![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wanneer een meerderheid die wetten niet meer up to date vindt, dan moet de wet veranderen. Wanneer b.v. een meerderheid van Vlamingen van België afwil, dan zal ik mij niet langer tegen een splitsing verzetten. Dan is de structuur niet meer adequaat om goed bestuur voor een meerderheid te verzekeren. Maar dan ook niet eerder.
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Allemaal wetten gestemd door die vertegenwoordigers. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Aalst bij Laken.
![]()
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Als er een bepaald gehucht of zelfs een straat in mijn gemeente door inwijking een Franstalige meerderheid krijgt, moet die straat of gehucht dan verhuizen naar WAL of BRU?
Waarom dan voor een gemeente? Waarom dan niet de grenzen vd beslissende politieke entiteit doen overeenkomen met den gansen belziek? In België hebben NL-en een meerderheid, dus waarom gans den belziek niet Nederlandstalig? In 62 werd de taalgrens vastgelegd op nationaal niveau, en tegelijk de provinciegrenzen. Dat gebeurde op basis van talentellingen, zelfs niet op een individuele voorkeur tot een bepaalde provincie te willen behoren. Moeskroen, vnl Franstalig, wilde bij West-Vlaanderen blijven. Mutatis mutandis ook Voeren. Na verloop van tijd kunnen we vaststellen dat de Nederlanstaligen zich aan dit akkoord willen houden, maar Franstaligen niet. Op basis van het droit de l'homme eisen ze het recht op om zich niet te hoeven aan te passen. Eenmaal in de meerderheid, eisen ze het ius soli op door te ijveren voor annexatie bij BRU of WAL. Elk volk eist de integriteit van zijn grondgebied op. Ook de Vlamingen.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 23 september 2004 om 07:11. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat heb je feilloos verwoord, Stab!
Ook Vlaanderen heeft het recht de integriteit van zijn eigen grondgebied te verdedigen!
|
|
|
#32 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vergelijking op straatniveau gaat niet op voor gemeentes of het hele land. Het heeft geen zin om die verschillende niveaus aan elkaar te spiegelen. De specifieke ligging van een gemeente speelt ook een rol. Een gemeente in het midden van een regio gelegen, kan je moeilijk laten 'aansluiten' bij een andere regio. Anders zit dat met randgemeenten, grensgemeenten. Als de democrafische evolutie daar dusdanig verloopt dat een 'verhuis' wenselijk is, dan zie ik daar geen graten in. Citaat:
Citaat:
Wetten behoren ten dienste van de bevolking te staan. Wetten zijn geen onverwoestbare afgoden, waar de burger eens en voor altijd op de knieën behoort te gaan. Citaat:
Laat in al die betwiste gemeenten de burgermeerderheid voor zichzelf beslissen hoe ze wil bestuurd worden. 't Zij eentalig Frans, eentalig Nederlands of tweetalig. Dan is de meerderheid in die gemeente gelukkig, en dat lijkt me belangrijker dan tegemoetkomen aan de achterhaalde, belegen, imperialistische en taalracistische principes van een troepje franshatende flaminganten aan de andere kant van het land........
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze zullen het nooit afleren. Het lijkt me meer dan normaal en gepast dat ze nu een koekje van eigen deeg terug krijgen. Ha ha, dat koekje breekt de franskiljone taalracisten zuur op. T'is nochtans gemaakt volgens hun eigen recept. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik gun Superstaaf best een 'unitair' bestuur dat werkt volgens de 'democratische' wetten van de BUB en met Hans als Belgische premier....
|
|
|
|
#36 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat heb jij als flamingant, die Brussel en Walloinië liever kwijt dan rijk is, verloren in Brusselse of Waalse ziekenhuizen? Citaat:
Oog om oog tand om tand. Zelf beogen wat je een nader verwijt. Is dat niet lichtelijk hypocriet?
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We kunnen dan opnieuw 's zondags met onze halve auto ter kerke gaan, 'fadronsen' lezen onder de rok van moeder overste, en nonkel pastoor pijpen voor een Bounty of Marsreep.
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#39 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote]
Citaat:
Maar ik zie dat jij ermee akkoord bent dat Bruxelles zich nooit aan de wet hield... Citaat:
Brussel wil Vlaanderen zelfs niet kwijt. Of tenminste geen Vlaams geld. Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarover hoor je geen enkele flamingant zeiken. Face it: Brussel is verfranst. Als je die evolutie wil tegenwerken, dan moet je er maar gaan wonen. En anders thuis of in Nederland ziekworden.......
|
|
|