Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 september 2004, 23:24   #21
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Inderdaad, want de overgrote meerderheid van de bevolking wil namelijks Turkije niet binnen de EU hebben, een land van moslims waarmee het gevaar van moslimterrorisme nog vertienvoudigd wordt doordat de EU zijn christelijk imago verloochent ten voordele van de haatverspreidende Islam, waardoor deze nog een grotere onheilspellende plaats kan innemen in de Westerse wereld. De verontwaardiging bij de bevolking zou zo groot erdoor worden dat het Vlaams Blok erdoor enorm de hoogte in zou gaan bij volgende verkiezingen.
Doch hoop ik dat het niet zover moet komen dat dit moslimland effectief bij de EU gerekend wordt want door dit moslimland lid te maken bemoeilijkt dit de Westerse strijd tegen het allom gekende wereldse moslimterreur.
Als Turkije in de EU is, dan heeft Vlaams Blok de overgrote meerderheid. Is dat geen reden genoeg om Turkse lidmaatschap te steunen
JusticeLover is offline  
Oud 26 september 2004, 23:24   #22
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Het Blok zegt
[size=3]"Wij stappen enkel in de laatste federale regering
die de Vlaamse onafhankelijkheid uitroept"
[/size]

Ik hoop dat er snel federale verkiezingen komen
waar het Blok zijn ware gelaat moet tonen.

Laat het Blok als grootste partij maar eens een federale
regering vormen (samen met de VLD ? en de PS van Di Rupo)
om de onafhankelijkheid uit te roepen.

Als het Blok dan NIET in staat is als regeringspartij
de onafhankelijkheid uit te roepen,
bewijst het Blok dat ze haar programma NIET kan waarmaken
en haar kiezers 25 jaar lang heeft bedrogen.
Je haat tegen het VB is blijkbaar groter dan je wens tot vlaamse onafhankelijkheid. Ik raad je aan dan ook een andere partij dan de N-VA te zoeken...
Rr00ttt is offline  
Oud 26 september 2004, 23:24   #23
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Dat België aan het rotten is weten wij al lang. Nu begin je het echter meer en meer te rieken.

Of de Vlamingen die stank nog lang kunnen harden is niet meer denkbeeldig.

Een onafhankelijk Vlaanderen is heel kort bij aan het komen.
Klopt, onafhankelijk Vlaanderen is bij nu reeds een onvermijdbaar feit geworden. Nu begint de kloof tussen Vlaanderen en Wallonië duidelijk voelbaar te worden in de media. Tussen Vlaamse en Waalse politci is er hoelangs hoemeer onenigheid.
De barsten van belgië zijn te groot geworden om nog gelijmd te kunnen worden.

[size=5]LEVE ONAFHANKELIJK VLAANDEREN ![/size]
Sunshine is offline  
Oud 26 september 2004, 23:25   #24
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het enige dat Yves Leterme goed in is, is in de zeveraar uithangen. Net als Guy Verhofstadt met de VLD, zal Leterme met de CD&V onherroepelijk gezichtsverlies lijden bij de volgende verkiezingen. Op andere forums zien velen CD&V nu reeds een niet gunstig lot toebeschoren.
wat jij van leterme vindt, doet niets af van het feit dat de breekpunten van het blok ivm het steunen van een vlaamse minderheidsregering, bijna volledig uit federale punten bestond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 26 september 2004, 23:29   #25
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Als Turkije in de EU is, dan heeft Vlaams Blok de overgrote meerderheid. Is dat geen reden genoeg om Turkse lidmaatschap te steunen
Als daarvoor in ruil we nog meer allochtoons criminaliteit voor krijgen, al dan niet moslimgeïnspireerd, no thanks ! Het geklungel van de linkse partijen zorgt nu reeds voor een overwinning, verkiezing na verkiezing. Deze thrend zal zich gewoon verder zetten totdat het Vlaams Blok zo machtig is geworden dat de andere partijen verwaarloosbaar zijn geworden.
Sunshine is offline  
Oud 26 september 2004, 23:54   #26
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Het verlies van CD&V/N-VA gaat vooral naar Sp.a/Spirit.

De Blok winst is maar 0,2 %

Ook VLD en Groen gaan vooruit.
O zo typisch!
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 27 september 2004, 00:05   #27
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Enne sorry, of je het nu leuk vindt of niet: het Vlaams Blok IS de grootste partij van Vlaanderen, opiniepeiling of niet. Ze hebben meer zetels dan elke andere partij.

En dat voor een partij die zelfs voor ze aan de macht kan deelnemen haar Vlaamse gedachtengoed in Brussel begraaft...
Oud 27 september 2004, 00:21   #28
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Enne sorry, of je het nu leuk vindt of niet: het Vlaams Blok IS de grootste partij van Vlaanderen, opiniepeiling of niet. Ze hebben meer zetels dan elke andere partij.

En dat voor een partij die zelfs voor ze aan de macht kan deelnemen haar Vlaamse gedachtengoed in Brussel begraaft...
U maakt er echt wel -bewust- een potje van tantist! Het Vlaams Blok begraaft haar Vlaams gedachtengoed totaal NIET, verre van zelfs. Maar het heeft net zoals het verstandige deel van wat zich nog de "Vlaamse Beweging" noemt wel het flamingantisme naar de geschiedenis verwezen, om de eenvoudige reden dat het nu niet meer over taalrechten voor de Nederlandstaligen gaat, maar om veel meer, om veel fundamentelere zaken: de onafhankelijke Vlaamse staat als middel om de Vlaamse identiteit (die ruimer is dan de eigen taal) te beschermen.
Oud 27 september 2004, 00:50   #29
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
't Vuil en 't stof der democraten heeft haar laatste kans gehad !
Ik kan even niet volgen. Het Blok is toch ook democratisch? Of niet?
Zijne Heerlijkheid is offline  
Oud 27 september 2004, 00:53   #30
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Ik kan even niet volgen. Het Blok is toch ook democratisch? Of niet?
Het Vlaams Blok is inderdaad een democratische partij die de liberaal-democratische instellingen en de fundamentele rechten en vrijheden respecteert. Er is overigens niks beters dan het parlementarisme.

Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 27 september 2004 om 00:54.
Oud 27 september 2004, 01:22   #31
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Eén van de bijkomende vragen bij de peiling was of het dossier B-H-V een regeringscrisis waard is:

Citaat:
Van B-H-V liggen de Belgen alvast niet wakker. Maar liefst 63% vindt het geen regeringscrisis waard. Een minderheid, 18%, zegt van wel; 19% heeft geen mening.
Een mens zou toch denken dat op z'n minst al die Blokstemmers B-H-V een regeringscrisis waard vinden. Niet dus...
Zijne Heerlijkheid is offline  
Oud 27 september 2004, 02:57   #32
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
U maakt er echt wel -bewust- een potje van tantist! Het Vlaams Blok begraaft haar Vlaams gedachtengoed totaal NIET, verre van zelfs. Maar het heeft net zoals het verstandige deel van wat zich nog de "Vlaamse Beweging" noemt wel het flamingantisme naar de geschiedenis verwezen, om de eenvoudige reden dat het nu niet meer over taalrechten voor de Nederlandstaligen gaat, maar om veel meer, om veel fundamentelere zaken: de onafhankelijke Vlaamse staat als middel om de Vlaamse identiteit (die ruimer is dan de eigen taal) te beschermen.
1) Flamingantisme gaat over veel meer dan taalrechten, pal... Het gaat om wat het beste is voor de Vlamingen. Dat men dat opgeeft, zegt genoeg over het Vlaams Blok.

2) U heeft nog altijd geen definitie gegeven van nationalisme. Ik begin zo'n donkerbruin (sic) vermoeden te krijgen dat dit gewoon een synoniem is voor rechtsextremisme, van Bloed en Bodem.

3) Het verstandige deel van de Vlaamse Beweging zit hoegenaamd niet in het Vlaams Blok, dat bewijst het gemiddelde niveau van een VB poster wel, een Jan VDB niet te na gekeken.
Oud 27 september 2004, 07:12   #33
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Ik zou wel eens willen weten hoeveel % de N-VA nog zou halen? Het zal bitter wienig zijn, denk ik. De tol van het verraad?
Oud 27 september 2004, 08:50   #34
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

jah, weer veel gelul van langs vele kanten in dit onderwerp. Toch even mijn gedacht op een rijtje zetten.

1) deze peiling is van voor de dhlbazaar, dus als de burger wat verstand heeft zal verafstoot daarvoor afgestraft worden.

2) Ik zie licht geamuseerd maar tegelijk ook geërgerd dat bepaalde partijgenoten van mij weer serieus van leer trekken tegen het blok en dat de stemmen zogezegd naar de sossen zouden gaan. Ik kan mij dat maar moeilijk inbeelden. De linkerflank van het politiek spectrum is al een hele tijd quasi even groot, er is maar langs één kant dat alle partijen altijd stemmen verliezen en dat is de rechterkant. Dat tegenspreken of negeren zou totaal belachelijk zijn.

3) Er wordt hier al weer over verraad gesproken, dat terwijl er op het moment dat de peiling werd afgenomen er totaal nog geen politieke activiteit was en er nog totaal geen onderhandelingen waren ivm BHV, verdere staatshervorming, .... Het is mijn inziens nogal moeilijk om dingen verkeerd te doen als er nog niets te doen viel. We gaan zien wat er de komende twee, drie maanden gebeurt. Wees gerust, ook ik en velen met mij volgen alles heel kritisch. Wanneer er dingen gebeuren die we niet kunnen aanvaarden zullen verschillende afdelingen niet aarzelen om het ledencongres samen te laten roepen. Vergeet niet dat de huidige n-va'ers ook niet bang waren om de VU te laten exploderen als dat nodig was. Het Vlaams regeerakkoord is een goed akkoord: enkel alleen al op communautair vlak staat er hele goede dingen in. Maar ik deel de kritische blik met u: ze moeten het nog altid waarmaken. Pas als ze dan alles laten varen en er niets van bakken zal ik mijn conclusies trekken. Maar niet nu, niet op voorhand.

4) Dat veel mensen een samenwerking met het blok wil is te verstaan. Als democraat bekeken moest er op deftige manier mee onderhandeld worden. Nu waren ze al afgeschreven op voorhand, dat ergert nog meer mensen. Maar langs de andere kant wilde ik het blok niet in de regering, als vlaams-nationalist dan. Raar zou je kunnen denken, maar tis nochtans immens logisch. Uiteindelijk ben ik meer Vlaams-nationalist dan wat anders. Een partij is slechts een middel, een stuk op het schaakbord. Iedereen die wat verstand heeft ziet in dat het blok maar één grote (zeeeeer grote) kans zal krijgen, en daarna hoogstwaarschijnlijk een deel van zijn macht zal moeten inleveren. Regeringspartijen krijgen veel klappen (kijk naar groen, kijk naar de VU). Deze keer waren het vlaamse verkiezingen. Het blok kan met hun programma quasi niets gaan zoeken in de vlaamse regering. Gevolg zou zijn dat ze weinig zouden kunnen doen aan de vlaamse onafhankelijkheid, en waarschijnlijk ook wat moeten inleveren als regeringspartij. Bovendien waren ze wel de grootste op 13 juni, maar echt overweldigend was hun overschot nog niet. Dus beter nog wat wachten tot ze nog groter zijn (en dus meer overwicht hebben) en de federale verkiezingen. Als het blok met tegen de 30% van de stemmen in de kamer komt, zullen de walen wel eens verveeld slikken. Ze weten daar maar al te goed wat er zit aan te komen, tis enkel nog kwestie van wat tijd.
vrijevlaming is offline  
Oud 27 september 2004, 09:27   #35
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
Bovendien waren ze wel de grootste op 13 juni, maar echt overweldigend was hun overschot nog niet. Dus beter nog wat wachten tot ze nog groter zijn (en dus meer overwicht hebben) en de federale verkiezingen. Als het blok met tegen de 30% van de stemmen in de kamer komt, zullen de walen wel eens verveeld slikken. Ze weten daar maar al te goed wat er zit aan te komen, tis enkel nog kwestie van wat tijd.
Een analyse waarin ik mij voorwaar kan vinden... Wachten tot Verhofstadt er niet in slaagt om DHL hier te houden, en dan patatboem...Verkiezingen. !!
Oud 27 september 2004, 10:23   #36
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
jah, weer veel gelul van langs vele kanten in dit onderwerp. Toch even mijn gedacht op een rijtje zetten.

4) Dat veel mensen een samenwerking met het blok wil is te verstaan. Als democraat bekeken moest er op deftige manier mee onderhandeld worden. Nu waren ze al afgeschreven op voorhand, dat ergert nog meer mensen. Maar langs de andere kant wilde ik het blok niet in de regering, als vlaams-nationalist dan. Raar zou je kunnen denken, maar tis nochtans immens logisch. Uiteindelijk ben ik meer Vlaams-nationalist dan wat anders. Een partij is slechts een middel, een stuk op het schaakbord. Iedereen die wat verstand heeft ziet in dat het blok maar één grote (zeeeeer grote) kans zal krijgen, en daarna hoogstwaarschijnlijk een deel van zijn macht zal moeten inleveren. Regeringspartijen krijgen veel klappen (kijk naar groen, kijk naar de VU). Deze keer waren het vlaamse verkiezingen. Het blok kan met hun programma quasi niets gaan zoeken in de vlaamse regering. Gevolg zou zijn dat ze weinig zouden kunnen doen aan de vlaamse onafhankelijkheid, en waarschijnlijk ook wat moeten inleveren als regeringspartij. Bovendien waren ze wel de grootste op 13 juni, maar echt overweldigend was hun overschot nog niet. Dus beter nog wat wachten tot ze nog groter zijn (en dus meer overwicht hebben) en de federale verkiezingen. Als het blok met tegen de 30% van de stemmen in de kamer komt, zullen de walen wel eens verveeld slikken. Ze weten daar maar al te goed wat er zit aan te komen, tis enkel nog kwestie van wat tijd.
het siert je dat je werkelijke redenen wil zeggen. Dit in tegenstelling tot enkelen hier die uitblinken in scheldtirades e.d. aan het adres van het Vlaams Blok.

En het siert je nog meer dat je kan toegeven wat de impact is van het Vlaams Blok op de hedendaagse politiek.

Je doet me denken aan m'n schoonpa; ook een N-VA'er, maar je kan er serieus mee klappen zonder dat er elke minuut 'nazi' en 'fascist' bij te pas komen.

Laatst gewijzigd door Betweter : 27 september 2004 om 10:25.
Betweter is offline  
Oud 27 september 2004, 10:37   #37
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Rekening houdende met een foutenmarge van 2,25 %, weerspiegelt de peiling gewoon de uitslag van de vorige verkiezingen. Oud nieuws dus. En wat die 44% Vlamingen betreft die vinden dat het Blok moet meeregeren: dat ze er op stemmen (wat de meeste wellicht ook deden). En dan nog zou de neo-nazistisch geïnspireerde en wegens racisme veroordeelde partij niet aan een absolute meerderheid geraken.
Yossarian is offline  
Oud 27 september 2004, 10:40   #38
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat het Vlaams Blok aan de macht komt. Dan is het gedaan met België, wat beter is zowel voor de Vlamingen als de Franstaligen.
Everytime is offline  
Oud 27 september 2004, 10:49   #39
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Dat het Vlaams Blok aan de macht komt. Dan is het gedaan met België, wat beter is zowel voor de Vlamingen als de Franstaligen.
Ik ben het daar volstreekt mee oneens. Klein actueel voorbeeldje: problemen als DHL zijn net een gevolg van TEVEEL onafhankelijkheid van de gewesten. Moest milieu bijvoorbeeld een federale bevoegdheid gebleven zijn, dan was de knoop waarschijnlijk allang doorgehakt. Stel u dus voor dat er rond zulke complexe dossiers moet gediscussieerd worden tussen 2 onafhankelijke staten - 't is nu al zo moeilijk met de gemeenschapsregeringen.
Yossarian is offline  
Oud 27 september 2004, 11:02   #40
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Rekening houdende met een foutenmarge van 2,25 %, weerspiegelt de peiling gewoon de uitslag van de vorige verkiezingen. Oud nieuws dus. En wat die 44% Vlamingen betreft die vinden dat het Blok moet meeregeren: dat ze er op stemmen (wat de meeste wellicht ook deden). En dan nog zou de neo-nazistisch geïnspireerde en wegens racisme veroordeelde partij niet aan een absolute meerderheid geraken.
Spijtig dat men niet gevraagd heeft of links uit de regering moet geschot worden. Ik zou een overgrote meerderheid verwacht hebben. Zowat iedereen is hun beu, behalve zijzelf natuurlijk.
Geertje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be