Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2014, 07:07   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Werken in de bouw, tuinbouw, slachthuizen, schoonmaak, koerierbedrijven ...
Daar zie ik nog verdomd veel Belgen aan de slag.
Die worden dan nog eens uitgeperst om de schone jobkes te financieren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 07:14   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Waar heb ik geschreven dat allochtonen enkel vuile jobkes doen? Het is een positieve kant van de migratie. Ik werk toevallig in een fysiek zwaardere job en ik stel vast dat autochtone werknemers het maximum 5 dagen uithouden en voor de rest ben ik omringd met migranten. Dus in dit geval is het duidelijk een positieve kant, want zonder de allochtonen zou het bedrijf al lang failliet zijn. Ik weet waarover ik spreek, ik zit er midden in.

En ja, er zitten ook meer en meer allochtonen op de univ, maar daar gaat het nu niet over.
De aanwezigheid van migranten kan ook de reden zijn waarom ze het niet langer uithouden.
In dat geval is er weinig positief aan.
Oud 19 september 2014, 07:19   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dan hadden we er gewoon een heel pak minder.
Ge snapt toch dat die mensen migratie als positief ervaren?
Zij danken er hun "schone" job aan.
Oud 19 september 2014, 08:53   #24
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
punt 1: lees mijn bericht hierboven
punt 3: ik wou alleen maar stellen: als we geen ambras maken met een indringer, dan doen we het wel met elkaar. Mensen vervelen zich als ze geen ambras kunnen maken. Een gemeenschappelijke vijand brengt een groep altijd dichter bij elkaar dan normaal. Zonder vreemdelingen kunnen we weer gaan zagen tegen onze gebuur dat zijn hond weer tegen mijn gevel heeft gepist!
punt 5: zever. Wie gaat er nu niet graag af en toe een kebabje eten bij den Turk of paëlla bij de Spanjool om de hoek? Da Marokkaans brood moet ge eens eten btw, da's gvd wa beter dan dien gebakken lucht me water van hier.
punt 7: zonder kringloopwinkel zou er veel weggesmeten worden en nog meer afval zijn. Ik haat verspilling en vervuiling, dus niet akkoord. Onze huidige wegwerpmaatschappij is om misselijk van te worden.
Als een moslim zijn kleed versleten is, gebruikt hij het nog als drapperie, zo moet het!
En voor deze 'positieve' zaken moeten wij jaarlijks 10 miljard euro ophoesten? Zeer hoge prijs voor 0,001 % effectieve meerwaarde. Moeten de mensen daarvoor langer blijven werken?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 september 2014 om 08:56.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 10:14   #25
Holger Danske
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Publiek rondlopen met stront in je haar heeft ook zo zijn voordelen :

- Je wordt minder snel beroofd van je geld
- Mensen die stinken komen (ook) niet in je buurt.
- Niemand kan zien of jij je haar wel gewassen hebt.

Zoveel voordelen!
Holger Danske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 16:27   #26
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Holger Danske Bekijk bericht
Ach, zelf bedacht!

Ik vond dat eerste bericht van de topicstarter toch nog net iets absurder en grappiger...
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 16:33   #27
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De aanwezigheid van migranten kan ook de reden zijn waarom ze het niet langer uithouden.
In dat geval is er weinig positief aan.
Ik zal het u proberen uitleggen: 20 jaar geleden werkte in dat bedrijf geen enkele migrant. De economische toestand zat op een hoogtepunt, meer en meer autochtone Belgen zijn gaan studeren, en stukje bij beetje gingen de autochtone werknemers op pensioen en vonden ze geen andere jonge autochtone Belgen om ze te vervangen. Uit noodzaak zijn ze allochtonen beginnen aannemen en zo is het uiteindelijk geëvolueerd naar de huidige situatie.

Dus uw redenering is flauwekul aangezien ze ooit in de minderheid zijn begonnen. Face it: de autochtone Belg wil hoe langer hoe minder fysiek werk doen en creëert zo zelf openingen voor de werkwillige allochtonen. Het bedrijf heeft lang geprobeerd weerstand te bieden aan de leegloop van de autochtone werknemers, maar heeft uit noodzaak dan toch haar beleid moeten aanpassen.

Theorietjes verzinnen is heel makkelijk, maar doe soms ook eens de moeite om uw licht op te steken bij mensen die in de praktijk staan, alvorens bepaalde oordelen te vellen. Als ge dit niet wenst te doen, dan wilt ge de positieve kanten niet zien en wilt ge enkel vasthouden aan uw eigen ideeën.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 16:54   #28
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal het u proberen uitleggen: 20 jaar geleden werkte in dat bedrijf geen enkele migrant. De economische toestand zat op een hoogtepunt, meer en meer autochtone Belgen zijn gaan studeren, en stukje bij beetje gingen de autochtone werknemers op pensioen en vonden ze geen andere jonge autochtone Belgen om ze te vervangen. Uit noodzaak zijn ze allochtonen beginnen aannemen en zo is het uiteindelijk geëvolueerd naar de huidige situatie.

Dus uw redenering is flauwekul aangezien ze ooit in de minderheid zijn begonnen. Face it: de autochtone Belg wil hoe langer hoe minder fysiek werk doen en creëert zo zelf openingen voor de werkwillige allochtonen. Het bedrijf heeft lang geprobeerd weerstand te bieden aan de leegloop van de autochtone werknemers, maar heeft uit noodzaak dan toch haar beleid moeten aanpassen.

Theorietjes verzinnen is heel makkelijk, maar doe soms ook eens de moeite om uw licht op te steken bij mensen die in de praktijk staan, alvorens bepaalde oordelen te vellen. Als ge dit niet wenst te doen, dan wilt ge de positieve kanten niet zien en wilt ge enkel vasthouden aan uw eigen ideeën.
Racist bedrijfsbestuur is uit noodzaak allochtonen beginnen aannemen .
Dat is uw theorietje .
Klopt dat wel ? Of weigerde het bedrijf de hogere lonen te betalen welke bij knelpuntberoepen horen ?
Tzou me niks verbazen dat het bedrijf in de dienstensector zit . Waar mn alle stipte en correcte werknemers heeft buitengekloot . Om dan met klungels verder te werken , liefst met steun van de roverheid .
Wees gerust , stipte en correcte kuisvrouwen zijn nog steeds aan de slag .
Ze werken echter niet via schimmige bedrijfjes . Ze werken rechtstreeks voor de klant . De onbetrouwbare middenbedrijfjes welke klungels uitzenden zijn mooi voor overheidsgebouwen . Betrouwbare krachten kunnen zo aan de slag.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 18:31   #29
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zou dan de OCMW medewerkers, gevangenisbewakers,politieagenten, straathoekwerkers enz te werk stellen?
Misschien werk zoeken in de landen waar onze migranten nu vandaan komen? Daar hebben ze een groot tekort aan dat soort gasten!
Die migratie moet niet altijd in onze richting zijn!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 19:44   #30
Guinevere
Banneling

Standaard

*zwarte voetballers
*Stromae
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 19:53   #31
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
*zwarte voetballers
*Stromae
Zwarte renners of triatleten .
Stromae lijkt me een beetje een gestoorde bisexueel . Zo hebben we er nog al gehad . The sound of C al vergeten ?
Michael Jackson was ook een talent .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 20:00   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Verdienstelijke poging maar een beetje afgezaagd.
Ik heb heel mijn leven werken zoals het uwe gedaan en daar hedden we heus geen migranten nodig.
Maar zoals ge weet moet men er nu verplicht aanwerven, positoeve discriminatie weet je wel ?
Uw verhaaltje probeerde men ons vijftig jaar geleden ook wijs te maken hoor.
Toen vond men zogezegd geen mensen om in de kolemijnen te werken en voerde men migranten in.
Ik ga u een geheimpje vertellen.
Die gasten staan aan de dop en de mijnen zijn gesloten.
Vertel mij eens wat het postieve eraan is ?
En wie heeft er gestaakt om die jobs, die de vlaming z ogezegd niet wilde wilde doen, te behouden ?
Zwijg dus snel over uw praktijk ervaring.
Die van mij is een halve eeuw ouder.
Oud 19 september 2014, 20:01   #33
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar heb ik geschreven dat allochtonen enkel vuile jobkes doen? Het is een positieve kant van de migratie. Ik werk toevallig in een fysiek zwaardere job en ik stel vast dat autochtone werknemers het maximum 5 dagen uithouden en voor de rest ben ik omringd met migranten. Dus in dit geval is het duidelijk een positieve kant, want zonder de allochtonen zou het bedrijf al lang failliet zijn. Ik weet waarover ik spreek, ik zit er midden in.

En ja, er zitten ook meer en meer allochtonen op de univ, maar daar gaat het nu niet over.
Ok. Ik ben ervan overtuigd dat je weet waarover je spreekt voor jouw situatie. Alleen heb ik tot nu toe nog geen vuil jobke omringd door allochtonen hoeven te doen.
Tegenwoordig werken veel bedrijven trouwens internationaal en verdienen er hun brood mee. Het is bijna onmogelijk om niet in contact met het buitenland of buitenlanders te komen, vuil of proper jobke. Ik ben vaak in contact met hoogopgeleide buitenlanders en/of succesvolle zakenlui. Dus ja, voor mij gaat het daar ook wel over en is dat positief aan immigratie (of is het meer globalisatie?).

Wat ik wel vreemd is dat in uw job de andere autochtonen het maar 5 dagen zouden uithouden maar jij precies wel langer? Als het u niet aanstaat, staat het u vrij iets anders te zoeken?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 september 2014 om 20:02.
Oud 19 september 2014, 20:03   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*zwarte voetballers
*Stromae
En wat brengen die nu eigenlijk bij ?
Oud 19 september 2014, 20:04   #35
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
*zwarte voetballers
*Stromae
Zwarte voetballers? Wat is daar zo speciaal aan? Wat is de meerwaarde voor onze maatschappij?

De positieve bronnen van de immigratie zijn al zo goed als opgedroogd. Dat is snel, maar niet verwonderlijk.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 september 2014 om 20:06.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 20:11   #36
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Verdienstelijke poging maar een beetje afgezaagd.
Ik heb heel mijn leven werken zoals het uwe gedaan en daar hedden we heus geen migranten nodig.
Maar zoals ge weet moet men er nu verplicht aanwerven, positoeve discriminatie weet je wel ?
Uw verhaaltje probeerde men ons vijftig jaar geleden ook wijs te maken hoor.
Toen vond men zogezegd geen mensen om in de kolemijnen te werken en voerde men migranten in.
Ik ga u een geheimpje vertellen.
Die gasten staan aan de dop en de mijnen zijn gesloten.
Vertel mij eens wat het postieve eraan is ?
En wie heeft er gestaakt om die jobs, die de vlaming z ogezegd niet wilde wilde doen, te behouden ?
Zwijg dus snel over uw praktijk ervaring.
Die van mij is een halve eeuw ouder.
Niemand heeft migranten nodig. Wij niet en zij ook niet in hun land. En toch is immigratie wereldwijd een realiteit.
Je kan er dus maar beter het beste van maken door iedereen gelijke kansen te blijven bieden.
De samenleving heeft niets aan sloppenwijken of achtergestelde enclave's.
Mensen moeten niet op hun afkomst worden beoordeeld, wat nooit eerlijk is, maar op hun inzet, prestaties en daden in de maatschappij.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 september 2014 om 20:11.
Oud 19 september 2014, 20:25   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand heeft migranten nodig. Wij niet en zij ook niet in hun land. En toch is immigratie wereldwijd een realiteit.
Je kan er dus maar beter het beste van maken door iedereen gelijke kansen te blijven bieden.
Mensen moeten niet op hun afkomst worden beoordeeld, wat nooit eerlijk is, maar op hun inzet, prestaties en daden in de maatschappij.
Je kan er inderdaad beter het beste van maken.
Maar iedereen heeft er belang bij migratie zoveel mogelijk te beperken.
Na een halve eeuw moeten we zo stilaan beseffen dat het een milsukking was.
Laten we dus stoppen met rond de pot te draaien en naar voordelen te zoeken, die zijn er niet.
Wie daar de schuld van geweest is laat ik in het midden, ik wil die zeker niet bij de migranten zelf leggen.
Oud 20 september 2014, 10:12   #38
averechts
Partijlid

averechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Amai, moeten wij jaarlijks 10 miljard euro betalen voor deze flauwekul?
Beste Lukkas , hij mag een moslima neuken als hij zich bekeert 😉

Punt een: toon dan eens aan dat de autochtoon geen vuile jobkes meer wilt doen.

Punt twee: zever - het zijn juist de hoge kosten en problemen van de immigratie die zij verdoezelen. Het GROOTSTE probleem in de Westerse wereld.

Punt drie: nieuwe vijand? Jazeker, maar wij zijn het slachtoffer van hun criminele daden. Kijk eens waaruit de gevangenispopulatie vooral bestaat. Daar zitten wij toch niet op te wachten. U wel?

Punt vier: wie u graag neukt interesseert mij niet.

Punt vijf: als ik buitenlands eten wil, zal ik wel naar het buitenland gaan.

Punt zes: toerist in eigen land? Men wordt zo goed als weggejaagd uit moslimzones.

Punt zeven: kringloopwinkel? Het zijn bijna allemaal migranten die er werken. Dus winstmarge zal op niet veel trekken.

Ik hoop voor u dat u nog andere punten kunt bedenken, want het is zeer poverkes.
Oud 20 september 2014, 13:48   #39
Varrus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Immigratie is inderdaad een realiteit, maar het is fout om dit als onvermijdelijk voor te stellen. De massale immigratie van de afgelopen veertig jaar is intussen een voldongen feit, maar ze was alles behalve onvermijdelijk. Net zoals het feit dat er nog altijd scharen kansloze gelukzoekers ons land binnen komen, was dat het gevolg van politieke keuzes.
Varrus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 14:23   #40
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Varrus Bekijk bericht
Immigratie is inderdaad een realiteit, maar het is fout om dit als onvermijdelijk voor te stellen. De massale immigratie van de afgelopen veertig jaar is intussen een voldongen feit, maar ze was alles behalve onvermijdelijk. Net zoals het feit dat er nog altijd scharen kansloze gelukzoekers ons land binnen komen, was dat het gevolg van politieke keuzes.
Inderdaad, en dat is nu net het punt. Ik en vele anderen zijn helemaal niet pro immigratie. Ik ben niet blind voor de vele problemen die de dominante religies met zich meebrengen. Maar het is realiteit, we zitten ermee en we moeten samen vooruit.

De intellectuele opdracht die dan ieder voor zich moet maken is zichzelf de vraag stellen: "Hoe komt ge het gemakkelijkste samen vooruit?"
1. Enkel het negatieve beklemtonen en nog meer onrust en tweedracht creëren?
OF:
2. Proberen relatief te zijn, ook de positieve kanten te zien en er allen samen het beste van proberen te maken?

Daarmee wil ik NIET zeggen: de problemen ontkennen. Dat wilt zeggen: de probleemgevallen hard aanpakken, eender welke kleur ze hebben, maar stoppen met veralgemenen zodat ook de positief ingestelde immigranten de kans krijgen om te groeien in een rustige samenleving zonder vooroordeel of haat.

Want wat ik mensen als Circe al zo lang probeer duidelijk te maken is: Als ge haatdragend zijt tov van een bepaalde groep mensen, dan ben je eigenlijk zelf wat je zo verafschuwt aan de extreme moslim.

Worden wat men verafschuwt is het domste dat een mens kan overkomen. Amen.

Laatst gewijzigd door Lance : 20 september 2014 om 14:27.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be