![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Partijlid
|
![]() Het wordt nu wel voorgesteld als een onbelangrijke zaak, maar er worden in dit soort constructies allerlei wetten omzeild: de wet op het politieambt, de privacy, de openbaarheid van bestuur enz.
In Amerika hebben ze zo'n verregaande wet op de openbaarheid van bestuur. Je kan daar een kopie vragen van een dossier dat de politie over je bijhoudt. Je kunt zelfs een kopie vragen van elke email die een agent verstuurt. Daar hebben ze dan op gereageerd door allerlei zaken te laten uitvoeren door "concerned citizens". Ja, hoe zouden die uitgekozen worden? In elk geval, het valt niet meer onder openbaarheid van bestuur.