Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2004, 12:48   #21
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Binnelandse politiek?? Het is me wat

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 12:49   #22
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik ben ook voor een rook verbod min grootvader die rookt sigaren. Toen wij is ne keer weg gingen heb die zijn sigaren uit de auto gepakt en weggelegd.
sadist!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 12:50   #23
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik ben ook voor een rook verbod min grootvader die rookt sigaren. Toen wij is ne keer weg gingen heb die zijn sigaren uit de auto gepakt en weggelegd.
Ge zijt nen echten deugniet hé

Lamzakl
Oud 21 september 2004, 12:50   #24
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
sadist!
eigen gezondheid eerst
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 12:54   #25
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Ik zou zegger eerder binnenLONGSE politiek..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 12:59   #26
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het was beter in "Europese Instellingen" gezet, da's waar.

De reden dat rookvrije cafe's geen lang leven beschoren zijn is dat vriendenkringen meestal gemengd zijn en de rokers gewoon naar een ander cafe gaan. Als ze nergens zouden mogen roken zou dat wel lukken.

En als iemand naar bier riekt is dat omdat hij dat zelf gedronken heeft, ik rook niet, maar mijn kleren stinken wel naar sigaretten.
Oud 21 september 2004, 13:01   #27
Tegendradigaard

Standaard

Als we nu eens bier roken en sigaretten drinken ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 21 september 2004, 13:19   #28
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Als we nu eens bier roken en sigaretten drinken ?
En dan is goed kotsen en t'is opgelost.
Oud 21 september 2004, 13:21   #29
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Het was beter in "Europese Instellingen" gezet, da's waar.

De reden dat rookvrije cafe's geen lang leven beschoren zijn is dat vriendenkringen meestal gemengd zijn en de rokers gewoon naar een ander cafe gaan. Als ze nergens zouden mogen roken zou dat wel lukken.

En als iemand naar bier riekt is dat omdat hij dat zelf gedronken heeft, ik rook niet, maar mijn kleren stinken wel naar sigaretten.
Vroeger ging ik s'morgens voor het naar huis gaan nog wel eens een pitatje eten met goe veel looksaus. Ik had daar geen last van. toen ik tegen de middag opstond was er nog niets aan de hand maar toen ik na m'n brunch terug op m'n kamer kwam viel ik haast omver van de stank. Een niet drinkende en niet looketende persoon riekt dat gans de tijd en ik kan me gerust inbeelden dat dat stoort. Op cafe heb je er dus evengoed last van.

Als de pleiters voor rookvrije horecazaken dit echt zo belangrijk vinden gaan ze gewoon niet mee naar de rookkroegen. Ze zijn toch even mans of vrouws genoeg om hun mond open te trekken. Moet omdat ze dat blijkbaar niet zijn gelijk alles maar verboden worden?

Mijn vriendin walgt van een lookgeur. Als je voorbij sommige restaurants loopt komt die geur je tegemoet. Moet men daarom look verbieden in alle restaurants?

Lamzakl
Oud 21 september 2004, 13:21   #30
Tegendradigaard

Standaard

Voila met wat goede wil, veel verbeelding en ne goeie wc pot komen we der wel uit.

Oud 21 september 2004, 13:25   #31
George
Staatssecretaris

Standaard

Zal alvast beginnen met amnestie te vragen tegen de tijd dat ik stop met roken zodat ik m'n burgerrechten kan terugkrijgen.

AMNESTIE NU

Lamzakl
Oud 21 september 2004, 13:27   #32
Tegendradigaard

Standaard

Nooit
Jamais

Oud 21 september 2004, 13:28   #33
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Vroeger ging ik s'morgens voor het naar huis gaan nog wel eens een pitatje eten met goe veel looksaus. Ik had daar geen last van. toen ik tegen de middag opstond was er nog niets aan de hand maar toen ik na m'n brunch terug op m'n kamer kwam viel ik haast omver van de stank. Een niet drinkende en niet looketende persoon riekt dat gans de tijd en ik kan me gerust inbeelden dat dat stoort. Op cafe heb je er dus evengoed last van.

Als de pleiters voor rookvrije horecazaken dit echt zo belangrijk vinden gaan ze gewoon niet mee naar de rookkroegen. Ze zijn toch even mans of vrouws genoeg om hun mond open te trekken. Moet omdat ze dat blijkbaar niet zijn gelijk alles maar verboden worden?

Mijn vriendin walgt van een lookgeur. Als je voorbij sommige restaurants loopt komt die geur je tegemoet. Moet men daarom look verbieden in alle restaurants?
Veroorzaakt look nu ook al longkanker? En waarom moet het verboden worden denk je? Net omdat mijn mond opentrekken niet werkt.

In mijn vriendenkring (en ik zit regelmatig eens op cafe) weet iedereen dat ik een groot tegenstander van sigaretten ben, en ik krijg van de meeste mensen te horen dat ze heimelijk hopen op een verbod, want zelf stoppen lukt gewoon niet. Je komt op cafe of je gaat uit en je ziet iedereen roken.

Ik ben er ook niet voor om alles in regeltjes te kappen, maar hiervoor zal ik mijn hele leven lang blijven pleiten, omwille van de mensen die er al van gestorven zijn, maar vooral omwille van zij die nog te redden zijn.
Oud 21 september 2004, 13:34   #34
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Veroorzaakt look nu ook al longkanker? En waarom moet het verboden worden denk je? Net omdat mijn mond opentrekken niet werkt.

In mijn vriendenkring (en ik zit regelmatig eens op cafe) weet iedereen dat ik een groot tegenstander van sigaretten ben, en ik krijg van de meeste mensen te horen dat ze heimelijk hopen op een verbod, want zelf stoppen lukt gewoon niet. Je komt op cafe of je gaat uit en je ziet iedereen roken.

Ik ben er ook niet voor om alles in regeltjes te kappen, maar hiervoor zal ik mijn hele leven lang blijven pleiten, omwille van de mensen die er al van gestorven zijn, maar vooral omwille van zij die nog te redden zijn.
Stoppen?
En dan sterven van een voedselvergiftiging zeker!
Da risico wil ik ni lopen.
Oud 21 september 2004, 13:38   #35
Tegendradigaard

Standaard

Van roken krijgt ge longkanker, van loken krijgt te lookkanker zeker.

a propos de beste manier om look niet te ruiken is niet meer ademen .. maar ja das op termijn ook nie zo gezond naar het schijnt..

djeezes leven is moeilijk ..

Oud 21 september 2004, 13:47   #36
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Mensen als jij en de rest van de halve bevolking kunnen rookvrije horecazaken dus wel doen bestaan maar jullie laten liever aan de overheid over om gelijk maar alles te verbieden.

En look veroorzaakt bij mijn weten ook nog geen kanker maar als het je echt enkel of hoofdzakelijk om je gezondheid te doen is zijn er wel meer strijdpunten voor je. Een ziekte als kanker waarbij het roken tabac een aanwakkerend effect heeft herleiden tot de ziekte die enkel te wijten is aan het roken lijkt mij idioot. Men weet niet hoe kanker ontstaat, men weet enkel dat erfelijkheid een rol speelt, dat hormonale contaceptie een rol speelt, dat roken een rol speelt. Moet je op basis daarvan dan al je pijlen richten op 1 toedracht tot het ontwikkelen van kanker?

Lamzakl
Oud 21 september 2004, 13:48   #37
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Nooit
Jamais
Waroem ni

Lamzakl
Oud 21 september 2004, 14:02   #38
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mensen als jij en de rest van de halve bevolking kunnen rookvrije horecazaken dus wel doen bestaan maar jullie laten liever aan de overheid over om gelijk maar alles te verbieden.
Mijn punt is net dat dat niet kan, rookvrije cafees gaan failliet omdat rokers daar niet naartoe willen en hun niet-rokende vrienden dus verplicht zijn om mee in de damp te gaan hangen.

En wat de rest van je argument betreft: maak jezelf wijs wat je wil, maar ik heb de longen van een roker gezien en niemand gaat mij nog vertellen dat nicotine, teer en amoniak inademen bevorderlijk is voor de gezondheid. Als het jeugdhuis in de buurt eens iets sportiefs organiseert zie (en hoor) je direkt het verschil.
Als het overgrote deel van mensen met longkanker rokers zijn, wat moet er dan nog bewezen worden?

Bronnen nodig: http://www.vig.be/content.asp?nav=th...av=354,356,375

Laatst gewijzigd door VlaamseBelg : 21 september 2004 om 14:07. Reden: Bronvermelding toegevoegd
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 14:12   #39
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Als ex-asthmapatient vind ik dit fantastisch.

Buiten met de rokers, letterlijk en figuurlijk
ex-asthmapatient? dat is toch ongeneeslijk? wil je mij even je remedie geven, ik wil er ook wel vanaf!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 14:14   #40
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mijn punt is net dat dat niet kan, rookvrije cafees gaan failliet omdat rokers daar niet naartoe willen en hun niet-rokende vrienden dus verplicht zijn om mee in de damp te gaan hangen.

En wat de rest van je argument betreft: maak jezelf wijs wat je wil, maar ik heb de longen van een roker gezien en niemand gaat mij nog vertellen dat nicotine, teer en amoniak inademen bevorderlijk is voor de gezondheid. Als het jeugdhuis in de buurt eens iets sportiefs organiseert zie (en hoor) je direkt het verschil.
Als het overgrote deel van mensen met longkanker rokers zijn, wat moet er dan nog bewezen worden? En de rest zijn uiteraard passieve rokers. Vermits iedereen passief roker is is elke vorm van kanker dus te wijten aan tabac. Bij deze is dat dus bewezen.

Bronnen nodig: http://www.vig.be/content.asp?nav=th...av=354,356,375
Ik zie kanker genoeg, dank u. Vorige week nog 2 dagen op stap geweest met kankerpatienten.

Jouw stem is evenveel waard als die van je rokende vrienden. Als jij je steeds laat overhalen door je rokende vrienden kan je misschien beter andere vrienden zoeken (ook rokende eventueel) waarmee je wel naar rookvrije horecazaken kan gaan. Het lijkt me er echter meer op dat jij overal rookvrij wil kunnen komen en dat rokers, waaronder je eigen vrienden, nergens een plaats meer hebben.

Ik zou voorstellen, ga je doorgaans weg met 9 mensenwaarvan er 3 roken. Ga dan 6 keer naar een rookvrije zaak en 3 maal naar een zaak waar men mag roken of lijkt democratie je een slecht idee?

Lamzakl

Laatst gewijzigd door George : 21 september 2004 om 14:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be