Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 september 2004, 21:41   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Protea werd hervormd in: Vrienden van Zuid-Afrika!
Neen, dat is niet zo. Protea was oorspronkelijk een jongerenvereniging, naast de Vrienden van Zuid-Afrika. Protea werd uiteindelijk ontbonden en de toen al volwassen geworden leden gingen grotendeels over naar de Vrienden van Zuid-Afrika. Enige jaren geleden gingen de Vrienden van Zuid-Afrika alsook de Nederlands-Zuid-Afrikaanse Vriendenkring samenwerken. Het resultaat is dat "Saamtrek" (oorspronkelijk het tijdschrift van de VvZA) een gezamenlijke publicatie van de beide verenigingen is geworden. Nog steeds kan men aan de artikelen zien uit welke vereniging de schrijver komt: de VvZA besteden meer aandacht aan aspecten als taal, cultuur en huidige politieke ontwikkelingen, terwijl de Nederlandse groep meestal toeristische en geschiedkundige zaken aan bod laat komen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 28 september 2004, 21:45   #22
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Neen, dat is niet zo. Protea was oorspronkelijk een jongerenvereniging, naast de Vrienden van Zuid-Afrika. Protea werd uiteindelijk ontbonden en de toen al volwassen geworden leden gingen grotendeels over naar de Vrienden van Zuid-Afrika. Enige jaren geleden gingen de Vrienden van Zuid-Afrika alsook de Nederlands-Zuid-Afrikaanse Vriendenkring samenwerken. Het resultaat is dat "Saamtrek" (oorspronkelijk het tijdschrift van de VvZA) een gezamenlijke publicatie van de beide verenigingen is geworden. Nog steeds kan men aan de artikelen zien uit welke vereniging de schrijver komt: de VvZA besteden meer aandacht aan aspecten als taal, cultuur en huidige politieke ontwikkelingen, terwijl de Nederlandse groep meestal toeristische en geschiedkundige zaken aan bod laat komen.
Tiens, één van de leden heeft het mij 2 weken geleden anders uitgelegd. Protea bestond in de jaren '80, en had ook een eigen studentenvereniging, genaamde Protea-studenten. Zij droegen donkerblauwe studentenpetten en oranje-blanje-bleu als kleuren en hadden als tijdschrift 'de Protenzer'. In 1989 werd de Protea-studentenvereniging ontbonden, en werd Protea zelf nadien de VvZA.
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 28 september 2004, 21:50   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens, één van de leden heeft het mij 2 weken geleden anders uitgelegd. Protea bestond in de jaren '80, en had ook een eigen studentenvereniging, genaamde Protea-studenten. Zij droegen donkerblauwe studentenpetten en oranje-blanje-bleu als kleuren en hadden als tijdschrift 'de Protenzer'. In 1989 werd de Protea-studentenvereniging ontbonden, en werd Protea zelf nadien de VvZA.
Dan is dat lid niet goed op de hoogte. Ik was indertijd trouwens ook lid van Protea alsook van de Vrienden van Zuid-Afrika.

De Vrienden van Zuid-Afrika werden in de jaren zeventig gesticht, dus meerdere jaren voor het begin van Protea.
Oud 28 september 2004, 21:53   #24
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan is dat lid niet goed op de hoogte. Ik was indertijd trouwens ook lid van Protea alsook van de Vrienden van Zuid-Afrika.

De Vrienden van Zuid-Afrika werden in de jaren zeventig gesticht, dus meerdere jaren voor het begin van Protea.
Aha, interessant. Dan kan je mij misschien nog helpen met wat we bezig zijn....
Oud 28 september 2004, 21:56   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... hadden als tijdschrift 'de Protenzer'.
Ergens in mijn archief zitten er nog exemplaren van dat tijdschrift (uitgebracht in DIN A5-formaat). Maar ik herinner me niet of dat de titel was van het blaadje.
Oud 28 september 2004, 21:57   #26
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Ergens in mijn archief zitten er nog exemplaren van dat tijdschrift (uitgebracht in DIN A5-formaat). Maar ik herinner me niet of dat de titel was van het blaadje.
Kan je even wat plaats maken in uw PM-ruimte aub, het lukt niet om een PM te versturen wegens overbelasting van jouw box.
Oud 28 september 2004, 22:18   #27
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno232
Het VB steunde dus een mensonwaardig regime (wat ik wist, maar ik zou het graag eens uit de mond van een blokker horen)
Een Belg die de geschiedenis van Kongo onder Leopold II kent zou beter zijn mond houden als het over mensonwaardige regimes gaat.
luc broes is offline  
Oud 29 september 2004, 05:30   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je even wat plaats maken in uw PM-ruimte aub, het lukt niet om een PM te versturen wegens overbelasting van jouw box.
[email protected]
Oud 29 september 2004, 08:00   #29
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno232
Het VB steunde dus een mensonwaardig regime (wat ik wist, maar ik zou het graag eens uit de mond van een blokker horen)
Ik zou maar zwijgen! Wie ondersteunde hier de genocidepolitiek van Leopold II?
jan hyoens is offline  
Oud 29 september 2004, 13:09   #30
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Een leuk detail, dat vreemd genoeg () de media niet haalt, over de "democratische" beëindiging van de Apartheid. Sommigen beweren zelfs dat de grondwetswijziging helemaal niet legitiem was, dat alleen een onderhandeling goedgekeurd was over de grondwet. Maar dat laatste weet ik niet.

Ziehier: http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=23975

N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 29 september 2004, 13:18   #31
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Een leuk detail, dat vreemd genoeg () de media niet haalt, over de "democratische" beëindiging van de Apartheid. Sommigen beweren zelfs dat de grondwetswijziging helemaal niet legitiem was, dat alleen een onderhandeling goedgekeurd was over de grondwet. Maar dat laatste weet ik niet.
Of de overgang van de minderheidsregering naar de meerderheidsregering wettelijk (legitiem) was of niet is totaal onbelangrijk.
Veel wetten wil nog niet zeggen dat er veel recht is.
Het ontstaan van België in 1830 was ook niet wettelijk.
Als België uiteindelijk barst, zal het wellicht ook niet wettelijk zijn. Als het maar Barst.
luc broes is offline  
Oud 29 september 2004, 16:45   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat ze er vandaag ook van gebakken hebben in Zuid-Afrika, het apartheidsregime was niet goed te keuren!!!

Het beëindigen van het apartheidsregime is dus, hoe dan ook, een democratische ingreep want door de meerderheid van het autochtone, Zuid-Afrikaanse volk gewenst.

De afscheuring van Nederland en het ontstaan van Belgique was dat in elk geval NIET.

Ik moet echter de eerste BUBbel nog tegenkomen die de moorddadige genocide afkeurt gepleegd door een van hun 'goede' koningen in Congo, en dit tot meerdere eer en glorie van één man: zichzelf.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be