![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Geen quota : in de eerste plaats onderwijzend personeel van alle geledingen. De beste man/vrouw krijgt de job. Verder dokters, chirurgen en hoofdverplegend personeel in ziekenhuizen. Leidinggevend personeel in de openbare diensten, en zeker de OCMW's. Leidinggevend personeel bij het gerecht en politie. Wel : onderhoudspersoneel in alle openbare diensten en ziekenhuizen, verpleging tot A2 diploma, politiemensen tot de rang van inspecteur, gevangenispersoneel. De laatste twee categorieën beschouw ik als zeer belangrijk wegens veelvuldig contact met de allochtone gemeenschap. Deze opsomming is zeker niet volledig. De allochtone gemeenschap dient eveneens een geste doen. Ik denk bv. aan een algemeen verbod op de hoofddoek en een bewezen kennis van het Nederlands. Verder begrijp ik de enorme moeilijkheden waarmee onze gemeenschap geconfronteerd wordt in verband met de allochtonen. Maar ze zijn er nu éénmaal en de meesten zullen hier blijven. Vandaar. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Resultaat : bijzonder weinig kandidaten en de weinige kandidaten die meededen aan de selectieproeven waren niet geslaagd. |
|
|
|
|
|
|
#23 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#24 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Daarom, nogmaals, kan u eens duidelijk maken waarom het voor sommige beroepen wel geoorloofd is om te discrimineren op basis van afkomst en voor andere niet? Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Europees Commissaris
|
Ik ben daarvan op de hoogte, maar toch een vraagje : beweer je nu dat er geen allochtonen aktief zijn in het Antwerpse politiekorps? Ik twijfel daaraan.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banneling
|
Het spreekt voor zich dat alleen competente mensen die job krijgen. Dat Homans streeft naar een cijfer dat de reële situatie in de gemeenschap weerspiegelt, wil daarom niet zeggen dat men kost-wat-kost dat cijfer moet bereiken en dat om dat wel te doen incompetenten kunnen aangenomen worden. Eigenlijk responsabiliseren Homans de allochtone gemeenschap en zet ze haar aan om studeren en verantwoordelijkheid zo ernstig te nemen om zodoende dat streefcijfer reëel te laten worden. Ze krijgen het natuurlijk. Niet zo maar in de schoot geworpen. Ze zullen hun competentie op het niveau van autochtonen moeten kunnen bewijzen. Het is maar hoe u de woorden van Homans wilt interpreteren. Ik hoop dat iedereen het woord streefcijfer begrijpt.
Laatst gewijzigd door Lange Limburger : 28 oktober 2014 om 20:37. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ik hoop dat Homans een goede uitleg heeft voor dit belachelijke quotum. Laatst gewijzigd door Varrus : 28 oktober 2014 om 21:58. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Tomas : 28 oktober 2014 om 22:05. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Gouverneur
|
Is gewoon om te kunnen laten zien dat de moslims het niet kunnen. Derde generatie al dikwijls en dat quotum halen ze binnen 5 generaties nog niet.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat dit quotum een goede aanzet is voor de allochtone jongeren om hun best te doen bij hun studies.
Het argument van: "Met dat vodje papier ben ik toch niets, ze nemen toch steeds ene van hier." geldt niet meer. Als ze dezelfde competentie hebben als een autochtone, dan krijgen zij een klein beetje voorrang. |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Iemand bevoordelen is inderdaad een ander benadelen.
In deze materie is het steeds op eieren lopen, maar aan de ene kant zeggen dat de allochtonen niet willen werken en ze aan de andere kant geen stimulans geven is ook niet goed. Hetzelfde geval is er met de vijftigplussers, ik weet niet of deze maatregel nog bestaat, maar.... Om meer vijftigplussers aan het werk te krijgen, krijgt / kreeg de ondernemer een fikse RSZ korting. Ook dit was een discriminatie t.o.v. de vijftigminners. |
|
|
|
|
|
#34 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Mij politiek-correcte praat toeschrijven vind ik er ietwat over. Hoeveel N-VA-leden zijn rechtstreeks ingegaan tegen De Wever? Toen wij het charter schreven m.b.t. Vlaams-nationale eenheid heb ik dit aan De Wever bezorgd. Hij heeft me geantwoord met een mail waarin hij dreigde met schorsing als we de zaak niet stopten. Als antwoord op deze mail hebben we het VB gecontacteerd en zijn we tot gezamenlijke lijstvorming overgegaan. Ook deze lijst werd veroordeeld door De Wever en de plaatselijke N-VA-leden werden aangemaand zeker niet voor ons stemmen. Ons verkiezingsresultaat was dan ook geen succes. Toch ben ik niet rancuneus geworden, alhoewel ik een prijs betaald heb voor mijn demarches. Mijn overtuiging heb ik nooit verraden, ik was en blijf een overtuigde separatist die geen heil ziet in deze rotstaat. De Wever beschouw ik als een briljant politicus. Dat hij het sossencrapuul heeft kunnen verwijderen uit twee van de vijf parlementen is een staatshervorming op zichzelf. De rest wordt moeilijk maar moeilijk gaat ook. |
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn 3 mogelijkheden: 1) er worden nu minder dan 10% allochtonen aangeworven op natuurlijke wijze. Gaat men het criterium toepassen, dan wil dat zeggen dat, door deze maatregel, een autochtoon die op natuurlijke wijze de volgende job zou gehad hebben wegens "beste CV", nu die job ONMOGELIJK kan krijgen. Een autochtoon feitelijk toegang tot een publieke baan onmogelijk maken vanwege zijn autochtoon-zijn, is een vorm van racisme zou ik denken. 2) er wordt reeds op natuurlijke wijze rond de 10% allochtonen aangeworven. Dan is de maatregel nutteloos, want het doel is er al. 3) er worden nu meer dan 10% allochtonen aangeworven op natuurlijke wijze. Zelfde redenering als in 1): dat wil zeggen dat voor de volgende job, een allochtoon ONMOGELIJK aangeworven kan worden als er ook autochtone kandidaten zijn. Een allochtoon feitelijk toegang tot een publieke baan onmogelijk maken is een vorm van racisme als dat gebaseerd is op zijn allochtoon-zijn.
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
Ik zal de regering, en de NVA in het bijzonder, beoordelen als de legislatuur voorbij is.
De volgende verkiezingen dus. En ook ik ben er zeker van dat sommige uitspraken of handelswijzen van NVA zuiver tactiek is. Het Wevertje is geen dommerik. |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
10%? Ik hoor vaak zeggen dat Nederlanders zo'n grote groep inwijkelingen zijn in dit land... Gaan we hier dan vaak dat sappig hollands accentje horen?
Nou, 't zal mij benieuwen...
|
|
|
#40 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wisten jullie dat Marokko de grootste fosfatenproducent ter wereld is (75%!!)? Wisten jullie dat Marokko het land is dat het hoogste bedrag aan opgekocht belgisch schuldpapier heeft? Nog een punt : landen die hun sociale zekerheidstoegang verstrengen en beperken in tijd zien veel migranten wegtrekken (Denemarken, Zwitserland, ...). Laatst gewijzigd door demonen : 1 november 2014 om 10:25. |
|
|
|
|