Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 22 september 2004, 23:07   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Je lacht hier misschien wel mee, maar ik kan je bevestigen dat dit pure realiteit is. Er bestaan werkgevers die, alhoewel je geschikt bent voor de openstaande job, je onmiddellijk weigeren als ze jouw politieke voorkeur te weten komen tijdens het sollicitatiegesprek als diezelfde werkgevers toevallig anti-Vlaams Blok gezind zijn.
Ik heb met dergelijke ervaring te kampen gehad en om het nog straffer te maken, misschien geloof je me niet, doch ik zweer dat het echt waar is, ik heb reeds een werk uitgeoefend waar in het arbeidsreglement specifiek stond dat een werknemer die duidelijk gelinkt kan worden met het Vlaams Blok onmiddellijk ontslagen wordt door de directie. Bv. naar het werk komen met een T-shirt waarop het Vlaams Blok logo vermeld staat, betrapt worden dat je naar een Vlaams Blok site eventjes surfde tijdens je pauze, ... Dergelijke zaken waren reeds voldoende voor een ontslag, no matter hoe goed je werk wel gedaan was, no matter hoe groot je anciëniteit was of de goede band met je werkcollega's.
Er gebeurt dus wel degelijk discriminatie op de werkvloer alleen om je politieke voorkeur.
Doch, voor politiek correct is dergelijke zaak een onbenulligheid, maar wee de werkgever die een moslim of immigrant durft te ontslaan : groot protest en een regelrechte schande dat zoiets door een werkgever gebeurt, daar mag je zeker van zijn.
[size=3]Links = synoniem voor onrechtvaardigheid en discriminatie.[/size]
je snapt blijkbaar niet goed wat ik juist bedoelde: afgaande op dat Blok-PM zou het VB, als ze consequent zijn, immers niet protesteren tegen zulke discriminatie: de keuze ligt bij de werkgever en er zijn altijd discriminaties die niet te vermijden zijn, dus ook discriminaties op basis van politieke voorkeur. Wat is is dus uw standpunt Zonnestraaltje: ben je enerzijds tegen elke vorm van discriminatie op de werkvloer (dus ook omwille van politieke voorkeur, afkomst, etc.), of vind je dat de werkgever uiteindelijk moet kunnen blijven beslissen? Je moet één van de twee opties kiezen om consequent te blijven beste Sunshine, wat zal het zijn?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 22 september 2004 om 23:09.
Seba is offline  
Oud 23 september 2004, 00:51   #22
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De meubels van Ikea zijn niet veel waard. Heb zelf vroeger als één van m'n eerste meubelwaar bij Ikea gekocht (bureau, bed, kleerkasten, koffer), maar na verloop van tijd heb ik er vreselijk spijt van gehad. De kwaliteit laat duidelijk de wensen over.
Nooit koop ik in daar nog meubelen. Gewoon wegsmeten geld en geld heeft nu niemand teveel over (op een paar uitzonderingen na dan).
M'n slotzin is dan ook : "IKEA sucks !"
ik heb daar nog nooit probelemen mee gehad. maar ge moet die natuurlijk wel zelf goed in mekaar steken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 23 september 2004, 20:32   #23
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
je snapt blijkbaar niet goed wat ik juist bedoelde: afgaande op dat Blok-PM zou het VB, als ze consequent zijn, immers niet protesteren tegen zulke discriminatie: de keuze ligt bij de werkgever en er zijn altijd discriminaties die niet te vermijden zijn, dus ook discriminaties op basis van politieke voorkeur. Wat is is dus uw standpunt Zonnestraaltje: ben je enerzijds tegen elke vorm van discriminatie op de werkvloer (dus ook omwille van politieke voorkeur, afkomst, etc.), of vind je dat de werkgever uiteindelijk moet kunnen blijven beslissen? Je moet één van de twee opties kiezen om consequent te blijven beste Sunshine, wat zal het zijn?
Een werkgever mag niemand die voor een job in aanmerking komt discrimineren, maar moet daarbij wel rekening houden met het "eigen volk eerst !" principe, hetgeen niet meer dan normaal is. Eigen blank volk primeert bij de aanwerving, de allochtoon pas als allerlaatste wanneer er echt niemand anders geschikt is bevonden. Wanneer het uiteraard gaat om een klotejob (maar daarom niet onbelangrijk, immers somebody must do the dirty job) zoals wc's kuisen, dan kan men een uitzondering op de regel maken van "eigen volk eerst !" en de voorkeur geven aan een solliciterende allochtoon om de kaka op te kuisen, hetgeen ook niet meer dan evident is dunkt mij.
Sunshine is offline  
Oud 23 september 2004, 20:35   #24
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik heb daar nog nooit probelemen mee gehad. maar ge moet die natuurlijk wel zelf goed in mekaar steken!
Een IKEA-meubel in elkaar steken is doodeenvoudig, das misschien het enige voordeel van hun aangeboden rommel.
By the way, het is 'problemen' en niet 'probelemen' ingenious, ik weet dat het een gecompliceerd woord is voor jou maar juist is juist hé.
Sunshine is offline  
Oud 23 september 2004, 21:06   #25
ingenious

Standaard

Citaat:
Een IKEA-meubel in elkaar steken is doodeenvoudig, das misschien het enige voordeel van hun aangeboden rommel.
By the way, het is 'problemen' en niet 'probelemen' ingenious, ik weet dat het een gecompliceerd woord is voor jou maar juist is juist hé.
ga je nu heel de avond lopen glunderen omdat je me op een typo betrapt hebt?

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 23 september 2004, 22:54   #26
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
ga je nu heel de avond lopen glunderen omdat je me op een typo betrapt hebt?
Nee hoor, om heel de avond te lopen glunderen ben ik niet in een goed humeur vandaag. Heb immers vernomen dat het slechts bij 2 gebroken ribben is gebleven. Pfffff, over chance van een linkie gesproken ...
Sunshine is offline  
Oud 24 september 2004, 00:20   #27
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een werkgever mag niemand die voor een job in aanmerking komt discrimineren, maar moet daarbij wel rekening houden met het "eigen volk eerst !" principe, hetgeen niet meer dan normaal is. Eigen blank volk primeert bij de aanwerving, de allochtoon pas als allerlaatste wanneer er echt niemand anders geschikt is bevonden. Wanneer het uiteraard gaat om een klotejob (maar daarom niet onbelangrijk, immers somebody must do the dirty job) zoals wc's kuisen, dan kan men een uitzondering op de regel maken van "eigen volk eerst !" en de voorkeur geven aan een solliciterende allochtoon om de kaka op te kuisen, hetgeen ook niet meer dan evident is dunkt mij.
maw: indien het allochtonen betreft moet de werkgever volgens u discrimineren, maar wanneer het uzelf betreft mag de werkgever niet discrimineren. Alleen al zo'n inconsequente en onethische gedachtengang is voor de meeste werkgevers al genoeg om neen tegen u te zeggen volgens mij, en als je dan nog combats aan hebt mag je het al helemaal schudden...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 24 september 2004 om 00:23.
Seba is offline  
Oud 24 september 2004, 03:17   #28
ingenious

Standaard

Citaat:
Nee hoor, om heel de avond te lopen glunderen ben ik niet in een goed humeur vandaag. Heb immers vernomen dat het slechts bij 2 gebroken ribben is gebleven. Pfffff, over chance van een linkie gesproken ...
als je glundergehalte al afhangt van het aantal gebroken ribben van de premier...

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 24 september 2004, 08:26   #29
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je lacht hier misschien wel mee, maar ik kan je bevestigen dat dit pure realiteit is. Er bestaan werkgevers die, alhoewel je geschikt bent voor de openstaande job, je onmiddellijk weigeren als ze jouw politieke voorkeur te weten komen tijdens het sollicitatiegesprek als diezelfde werkgevers toevallig anti-Vlaams Blok gezind zijn.
Daar kan ik ook best inkomen. Aanhangers van een of ander extremistisch gedachtengoed zijn een potentiëel risico om de sfeer op werkvloer serieus omzeep te helpen. Zo beginnen ambras te maken en saboteren het werk van andere werknemers die toevallig van een verkeerde afkomst zijn of een ander politiek gedachtengoed aanhangen. De meeste Vlaams Blokkers voeren ook propaganda op de werkvloer en dat kan eigenlijk niet door de beugel...
headinajar is offline  
Oud 24 september 2004, 10:25   #30
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mekaar steken tout court ja

Ik zie hem al zitten bij zijn collectie kartonnen dozen

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 25 september 2004, 13:14   #31
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Daar kan ik ook best inkomen. Aanhangers van een of ander extremistisch gedachtengoed zijn een potentiëel risico om de sfeer op werkvloer serieus omzeep te helpen. Zo beginnen ambras te maken en saboteren het werk van andere werknemers die toevallig van een verkeerde afkomst zijn of een ander politiek gedachtengoed aanhangen. De meeste Vlaams Blokkers voeren ook propaganda op de werkvloer en dat kan eigenlijk niet door de beugel...
Daar zeg je nu iets. Lol. Ik heb reeds voormekaar gekregen dat een marokkaan z'n job verloren heeft hehehe.

Uiteraard, heb zelfs 2 naar het Blok doen overlopen.
Sunshine is offline  
Oud 25 september 2004, 13:25   #32
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
2. Ikea staat zelf achter die regel, ook al is dit op initiatief van de brusselse regering. De ikea-directie is daarmee akkoord gegaan, dus is hun vrijheid nog steeds intact. Ze verdedigen het zelfs! IEmands initiatief volgen betuigt niet van beknotting van je vrijheid.
Sorry, maar ik geloof nooooooooit dat een privé bedrijf zichzelf gaat opleggen om de meerderheid van zijn personeel uit een bepaalde regio te recruteren. Ieder beetje gezond verstand schreeuwt toch uit dat zo'n beslissing enkel onder zware druk en/of financiële steun kan zijn gekomen.

Dit is trouwens een enorm racistische houding. Iemands persoonlijke kwalificaties spelen geen rol meer als hij niet 'uit de juiste regio' komt. Onverdedigbaar!
Rr00ttt is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be