![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De HEMA heeft gelijk. Niet dat ik tegen een Zwarte Piet ben. Maar wel samen met Pieten van een andere huidskleur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Single zijn, autonoom zijn, individualistisch zijn, aard me dus goed in 2014. Een aangenaam groepsgevoel heb ik daarenboven ook, omdat ik leef in een omgeving waar vrede heerst.
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is zeker geen slecht idee. Die zever heeft lang genoeg geduurd, dat elke idioot die toevallig meer dan 18 jaar geleden geboren is mag beslissen wat er wel en niet gedaan wordt.
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Je trekt het in het belachelijke.
Dat mensen de samenleving waarin ze opgroeiden niet meer herkennen is wel degelijk een bestaande zorg.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is het een optie om een bepaalde relevante basiskennis te kunnen bewijzen. Voordat iemand het aanhaalt, ja, dat vreet aan de NV-a en VB stemmen, is dat geen goede zaak dan?
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet in het belachelijke, in het absurde... Zie volgende quote.
Citaat:
Of dacht jij dat onze maatschappij dezelfde is als die in 1960, die zelf hetzelfde is als die in 1920, die zelf dezelfde is als die in 1880, enz.?
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het maakt weinig uit wanneer de kiezer geboren is, het traditionele anti-Vlaamse profitariaat zoals het ACV is en blijft voorlopig baas.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Europa is daar betrekkelijk tolerant en goed mee omgegaan, andere samenlevingen hebben dat minder gedaan. Ik denk dat het buiten kijf staat dat de migranten hier vrijer zijn dan in eender welke samenleving waar ze gemiddeld uit komen. Het helpt niet dat migranten of nazaten van die 20ste eeuwe migratie dat ontkennen of proberen te banaliseren (jij inclus), met een schouderophalende houding van "tja, dan moet je je maar aanpassen". Het is onze cultuur, nogal logisch dat we die willen behouden. Er zijn samenlevingen die hun cultuur gewelddadiger verdedigd hebben. Als er tegen 2030 grootsteden zijn waar een vreemde cultuur het demografische en democratische overwicht heeft, is het geen wonder dat mensen zich bedreigd voelen. Aan zulke immigratie en demografische verplaatsingen zijn samenlevingen verwoest, kijk maar even over de Atlantische oceaan. Zeker niet als die migranten de tendens hebben voorkeursbehandelingen, parallelle legale systemen, e.d. te eisen. Het is geen geheim dat de 20ste eeuwse migratie en de multiculturele samenleving gefaald heeft. Dat moeten ook migranten en afstammelingen van die migratie onder ogen zien. Over wat daaraan gedaan moet worden kan gediscussieerd worden, maar het helpt alvast weinig je kop in het zand te steken en te doen alsof er niets aan de hand is.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 augustus 2014 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik bedoel eerder dat je geboortedatum de enige qualificatie is waarover je moet beschikken om te mogen stemmen.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ontken wel dat de hele "maatschappelijke crisis" waarmee wij momenteel geconfronteerd worden daardoor veroorzaakt wordt. Dat is één factor, maar zeker niet de belangrijkste. En het beste bewijs daarvoor is dat er soortgelijke crisissen in het verleden reeds hebben plaatsgevonden, zonder dat er sprake was van migratieproblemen. Of liever, zonder dat er sprake was van buitenlandse migratie. Ik citeer uit 1820: "Maintenant, la société est en décomposition ; elle est en poussière. La révolution n'a laissé debout que des individus." Ik erken het bestaan van die maatschappelijke crisis, maar ik meen dat er andere oorzaken zijn die veel belangrijker zijn: de desintegratie van de maatschappelijke band door allerlei fenomenen (derde industriële revolutie, feminisering, ontchristelijking, afname van de ideologie, digitalisering, globalisering, enz) die soms al decennia aan de gang zijn. Mensen weten niet meer waar zij aan toe zijn omdat zij geen houvast meer hebben, en omdat zij niet weten hoe onze maatschappij er binnen 20 of 30 jaar eruit zal zien. En daarom kijken zij naar het verleden: dat is gekend, daar kan men zich aan vastbinden. Maar omdat dat verleden toch wel meestal niet zo rooskleurig is, wordt het "geïdealiseerd". Ook dat is een fenomeen dat al eeuwen gekend is. Nu, mij niet gelaten hoor, als je uw aandacht wilt besteden aan de migratie, moet je dat maar doen. Wij zullen daarover tientallen posts uitwisselen maar zullen de realiteit niet kunnen veranderen. En die realiteit is: je kan bang zijn, dromen van een utopische wereld zonder migranten en Moslims, en steeds ongelukkig zijn, of je kan ermee leren leven dat onze maatschappij ook zonder migratie enorm aan het veranderen is, en u zo goed mogelijk aanpassen.
![]() |
![]() |
#33 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Kelten, de Romeinen, de Indianen, de Aboriginals, etc. De assimilatie tot uitwissing van een beschaving. Citaat:
Citaat:
De oorzaak is m.i. dat mensen hebben het besef van waarden buiten de mens (dat kan van goddelijk tot archetypes tot Nietzschiaan heroïsme gaan) verloren hebben. Onze wetten e.d. reflecteren dat vacuüm zeer duidelijk. Het enige wat nog overschiet, en waar onze politiek en wetten op gebaseerd zijn, zijn wat lege progressieve en onbereikbare conceptjes zoals egalitarisme. Daaraan is mede de lage weerstand tegen die migratie te wijten en het feit dat de Westerling politiek over zich heen laat walsen. Citaat:
Citaat:
De wereld moet niet zonder moslims of migratie zijn. Ze moeten gewoon niet de boel hier overnemen. Mensen die zich niet kunnen aanpassen aan onze cultuur en die hem ronduit bedreigen zijn het probleem. De Europese cultuur is niet perfect, maar ze is de onze. De migratie is één aspect van de veranderende maatschappij. Wat voor een belachelijk argument is het dat we maar flauw zijn als we daar aandacht aan geven want "er zijn ook andere dingen die veranderen"? Proberen we niet beter een oorlog te voorkomen. Want over het einde van de Westerse beschaving bestaat weinig twijfel, maar dat wilt niet zeggen dat er geen gewelddadige reactie zou aankomen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 augustus 2014 om 18:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ieder-voor-zich-mentaliteit ?? Dat was ook in de tijd van de Oude Belgen tegen Romeinen !! Eerst wilden de stammen samenwerken , en dan plots toch elk apart , hoe zou de wereld er uitzien , moesten ze wel hebben samengewerkt hebben ?? (Dit meen mij nog te herinneren van geschiedenislessen op school) Als ik fout ben , verbeter me dan , aub !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de Romeinen, gesproken, zij zeggen de migraties niet als oorzaak van het verval van het Rijk, maar als gevolg ervan... Eigenlijk een beetje zoals in de VS, waar de conservatieven ook menen dat de VS op het punt staan in te storten. Zij zien hun migratieprobleem in het Zuiden niet als oorzaak, maar als gevolg van de "moral decay". Citaat:
Citaat:
En inderdaad, hoe wij met migranten en "nieuwe Belgen" (een lachwekkende uitdrukking eigenlijk) vandaag omgaan, zal deels bepalen wat er morgen zal komen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat het probleem van de integratie van Moslims betreft, is dat inderdaad specifiek omdat de maatschappelijke afstand heel groot is, en dat er dus een veel diepere kloof te dichten is. Los daarvan is er geen "migratieprobleem", maar een integratieprobleem : als wij morgen onze grenzen hermetisch afsluiten (en dat kan je niet), zullen de problemen blijven... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Btw: ik denk dat er een land is waar die evolutie reeds duidelijk aan de gang is (weer eens, zonder dat dat echt sprake van migratie) en dat is Rusland. Volgens mij is Poetin immers de fundamenten aan het leggen van een nieuwe Russische maatschappij... En misschien is Erdogan hetzelfde aan het doen in Turkije. We shall see.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Galliërs hadden dat misschien/waarschijnlijk, maar het bekendste voorbeeld zijn de oude Grieken: het feit dat zij zich allemaal Grieks voelden, heeft er nooit voor gezorgd dat zij op politiek vlak structureel verenigd werden ... tot de Macedoniërs hen geen keuze meer lieten.
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik mis dagelijks cassetterecorders, rokerige cafés, stofzuigzakken, vrouwen met epauletten en een permanent, fluo trainingpakken, de opel ascona van mijn pa... Dat is een zorg die ik me dagelijks maak. Ik herken de jaren '80 niet meer en dat is erg, heel erg... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of hou je ze nog wat onnozel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijt jij nog altijd niet weg naar Moeder Rusland? Of post je ondertussen vanuit Moskou?
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |