![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En het is hooguit een beetje bizar dat je dit advies wel op anderen, maar niet op jezelf toepasbaar acht: “Waarom contacteer jij deze kranten niet met een verzoek om hun foutieve berichtgeving te verwijderen en laat je ons weten wat het resultaat is? “ Jij blijft liever herhaalzeuren. Zoveel makkelijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik stoor mij absoluut niet aan Franstaligen in Vlaanderen, ook al spreken ze (90% van de tijd) geen half woord Nederlands. Ik heb gewoon medelijden met ze. Het belangrijkste is dat Vlaanderen zich op bestuurlijk/politiek vlak losmaakt van België en de desastreuze Franstalige politiek die van WalloBrux een land heeft gemaakt dat op hetzelfde niveau staat als Griekenland en moet overleven door giften van anderen. Op persoonlijk/menselijk vlak, kunnen de (kleine) banden gewoon blijven bestaan. Vlaanderen is dan ondertussen het Denemarken aan de Noordzee. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 16 juli 2014 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zorgen voor zo veel mogelijk onnodige verschillen en andere reglementen of het samenwerken en de dingen gezamelijk oplossen ? We kennen in België reeds een grote gemeentelijke autonomie zodanig dat je je het best zou moeten informoren waarvoor je aan het eind van je straat in de "andere" gemeente en gasboete kan krijgen voor zaken die je aan jouw einde van de straat gerust kan doen (een blikje bier buiten drinken bijvoorbeeld). Vroeger kon de gelukkige 65+ er in gans België gratis met bus/tram:metro rijden : nu is dat een gecompliceerde zaak geworden en betaal je veel of weinig naargelang je woonplaats. Binnenkort moet je opletten waar je woont of je zal vestigen als je kinderen wil krijgen : op de ene plaats krijg je nl. meer of minder, ook het al dan niet hebben van een handicap is hier minder ongunstig dan "daar". Word je oud en behoeftig & heb je nood aan een zorginstelling : indien je niet al te rijk bent zijn er plaatsen waar je kinderen mer of minder moeten "bijspringen" op financiël gebieden, elders kan het zijn dat dit niet het geval is & er zijn plaatsen waar ouderlingen helemaal aan hun lot overgelaten worden. Ik ben absoluut voorstander van het uitoefenen van locale bevoegdheden en doe aan plaatselijk bestuur! Maar doe het aub goed en verlies de nodige solidariteit niet uit het oog. Denken dat je je kan "afschermen" tegen armoede in de wereld is een illusie : kijk naar de bootvluchtelingen en de boom van middenamerikaanse vlkuchtende kinderen in de USA. -- By the way : naar het schijnt mag je in "the land of the free" de lange rij aanschuivende hongerige armen niet meer fotograferen..
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eenvoudig: ervoor zorgen dat de Franstalige politieke partijen geen ènkele zeggenschap of invloed meer hebben in hoe Vlaanderen bestuurd wordt. Door het federale niveau is dit uiteraard nog mogelijk. Dat niveau moet dus worden afgeschaft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
in de EU worden officiël 23 talen gesproken, waaronder ook de taal van Molière. Dank zij de conservatieve partij van Vlaanderen zullen de wetten binnenkort wel in het Latijn opgesteld worden !
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien ze met elkander kunnen amicaal en collegiaal communiceren, wie ben jij dan? Wat is je probleem? En noem me aub geen afvallige vlaming. Ik ben noch voel me nl. een vlaming. Ik spreek, dus ik ben.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de eerste plaats het fiscale en de sociale zekerheid, he. De pingping.
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zal niet beletten dat we in de toekomst de Vlaamse onafhankelijkheid zullen uitroepen. Dat zal de Belgicisten wel niet bevallen,maar "Helemaal niet erg" ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 16 juli 2014 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in alle grensgebieden, nl. met Luxemburg, Duitsland, Nederland en Frankrijk. En nog in het meest van al in het lappendeken van Baarle Hertog/Baarle Nassau. Besluit: niets, maar dan ook niets staat er in de weg om een reorganisatie van onze overheid door te voeren, zodanig dat alle communautaire zever voorgoed verdwenen zal zijn, dank zij de eenvoudige verdeling van de splitsing. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is moeilijk om te ontkennen dat er in Vlaanderen Vlamingen wonen.
Maar daar hebben ze iets op gevonden. Ze volgen de raad van Everytime. Ze blijven in hun eigen Franstalige wereld leven alsof Vlaanderen hén toebehoort.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rapper gezegd dan gedaan natuurlijk, maar zoals het er nu aan toe gaat zijn sommige journalisten niet waard dat ze bestaan en die de publieke opinie mogen bespelen met hun leugens! Misschien moeten de "benadeelden", bvb Vlaanderen in dit geval via advocaten meer het gerecht inschakelen en zorgen voor fikse boetes indien opzettelijke leugens worden bewezen! Verder loopt het ook wel eens (niet altijd) de spuigaten uit tijdens de Franstalige zondagse debatten maar bij de VRT is het nog erger daar ze zorgen dat er zelden of nooit debatten zijn die naam waardig! Liever 17 stukjes van van alles om toch maar op niets dieper te moeten ingaan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spijtig dat er onder de Vlamingen zelf lieden zijn die dat vooral niet willen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een Vlaming in Wallonië meer dan 50 jaar zou wonen en daar in een rusthuis opgenomen zijn, en hij zou niets anders spreken dan Vlaams, dan kwam hij om van de honger, want al die andere walen daar zullen geen moer moeite doen om Vlaams te spreken, dat weet ik wel zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, ze spreken geen Frans, Frans is dus: a) niet belangrijk, b) niet nodig.
![]() |
![]() |