Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: De oorzaak van wangedrag door allochtonen is te zoeken in :
slechte onverantwoorde opvoeding door de allochtoonouders 28 44,44%
van nature in de allochtoon meegegeven in z'n gedragspatroon 28 44,44%
weet het niet 9 14,29%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2004, 23:28   #21
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen het organiseren van polls omtrent dit soort onderwerpen. Zijn veel oorzaken van. Kan je beter gewoon over discussieren.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2004, 23:54   #22
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ik ben tegen het organiseren van polls omtrent dit soort onderwerpen. Zijn veel oorzaken van. Kan je beter gewoon over discussieren.
--uw mening is acceptabel--de waarde van een poll is altijd zeer subjectief--doch voor mij mocht deze poll ook zijn plaatsje hebben in de rij van de andere--
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 00:54   #23
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een poll met alleen de keuzes (2?!) waar hij zelf achterstaat is idd niet democratisch.
Pardon, niet twee keuzes maar liefst drie keuzes zijn er ! Niet trachten te minimaliseren hé !
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 00:59   #24
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Meerdere oorzaken die het allom gekend niet-geïntegreerd wangedrag van allochtonen kunnen verklaren ? Laat maar horen. Met armoede moet je reeds niet afkomen, want dit is in andere threads reeds onherroepelijk weerlegt dat er geen correlatie bestaat tussen arm zijn en criminaliteit.
Oud 26 september 2004, 01:04   #25
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
--als het in uw politiek-correct denkpatroon had gepast had u er zeker aan mee gedaan--typische houding van dat soort onverdraagzamen dat anders wel constant staat te preken over de democratische waarden --dit doet me onvermijdelijk denken aan de communistische dictaturen--die spreken ook steevast over hun volks-democratie--ook al leeft de bevolking als slaven in een afgegrendelde staat--
Het is dan ook gekend dat onder de linkie-winkies er enorm veel Jozef Stalin aanhangers zijn. Een man die nochtans eigen volk durfde liquideren zonder schaamte omdat hij zodaning paranoïde was dat hij in iedereen een potentiël gevaar zag die z'n dictatorische macht kon overnemen. Van zodra iemand onder z'n Links bewind in z'n ogen verdacht werd van het tonen van iniatief, werd deze gewoon geliquideerd. En zo iemand wordt vereerd door de grote meerderheid van linkie-winkies.
Oud 26 september 2004, 03:57   #26
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Zo zagen m'n eigen kinderen het volgende tijdens een namiddagje op stap gaan deze zaterdag :

1) een aan-de-bus-halte wachtende allochtoon plassen tegen de gevel van een rijhuiswoning om z'n behoefte te doen, alsof urineren in daartoe voorziene sanitaire installaties op hem niet van toepassing was.
niet-allochtonen pissen niet op straat? ik ken er genoeg hoor. sommigen vinden het zelfs leuk om bv in brievenbussen te pissen enzo.

Citaat:
2) een allochtoon met wagen van het merk BMW met gierende banden door het rode licht razen toen we trachten de straat over te steken, alsof de verkeersregels niet op hem van toepassing was.
en niet-allochtonen houden zich natuurlijk altijd aan de verkeersregels
Citaat:
3) 2 Brusselse politieagenten een allochtoon betrapt op diefstal in een winkelketen achternahollen, daar deze zich snel uit de voeten trachtte te maken, alsof de wet niet op hem van toepassing was.
ik werk in een supermarkt, en ik kan je verzekeren dat niet-allochtonen ook graag, en regelmatig shopliften.
Citaat:
4) een allochtoon in de winkel een wachtende rij aan de kassa trachten voor te steken, alsof z'n beurt afwachten niet op hem van toepassing was.
dit proberen niet-allochtonen natuurlijk nooit
Citaat:
Wederom heeft het gedrag van de allochtoon zichzelf gedemoniseerd voor de ogen van m'n eigen kinderen, die hieruit de juiste conclusie wederom trokken bij het gadeslaan van dergelijke taferelen : een allochtoon houdt er over het algemeen een onbeschaafd wangedrag op na.
kinderen maken niet uit zichzelf het onderscheid tussen allochtonen en autochtonen. dit heb je hen dus wel degelijk aangeleerd.
Citaat:
In deze thread kunnen dergelijk wangedrag van allochtonen gepost worden die je door observatie in real life bent tegengekomen, hetgeen centraal staat in het vraagstuk omtrent het gedragspatroon van een allochtoon : door de natuur ingegeven of door slechte opvoeding ?
mag ik hier dan ook het wangedrag van autochtonen dat ik in real life tegenkom posten? of moet ik daarvoor een andere thread openen? en wat zou je dan antwoorden in de poll, als ik je dezelfde keuzes geef: door de natuur ingegeven of door slechte opvoeding?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 04:00   #27
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Meerdere oorzaken die het allom gekend niet-geïntegreerd wangedrag van allochtonen kunnen verklaren ? Laat maar horen. Met armoede moet je reeds niet afkomen, want dit is in andere threads reeds onherroepelijk weerlegt dat er geen correlatie bestaat tussen arm zijn en criminaliteit.
dit is nog in geen enkele thread weerlegt. die correlatie is er wel degelijk, je kan er enkel geen causaal verband uit trekken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 06:41   #28
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
dit is nog in geen enkele thread weerlegt. die correlatie is er wel degelijk, je kan er enkel geen causaal verband uit trekken.
-toch altijd hetzelfde he-.....in de gevangenissen zitten meeeeer vreemdelingen dan het percentage dat ze vertegenwoordigen van de bevolking--wat betreft andere overtredingen zijn die gasten van" vreemde origine" over-vertegenwoordigd......dat is zeker onze schuld weer ????????waarom steeds die ontkenningen of het minimaliseren van misdrijven wanneer het gaat over die "gasten van vreemde origine"?????????

Laatst gewijzigd door odinkontakt : 26 september 2004 om 06:45.
Oud 26 september 2004, 06:49   #29
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
niet-allochtonen pissen niet op straat? ik ken er genoeg hoor. sommigen vinden het zelfs leuk om bv in brievenbussen te pissen enzo.

ik werk in een supermarkt, en ik kan je verzekeren dat niet-allochtonen ook graag, en regelmatig shopliften.
kinderen maken niet uit zichzelf het onderscheid tussen allochtonen en autochtonen. dit heb je hen dus wel degelijk aangeleerd.
mag ik hier dan ook het wangedrag van autochtonen dat ik in real life tegenkom posten? of moet ik daarvoor een andere thread openen? en wat zou je dan antwoorden in de poll, als ik je dezelfde keuzes geef: door de natuur ingegeven of door slechte opvoeding?
---als je wil vergelijken doe dat dan in percenten aub-- dan pas bent u eerlijk bezig-- nu zit je weer gewoon die lastposten te verdedigen......!!!
Oud 26 september 2004, 07:13   #30
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

--en nog iets ....het verloederen van ganse straten en wijken door de schuld van die ""gasten van vreemde origine""is zeker ook fel overdreven te noemen????????of komt daar weer uw minimalistisch antwoord dat er bij de vlamingen ook mensen zijn die hun huizen niet onderhouden????etc.....waarom zijn overvallers in de steden praktisch altijd arabieren en zeer elden blanken of zwarten??????????ge moogt hier direct uw antwoord placeren --ik wacht gespannen af....
Oud 26 september 2004, 07:19   #31
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

de oprecht gelovige daad is steeds doel in zichzelf waarheen de weg ook voert!!!! ondanks de muilkorfwet 23 03 1995 (staatsblad 30 03 1995-- vrije meningsuiting verboden door de demokraten)
Oud 26 september 2004, 09:18   #32
Spolpoel
Banneling

Standaard

Gisteren hoorde ik Luc Wallyn (links advocaat en fervent allochtonenknuffelaar) in het programma Nachtwacht zeggen dat de helft (50 %) van onze gevangenisbewoners allochtonen zijn.
Het minste dat je daaruit kan afleiden idat ze OVERproportioneel actief zijn in de criminaliteit.
M.i. heeft hun crimineel gedrag te maken met een gebrek aan opvoeding en een verkeerde opvoeding. Magrebijnen komen uit een macho-cultuur waar ze op straat leven. Ipv alle kansen op onderwijsvlak te benutten die ze hier in hun schoot geworpen krijgen, verkiezen ze liever op straat rond te hangen. Hetgeen hen niet verhinderd wordt door hun ouders die nooit enige interesse hebben betoond voor de cultuur en het leefpatroon van hun nieuwe land. Immers, het zijn net zij die integratie-onwilllig zijn omdat ze zich blijven vastklampen aan hun oude cultuur en tradities door bv thuis het arabisch te blijven spreken, zelfs met hun kleinkinderen die al lang geen magrebijnen meer zijn, maar die ze zo magrebijns mogelijk willen 'vormen' door hen o.a. van kleinsaf aan te blijven hersenspoelen met achtelijke religieuze onzin. Het feit dat ze door hun familie en gemeenschap gedwongen worden om als moslims op te groeien is en blijft een belemmering voor hun individuele en maatschappeliijke ontplooiing. Je kan er immers niet naast kijken : de islam is oubollig en huldigt verschrikkelijk achterlijke principes die botsen met Westerse waarden.
De jongere generatie moslims beseft wel heel goed hoe achterlijk de islamitische cultuur is en beseft hoe het Westen op die 'volgehouden' achterlijkheid neerkijkt. Dat bezorgt hen gevoelens van frustratie en ... afgunst die ze vaak uitwerken door criminele activiteiten waarvan de autochtonen in de eerste plaats het slachtoffer worden.
Zoals wijlen Pim Fortuyn zei : een Marokkaan overvalt NOOIT een andere Marokkaan.
Hij kiest bewust en selectief autochtone slachtoffers uit. Dit doet hij omwille van zijn frustraties , maar nog meer omdat hem dat religieus ingegeven is. De islam is een racistische ideologie die duidelijk een onderscheid maakt tussen twee soorten mensen, de gelovigen , de goeien dus, en de ongelovigen, de Westerlingen, het volk dat hetzij onderworpen, hetzij uitgeroeid zou moeten worden op commando van hun Profeet.
Bij elke daad van criminaliteit voert de moslim-allochtoon eigenlijk zijn micro-jihad uit. En uiteraard erkent hij geen Westerse rechtsregels : enkel de islamitische tellen.
Kortom : de islamitische indoctrinatie en het gebrek aan opvoeding zijn voor het grootste stuk de oorzaken van het criminele gedrag van allochtonen.
Met gebrek aan opvoeding bedoel ik die opvoeding die in het Westen nodig is om maatschappelijk mee te kunnen : onderwijs, opleiding, universitaire studies, een beroepsvorming, kennis van de gebruikelijke sociale geplogendheden en codes, etc.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 09:36   #33
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Gisteren hoorde ik Luc Wallyn (links advocaat en fervent allochtonenknuffelaar) in het programma Nachtwacht zeggen dat de helft (50 %) van onze gevangenisbewoners allochtonen zijn.
Het minste dat je daaruit kan afleiden idat ze OVERproportioneel actief zijn in de criminaliteit.
M.i. heeft hun crimineel gedrag te maken met een gebrek aan opvoeding en een verkeerde opvoeding. Magrebijnen komen uit een macho-cultuur waar ze op straat leven. Ipv alle kansen op onderwijsvlak te benutten die ze hier in hun schoot geworpen krijgen, verkiezen ze liever op straat rond te hangen. Hetgeen hen niet verhinderd wordt door hun ouders die nooit enige interesse hebben betoond voor de cultuur en het leefpatroon van hun nieuwe land. Immers, het zijn net zij die integratie-onwilllig zijn omdat ze zich blijven vastklampen aan hun oude cultuur en tradities door bv thuis het arabisch te blijven spreken, zelfs met hun kleinkinderen die al lang geen magrebijnen meer zijn, maar die ze zo magrebijns mogelijk willen 'vormen' door hen o.a. van kleinsaf aan te blijven hersenspoelen met achtelijke religieuze onzin. Het feit dat ze door hun familie en gemeenschap gedwongen worden om als moslims op te groeien is en blijft een belemmering voor hun individuele en maatschappeliijke ontplooiing. Je kan er immers niet naast kijken : de islam is oubollig en huldigt verschrikkelijk achterlijke principes die botsen met Westerse waarden.
De jongere generatie moslims beseft wel heel goed hoe achterlijk de islamitische cultuur is en beseft hoe het Westen op die 'volgehouden' achterlijkheid neerkijkt. Dat bezorgt hen gevoelens van frustratie en ... afgunst die ze vaak uitwerken door criminele activiteiten waarvan de autochtonen in de eerste plaats het slachtoffer worden.
Zoals wijlen Pim Fortuyn zei : een Marokkaan overvalt NOOIT een andere Marokkaan.
Hij kiest bewust en selectief autochtone slachtoffers uit. Dit doet hij omwille van zijn frustraties , maar nog meer omdat hem dat religieus ingegeven is. De islam is een racistische ideologie die duidelijk een onderscheid maakt tussen twee soorten mensen, de gelovigen , de goeien dus, en de ongelovigen, de Westerlingen, het volk dat hetzij onderworpen, hetzij uitgeroeid zou moeten worden op commando van hun Profeet.
Bij elke daad van criminaliteit voert de moslim-allochtoon eigenlijk zijn micro-jihad uit. En uiteraard erkent hij geen Westerse rechtsregels : enkel de islamitische tellen.
Kortom : de islamitische indoctrinatie en het gebrek aan opvoeding zijn voor het grootste stuk de oorzaken van het criminele gedrag van allochtonen.
Met gebrek aan opvoeding bedoel ik die opvoeding die in het Westen nodig is om maatschappelijk mee te kunnen : onderwijs, opleiding, universitaire studies, een beroepsvorming, kennis van de gebruikelijke sociale geplogendheden en codes, etc.
zeer juist uigedrukt --de twee zonen van de allochtonenknuffelaar --burgemeester janssens van antwerpen-- zijn vorige zondag rond 21 u overvallen door twee allochtonen....uw betoog krijgt al dadelijk een mooi voorbeeld ......

Laatst gewijzigd door odinkontakt : 26 september 2004 om 09:38.
Oud 26 september 2004, 09:40   #34
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

twee zonen van allochtonenknuffelaar "burgemeester janssens uit antwerpen" vorige zondag rond 21 u overvallen door twee allochtonen.............
Oud 26 september 2004, 10:27   #35
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom je nu weer met complete negatie aangedraafd ??? Iedere keer iets voldoende bewezen of aangetoond wordt dat je niet bevalt, kom je me achteraf vertellen dat het niet weerlegt is. Vrouw ... wordt toch een keer wakker uit je roes aub !
Oud 26 september 2004, 10:30   #36
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
twee zonen van allochtonenknuffelaar "burgemeester janssens uit antwerpen" vorige zondag rond 21 u overvallen door twee allochtonen.............
Echt ? Toppunt van ironie in dat geval hahaha. Vader die allochtonen verdedigt als heilige lammetjes en z'n zonen worden door allochtonen overvallen. Patrick Janssens mag dan nog van geluk spreken dat het hier niet om twee dochters ging die door allochtonen overvallen werden, zoniet zat de kans er dik in dat ze ook nog eens aangerand en verkracht zouden geweest zijn.
Oud 26 september 2004, 10:33   #37
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Echt ? Toppunt van ironie in dat geval hahaha. Vader die allochtonen verdedigt als heilige lammetjes en z'n zonen worden door allochtonen overvallen. Patrick Janssens mag dan nog van geluk spreken dat het hier niet om twee dochters ging die door allochtonen overvallen werden, zoniet zat de kans er dik in dat ze ook nog eens aangerand en verkracht zouden geweest zijn.
Nu lacht u weeral met andermans miserie... Wat is dat nou voor houding. En zeg eens, stiekem had je wel gehoopt dat het dochters waren, niet ?
Oud 26 september 2004, 10:33   #38
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft Pattrick Janssens zonen? Ik kan me vergissen maar was die niet homoseksueel?
Oud 26 september 2004, 10:38   #39
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Goed uitgelegd en volledig gebaseerd op de harde waarheid. Doch ben ik ook van mening dat buiten slechte opvoeding ze ook wangedrag van nature in zich hebben. Die komt niet persé bij iedere allochtoon tot uiting, maar de kans ligt wel redelijk hoog en slechte opvoeding en niet-integratie kan deze natuurlijke aanleg tot effectieve uiting brengen.
Ook de knuffelpolitiek van corrupt Links draagt hierin een grote verantwoordelijkheid voor het toenemend allochtoons geweld. Ze zorgen immers voor een voedingsbodem door het probleem te stimuleren via knuffelbeleid en politieke correctheid.
Ik ga m'n poll uitbreiden met een vierde optie die een combinatie is van keuzemogelijkheid 1 & 2.
Oud 26 september 2004, 10:40   #40
Sunshine
Banneling

Standaard

Hmmmmm ... ik dacht dat ik m'n poll kon uitbreiden maar blijkbaar zie ik nergens een knop met "aanpassen". Het zij zo.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be