Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2014, 10:17   #21
Benny1
Partijlid

Benny1's schermafbeelding

Standaard Zeurcuttercoup:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Herinnert U zich deze nog:

"38 coups de cutter pour avoir parlé français en Flandre"

Deze franstalige haatpropaganda is nog steeds online, zonder enige rechtzetting of correctie.
Nee, helemaal vergeten. Sterker nog, nooit van gehoord. Gelukkig hebben we jou om ons aan deze puberale, maar daarom niet minder schokkende communautaire provocatie te herinneren.

En het is hooguit een beetje bizar dat je dit advies wel op anderen, maar niet op jezelf toepasbaar acht: “Waarom contacteer jij deze kranten niet met een verzoek om hun foutieve berichtgeving te verwijderen en laat je ons weten wat het resultaat is?

Jij blijft liever herhaalzeuren. Zoveel makkelijker.
Benny1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2014, 11:07   #22
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Relativeren. Die "haatpropaganda" verhindert helemaal niet heel veel Franstaligen naar Vlaanderen te komen wonen, werken. En er zijn nog steeds heel veel Franstaligen die men deze zomer aan de Kust zal vinden.
Geen nood Everytime, ook na de onafhankelijkheid van Vlaanderen zullen de Franstaligen probleemloos Vlaanderen kunnen bezoeken en genieten van de zeelucht, Rock Werchter, de Gentse Feesten, Tomorrowland, onze prachtige kunststeden, fietsen in de Polders,... Je zal maar in de Borinage/Charleroi wonen. Dan begrijp ik best dat je eens wat moois en proper wil zien.

Ik stoor mij absoluut niet aan Franstaligen in Vlaanderen, ook al spreken ze (90% van de tijd) geen half woord Nederlands. Ik heb gewoon medelijden met ze.

Het belangrijkste is dat Vlaanderen zich op bestuurlijk/politiek vlak losmaakt van België en de desastreuze Franstalige politiek die van WalloBrux een land heeft gemaakt dat op hetzelfde niveau staat als Griekenland en moet overleven door giften van anderen. Op persoonlijk/menselijk vlak, kunnen de (kleine) banden gewoon blijven bestaan.

Vlaanderen is dan ondertussen het Denemarken aan de Noordzee. Franstalige (of Spaanse, Poolse of Japanse) bezoekers zullen me worst wezen, zolang ze zich niet moeien met hoe wij ons land willen besturen is alles best

Laatst gewijzigd door Zeno! : 16 juli 2014 om 11:15.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2014, 11:31   #23
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Geen nood Everytime, ook na de onafhankelijkheid van Vlaanderen zullen de Franstaligen probleemloos Vlaanderen kunnen bezoeken en genieten van de zeelucht, Rock Werchter, de Gentse Feesten, Tomorrowland, onze prachtige kunststeden, fietsen in de Polders,... Je zal maar in de Borinage/Charleroi wonen. Dan begrijp ik best dat je eens wat moois en proper wil zien.

Ik stoor mij absoluut niet aan Franstaligen in Vlaanderen, ook al spreken ze (90% van de tijd) geen half woord Nederlands. Ik heb gewoon medelijden met ze.

Het belangrijkste is dat Vlaanderen zich op bestuurlijk/politiek vlak losmaakt van België en de desastreuze Franstalige politiek die van WalloBrux een land heeft gemaakt dat op hetzelfde niveau staat als Griekenland en moet overleven door giften van anderen. Op persoonlijk/menselijk vlak, kunnen de (kleine) banden gewoon blijven bestaan.

Vlaanderen is dan ondertussen het Denemarken aan de Noordzee. Franstalige (of Spaanse, Poolse of Japanse) bezoekers zullen me worst wezen, zolang ze zich niet moeien met hoe wij ons land willen besturen is alles best
Het "bestuurlijk vlak" wat is dat ?

Zorgen voor zo veel mogelijk onnodige verschillen en andere reglementen
of het samenwerken en de dingen gezamelijk oplossen ? We kennen in België reeds een grote gemeentelijke autonomie zodanig dat je je het best zou moeten informoren waarvoor je aan het eind van je straat in de "andere" gemeente en gasboete kan krijgen voor zaken die je aan jouw einde van de straat gerust kan doen (een blikje bier buiten drinken bijvoorbeeld).
Vroeger kon de gelukkige 65+ er in gans België gratis met bus/tram:metro rijden : nu is dat een gecompliceerde zaak geworden en betaal je veel of weinig naargelang je woonplaats.
Binnenkort moet je opletten waar je woont of je zal vestigen als je kinderen wil krijgen : op de ene plaats krijg je nl. meer of minder, ook het al dan niet hebben van een handicap is hier minder ongunstig dan "daar".

Word je oud en behoeftig & heb je nood aan een zorginstelling : indien je niet al te rijk bent zijn er plaatsen waar je kinderen mer of minder moeten "bijspringen" op financiël gebieden, elders kan het zijn dat dit niet het geval is
& er zijn plaatsen waar ouderlingen helemaal aan hun lot overgelaten worden.

Ik ben absoluut voorstander van het uitoefenen van locale bevoegdheden
en doe aan plaatselijk bestuur! Maar doe het aub goed en verlies de nodige solidariteit niet uit het oog. Denken dat je je kan "afschermen" tegen armoede in de wereld is een illusie : kijk naar de bootvluchtelingen en de boom van middenamerikaanse vlkuchtende kinderen in de USA.

--
By the way : naar het schijnt mag je in "the land of the free" de lange rij
aanschuivende hongerige armen niet meer fotograferen..

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2014, 11:37   #24
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
Eenvoudig: ervoor zorgen dat de Franstalige politieke partijen geen ènkele zeggenschap of invloed meer hebben in hoe Vlaanderen bestuurd wordt. Door het federale niveau is dit uiteraard nog mogelijk. Dat niveau moet dus worden afgeschaft.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2014, 11:43   #25
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Eenvoudig: ervoor zorgen dat de Franstalige politieke partijen geen ènkele zeggenschap of invloed meer hebben in hoe Vlaanderen bestuurd wordt. Door het federale niveau is dit uiteraard nog mogelijk. Dat niveau moet dus worden afgeschaft.
onmogelijk : de EU beslist voor 80% over wat er in Vlaanderen gebeurt
in de EU worden officiël 23 talen gesproken, waaronder ook de taal van Molière.

Dank zij de conservatieve partij van Vlaanderen zullen de wetten binnenkort wel in het Latijn opgesteld worden !

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2014, 11:46   #26
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En ze spreken natuurlijk gewoon Nederlands op het werk mag ik toch aannemen?
Who cares, bende muggezifters.
Indien ze met elkander kunnen amicaal en collegiaal communiceren, wie ben jij dan? Wat is je probleem?
En noem me aub geen afvallige vlaming. Ik ben noch voel me nl. een vlaming.

Ik spreek, dus ik ben.
Oud 16 juli 2014, 12:21   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2 !
Oud 16 juli 2014, 12:22   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de eerste plaats het fiscale en de sociale zekerheid, he. De pingping.
Oud 16 juli 2014, 12:39   #29
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
weinig vrije meningsuiting. het ging over een gestoord pubertje dat zichzelf had bekrast en er een communautair probleem van wou maken.
We Leven in een groot communautair probleem ... remember
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2014, 13:51   #30
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dit verhindert helemaal niet heel veel Franstaligen in Vlaanderen te komen wonen, werken of er met vakantie gaan. Dat bevalt de Vlaams-Nationalisten niet? Helemaal niet erg.
Dat er hier enkel Franstalige werken en wonen ,
zal niet beletten dat we in de toekomst de Vlaamse onafhankelijkheid zullen uitroepen.

Dat zal de Belgicisten wel niet bevallen,maar

"Helemaal niet erg"

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 16 juli 2014 om 13:52.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2014, 14:09   #31
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het gaat over dat ze wel naar Vlaanderen willen komen maar willen ze erkennen dat er daar ook Vlamingen, Nederlandstaligen zelf, wonen?
Natuurlijk wel! Ze weten dat ze in Vlaanderen zijn!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2014, 14:11   #32
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ze spreken natuurlijk gewoon Nederlands op het werk mag ik toch aannemen?
Even Nederlands als Frans.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2014, 14:57   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zorgen voor zo veel mogelijk onnodige verschillen en andere reglementen
of het samenwerken en de dingen gezamelijk oplossen ? We kennen in België reeds een grote gemeentelijke autonomie zodanig dat je je het best zou moeten informoren waarvoor je aan het eind van je straat in de "andere" gemeente en gasboete kan krijgen voor zaken die je aan jouw einde van de straat gerust kan doen (een blikje bier buiten drinken bijvoorbeeld).
Vroeger kon de gelukkige 65+ er in gans België gratis met bus/tram:metro rijden : nu is dat een gecompliceerde zaak geworden en betaal je veel of weinig naargelang je woonplaats.
Binnenkort moet je opletten waar je woont of je zal vestigen als je kinderen wil krijgen : op de ene plaats krijg je nl. meer of minder, ook het al dan niet hebben van een handicap is hier minder ongunstig dan "daar".

Word je oud en behoeftig & heb je nood aan een zorginstelling : indien je niet al te rijk bent zijn er plaatsen waar je kinderen mer of minder moeten "bijspringen" op financiël gebieden, elders kan het zijn dat dit niet het geval is
& er zijn plaatsen waar ouderlingen helemaal aan hun lot overgelaten worden.

Ik ben absoluut voorstander van het uitoefenen van locale bevoegdheden
en doe aan plaatselijk bestuur! Maar doe het aub goed en verlies de nodige solidariteit niet uit het oog. Denken dat je je kan "afschermen" tegen armoede in de wereld is een illusie : kijk naar de bootvluchtelingen en de boom van middenamerikaanse vlkuchtende kinderen in de USA.

--
By the way : naar het schijnt mag je in "the land of the free" de lange rij
aanschuivende hongerige armen niet meer fotograferen..
Over al die verschillen waar je hier over zit te bleiten, wordt helemaal niet gebleit, zelfs al zijn die verschillen er, en zijn ze er al lang:

in alle grensgebieden, nl. met Luxemburg, Duitsland, Nederland en Frankrijk.

En nog in het meest van al in het lappendeken van Baarle Hertog/Baarle Nassau.

Besluit: niets, maar dan ook niets staat er in de weg om een reorganisatie van onze overheid door te voeren, zodanig dat alle communautaire zever voorgoed verdwenen zal zijn, dank zij de eenvoudige verdeling van de splitsing.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2014, 15:51   #34
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik werk in Vlaanderen, in een bedrijf waar Vlamingen, Walen, Franstalige Brusselaars en Franstaligen uit Vlaanderen werken. Voor uw informatie pendelen elke werkdag meer dan 50.000 Franstaligen uit Brussel of Wallonië om naar Vlaanderen te komen werken.
Die Franstaligen zijn helemaal niet dom, ze weten zeer goed waar ze gaan als ze naar Vlaanderen komen werken, ze weten zeer goed dat er Vlamingen zoals u bestaan die anti-Franstalig zijn maar ze lachen ermee en houden helemaal geen rekening met het feit dat er Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen is en met de gevoeligheden van de Vlaams-Nationalisten tegenover de Franstaligen. En terecht. Het is enkel en alleen het probleem van de Vlaams-Nationalisten als ze het beu met België en de Franstaligen zijn. Het betreft de Franstaligen helemaal niet. En nog minder de meesten in dit land die geen splitsing van het land willen.
IK haat niemand, maar leg dan eens uit waarom een splitsing dan zo erg is ? en waarom iedereen daar zo bang van is?
Oud 16 juli 2014, 16:29   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel! Ze weten dat ze in Vlaanderen zijn!
Het is moeilijk om te ontkennen dat er in Vlaanderen Vlamingen wonen.

Maar daar hebben ze iets op gevonden. Ze volgen de raad van Everytime. Ze blijven in hun eigen Franstalige wereld leven alsof Vlaanderen hén toebehoort.
Oud 16 juli 2014, 16:39   #36
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reivilo Niagniam Bekijk bericht
Er is een vrij pers.... gelukkig maar!

Dit forum is één groot anti Waals/links haatbericht...
Een vrijE pers, ja. Maar die moet gecontroleerd worden op het vertellen van de waarheid en beboet wegens leugens!
Rapper gezegd dan gedaan natuurlijk, maar zoals het er nu aan toe gaat zijn sommige journalisten niet waard dat ze bestaan en die de publieke opinie mogen bespelen met hun leugens!
Misschien moeten de "benadeelden", bvb Vlaanderen in dit geval via advocaten meer het gerecht inschakelen en zorgen voor fikse boetes indien opzettelijke leugens worden bewezen!
Verder loopt het ook wel eens (niet altijd) de spuigaten uit tijdens de Franstalige zondagse debatten maar bij de VRT is het nog erger daar ze zorgen dat er zelden of nooit debatten zijn die naam waardig! Liever 17 stukjes van van alles om toch maar op niets dieper te moeten ingaan!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2014, 16:46   #37
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

100% gelijk heb je!
Spijtig dat er onder de Vlamingen zelf lieden zijn die dat vooral niet willen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2014, 16:47   #38
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Een vrijE pers, ja. Maar die moet gecontroleerd worden op het vertellen van de waarheid en beboet wegens leugens!
Rapper gezegd dan gedaan natuurlijk, maar zoals het er nu aan toe gaat zijn sommige journalisten niet waard dat ze bestaan en die de publieke opinie mogen bespelen met hun leugens!
Misschien moeten de "benadeelden", bvb Vlaanderen in dit geval via advocaten meer het gerecht inschakelen en zorgen voor fikse boetes indien opzettelijke leugens worden bewezen!
Verder loopt het ook wel eens (niet altijd) de spuigaten uit tijdens de Franstalige zondagse debatten maar bij de VRT is het nog erger daar ze zorgen dat er zelden of nooit debatten zijn die naam waardig! Liever 17 stukjes van van alles om toch maar op niets dieper te moeten ingaan!
Het land kunstmatig in leven houden is hun boot schap tas ....ziet u
Oud 16 juli 2014, 21:03   #39
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Herinnert U zich deze nog:

"38 coups de cutter pour avoir parlé français en Flandre"

Deze franstalige haatpropaganda is nog steeds online, zonder enige rechtzetting of correctie.

http://www.dhnet.be/actu/faits/j-ai-...b0de6db9898fc9

http://www.rtl.be/info/belgique/fait...pas-au-courant

http://www.7sur7.be/7s7/fr/1502/Belg...-Flandre.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...vrienden.dhtml
Niets nieuws. In het ouderlingen tehuis waar mijn moeder vertoefde ( Westende bad) was er ook een Franstalige die al meer dan 50 jaar in Vlaanderen woont en heeft tewerkgesteld geweest, en nog was het te moeilijk om "goeden avond" te zeggen in het Nederlands. En al die Vlamingen maar moeite doen om tegen dat mens in hun beste Frans te klappen.

Als een Vlaming in Wallonië meer dan 50 jaar zou wonen en daar in een rusthuis opgenomen zijn, en hij zou niets anders spreken dan Vlaams, dan kwam hij om van de honger, want al die andere walen daar zullen geen moer moeite doen om Vlaams te spreken, dat weet ik wel zeker.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2014, 21:15   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reivilo Niagniam Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat jullie steeds de speciale gevallen eruit halen om jullie gelijk te halen.

De meeste Walen waarmee ik in contact kom spreken wel wat Nederlands.
Maar laten we de rollen eens omdraaien: hoeveel Vlamingen praten behoorlijk Frans?
Ja de oudere mensen nog wel, maar de jeugd? Nee!
Ik hoor ze dan zeggen dat ze goed Engels praten. OK dat geloof ik dan nog.
Maar als je in Vilvoorde een verkeerde bus neemt kan het al zijn dat je het Frans nodig hebt! Voor het Engels moet je wel eerst gaan zwemmen hé.
Als Frans belangrijk was, of zelfs maar nodig moest zijn, voor de Vlaamse jeugd, dan spraken ze allemaal Frans.

Nu, ze spreken geen Frans, Frans is dus:
a) niet belangrijk,
b) niet nodig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be