Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2014, 22:32   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Van de 4.5 miljoen doden en gewonden die het duitse leger heeft geleden heeft het oostfront er 3.5 miljoen voor zijn rekening genomen, denk dat je je beter terug inschrijft op de basisschool en deze keer probeert wat beter op te letten alvorens je jezelf nog eens belachelijk komt maken.
Natuurlijk is dit plaatje heel onvolledig, daar u niet vermeldt welke aantallen er voor dit tegengewicht zijn gevallen aan Russische zijde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 00:12   #22
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk is dit plaatje heel onvolledig, daar u niet vermeldt welke aantallen er voor dit tegengewicht zijn gevallen aan Russische zijde.

waarbij ze enkel moesten vechten tegen een deeltje van het Duitse leger

Daar draait het om, niet om hoeveel ze er zelf verloren zijn, dat waren er trouwens meer dan 20 miljoen, ongeveer 8 miljoen militair en 14 miljoen burgers.
Al naargelang de bronnen heb je iets andere cijfers, maar ze liggen waarschijnlijk wel in de buurt.
Het is de sovjet unie die duitsland tot overgave gedwongen heeft.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 17:18   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar draait het om, niet om hoeveel ze er zelf verloren zijn, dat waren er trouwens meer dan 20 miljoen, ongeveer 8 miljoen militair en 14 miljoen burgers.
Al naargelang de bronnen heb je iets andere cijfers, maar ze liggen waarschijnlijk wel in de buurt.
Dat is waar, maar dat kwam vooral omdat Duitsland op twee fronten moest vechten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 19:59   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als het niet om het aantal slachtoffers gaat, waar draait het dan wel om? Ik volg even niet. U bracht immers als eerste een aantal naar voor.
Oud 14 september 2014, 20:00   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is waar, maar dat kwam vooral omdat Duitsland op twee fronten moest vechten.
Eigenlijk op meerdere fronten. In het Westen. In Afrika. Na de Italiaanse strubbelingen ook daar. In het Oosten.

Louter menselijk heb ik het altijd verbazend gevonden dat een enkel land het zo lang heeft volgehouden tegen een groep tegenstanders die numeriek veel sterker waren.
Oud 14 september 2014, 23:59   #26
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het niet om het aantal slachtoffers gaat, waar draait het dan wel om? Ik volg even niet. U bracht immers als eerste een aantal naar voor.
Ja in reactie op de volgende bewering " waarbij ze enkel moesten vechten tegen een deeltje van het Duitse leger. " van TheFourHorsemen
welke niet strookt met de werkelijkheid, het grootste deel van duitse slachtoffers is gevallen aan het oostfront, alwaar ook het merendeel van de duitse troepen vocht. In vergelijking daarmee vallen de meeste andere operaties ( noord afrika, italie , ) eerder beperkt uit.
Oud 15 september 2014, 00:01   #27
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk op meerdere fronten. In het Westen. In Afrika. Na de Italiaanse strubbelingen ook daar. In het Oosten.

Louter menselijk heb ik het altijd verbazend gevonden dat een enkel land het zo lang heeft volgehouden tegen een groep tegenstanders die numeriek veel sterker waren.
Daarom dat ik me soms de vraag stel waarom ze zich in wo 1 onvoorwaardelijk hebben over gegeven, ze hadden net rusland geneutraliseerd en konden zich volledig op het west front richten, ze hadden denk ik er een vrede aan veel betere voorwaarden kunnen uithalen, zeker niet onvoorwaardelijk.
Oud 15 september 2014, 00:03   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja in reactie op de volgende bewering " waarbij ze enkel moesten vechten tegen een deeltje van het Duitse leger. " van TheFourHorsemen
welke niet strookt met de werkelijkheid, het grootste deel van duitse slachtoffers is gevallen aan het oostfront, alwaar ook het merendeel van de duitse troepen vocht. In vergelijking daarmee vallen de meeste andere operaties ( noord afrika, italie , ) eerder beperkt uit.
Alleen zie ik niet in welk punt u hiermee nu maakt. De Russen hebben gevochten tegen een deel van het Duitse leger, maar aan Sovjetkant zijn er bij die strijd enorm veel doden gevallen. Dat zegt dan toch iets over de doeltreffendheid waarmee de een zijn troepen inzet en de gewetenloze kwistigheid waarbij de andere ermee omgaat.
Oud 15 september 2014, 00:07   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom dat ik me soms de vraag stel waarom ze zich in wo 1 onvoorwaardelijk hebben over gegeven, ze hadden net rusland geneutraliseerd en konden zich volledig op het west front richten, ze hadden denk ik er een vrede aan veel betere voorwaarden kunnen uithalen, zeker niet onvoorwaardelijk.
Er waren toen enorm veel interne problemen in Duitsland zelf. Het land stond ook op de rand van een revolutie.
Oud 15 september 2014, 09:30   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Laat ons zingen!

Singing Putin: 'Blueberry Hill'

Oud 15 september 2014, 10:09   #31
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen zie ik niet in welk punt u hiermee nu maakt. De Russen hebben gevochten tegen een deel van het Duitse leger, maar aan Sovjetkant zijn er bij die strijd enorm veel doden gevallen. Dat zegt dan toch iets over de doeltreffendheid waarmee de een zijn troepen inzet en de gewetenloze kwistigheid waarbij de andere ermee omgaat.
Het punt dat ik hiermee maak is dat in tegenstelling tot wat die kwiestenbiebel beweert, de sovjets het merendeel van het vechten gedaan hebben in wo2.

De redenen van het hoge aantal doden zijn velerlei, men had aan het begin van het conflict vaak grote omsingelingen waarbij grote aantallen gevangen genomen werden waarvan de meesten in krijgsgevangenschap stierven, men had geen leiding met voldoende militaire ervaring, de zuiveringen van stalin hadden het rode leger bijna zonder leiders gezet.
De tactieken die bij aanvang werden toegepast waren verouderd en men vocht vaak met verouderde wapens.
Vanaf eind 42 is het vooral het russische leger dat in het offensief ging, aanvallen op een voorbereide vijand kost meestal meer mensen .
Oud 15 september 2014, 10:10   #32
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er waren toen enorm veel interne problemen in Duitsland zelf. Het land stond ook op de rand van een revolutie.
JA, dat wordt als voornaamste reden aangehaald, alhoewel het pleit zuiver militair gezien zeker nog niet beslecht was.
Oud 15 september 2014, 15:17   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
JA, dat wordt als voornaamste reden aangehaald, alhoewel het pleit zuiver militair gezien zeker nog niet beslecht was.
Inderdaad, iets wat uiteindelijk ook voor enorm veel frustratie heeft geleid en zelfs de keizer werd verweten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be