Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2014, 15:31   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
De vraag die ik mij altijd stel bij een dergelijke diefstal : houdt men er geen rekening mee dat de mensen hun vertrouwen in het banksysteem helemaal verliezen en geen geld meer op de bank zullen deponeren ?

Ultiem zal een dergelijke maatregelen van regelrecht beslag leiden tot het ineenstorten van het banksysteem.
En dan schaffen ze het cash betalen af.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 16:00   #22
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Uiteraard, dit is evolutionair logisch en dan heeft men je volledig in hun macht, dat is het enige doel. Daarom ook dat we als blinde mollen allerhande nieuwe munten verzinnen, ook iets dat de staat en de bank snel zal counteren met allerhande nieuwe maatregelen. Er is geen ontkomen aan, al je vrijheden worden aan banden gelegd.

Laatst gewijzigd door tandem : 22 juli 2014 om 16:02.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 18:21   #23
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Dat wil ik in de praktijk nog wel eens zien.

Maar je kan ook doen zoals men in het oude Rome geprobeerd heeft toen men de boel heeft trachten te belazeren met inflatie : de bakkers verplichten om het brood aan prijs X te verkopen, ondanks het verlieslatend was. En toen de bakkers massaal hun werk opgaven en hun job verlieten, hen verplichten om de job van vader op zoon uit te oefenen op straffe van de dood....

jaja, alles kan.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 18:26   #24
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Uiteraard, dit is evolutionair logisch en dan heeft men je volledig in hun macht, dat is het enige doel. Daarom ook dat we als blinde mollen allerhande nieuwe munten verzinnen, ook iets dat de staat en de bank snel zal counteren met allerhande nieuwe maatregelen. Er is geen ontkomen aan, al je vrijheden worden aan banden gelegd.
Stel dat ze het doen. Ik zou bijvoorbeeld kunnen beslissen om parttime te gaan werken en mijn inkomen te verlagen tot een niveau dat net genoeg is om alle rekeningen te betalen en in mijn levensonderhoud te voorzien en geen overschot meer te maken wat euros betreft. Ik zou dan met de extra tijd die vrijkomt iets anders kunnen, laat ons zeggen wat schrijnwerkerij. Ik zou dan kunnen zeggen tegen die mensen waar ik voor ga werken, ik wil dat werk wel doen, maar ik wil er X kg patatten voor in de plaats krijgen.

Het zal de economie in geen geval helpen. Vooral niet als het vertrouwen daarmee volledig weg is in zowel overheid, als banken, als alles wat overheid, instellingen en banken nog alleen een gelegaliseerde vorm van criminaliteit blijkt te zijn.

We zouden anderzijds ook bijvoorbeeld bitcoin kunnen proberen of diamanten, of goud, of zilver, of platina,...

Laatst gewijzigd door non-conformist : 22 juli 2014 om 18:28.
Oud 22 juli 2014, 19:56   #25
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel dat ze het doen. Ik zou bijvoorbeeld kunnen beslissen om parttime te gaan werken en mijn inkomen te verlagen tot een niveau dat net genoeg is om alle rekeningen te betalen en in mijn levensonderhoud te voorzien en geen overschot meer te maken wat euros betreft. Ik zou dan met de extra tijd die vrijkomt iets anders kunnen, laat ons zeggen wat schrijnwerkerij. Ik zou dan kunnen zeggen tegen die mensen waar ik voor ga werken, ik wil dat werk wel doen, maar ik wil er X kg patatten voor in de plaats krijgen. Het zal de economie in geen geval helpen. Vooral niet als het vertrouwen daarmee volledig weg is in zowel overheid, als banken, als alles wat overheid, instellingen en banken nog alleen een gelegaliseerde vorm van criminaliteit blijkt te zijn. We zouden anderzijds ook bijvoorbeeld bitcoin kunnen proberen of diamanten, of goud, of zilver, of platina,...
Dan heb je het wellicht over het herstel van de economie, een ethische upgrade?

tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2014, 09:19   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Spanje is niet het eerste land dat begonnen is met het pikken van deposito's door er heffingen op te heffen. In België is de heffing op deposito's in 2014 goed voor bijna één miljard € jaarlijks en daarmee 6x hoger dan in 2006. Dit zijn heffingen die de bank inhoudt zonder dat je er zicht op hebt. Wel zichtbaar is de roerende voorheffing die daar nog eens boven komt.

In 2014 zijn de heffingen op spaarboekjes tot 0.31% in België en op zichtrekeningen en termijndeposito's 0.10%.

Bron: Febelfin visietekst 2014:

https://www.febelfin.be/nl/publicaties/visietekst

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 10:49   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

@Vader Tramadol

Op de volksleningen wordt aan de bron 0.10% jaarlijks afgehouden van het kapitaal aan heffingen. Ze worden op dezelfde wijze belast als zichtrekeningen, termijnrekeningen en niet reglementaire spaardeposito's. Deze heffingen zijn voor de bankklant niet zichtbaar.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 23:15   #28
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zet het dan niet op een spaardeposito he, problem solved.
Op zich mee eens, maar daarvoor is het gros van de bevolking te financieel ongeletterd of te verstard. Vergelijk het met oude vrouwtjes die per se merkproducten van de lokale Delhaize moeten hebben.

Je zou bijna hopen dat de boel nog eens grondig misgaat opdat consumenten wat kritischer worden.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 06:19   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Op zich mee eens, maar daarvoor is het gros van de bevolking te financieel ongeletterd of te verstard. Vergelijk het met oude vrouwtjes die per se merkproducten van de lokale Delhaize moeten hebben.

Je zou bijna hopen dat de boel nog eens grondig misgaat opdat consumenten wat kritischer worden.
Waarom ? Ik noem dat "een gat in de markt". Niks beter dan een domme, goedgelovige, verstarde, rijke klant he
Oud 30 juli 2014, 07:53   #30
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De gewone man werd altijd al bestolen maar nu gaan ze het ook echt openlijk doen. Dit zal het einde betekenen van het grootkapitaal en Europa.
Obama sloot samenwerkingsakkoorden met Poetin en zij wisselen nu al financiële gegevens uit over grootkapitaal ...

(iets over gelezen bij Luc Van Braekel dacht ik)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 07:54   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kijk, dat zou nu net het moment zijn dat ik zou beginnen te panikeren...
hoe naief kan je zijn te denken dat je er nu op dit moment meer vat op hebt ...
Oud 30 juli 2014, 08:15   #32
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Als coca cola de inhoud van een flesje reduceert van 33 cl naar 20 cl dat dan evenveel kost, heb je als consument weinig keus als alle andere producenten van soortgelijke producten hetzelfde doen (cartel iemand ?). En dan kan je daar nog veel minder aan doen als de overheid dan zegt dat de prijzen van de voedingswaren niet gestegen zijn en er dus geen inflatie is...(diefstal iemand ?)
Oud 30 juli 2014, 08:22   #33
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als coca cola de inhoud van een flesje reduceert van 33 cl naar 20 cl dat dan evenveel kost, heb je als consument weinig keus als alle andere producenten van soortgelijke producten hetzelfde doen (cartel iemand ?). En dan kan je daar nog veel minder aan doen als de overheid dan zegt dat de prijzen van de voedingswaren niet gestegen zijn en er dus geen inflatie is...(diefstal iemand ?)
zwaanst na ni !!!

mss eens wakker worden uit de roes en beseffen dat je perfect zonder de Coca Cola frisdranken kan ???

water, verse fruitsappen ... meer heb je toch niet nodig ???

kritiek geven op systemen is makkelijk maar steriel ... verandering zal van onderuit moeten komen ... en dat begint bij niet meer blind mee te draaien in t systeem.

Laatst gewijzigd door Anna List : 30 juli 2014 om 08:23.
Oud 30 juli 2014, 08:52   #34
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zwaanst na ni !!!

mss eens wakker worden uit de roes en beseffen dat je perfect zonder de Coca Cola frisdranken kan ???

water, verse fruitsappen ... meer heb je toch niet nodig ???

kritiek geven op systemen is makkelijk maar steriel ... verandering zal van onderuit moeten komen ... en dat begint bij niet meer blind mee te draaien in t systeem.
Als U het niet niet gemerkt moest hebben mijn beste, het ging om een punt van inflatie duidelijk te maken. Niet om uw groene gedachten kracht bij te zetten.

Daarbij ik drink nu éénmaal graag een colaatje. En dan moet de overheid er niet naast beginnen rekenen als ze de inflatiecijfers beginnen opstellen.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 30 juli 2014 om 08:58.
Oud 30 juli 2014, 09:23   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als U het niet niet gemerkt moest hebben mijn beste, het ging om een punt van inflatie duidelijk te maken. Niet om uw groene gedachten kracht bij te zetten.

Daarbij ik drink nu éénmaal graag een colaatje. En dan moet de overheid er niet naast beginnen rekenen als ze de inflatiecijfers beginnen opstellen.
hoe je erbij komt dat dit groene gedachten zouden zijn is me een raadsel.

jouw non-conformisme is ook al een tijdje voorbij zeker ?
Oud 30 juli 2014, 10:09   #36
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
het pikken van uw spaargeld is begonnen

http://langleveeuropa.nl/2014/07/eu-...het-spaargeld/

De banken moeten onmiddellijk genationaliseerd worden en omgevormd worden tot spaarkassen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=198737

Ik had al een thread erover een tijdje geleden, geen kat die toen geïnteresseerd was.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 30 juli 2014 om 10:13.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 10:09   #37
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoe je erbij komt dat dit groene gedachten zouden zijn is me een raadsel.

jouw non-conformisme is ook al een tijdje voorbij zeker ?
Leg een keer uit wat non-conformisme is en waarom dat voorbij zou zijn, vooraleer U denkt een punt te hebben.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 30 juli 2014 om 10:11.
Oud 30 juli 2014, 10:13   #38
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
De huidige banken worden al geleid door dat tuig,

ze moeten niet meer komen, ze zijn al aan de macht;

we moeten hun de macht ontnemen

www.n-vb.be
de nieuwe volksbeweging
Hola !! dit is zeer interessant !! dit kan boeiend worden.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2014, 10:16   #39
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showthread.php?t=198737

Ik had al een thread erover een tijdje geleden, geen kat die toen geïnteresseerd was.
De Vlaming/Belg is dan ook de grootste schrikschijter die er bestaat.
Oud 30 juli 2014, 10:17   #40
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht

Maak u maar niet teveel illusies op dat vlak in België. De spaarwoede blijft aanhouden, zelfs een rente van 0% jaagt de mensen niet weg.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be