![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar, mijn beste, ga ik alvast mijn nachtrust niet voor laten. Palestijntjes krijgen al +30 jaar op hun smoel en beseffen nog steeds niet dat vuurpijlen naar Israël niet in goede aarde vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Anderzijds: ik verwacht toch ook dat men iets concreet en zinnigs kan zeggen over de Israëlisch-Palestijnse kwestie zélve. Zélfs rekening houdend met de bekende meningsverschillen kan dat toch niet onoverkomelijk zijn? Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 21 juli 2014 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
als je verwacht dat ik een oplossing ken, vergis je u toch moeten we globaliseren, zoals het verenigd Europa toch al jaren vrede brengt die mentaliteit moet je nu overbrengen naar de UNO, het zal daar moeten opgelost worden, alle neuzen zullen dus in dezelfde richting moeten staan volgens mij zou het beter zijn dat de UNO hervormd wordt, zoals meerdere personen al voorgesteld hebben, UNO-leger om conflicten op te lossen zal niet van vandaag op morgen gebeuren denk ik, tenzij jij een pasklare oplossing hebt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
als het de godsdiensten niet zijn die voor problemen zorgen zijn het - de taalverschillen - de huidskleur |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar wat ik bedoelde: is het nu zo moeilijk om, naast een oproep tegen het importeren van geweld ook eens duidelijk afstand te nemen van die blokkade van Gaza bvb? Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 21 juli 2014 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
probeer eens met Israël te telefoneren wat ze van uw idee vinden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
vind ik ook, niet betogen is beter dan betogen = olie op het vuur gieten een vredesbetoging zou nog kunnen maar dan met slogans als STOP fighting, stop terror |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Het punt dat ik hierboven maakte was: het conflict leeft hier sowieso! De tijd dat het Midden-Oosten ver weg was is voorbij en doe je er niks mee dan komt alle info over dat conflict wel hier via de gewone en sociale media.
Een standpunt innemen is ook niet hetzelfde als het conflict importeren. Punt is dat elke groep in de maatschappij doet wat men moet of kan doen: geestelijken roepen op tot verzoening, de politieke wereld zoekt naar oplossingen en werkt deze uit. Geen standpunt innemen uit vrees dat het conflict gaat geïmporteerd worden is ook geen oplossing want daar riskeer je alleen mee dat het conflict nog meer verziekt dan het nu al is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Uiteraard weet ik ook dat ik of jij geen of onvoldoende macht hebben maar gewone individuen of kleine oppositiepartijen kunnen bepaalde thema's wél aankaarten zodat ze mogelijk worden overgenomen door de grotere traditionele partijen.
|
![]() |
![]() |