Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Kinderen zijn DE last , weg er mee !!!!
!!!! shitty shitty bang bang !!!! 1 9,09%
kinderen voor kinderen 0 0%
Laat kinderen kinderen zijn !! 8 72,73%
Toezicht op het plein , maar onbeperkte speeltijd !! 4 36,36%
I hate children 0 0%
Straf kinderen voor elke decibel er over 0 0%
Ik ben verzuurd , kinderen niet toegelaten !!!! 0 0%
Op zo'n speelplein , wacht maar tot het om uw kinderen gaat !!!! 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2014, 14:42   #21
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik wil eigenlijk ook geen 150 krijsende kinderen naast mijn deur, maar ssst, dat mag je niet luidop zeggen, dat is niet politiek correct.
²
Oud 30 juni 2014, 15:00   #22
Tavek
Banneling

Standaard

Ik heb jaren langs een school gewoond. Zo erg is het niet. Ik had op 20 m van mijn studio ook meer als honderd krijsende kinderen van een lagere school zitten. En regelmatig stopte de schoolbussen voor de deur en dan duurde dat joelen nog een pak langer.

Ik stoorde mij meer aan het nachtlawaai van cafe's, fuiven en dergelijke. Daar zijn regels voor maar geen kat die zich daar aan houdt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:20   #23
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil eigenlijk ook geen 150 krijsende kinderen naast mijn deur, maar ssst, dat mag je niet luidop zeggen, dat is niet politiek correct.
Ik sta daar ook niet voor te springen, maar ik zou het wel tolereren. Ervoor naar de rechter hollen is pure verzuring.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:27   #24
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik sta daar ook niet voor te springen, maar ik zou het wel tolereren. Ervoor naar de rechter hollen is pure verzuring.
Waarom is dat "verzuring" ?

Als die kinderen nu werkelijk de hele tijd enorm veel lawaai maken, en praten met de verantwoordelijken helpt niet, dan heb je niet veel keuze meer.

Van 's ochtends tot 's avonds lawaai maken tegen de sterren op en je niets aantrekken van de omgeving, is dat eigenijk ook geen vorm van verzuring ? Of spreken we hier over puur egoïsme ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:43   #25
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als die kinderen nu werkelijk de hele tijd enorm veel lawaai maken, en praten met de verantwoordelijken helpt niet, dan heb je niet veel keuze meer.
Ik heb vroeger jaren langs een school gewoond met een paar honderd kinderen (lagere school) en enkel een open veld ertussen in. Ook hopen lawaai tijdens de speeltijden en de opvang nadien. Dat zijn zaken die horen bij een school, een crèche of een jeugdbeweging. Je kan niet opeens zomaar in een zuurpruim veranderen en eisen dat het maar eens gedaan moet zijn.

Hetzelfde met een jankende baby op een vliegtuig, ook enerverend, maar je gaat ook niet ineens boetes eisen voor die babys of ervoor naar de rechter hollen.

Citaat:
Van 's ochtends tot 's avonds lawaai maken tegen de sterren op en je niets aantrekken van de omgeving, is dat eigenijk ook geen vorm van verzuring ? Of spreken we hier over puur egoïsme ?
Die speelpleinwerking is nauwelijks een paar uur in de namiddag. En neen, kinderen die buiten in groep spelen is geen verzuring.
Oud 30 juni 2014, 15:45   #26
skaldis
Banneling

Standaard

Ik woon naast een speeltuin, die is hier 15 meter verder achter de haag zuid westelijk gelegen. Van waar de wind meestal komt. En dat verblijdt mij. Als er eentje begint te janken schrik ik wel eens uit m'n boek op en heb ik wel eens zin om mee te huilen maar laat hier maar een speeltuinwerking komen in ruil voor het stilleggen van de kerk klokken. Het gebeurt zelfs dat als de strontkeffer op het terras buiten weer voortdurend staat te keffen ik in de speeltuin op de bank tussen de kinderen ga lezen. Voor mij mogen ze de honden wei ook nog wel omtoveren tot speeltuin. Van het plezier en leed van kinderen ben ik nog nooit wakker geworden en dat kan ik van die astmatische kuttenlekkers en agressieve grote basbeesten niet zeggen. Lang leve de kinderen en weg met kefbeesten, brommertjes die één krant komen leveren en kerk klokken.

Laatst gewijzigd door skaldis : 30 juni 2014 om 15:47.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:53   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Goed onderwerp, maar een stomme dwaze enquête.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 17:36   #28
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik heb vroeger jaren langs een school gewoond met een paar honderd kinderen (lagere school) en enkel een open veld ertussen in. Ook hopen lawaai tijdens de speeltijden en de opvang nadien. Dat zijn zaken die horen bij een school, een crèche of een jeugdbeweging. Je kan niet opeens zomaar in een zuurpruim veranderen en eisen dat het maar eens gedaan moet zijn.

Hetzelfde met een jankende baby op een vliegtuig, ook enerverend, maar je gaat ook niet ineens boetes eisen voor die babys of ervoor naar de rechter hollen.
Fijn voor jou maar hier gaat het niet over een school maar over een speelplein.

Ik heb trouwens ook naast een school gewoond, en daar heb je eigenlijk weinig last van, vooral tijdens de speeltijden hoor je het typische geroep en gejoel, 's avonds hoor je ook wat lawaai en dat is het dan.

Nogmaals, hier gaat niet over een school.

Citaat:
Die speelpleinwerking is nauwelijks een paar uur in de namiddag. En neen, kinderen die buiten in groep spelen is geen verzuring.
Ik denk echt niet dat je goed beseft wat voor decibels 150 joelende kinderen naast je kunnen maken.

Lawaai is lawaai, of het nu van drilboren komt of van onschuldige kindertjes, en er bestaat ook zoiets als recht op rust.

Even de advocaat aan het woord:

Citaat:
‘De gemeten waarden liggen 15 decibel hoger dan de normale waarden in een woonbuurt', zegt Elke Cornelis, de advocate van Ivan Sonck en de andere buren, in Het Laatste Nieuws. ‘

Op sommige momenten is een normaal gesprek in de tuin onverstaanbaar.' Ook de geluidsexpert heeft het over ernstige en langdurige overlast.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...21220_00408794
Oud 30 juni 2014, 20:55   #29
Peche
Banneling

Standaard

Als ge paar uur aan een stuk hetzelfde geluid hoort wordt ge daar "doof" voor.
Dat is een achtergrond geluid.
Zijt ge ne zuurzak dat zich aan alles ergert is zoiets de hel ja.
Ik zie ze al zitten in hun tuin, gepensioneerde tegen mekaar bezig.
Is there life on Mars?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 21:10   #30
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als ge paar uur aan een stuk hetzelfde geluid hoort wordt ge daar "doof" voor.
Dat is een achtergrond geluid.
Zijt ge ne zuurzak dat zich aan alles ergert is zoiets de hel ja.
Ik zie ze al zitten in hun tuin, gepensioneerde tegen mekaar bezig.
Is there life on Mars?
Langdurige lawaaihinder kan leiden tot stress, hart- en vaatklachten en zelfs hartinfarcten. Ik dacht dat dit basiskennis was, maar voor jou blijkbaar niet.

Maar ik ben blij dat jij de "ernstige en langdurige overlast" - aldus de advocaat, bevestigd door de geluidsexpert en later door de vrederechter - simpelweg klasseert als wat onschuldig achtergrond geluid.

Waarom nuanceren als het leven zwart wit is ?
Oud 30 juni 2014, 21:15   #31
Peche
Banneling

Standaard

Grijs is ook schoon. Praat eens met het kind en vraag of ze wat rustiger kunnen spelen.
Praat met de mensen die een probleem ondervinden en de leiders alvorens ge het gerecht inschakelt he.
Langer dan een uur moet toch mogelijk zijn zeker? 's Morgens thai chi en nodig die zeurzak uit om eens mee te doen.
Oud 30 juni 2014, 21:23   #32
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grijs is ook schoon. Praat eens met het kind en vraag of ze wat rustiger kunnen spelen.
Praat met de mensen die een probleem ondervinden en de leiders alvorens ge het gerecht inschakelt he.
Langer dan een uur moet toch mogelijk zijn zeker? 's Morgens thai chi en nodig die zeurzak uit om eens mee te doen.
Het kind ? Het zijn er 150, en ja, er is uiteraard - tevergeefs - contact opgenomen met de verantwoordelijken. Er werden kleine toegevingen gedaan maar de geluidsoverlast bleef onverminderd.
Oud 30 juni 2014, 21:32   #33
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Mensen onderschatten geluidsoverlast.

Het kan je hele leven beheersen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 21:40   #34
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kind ? Het zijn er 150, en ja, er is uiteraard - tevergeefs - contact opgenomen met de verantwoordelijken. Er werden kleine toegevingen gedaan maar de geluidsoverlast bleef onverminderd.
En kan de overheid geen geluidsmuren installeren?
Straffer nog, overkappen die speelpleinen!
Oud 30 juni 2014, 21:47   #35
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En kan de overheid geen geluidsmuren installeren?
Straffer nog, overkappen die speelpleinen!
Zeg, informeer je zelf eens een minimum van tevoren vooraleer een discussie binnen te stappen en wat domme vragen te stellen.
Oud 30 juni 2014, 21:49   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Kinderen moeten gewoon zwijgen en stil zitten.

Het zou bij mij snel gedaan zijn.
Oud 30 juni 2014, 21:52   #37
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg, informeer je zelf eens een minimum van tevoren vooraleer een discussie binnen te stappen en wat domme vragen te stellen.
Als ze het al van plan zijn, waarom dan al dien tam tam?
Omdat ze dat niet genoeg vinden?
Ja zet hem dan niet en laat ze verder in het gebleit zitten he.

Laatst gewijzigd door Peche : 30 juni 2014 om 21:53.
Oud 30 juni 2014, 22:09   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Puur egoïsme van die buren die schijnbaar niet langer beseffen dat ze deel uitmaken van een samenleving waar ook kinderen in voorkomen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 22:12   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb trouwens ook naast een school gewoond, en daar heb je eigenlijk weinig last van, vooral tijdens de speeltijden hoor je het typische geroep en gejoel, 's avonds hoor je ook wat lawaai en dat is het dan.

Ik denk echt niet dat je goed beseft wat voor decibels 150 joelende kinderen naast je kunnen maken.
Raar bericht schrijft u hier bijeen. Wat dacht u van een school van bijna duizend leerlingen die drie keer per dag worden "gelucht" en dus flink wat lawaai maken? Is dat dan minder erg dan honderdvijftig kinderen bij de speelpleinwerking?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 22:25   #40
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen inderdaad, het gaat hier over een beweging die nauwelijks een paar uur buiten zit (veel korter dan een schooldag) en dat dan ook nog maar eens 1x jaar en dan nog niet de ganse tijd buiten zit. Hoe je daar over al een probleem kan maken ... Triestig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be