![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Een partij heeft evengoed recht op een eigen standpunt, en mag natuurlijk beslissen dat mensen met zulke overtuigingen niet bij de partij horen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg het dan even uit? Mijn vorige reactie was niet slecht bedoeld.
Ik vind het feit dat iemand een familielid had die in de gaskamers is gestorven geen voldoende basis om iemand te gaan vervolgen voor een belediging. Wat onderscheidt die persoon van andere personen waarbij hun familie iets verschrikkelijks is overkomen? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 oktober 2014 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij even "despicabe", maar in puur slachtofferaantal Stalin nog erger, en dat is een historisch feit.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bullshit. Sorry maar dit is bullshit. Dan kan je evengoed godslastering verbieden en dit & dat en nog veel meer.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Bloedarmoede bij PS-akoliet cdH blijkbaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Ik stel mij de vraag of hij gaat ontslag nemen eerst als schepen en dan als gemeenteraadslid.
Ik denk dat hij geen van beide zal doen. Ik vermoed wel dat daardoor de meerderheid niet in gevaar komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mijn buurman zijn grootvader gestorven is als dwangarbeider in een concentratiekamp van de Duitsers; en iemand beweert dat dat allemaal overdreven was of niet bestond, dan kan dat pijn doen bij mijn buurman, maar tegelijk zal buurman denken "ach die zot, hij praat zo ongeveer als iemand die het syndroom van Gilles de la Tourette heeft; hij is niet goed in zijn bovenkamer". Voor de buurman aan de andere zijde, een Jood, ligt dat gevoeliger. Zij werden, (samen met zigeuners, homo's ...) zeer bewust massaal gezocht om vermoord en uitgeroeid te worden. Het feit dat nu nog Israël en zijn buren zo in opeenvolgende delen van een uitzichtloze oorlog zitten, speelt daar ook in mee. Afijn, ik zou het beter moeten verwoorden wellicht, maar ik vind dat negationistische uitspraken inderdaad moeten overkomen bij de Joden als een directe collectieve belediging. Ik ben bereid dat onze maatschappij de vrijheid van spreken eventjes en zeer gedeeltelijk on hold zet, voor negationisme, en wel in het bestaande hoekje van beledigingen, smaad en eerroof. Edit: negationisme is gelijk collectief pesten van Joden. Een kleine in zijn klasje mag, in het kader van de vrije meningsuiting, aan zijn buurmeisje zeggen dat ze een sletje is. Maar toch is het een belediging, als dat geen sletje zou zijn. Maar georganiseerd dat meisje pesten ... daar zijn we toch akkoord over dat dit ongewenst gedrag is ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 oktober 2014 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die in een soort van opperwezen gelooft, vb. een katholiek, die moet toch niet kwaad zijn dat iemand anders niet in dat opperwezen gelooft, en zelfs zo zot wordt dat hij beledigingen gaat uiten aan een wezen ... waarvan hij het bestaan niet gelooft. Ik dacht integendeel dat het de nobele taak was van die kaloot, zoals vele missionarissen en soortgelijke, om die ongelovige te trachten te overtuigen ... En dat opperwezen zal toch niet kwaad zijn op de gelovige, omdat een andere mens, een ongelovige, daar van zijn/haar gat staat te maken ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Ik zie niet waarom de hoeveelheid mensen die beledigd wordt van belang is. Waar trek je de lijn? Hoeveel joden met lange tenen heb je nodig voor je naar de rechter kan trekken? 3. Ik hoop dat je zelf ook wel beseft dat "ik voel mij beledigd" tegenwoordig wellicht vaker gebruikt als politiek wapen dan als accurate omschrijving van iemands gevoelens. 4. Ik voel mij beledigd door een wet die beledigingen strafbaar maakt. Wat nu?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er ook geen idee van in welke landen de belediging geen misdrijf is. Maar gij kunt beledigingen als misdrijf instellen wel situeren in dictaturen. Dat doet mijn wenkbrauwen fronsen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op basis van één zin in een gesprek kan ik geen oordeel opmaken van iemands overtuiging.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ondertussen heeft ons parlement toch die wet maar gestemd. En zijn er nog maar weinig initiatieven naar boven gekomen om die wet te wijzigen. Jij mag die wet bevechten; ik mag die wet aanvaarden, en zelfs aanvaarden mits voorwaarden die ik al hoger vermeld heb. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Maar Zwarte Piet wel. Even serieus zijn! Tiendubbele moraal �* la tête du client. Zo zijn ze echt niet goed bezig in een langetenenwereld.
Laatst gewijzigd door DewareJakob : 27 oktober 2014 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag zelfs ook je eigen vragen pertinent noemen.
Wat een Westerse vrijheid ! (ik zeg niet meer democratische vrijheid, omwille van de oorsprong van het woord democratie, dat niet hetzelfde is als 'de staatsvorm democratie naar Westers model' ...) .
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Als tegen reactie werden al zijn bevoegdheden van schepen afgenomen, wat kan maar toch kan hij blijven aanwezig zijn op het college van burgemeester en schepenen. En hij blijft zijn riante vergoeding als schepen ontvangen. Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 28 oktober 2014 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu ja, de strekking van je bericht is afgezien van het woord "domkop" precies dat: als je het ene mag ontkennen en het andere niet, dan is het niet erg pluis. Al bedoel jij misschien alleen maar dat het inconsequent is, en niet, zoals ik, dat het tevens verdacht is.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb het artikel niet gelezen, maar volgens de titel heeft deze man de "gaskamers" ontkend. Dat gaskamer-verhaal is nu juist het aspect van de jodengenocide dat officieel al heel vaak is bijgesteld en allesbehalve zonneklaar is. Het is dus helemaal geen uitgemaakte zaak dat deze man het zonlicht ontkent of niet goed bij zijn hoofd is. Misschien is hij wel een heel slecht politiek strateeg.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |