Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2014, 21:01   #21
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wonen dan nog in zo'n bekakte villawijk in Brasschaat.

De ideale locatie om plannen te smeden om het plebs de duimschroeven aan te spannen.
En die zullen ze aanspannen. Wees daar maar zeker van. Maar hesp-junior zal daar niet veel van voelen. Die kijkt ondertussen wel naar een Bollywood-film over de Kooh-I-Nur.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 21:03   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Querqus, je hebt gelijk : bronnen steeds vermelden.
Anderzijds geloof ik er wel geen woord van dat je niet weet wie jan en wouter hesp zijn.

Die schlemiel van een zoon van Jambon is blijkbaar KVHV Praeses en meent van daaruit zijn genie te moeten laten uitstralen. Ik vraag me meer af of hij enkel sociaal gehandicapt is, of dat er meer genetische fouten aanwezig zijn.

http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...g-zorgen.dhtml

En die retard denkt dan nog werkelijk dat hij tot een elite behoort...
Of je nu al of niet bereid bent mij te geloven, daar heb ik volstrekt geen vat op. In ieder geval ik had volstrekt geen vermoeden over wie het ging. Ik had van dat bericht nog geen kennis en wanneer bovendien iemand hier dan nog eens de naam van een persoon begint te vervormen, tja...

In ieder geval, wat mij betreft, ik vind dat het gebruik van de term "elite", zoals zoon Jambon dat doet, gelijk staat met spelen met een staaf dynamiet. Niet dat er geen intellectuele elites mogen zijn. Maar het zou erg jammer zijn mocht inschrijvingsgeld daar een doorslaggevende rol in spelen.

Overigens, die potentiële verhoging van het inschrijvingsgeld wordt in de media bovenmatig opgeblazen. Vooreerst is het inschrijvingsgeld bij ons tot op heden nooit erg hoog geweest. Als daar dan wat bij komt zal het niet eens zulk een vreselijk schandaal zijn. Ik vond de opmerking van Miet Smet over deze zaak ad rem. De Jongeren moeten leren prioriteiten stellen. Het gaat niet op bereid te zijn zwaar af te dokken voor Tomorrowland en andere pop-festivals maar te eisen dat de belastingbetaler opdraait voor het inschrijvingsgeld voor hogere studies.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 21:04   #23
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Kijk die linkse Robin Hoods eens op en neer wippen zeg.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 21:05   #24
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

dat zoontje krijgt veel te veel aandacht ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 21:09   #25
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Kijk die linkse Robin Hoods eens op en neer wippen zeg.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 21:20   #26
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Overigens, die potentiële verhoging van het inschrijvingsgeld wordt in de media bovenmatig opgeblazen. Vooreerst is het inschrijvingsgeld bij ons tot op heden nooit erg hoog geweest. Als daar dan wat bij komt zal het niet eens zulk een vreselijk schandaal zijn. Ik vond de opmerking van Miet Smet over deze zaak ad rem. De Jongeren moeten leren prioriteiten stellen. Het gaat niet op bereid te zijn zwaar af te dokken voor Tomorrowland en andere pop-festivals maar te eisen dat de belastingbetaler opdraait voor het inschrijvingsgeld voor hogere studies.

Zie je zelf niet in dat dat wel heel kort door de bocht is? Alsof elke jongere al zijn geld uitgeeft aan festivals. De verhoging van het inschrijfgeld is al een ramp voor de groeiende groep werkstudenten bijvoorbeeld. Een studiebeurs kan uitkomst bieden, maar dan heb je heel weinig marge om fouten te maken (wat erg stresserend is als je ook nog moet zien dat je je huur kan betalen of iets dergelijks) en de aanvraag van een studiebeurs duurt eeuwen vooraleer de vadsige bureaucraten je dossier hebben behandeld.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 21:23   #27
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Zie je zelf niet in dat dat wel heel kort door de bocht is? Alsof elke jongere al zijn geld uitgeeft aan festivals. De verhoging van het inschrijfgeld is al een ramp voor de groeiende groep werkstudenten bijvoorbeeld. Een studiebeurs kan uitkomst bieden, maar dan heb je heel weinig marge om fouten te maken (wat erg stresserend is als je ook nog moet zien dat je je huur kan betalen of iets dergelijks) en de aanvraag van een studiebeurs duurt eeuwen vooraleer de vadsige bureaucraten je dossier hebben behandeld.
is een festival dan zo duur?
Oud 28 juli 2014, 21:25   #28
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
is een festival dan zo duur?
Sommigen wel, anderen niet.
Oud 28 juli 2014, 21:27   #29
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vader Tramadol Bekijk bericht
Zelfs al zijn ze allemaal peperduur is het irrelevant.
Idd.
Oud 28 juli 2014, 21:28   #30
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ach ok
Oud 28 juli 2014, 21:32   #31
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Of je nu al of niet bereid bent mij te geloven, daar heb ik volstrekt geen vat op. In ieder geval ik had volstrekt geen vermoeden over wie het ging. Ik had van dat bericht nog geen kennis en wanneer bovendien iemand hier dan nog eens de naam van een persoon begint te vervormen, tja...

In ieder geval, wat mij betreft, ik vind dat het gebruik van de term "elite", zoals zoon Jambon dat doet, gelijk staat met spelen met een staaf dynamiet. Niet dat er geen intellectuele elites mogen zijn. Maar het zou erg jammer zijn mocht inschrijvingsgeld daar een doorslaggevende rol in spelen.

Het gaat niet op dat iemand een verhoging vraagt van het inschrijvingsgeld als diezelfde persoon via zijn vader die verhoging door de belastingsbetaler laat ophoesten. Begrepen!
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 21:35   #32
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het gaat niet op dat iemand een verhoging vraagt van het inschrijvingsgeld als diezelfde persoon via zijn vader die verhoging door de belastingsbetaler laat ophoesten.
Toch wel.

In Belgie mag immers iedereen zijn gedacht zeggen.
Oud 28 juli 2014, 21:57   #33
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Toch wel.

Dat stuk subsidiestront mag inderdaad zijn gedacht zeggen. Geloofwaardig is hij niet.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 22:45   #34
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze een kost zijn voor de gemeenschap, alleen bedrijfsadvocaten hebben een toegevoegde waarde.
De staat betaalt alle erelonen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 01:47   #35
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrepen!
Moet dat autoriteit uitstralen, of zo?
Oud 29 juli 2014, 02:03   #36
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Bron

Roger Blanpain (hoogleraar KU Leuven) pleit eveneens voor een verhoging.

Citaat:
...
Een verhoging van de inschrijvingsgelden is volgens Blanpain redelijk aangezien mensen met een universitair diploma later ook meer verdienen. Voor gegoede burgers stelt die verhoging geen probleem en is er geen enkele reden waarom de gemeenschap voor hen die kosten zou moeten dragen. Voor studenten uit minder gegoede families pleit hij voor de invoering van goedkope leningen die de student later terugbetaalt als hij aan de slag is en voldoende inkomen puurt uit zijn job.
...
Ik heb hier niets gelezen over Blanpain.
En mocht het zijn zoon geweest zijn die dezelfde woorden had gesproken als de zoon van Jambon, dan was er hier geen draad over geopend.
Noch zou de Sp.a eisen stellen omtrent zijn mening, waarvan het uiten ervan nog altijd vrij is.
Oud 29 juli 2014, 03:05   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Toch wel.

Nee, in Belgie mag slechts een beperkt aantal personen zijn gedacht zeggen, de rest moet mooi in het rijtje lopen en zijn mond houden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 05:07   #38
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
dat zoontje krijgt veel te veel aandacht ...
Die word nog eens premier van Flanders Tomorrowland.
Tegen politieke dynastieën is geen kracht van verandering opgewassen.
Jean Jack, Bruno en Tom krijgen concurrentie, want ook de pubertjes van de kracht van verandering worden groot.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 05:19   #39
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Het linkse plebs heeft weer een stok gevonden waarmee ze NVA denken te kunnen slaan: een zoontje van een hoge partijbons heeft ontoelaatbare uitspraken gedaan. NVA en de hele Vlaamse regering moeten door het stof...

Zal dit de toon zetten voor het soort opositie dat spa de komende legislatuur zal voeren? Dan zullen zij vast en zeker nog de lachers op hun hand krijgen, of ze er politiek gezien mee zullen scoren is twijfelachtig.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 05:42   #40
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het linkse plebs heeft weer een stok gevonden waarmee ze NVA denken te kunnen slaan: een zoontje van een hoge partijbons heeft ontoelaatbare uitspraken gedaan. NVA en de hele Vlaamse regering moeten door het stof...

Zal dit de toon zetten voor het soort oppositie dat spa de komende legislatuur zal voeren? Dan zullen zij vast en zeker nog de lachers op hun hand krijgen, of ze er politiek gezien mee zullen scoren is twijfelachtig.
De rechtse "elite" rijd zichzelf de afgrond in.
Voelt het beter aan, door één Waalse rechtse partij gedomineerd te worden?

Als zijn papa al imbeciele uitspraken doet, mag het zoontje dat toch ook, of niet?

Hopelijk stoppen ze er niet mee, de "elite" stand up comedians.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be