Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2014, 11:22   #21
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik schat, wat betreft loon, netto,
tot 1800 euro per inidividu, of tot 3000 euro per koppel, men tot de lagere klasse behoort.

vanaf 3000 euro per individu, of tot 5000 euro per koppel, men tot de hogere klasse behoort.

Daar moet, wat vermogen betreft, aan bijgeschaafd worden:
bezit, samen met partner, van onroerend goed ter waarde van minder dan 200.000 euro neigt naar lagere klasse
bezit, samen met partner, van onroerend goed ter waarde van meer dan 400.000 euro neigt naar hogere klasse.

Indien er op je spaarboekje minder staat dan 20.000 euro per partner, dan neig je naar lagere klasse.
Meer dan 50.000: hogere klasse.

.
en wie zit er in de middenklasse?

lagere en middenklasse: moeten werken
hogere klasse: mag werken maar houd zich vooral bezig met ervoor te zorgen dat er niet nog meer volk bij hun klasse komt.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2014, 13:52   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hmm, ik denk dat je qua netto maandloon misschien wel redelijk juist zit maar de rest in natte vingerwerk.
't Is allemaal nattevingerwerk: ik doe/heb geen statistieken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2014, 13:56   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
en wie zit er in de middenklasse?

lagere en middenklasse: moeten werken
hogere klasse: mag werken maar houd zich vooral bezig met ervoor te zorgen dat er niet nog meer volk bij hun klasse komt.
Je maakt allusie op vraag 36 in de catechismus van de PS, maar je citeert dan nog verkeerd.
In het wereldrijk van de klassenstrijd moet de middenklasse ook niet werken, maar wel de hogere klasse helpen om het doel te bereiken dat de lagere klasse blijft werken.

Advies: verhuis voor het te laat is.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 september 2014, 14:06   #24
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
tot 1800 euro per inidividu, of tot 3000 euro per koppel, men tot de lagere klasse behoort.

vanaf 3000 euro per individu, of tot 5000 euro per koppel, men tot de hogere klasse behoort.

bezit, samen met partner, van onroerend goed ter waarde van minder dan 200.000 euro neigt naar lagere klasse
bezit, samen met partner, van onroerend goed ter waarde van meer dan 400.000 euro neigt naar hogere klasse.

Indien er op je spaarboekje minder staat dan 20.000 euro per partner, dan neig je naar lagere klasse.

.
Dat is ten minste duidelijk. Vermoedelijk kan hierover geredetwist worden maar het is minstens een poging tot benadering. Dank je
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2014, 19:48   #25
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Verschiet daar eigenlijk nog iemand van

Ooit in een ver verleden was er in één van de uitzendingen bij Ivo Niehe, waar hij op bezoek ging bij een Fransman (naam vergeten) die een bedrijf had waar voor 99% machines 'tewerk gesteld' waren, de overige 1% bestond uit enkele mensen met een witte jas aan, die heel de dag niets anders deden dan met een oliespuitje rondlopen en keken of de machines hun werk nog naar behoren deden.

Robotica/technologie het is allemaal mooi maar waar schuilt dan weer het addertje onder het gras

Getekend, I Robot
De middenklasse is nu de overheid en wie er voor werkt.
De middenstand verdwijnt, rest super rijken die dat zullen blijven, de overheid die zichzelf verrijkt op kosten van de rest, die steeds armer zullen worden.
Dit is reeds een tijdje aan de gang maar nu de middenstand en zelfstandigen het water aan de lippen hebben en de rest van de bevolking aan de beurt komt wordt het even anders.
Nu zullen de bonden zich, rijkelijk laat, manifesteren maar ondertussen is de financiële draagkracht van dit land helemaal uitgezogen door de aasgieren in Brussel.
Oud 11 september 2014, 19:55   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De middenstand verdwijnt, rest super rijken die dat zullen blijven, de overheid die zichzelf verrijkt op kosten van de rest, die steeds armer zullen worden.
Dit is reeds een tijdje aan de gang maar nu de middenstand en zelfstandigen het water aan de lippen hebben en de rest van de bevolking aan de beurt komt wordt het even anders.
Nu zullen de bonden zich, rijkelijk laat, manifesteren maar ondertussen is de financiële draagkracht van dit land helemaal uitgezogen door de aasgieren in Brussel.
Die horen toch samen. Het zijn toch politieke vakbonden?

Het is toch allemaal maar wat truut om de gemiddelde Vlaming onnozel te houden.
Oud 11 september 2014, 20:46   #27
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die horen toch samen. Het zijn toch politieke vakbonden?

Het is toch allemaal maar wat truut om de gemiddelde Vlaming onnozel te houden.
Gelijk heb je hoor.
"Wat baten kaars en bril als den uil niet zien en wil?"
Oud 11 september 2014, 21:10   #28
december
Banneling

Standaard

Citaat:

.
400.000 euro? Daar kan je nog niet eens een huis in een fatsoenlijke buurt mee kopen??
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2014, 21:13   #29
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Het probleem is dat mensen met een paar miljoen al rijken worden genoemd. Mensen met een miljard euro, die zijn superrijk. Dat men het geld daar eens gaat halen, dat zijn meestal diegenen die hun fortuin door gesjoemel en belastingsontduiking hebben vergaard. Maar die zal men nooit aanpakken. Een vermogensbelasting in België is alleen bedoelt om de middenklasse kapot te maken, die superrijken die zetten hun geld wel veilig.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2014, 21:29   #30
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je maakt allusie op vraag 36 in de catechismus van de PS, maar je citeert dan nog verkeerd.
In het wereldrijk van de klassenstrijd moet de middenklasse ook niet werken, maar wel de hogere klasse helpen om het doel te bereiken dat de lagere klasse blijft werken.

Advies: verhuis voor het te laat is.

.
ik citeer niks
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 06:39   #31
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaan de mensen dat nog willen vraag mij dan af
, Terug naar den ambacht de oplossing.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 06:51   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
, Terug naar den ambacht de oplossing.
Deze bedoelde u?

ambachten

Twijfelachtige zaak denk ik, dat die 'nieuwe garde mensen' zich daar nog gaat willen mee bezig houden.

Maar zoals ik al eerder wist te schrijven is mijn denken niet je dat meer maar misschien is dat wel de beste optie in deze 'rare' tijden.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 september 2014 om 06:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 07:00   #33
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
400.000 euro? Daar kan je nog niet eens een huis in een fatsoenlijke buurt mee kopen??
In bepaalde regio kan men een huis kopen voor 85.000 euro ! maar ja dan te lui om op te frissen ja luiheid is ook van die generatie ik kots van dat jong grut zie ze lopen allee strompelen bedoel ik ... en hoe ze erbij strompelen hun kleding alleen al ....ongelooflijk , sommige dweilen de openbare toiletten met hun lange rok, kunnen niet rekenen vuil & lui de generatie kloof , vandaar dat alles verkeerd loopt nu dat grut aan het stuur zit van de economie en de maatschappij ...eens filmpjes bekijken van in de jaren '70 '80 hoe fijn alles toen was & klasse vol, toen was er nog echte klasse op alle gebied en er was toen ook niet veel geld dat is nu de klucht van heel het spel! dat heden ten daags futloos grut ,om te kotsen.
Oud 12 september 2014, 07:04   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron

Detail tekst:

Verschiet daar eigenlijk nog iemand van

Ooit in een ver verleden was er in één van de uitzendingen bij Ivo Niehe, waar hij op bezoek ging bij een Fransman (naam vergeten) die een bedrijf had waar voor 99% machines 'tewerk gesteld' waren, de overige 1% bestond uit enkele mensen met een witte jas aan, die heel de dag niets anders deden dan met een oliespuitje rondlopen en keken of de machines hun werk nog naar behoren deden.

Robotica/technologie het is allemaal mooi maar waar schuilt dan weer het addertje onder het gras

Getekend, I Robot
Kijk om u heen, dat is praktisch overal zo.
Ploegen was vroeger een helse arbeid.
Nu moet de boer de coördinaten ingeven van zijn akker en de tractor doet alles vanuit de GPS. De boer kan rustig eten in zijn tractor of zelfs administratief werk doen. Alleen aan het begin en het einde moet ie ingrijpen.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 07:10   #35
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze bedoelde u?

ambachten

Twijfelachtige zaak denk ik, dat die 'nieuwe garde mensen' zich daar nog gaat willen mee bezig houden.

Maar zoals ik al eerder wist te schrijven is mijn denken niet je dat meer maar misschien is dat wel de beste optie in deze 'rare' tijden.
Dat die nieuwe generatie schoon zijne plang trekt die uitgebluste fantasieloze sletjes kunnen van mijn part den boom in.
Oud 12 september 2014, 07:11   #36
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
In bepaalde regio kan men een huis kopen voor 85.000 euro ! maar ja dan te lui om op te frissen ja luiheid is ook van die generatie ik kots van dat jong grut zie ze lopen allee strompelen bedoel ik ... en hoe ze erbij strompelen hun kleding alleen al ....ongelooflijk , sommige dweilen de openbare toiletten met hun lange rok, kunnen niet rekenen vuil & lui de generatie kloof , vandaar dat alles verkeerd loopt nu dat grut aan het stuur zit van de economie en de maatschappij ...eens filmpjes bekijken van in de jaren '70 '80 hoe fijn alles toen was & klasse vol, toen was er nog echte klasse op alle gebied en er was toen ook niet veel geld dat is nu de klucht van heel het spel! dat heden ten daags futloos grut ,om te kotsen.
Ah ja, de jeugd van de jaren 70 en 80. Gelijk deze dan:

Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2014, 07:14   #37
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ah ja, de jeugd van de jaren 70 en 80. Gelijk deze dan:

Oud 12 september 2014, 07:16   #38
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Kijk om u heen, dat is praktisch overal zo.
Ploegen was vroeger een helse arbeid.
Nu moet de boer de coördinaten ingeven van zijn akker en de tractor doet alles vanuit de GPS. De boer kan rustig eten in zijn tractor of zelfs administratief werk doen. Alleen aan het begin en het einde moet ie ingrijpen.
Op het einde moeten ingrijpen daar zeg jet...
Oud 12 september 2014, 07:44   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Dan is mijn buurt een heel onfatsoenlijke buurt, waar de mensen jou mogelijks niet eens als buur zouden willen verwelkomen ...

.

Oud 12 september 2014, 07:52   #40
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
technologie zorgt voor een scheiding van kaf en koren. Wie niets specifiek kan dat machines ook kunnen, zit dik in de miserie.

In mijn sector werken vroeg duizenden mensen, quasi allemaal handenarbeid. Nu produceren we meer met slechts tweehonderd man. Dat is overal een beetje zo.
Mensen werk geven loont niet: hoge lasten, stakingen, steeds minder willen werken, ... Bedrijven rekenen gewoon uit wat er het beste is: robotica of mensen. Als de balans in deze of gene richting uitslaat, is de keuze rap gemaakt
Ja we weten het, een machine staaks niet, zaagt niet en kan 24/24 werken. Uw droom.

Word zelf een machine ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be