Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 27 juni 2014, 16:22   #21
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Volgens het artikel in "De Tijd" wordt het nu nóg ingewikkelder.
Belgie komt weer een stap dichter bij de afgrond.

Inderdaad ,tijd winnen is de boodschap.

Eerst,zo rond half juli, zal de hype rond de Rode Duivels verdwijnen
en op 19 september komen de Schotten in aktie met hun onafhankelijkheidsreferendum.
Witte Kaproen is offline  
Oud 27 juni 2014, 16:38   #22
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Volgens het artikel in "De Tijd" wordt het nu nóg ingewikkelder.
Belgie komt weer een stap dichter bij de afgrond.

Goed zo. Alleen de onmiddelijke splitsing kan ons redden van Der Untergang.
fonne is offline  
Oud 27 juni 2014, 16:39   #23
^_^
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Hij heeft dat toch al kenbaar gemaakt, een tripartite waar ze ook in de regionale zit idem dito voor de OVLD. Dat hij zo'n opdracht aanneemt begrijp ik niet. Het is duidelijk dat de intenties van het paleis zijn om EDR even buiten schot te houden om dan later een EDR II als enige alternatief te presenteren.
Volgens mij is dit eerder een antwoord op de vraag vanuit het paleis:"Wie wil er nog verdergaan met opnieuw een tri-partite?", waarop Charles Michel heel uitbundig zijn vinger opstak.
^_^ is offline  
Oud 27 juni 2014, 16:58   #24
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
we gaan rap zien met wel idee MR in hun hoofd zit
Wie zou er verrast zijn als er de tripartite uit de bus komt ?
Anselmo is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:03   #25
stuyckp
Banneling

Standaard

Ik denk nog steeds, dat er een tripartite aankomt. MR zal inbreken in de Waalse regering en open vld in de Vlaamse.
De enige regering waar N-VA kans maakt is de Vlaamse.
De MR heeft nu de informateursrol heeft en zij hebben al eerder aangegeven dat dit hun voorkeur was. Di Rupo zal dan misschien geen premier worden, maar het is evengoed Di Rupo II die er zit aan te komen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 27 juni 2014 om 17:04.
stuyckp is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:05   #26
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Volgens mij is dit eerder een antwoord op de vraag vanuit het paleis:"Wie wil er nog verdergaan met opnieuw een tri-partite?", waarop Charles Michel heel uitbundig zijn vinger opstak.
Tja, als de Vlamingen verstandig zouden zijn zeggen ze tegen Charles:" Interessant voorstel uw tripartite maar eerst bewijzen dat je zowel in de Waalse regering als de Brusselse regering meedoet. Als het zover is mag je terug langskomen." Door het vuur wat op te stoken tussen Charles en Elio is de beste garantie dat EDR 2 een fabel wordt.
Oud 27 juni 2014, 17:09   #27
^_^
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Tja, als de Vlamingen verstandig zouden zijn zeggen ze tegen Charles:" Interessant voorstel uw tripartite maar eerst bewijzen dat je zowel in de Waalse regering als de Brusselse regering meedoet. Als het zover is mag je terug langskomen." Door het vuur wat op te stoken tussen Charles en Elio is de beste garantie dat EDR 2 een fabel wordt.
"...als de Vlamingen verstandig zouden zijn..." tja, de vraag tot tripartite zal gesteld worden aan Beke, Tobback, en Rutten...

en buiten dat, er bestaat niet zoiets als een Vlaming die het vuur tussen twee Walen kan opstoken.
^_^ is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:14   #28
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik denk nog steeds, dat er een tripartite aankomt. MR zal inbreken in de Waalse regering en open vld in de Vlaamse.
De enige regering waar N-VA kans maakt is de Vlaamse.
De MR heeft nu de informateursrol heeft en zij hebben al eerder aangegeven dat dit hun voorkeur was. Di Rupo zal dan misschien geen premier worden, maar het is evengoed Di Rupo II die er zit aan te komen.
Ik geef je gelijk dat er een tripartite komt, maar ben er niet zeker van dat O-VLD in de Vlaamse regering komt.
1) er zou geen reden zijn voor N-VA om daar mee in te stemmen
2) wat met SP-A ? Waarom zouden zij dan ook niet in de Vlaamse regering willen zitten ?

Ik denk eerder dat O-VLD uiteindelijk haar eis om Vlaams mee te regeren zal laten vallen "in 's lands belang".
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:14   #29
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
"...als de Vlamingen verstandig zouden zijn..." tja, de vraag tot tripartite zal gesteld worden aan Beke, Tobback, en Rutten...

en buiten dat, er bestaat niet zoiets als een Vlaming die het vuur tussen twee Walen kan opstoken.
Beke zal zeker geen overweging maken om Rutten mee in de Vlaamse regering op te nemen als Charles zijn ambities ook niet kan waar maken. Het is nu aan Charles om dat te bewijzen.
Oud 27 juni 2014, 17:25   #30
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In geen enkel scenario, bij geen enkele partij trouwens is er iemand die het blok in zijn afwegingen meeneemt. Het heeft geen zin daarover delusies te cultiveren.
Even relevant als Laurent Louis.
Toch wel, want de zetels die het blok heeft zijn ook zetels in datzelfde parlement waar er nu een coalitie moet gezocht worden. Of, ik zal het zo zeggen, het zijn vooral de zetels die daarmee NIET bij andere partijen terechtkomen, die hun rol spelen.

Denk je echt dat de gemiddelde Vlaming niet wordt beinvloed door VB ? Zelfs al stemmen ze niet voor die partij ?

Je moet respect hebben voor het feit dat ook partijen die een bedenkelijke agenda heeft, toch ook correcte argumenten kan voorleggen.

Ik voer geen pleidooi om te stemmen voor VB, maar ik zeg maar hoe het in elkaar zit.
Niko457 is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:28   #31
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Da klopt maar de n-va heeft er op haar beurt verloren aan de traditionelen( in hoeverre dat ze zelf niet traditioneel zijn uiteraard).
'k heb geen idee waar je het over hebt. Je bedoelt dat NVA buigt voor de trados ?

Ja, dat zal wel, anders kom je niet in een coalitie he.
Niko457 is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:29   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Toch wel, want de zetels die het blok heeft zijn ook zetels in datzelfde parlement waar er nu een coalitie moet gezocht worden. Of, ik zal het zo zeggen, het zijn vooral de zetels die daarmee NIET bij andere partijen terechtkomen, die hun rol spelen.
Ik zie de N-VA ook in die rol, met een veel groter "blokkeringspotentieel". Het is omdat de N-VA zo groot is, dat de tripartite gedwongen wordt, he.
patrickve is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:30   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

en op 19 september komen de Schotten in aktie met hun onafhankelijkheidsreferendum.
Daar proberen ze uiteindelijk op het ogenblik België nog een beetje 'bij elkaar te houden'

Beetje pover maar kom.

Mij zal je alvast geen driekleur zien hangen.

Oud 27 juni 2014, 17:30   #34
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Het WK speelt idd. een belangrijke rol. Het kan volgende dinsdag al gedaan zijn voor ons (dat is een feit), en daarna zijn de mensen die blijven rondrijden met die spiegelkapjes ontmaskerd als Belgicisten, ipv voetbalfans.
Niko457 is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:31   #35
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Wie zou er verrast zijn als er de tripartite uit de bus komt ?
Ik zou verrast zijn als zowel CD&V als VLD hun broek afdoen.

Dat Elio een coalitie wilt samenstellen met minderheid in Vlaanderen, zou me niet verwonderen.
Niko457 is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:32   #36
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die onnozel exclusieven allemaal: ik wil niet met die, als die gaat wil ik ook, als ik daar in zit wil ik ook daar meespelen....

Normale mensen groeien op, gaan door de pubertijd en zijn van dit soort kuren af. Politiekers blijkbaar niet.
Dat zei mijn zoon van 10 gisteren ook nog. Ik heb hem gezegd dat het allemaal iets complexer in elkaar zit.
Oud 27 juni 2014, 17:32   #37
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, maar als Charles direct terugkomt en zegt : het is OK !

... dan, is er wel een probleem. En, ik zie dat nog gebeuren.
Niko457 is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:34   #38
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dat was op een gegeven moment anders in de peilingen.... Maar de n-va blef het Vb electoraat demotiveren en het Vb demoniseren.... en zelf maakten ze een ultra liberale bocht zodat de traditionelen daar ook nog eens wonnen van kiezers die schrik hadden voor hun sociaal vangnet.
Staat negeren gelijk aan demoniseren?
Enne, N-VA was al donkerblauw in 2010.
Oud 27 juni 2014, 17:36   #39
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zie de N-VA ook in die rol, met een veel groter "blokkeringspotentieel". Het is omdat de N-VA zo groot is, dat de tripartite gedwongen wordt, he.
Ja, in feite wel, maar zonder NVA zou het dan gewoon nog erger zijn.
Of, zonder andere grote, niet-traditionele partij.

NVA heeft bereikt wat VLB nooit kon, en dat is effectief de grootste partij worden, niet enkel van Vlaanderen, maar ook van Belgie.

Een coalitie blijven volgen TEGEN zo een partij, doe je niet ongestraft. Bij VLB was dat geen probleem, da's toch maar 5, 10, of ten hoogste 20% van de Vlamingen. Maar NVA, da's al ergens rond 35%. Da's al niet normaal meer. En, ze zijn misschien nog niet aan hun top. VLB is daar waarschijnlijk al voorbij ..
Niko457 is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:38   #40
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Staat negeren gelijk aan demoniseren?
Enne, N-VA was al donkerblauw in 2010.
Verwondert het u dat er onder NVA'ers veel zelfstandigen zitten ?
NVA is de meer Vlaamse versie van de liberalen. Da's vrij duidelijk, neen ?

En, niet echt anti-katholiek ook niet, zonder daarbij echt duidelijk standpunten in te nemen.
Niko457 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be