Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2014, 15:24   #21
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Als het daar naar racisme ruikt, dan raad ik je aan om misschien wat minder tegenwind uit te ademen.

Vanonder welke steen kom jij eigenlijk gekropen zeg? Nog nooit over woorden als 'jeugdcategorieën' of 'leeftijdscategorieën' gehoord als het over pakweg voetbal, wielrennen of zelfs dansen gaat? In sommige sporten zoals boksen of judo, heeft men het zelfs over 'klassen'. Die vieze, vuile racisten!

Wat ik hier doe, is mensen als circe (en jij) op jullie dwaze en bekrompen visies wijzen. Als senioren, baantjeszwemmers, zwemabonnementshouders aparte of eigen openingsuren van het zwembad hebben, is er geen haan die daar naar kraait.

Maar owee als er een uur alleen maar (moslim)vrouwen/mannen binnenmogen, dan komen jullie twee uit jullie hol om wat de hysterische dramaqueen af te geven. Want dan worden de 'vrijheden' van anderen beperkt. Oeehh! Welja, als het seniorenzwemmen is, wordt mijn vrijheid ook beperkt. En als ik baantjes ga trekken tijdens het baantjeszwemmen, dan is een gezin met kinderen die van de glijbaan willen of met een bal spelen ook in hun vrijheid beperkt. Eén van jullie twee die daar al ooit een probleem mee heeft gehad?

Het is simpel: ofwel ben je voor openingsuren voor bepaalde groepen (dus ook voor moslima's of moslipa's als er daar blijkbaar vraag naar is), ofwel ben je er tegen. Maar dan moet je consequent zijn en ook tegen alle aparte openingsuren zijn voor beperkte groepen. Ook als dat voor senioren is, of voor gehandicapten. En niet zo een beetje heen en weer slingeren afhankelijk van hoe het jullie best uitkomt ze. Dat is belachelijk.
Ja en ? ze mogen hun vuil water hebben waar alles en iedereen in zeikt aan 100 per uur , dan maar een privaat zwembadje bouwen in de eigen tuin...geld brengt toch niets meer op banken kunnen ook de schijte krijgen, hou jullie stomme klote gemeente zwembaden spring erin met de burka en de hoofddoek wat kan het mij wat schelen , den boom in van mijn part. Zeveraars.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2014, 15:27   #22
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat ik hier doe, is mensen als circe (en jij) op jullie dwaze en bekrompen visies wijzen. Als senioren, baantjeszwemmers, zwemabonnementshouders aparte of eigen openingsuren van het zwembad hebben, is er geen haan die daar naar kraait.
[...]
Maar dan moet je consequent zijn en ook tegen alle aparte openingsuren zijn voor beperkte groepen. Ook als dat voor senioren is, of voor gehandicapten. En niet zo een beetje heen en weer slingeren afhankelijk van hoe het jullie best uitkomt ze. Dat is belachelijk.
Zie je zelf het verschil niet tussen aparte uren voor gehandicapten of een zwemclub, en aparte uren voor mannen en vrouwen of bijvoorbeeld voor mensen met blauwe en mensen met bruine ogen?

Als iemands geloof hem voorschrijft dat hij enkel met blanke mensen met blonde haren mag zwemmen, moeten we daarvoor dan echt aparte uren voorzien? Of zeggen we dan als samenleving: "bouw uw eigen zwembad maar"?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2014, 15:27   #23
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja en ? ze mogen hun vuil water hebben waar alles en iedereen in zeikt aan 100 per uur , dan maar een privaat zwembadje bouwen in de eigen tuin...geld brengt toch niets meer op banken kunnen ook de schijte krijgen, hou jullie stomme klote gemeente zwembaden spring erin met de burka en de hoofddoek wat kan het mij wat schelen , den boom in van mijn part. Zeveraars.
Als gemeentelijke en stedelijke zwembaden de boom in kunnen van jou, waarom kom jij je dan eigenlijk moeien in dit topic? Geen aandacht genoeg thuis misschien?
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2014, 15:32   #24
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Zie je zelf het verschil niet tussen aparte uren voor gehandicapten of een zwemclub, en aparte uren voor mannen en vrouwen of bijvoorbeeld voor mensen met blauwe en mensen met bruine ogen?

Als iemands geloof hem voorschrijft dat hij enkel met blanke mensen met blonde haren mag zwemmen, moeten we daarvoor dan echt aparte uren voorzien? Of zeggen we dan als samenleving: "bouw uw eigen zwembad maar"?
Als het argument om aparte openingsuren niet toe te laten voor (moslim)vrouwen niet toe laten is dat het 'de vrijheden van anderen beperkt', dan zie ik daar geen enkel verschil in nee. Als ik wil zwemmen en ik kan niet omdat het 'aparte uurtjes' zijn, dan ben ik in mijn vrijheid beperkt. Maar als dat dan een bus bejaarden zijn, of een nest moslima's of een tros gehandicapten die op dat moment daar in het zwembad liggen te ploeteren, maakt op dat moment voor mijn vrijheid geen enkel verschil uit hoor.

Laatst gewijzigd door SMI94 : 3 oktober 2014 om 15:42.
Oud 3 oktober 2014, 15:44   #25
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het argument om aparte openingsuren niet toe te laten voor (moslim)vrouwen niet toe laten is dat het 'de vrijheden van anderen beperkt', dan zie ik daar geen enkel verschil in nee. Als ik wil zwemmen en ik kan niet omdat het 'aparte uurtjes' zijn, dan ben ik in mijn vrijheid beperkt. Maar als dat dan een bus bejaarden zijn, of een nest moslima's of een tros gehandicapten die op dat moment daar in het zwembad liggen te ploeteren, maakt op dat moment voor mijn vrijheid geen enkel verschil uit hoor.
ik ben benieuwd hoe dit te rijmen valt met de antidiscriminatiewetgeving ......niemand mag gediscrimineerd worden omwille van zijn/haar geloofsovertuiging of levensbeschouwing.
Hier worden echter niet-islamisten uitgesloten......
Oud 3 oktober 2014, 15:54   #26
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
ik ben benieuwd hoe dit te rijmen valt met de antidiscriminatiewetgeving ......niemand mag gediscrimineerd worden omwille van zijn/haar geloofsovertuiging of levensbeschouwing.
En 'k was de transgenders nog vergeten
Oud 3 oktober 2014, 17:55   #27
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als gemeentelijke en stedelijke zwembaden de boom in kunnen van jou, waarom kom jij je dan eigenlijk moeien in dit topic? Geen aandacht genoeg thuis misschien?
Mijn gedacht zeggen juist gelijk gij en daar heb ik ook het recht op . Gaan wij naar Marokko of Turkije de les gaan spellen aan hun bevolking? dacht het niet.
Oud 3 oktober 2014, 18:01   #28
SMI94
Banneling

Standaard

Nee, maar blijkbaar mogen hollanders ons wel de wet spellen...

Laatst gewijzigd door SMI94 : 3 oktober 2014 om 18:03.
Oud 3 oktober 2014, 18:02   #29
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Je mag ook niet discrimeneren op basis van leeftijd. Hoe valt seniorenzwemmen daarmee te rijmen dan?
Oud 3 oktober 2014, 18:36   #30
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Je mag ook niet discrimeneren op basis van leeftijd. Hoe valt seniorenzwemmen daarmee te rijmen dan?
Waar haal je dat ergens vandaan ? Dat geldt enkel voor 'werkaanbiedingen'......
Oud 3 oktober 2014, 19:52   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het daar naar racisme ruikt, dan raad ik je aan om misschien wat minder tegenwind uit te ademen.

Vanonder welke steen kom jij eigenlijk gekropen zeg? Nog nooit over woorden als 'jeugdcategorieën' of 'leeftijdscategorieën' gehoord als het over pakweg voetbal, wielrennen of zelfs dansen gaat? In sommige sporten zoals boksen of judo, heeft men het zelfs over 'klassen'. Die vieze, vuile racisten!

Maar owee als er een uur alleen maar (moslim)vrouwen/mannen binnenmogen, dan komen jullie twee uit jullie hol om wat de hysterische dramaqueen af te geven. Want dan worden de 'vrijheden' van anderen beperkt. Oeehh! Welja, als het seniorenzwemmen is, wordt mijn vrijheid ook beperkt. En als ik baantjes ga trekken tijdens het baantjeszwemmen, dan is een gezin met kinderen die van de glijbaan willen of met een bal spelen ook in hun vrijheid beperkt. Eén van jullie twee die daar al ooit een probleem mee heeft gehad?

Het is simpel: ofwel ben je voor openingsuren voor bepaalde groepen (dus ook voor moslima's of moslimpa's als er daar blijkbaar vraag naar is), ofwel ben je er tegen. Maar dan moet je consequent zijn en ook tegen alle aparte openingsuren zijn voor beperkte groepen. Ook als dat voor senioren is, of voor gehandicapten. En niet zo een beetje heen en weer slingeren afhankelijk van hoe het jullie best uitkomt of wat het best in jullie kraam past ze. Dat is belachelijk.
Enig idee hoe jij zou reageren als we naast moslimuren ook niet-moslim apartheidsuren zouden eisen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2014, 23:25   #32
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Heila dinge ! WIJ !! moeten een privaatzwembad hebben MET Onbezoedeld water ! ik denk dat zo is... en geen vuile pis in ons zwembad..
▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2014, 23:25   #33
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht

Vwala , en dan kunnen ze hun eigen regels toepassen , aldaar !!

Citaat:
En wat met bv:
atheïstische , protestantse , katholieke , joodse vrouwen ,
of kleine , grote , middelmatige , dikke , dunne , lelijke , knappe vrouwen ,
mogen zij ook aldaar dan aparte uren aanvragen ??
Dus , iedereen vraagt aldaar aparte openingsuren !!
- Of is't misschien beter ieder zijn eigen (prive) zwembad(gebouw) ??

- En een algemeen zwembad gemengd tijdens de officiële openingsuren ??
(Dus zonder apartheid van toepassing , geen uitzondering !!)

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 03:23   #34
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik wist geeneens dat Turken & Marokkanen zo goed met elkaar konden opschieten om ze ook nog eens samen in 'n zwembad te steken.

Zijn de tribunes open voor 't publiek? 😣😆
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 03:57   #35
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Enig idee hoe jij zou reageren als we naast moslimuren ook niet-moslim apartheidsuren zouden eisen?
Toch zou dat geen discriminatie zijn, terwijl moslim-apartheidsuren dat wel zijn. Het is immers geen discriminatie om mensen uit te sluiten die vasthouden aan een `heilige schrift` die hun voorschrijft ons van kant te maken. Het is zelfs discriminerend de autochtone bevolking het recht op zelfverdediging (hiertegen bv.) te ontzeggen.

De echte discrimineerders zitten in het linkerhoekje.
Oud 4 oktober 2014, 08:03   #36
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Politiek correcte racisten zouden alleszins over elkaar heen struikelen om dit in de meest krachtdadige termen te veroordelen.

Laatst gewijzigd door Ulrik : 4 oktober 2014 om 08:04.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 09:53   #37
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Begin jij eerst maar een keer met een link te tonen over dat apartheidszwemmen van 12 tot 22u...
Oud 4 oktober 2014, 10:35   #38
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Bussen bejaarden" zwemmen gewoon op de uren waarop het zwembad open is, u moet geen fantasieverhalen komen vertellen! Gehandicapten hebben dikwijls meer toezicht nodig dus vind ik het heel normaal dat zij op bepaalde uren het zwembad voor zich krijgen.
Burka-dames, Marokkaanse en Turkse mannen hebben zich te gedragen als andere mensen in plaats van zwemuren van anderen in te pikken! Iedere Belg gelijk voor de wet! Zo is het altijd geweest ... tot die moslims ons hier één en ander kwamen voorschrijven en de poco's er met twee voeten tegelijk instapten!
Oud 4 oktober 2014, 10:51   #39
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

islamieten kunnen toch gewoon in de Schelde of dergelijke gaan zwemmen? Al zullen ze wel eerst eens door een chloorbad moeten om het water van onze rivieren niet te vervuilen.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 14:55   #40
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
islamieten kunnen toch gewoon in de Schelde of dergelijke gaan zwemmen? Al zullen ze wel eerst eens door een chloorbad moeten om het water van onze rivieren niet te vervuilen.
Er zijn al genoeg rivieren en stromen vervuild laat maar zitten we nemen geen risico s meer , en trouwens , gaan zwemmen in gemengde baden kan ook lijden tot een schimmelinfectie ... en andere ziektes, jeetje Ebola kan ook in de kleedhokjes aan de zitbankjes plakken
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be