Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2014, 07:42   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Och die vraagt toch gewoon of hij ff naar het toilet mag gaan. Ga jij dat weigeren? Maar als die terugkomt heeft die ondertussen wel gezien of je privé luxueus leeft.
ja. alsof ik iemand die ik niet ken in mijn huis zou binnenlaten ?! erger nog, naar toilet zou laten gaan in mijn huis ?! ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 10:55   #22
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja. alsof ik iemand die ik niet ken in mijn huis zou binnenlaten ?! erger nog, naar toilet zou laten gaan in mijn huis ?! ...
Als ge uw zaak aan huis hebt komt uw belastingcontroleur in de lokalen waarvan uw zaak gebruik maakt, en die ge als bedrijfslokaal in uw onkosten brengt, controleren. Gaat gij die weigeren om naar het toilet te gaan? Wetende dat ge als belastingplichtige gemakkelijk kunt genekt worden door uw controleur, zelfs als ge denkt volledig correct te hebben gehandeld?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 10:56   #23
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omgekeerde bewijslast geldt slechts voor bepaalde en omschreven zaken, ... of als je je aangifte te laat ingestuurd hebt.
Of als de belastingdiensten fouten maakten en ge bezwaar indient.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 11:08   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Sinds wanneer zou men zijn eigen badkamer niet mogen plaatsen en geen tegels mogen opkopen in een uitverkoop.

Sinds wanneer zou je tegels of je bad niet contant mogen betalen.

Ik zou hem gewoonweg de deur wijzen en uitleggen dat hij eens mag bewijzen dat ik gefraudeerd heb. Tenslotte is iedereen onschuldig tenzij het tegendeel bewezen wordt. Zeker wat betreft particulieren.
Dat mag uiteraard, toch ben je verplicht om dat op je BTW aangifte te vermelden als je een nieuwbouwwoning zet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 12:29   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge uw zaak aan huis hebt komt uw belastingcontroleur in de lokalen waarvan uw zaak gebruik maakt, en die ge als bedrijfslokaal in uw onkosten brengt, controleren. Gaat gij die weigeren om naar het toilet te gaan? Wetende dat ge als belastingplichtige gemakkelijk kunt genekt worden door uw controleur, zelfs als ge denkt volledig correct te hebben gehandeld?
ik ben gestopt met kosten bewijzen en aftrek na 5 jaar van bezwaren aanvechten, extra controles en evenveel dossiers compleet sluitend samen te stellen en aan te leveren ...

in Belgie kan je zonder fiscalist en advocaat toch geen faire toepassing krijgen van de juridische regels. puur willekeur. je mag als belgische belastingplichtige de bewijzen aanleveren zoveel je wil, als je controleur (die tegen de tijd dat je bezwaar door zijn overste behandeld wordt, ook dikwijls die overste zelf is geworden!!)volhoudt dat ongeacht de bewijzen op papier, hij volhoudt aan zijn zienswijze ... dan moet jij de fiscus/BStaat dagvaarden in eerste aanleg ...

je mag mij geloven als ik schrijf dat ik die controleur nog liever in zijn broek zie doen dan m nog binnen te laten.
Oud 24 juni 2014, 12:30   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Of als de belastingdiensten fouten maakten en ge bezwaar indient.
nee, wettelijk eigenlijk niet, maar zelfs als gij uw bezwaar zwart op wit bewijst, dan nog kan uw controleur daar zijn broek aan vegen ... uw belastingen zijn immers al betaald ook.
Oud 24 juni 2014, 12:31   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat mag uiteraard, toch ben je verplicht om dat op je BTW aangifte te vermelden als je een nieuwbouwwoning zet.
btw aangifte dus, niet de belastingcontroleur
Oud 24 juni 2014, 14:25   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
btw aangifte dus, niet de belastingcontroleur
juist, maar ik heb de indruk dat TS die 2 op 1 hoop smijt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be