VB minder stemmen halen. Holle rhetoriek van de tegenstanders. Wel, waar wacht men op bij de sossen om dit in te voeren? In Wallonie hebben ze practisch een ongedeelde heerschappij en in Vlaanderen zijn ze er practisch altijd bij. Stemrecht ipv stemplicht zou de sossen wel eens zuur kunnen opbreken.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet ook niet dat het maar over landelijke verkiezingen gaat. Ok, NPD heeft in die regio gescoord maar dat ik weet is die partij (bijna) nergens in het rest van het land. Andere punt : amper 30% van de Duitsers van Saxe en Brandebourg hebben gestemd. Proficiat uiteindelijk voor degenen die "Nazis Raus!"(Nazis Buiten!) hebben geschreeuwd. Ik steun ze 100%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Er is anderzijds ook goed nieuws: de FPÖ van Haider tuimelde gisteren in Voralberg naar omlaag van 26% naar 13 %... De vetpotten doen goed hun werk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Ik denk niet dat dergelijke neo-nazi partijtjes echt gevaarlijk zijn. Niet alleen omdat de huidhoofd een inferieure diersoort is, maar vooral omdat er veel te veel watchdogs (EU, VN,... ) zijn die ervoor zorgen dat een land zich aan bepaalde democratische spelregels houdt.
![]() |
![]() |
#33 |
Vreemdeling
|
![]() men kan in duitsland alleen maar vaststellen dat de sociale afbraakpolitiek van schröder genadeloos afgestraft wordt door de kiezer.
dat laat weer eens blijken dat de europeanen niets moeten hebben van die harde neoliberale koers en liever een warme, solidaire maatschappij verkiezen. Laatst gewijzigd door pros de sos : 20 september 2004 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Wat is er kouder dan een anonieme verzorgingsstaat die de sociale cohesie vernietigt, waar mensen nauwelijks nog de motivatie kunnen opbrengen om keihard te werken, omdat de overheid toch meer dan de helft van je inkomsten rooft?
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwa infrastructuur zijn ze momenteel min of meer gelijk, maar de communistische mentaliteit is nog niet kompleet weg, en dat geeft problemen ... De duitsers zitten met serieuse problemen, veroorzaakt door de eenmaking onder andere, maw de poen is op, en er komt bitter weinig voor terug voor de poen die uitgegeven is... Daarom moeten de duitsers inleveren, en daarom zit het er serieus tegen, er is ook een wet in de maak, die iemand kan verplichten elders desnoods honderden km van zijn woonplaats een job aan te nemen als hij lang aan den dop staat, er is zelf een wet in de maak, om ouders te laten opdraaien voor hun werkloze alleenstaande kinderen. (tot bepaalde leeftijd, ongeveer 30 dacht ik.) Bv den Heinz is nen beroepsprofiteur, woont alleen op een appartementje, Fritz zijn vader heeft heel zijn leven gewerkt en een schoon spaarboeksken. Vader staat komt Fritz zeggen dat zoon Heinz geen pfenning (euh eurocent) meer krijgt en dat hij maar voor zoonlief moet zorgen, tot hij 30 is. Ge kunt u wel voorstellen dat da niet echt populaire maatregelen zijn... bv |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
integendeel, uw neoliberale natte droom van slavernij, armoede en uitbuiting zorgt ervoor dat extreem rechts overal aan de macht zal komen. Laatst gewijzigd door pros de sos : 20 september 2004 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eigen zak eerst zal ik maar zeggen, ... als 't er dan nog iets over blijft zal ik dat dan wel investeren in mijn eigen sociaal zekerheidsfonds... ik werk voor mezelf niet voor de staat, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Radicaal links zou het naar 't schijnt ook niet zo slecht gedaan hebben. Heeft iemand daar cijfers over?
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |