![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dat geval is er weinig positief aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 september 2014 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus uw redenering is flauwekul aangezien ze ooit in de minderheid zijn begonnen. Face it: de autochtone Belg wil hoe langer hoe minder fysiek werk doen en creëert zo zelf openingen voor de werkwillige allochtonen. Het bedrijf heeft lang geprobeerd weerstand te bieden aan de leegloop van de autochtone werknemers, maar heeft uit noodzaak dan toch haar beleid moeten aanpassen. Theorietjes verzinnen is heel makkelijk, maar doe soms ook eens de moeite om uw licht op te steken bij mensen die in de praktijk staan, alvorens bepaalde oordelen te vellen. Als ge dit niet wenst te doen, dan wilt ge de positieve kanten niet zien en wilt ge enkel vasthouden aan uw eigen ideeën. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is uw theorietje . Klopt dat wel ? Of weigerde het bedrijf de hogere lonen te betalen welke bij knelpuntberoepen horen ? Tzou me niks verbazen dat het bedrijf in de dienstensector zit . Waar mn alle stipte en correcte werknemers heeft buitengekloot . Om dan met klungels verder te werken , liefst met steun van de roverheid . Wees gerust , stipte en correcte kuisvrouwen zijn nog steeds aan de slag . Ze werken echter niet via schimmige bedrijfjes . Ze werken rechtstreeks voor de klant . De onbetrouwbare middenbedrijfjes welke klungels uitzenden zijn mooi voor overheidsgebouwen . Betrouwbare krachten kunnen zo aan de slag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die migratie moet niet altijd in onze richting zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() *zwarte voetballers
*Stromae |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb heel mijn leven werken zoals het uwe gedaan en daar hedden we heus geen migranten nodig. Maar zoals ge weet moet men er nu verplicht aanwerven, positoeve discriminatie weet je wel ? Uw verhaaltje probeerde men ons vijftig jaar geleden ook wijs te maken hoor. Toen vond men zogezegd geen mensen om in de kolemijnen te werken en voerde men migranten in. Ik ga u een geheimpje vertellen. Die gasten staan aan de dop en de mijnen zijn gesloten. Vertel mij eens wat het postieve eraan is ? En wie heeft er gestaakt om die jobs, die de vlaming z ogezegd niet wilde wilde doen, te behouden ? Zwijg dus snel over uw praktijk ervaring. Die van mij is een halve eeuw ouder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig werken veel bedrijven trouwens internationaal en verdienen er hun brood mee. Het is bijna onmogelijk om niet in contact met het buitenland of buitenlanders te komen, vuil of proper jobke. Ik ben vaak in contact met hoogopgeleide buitenlanders en/of succesvolle zakenlui. Dus ja, voor mij gaat het daar ook wel over en is dat positief aan immigratie (of is het meer globalisatie?). Wat ik wel vreemd is dat in uw job de andere autochtonen het maar 5 dagen zouden uithouden maar jij precies wel langer? Als het u niet aanstaat, staat het u vrij iets anders te zoeken? Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 september 2014 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Zwarte voetballers? Wat is daar zo speciaal aan? Wat is de meerwaarde voor onze maatschappij?
De positieve bronnen van de immigratie zijn al zo goed als opgedroogd. Dat is snel, maar niet verwonderlijk.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 september 2014 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan er dus maar beter het beste van maken door iedereen gelijke kansen te blijven bieden. De samenleving heeft niets aan sloppenwijken of achtergestelde enclave's. Mensen moeten niet op hun afkomst worden beoordeeld, wat nooit eerlijk is, maar op hun inzet, prestaties en daden in de maatschappij. Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 september 2014 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar iedereen heeft er belang bij migratie zoveel mogelijk te beperken. Na een halve eeuw moeten we zo stilaan beseffen dat het een milsukking was. Laten we dus stoppen met rond de pot te draaien en naar voordelen te zoeken, die zijn er niet. Wie daar de schuld van geweest is laat ik in het midden, ik wil die zeker niet bij de migranten zelf leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De intellectuele opdracht die dan ieder voor zich moet maken is zichzelf de vraag stellen: "Hoe komt ge het gemakkelijkste samen vooruit?" 1. Enkel het negatieve beklemtonen en nog meer onrust en tweedracht creëren? OF: 2. Proberen relatief te zijn, ook de positieve kanten te zien en er allen samen het beste van proberen te maken? Daarmee wil ik NIET zeggen: de problemen ontkennen. Dat wilt zeggen: de probleemgevallen hard aanpakken, eender welke kleur ze hebben, maar stoppen met veralgemenen zodat ook de positief ingestelde immigranten de kans krijgen om te groeien in een rustige samenleving zonder vooroordeel of haat. Want wat ik mensen als Circe al zo lang probeer duidelijk te maken is: Als ge haatdragend zijt tov van een bepaalde groep mensen, dan ben je eigenlijk zelf wat je zo verafschuwt aan de extreme moslim. Worden wat men verafschuwt is het domste dat een mens kan overkomen. Amen. Laatst gewijzigd door Lance : 20 september 2014 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |