![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
In Marokko heb je zowel modern als oud, in de stad zijn ook cocktailbars hoor. Het rifgebergte voor iemand als mij is het mekka voor de moslims he alice. Ik zou er in mijn blootje door de planten lopen en eens vriendelijk naar Koning Hassan lachen als hij voorbij rijdt. It's no problem there! Citaat:
En het is zeker geen vrijgeleide om mekaars kop af te hakken. Maar laat U toch opvallen dat de meerderheid niet zo extremistisch is, anders waren we al lang allemaal hoofdeloos. Die veralgemening telkermale, ik kan er slecht mee om. Citaat:
Nuanceer dat dan eens. Als iemand hier werkt, onze taal spreekt maar verder moslim is, dan is dat toch zijn/haar recht? Ik loop trouwens regelmatig met mijn lief door Borgerhout, en geloof mij, die loopt er niet halal bij. Ik word er soms ongerust van zo'n bloedmooie vrouw naast me te hebben. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat koningshuis mag weg, en hell heel de politiek moet opgekuist worden. Hun gebouwen zijn tip top in orde, met het geld van de noeste arbeid onder het volk. Maar wij staan straks in de koude. En wat doen jullie? Je achter die regering verschuilen terwijl HET VOLK hier ter woord is. Geen papegaaien van de regering meer... no more! WE ARE BELGIUM ! En niet die koning, dien dewever, peeters, michel, .... HET VOLK en like it or not, die Marokkanen en andere moslims hebben België mee opgebouwd. En diegene die het vakkundig afbreken worden hier ontzien in de dans... Ik kan daar niet mee om. Gelukkig is dit forum geen spiegel van de wereld buiten. Moest iedereen hier eens eerlijk met zichzelf zijn, ze zouden naar de kern van de zaak keren. Maar ge laat U afleiden en morgen slapen uw kinderen in de koud, en dat ligt dan ook aan de moslims zeker? Of ligt dat eraan omdat er teveel over het verkeerde gezeken is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar mijn punt was eerder dat migranten hier mogen komen als e zich maar integreren. Ik heb niet gezegd dat er net meer mensen naar hier moeten komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Dat hangt af van het dynamisme van de autochtone bewoners. Indien zij hun cultuur verloochenen of onvoldoende uitdragen, terwijl de nieuwkomers dat wel doen, zijn het de nieuwkomers die de plaatselijke cultuur veranderen. Dat is een vrij simpel principe.
Laatst gewijzigd door mvd : 12 november 2014 om 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Kan iemand mij nu zeggen over wat het gaat?
Integratie. Das duidelijk. Maar wat verstaan wij onder integratie dan? Alice? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk dat het eerder over assimilatie gaat.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() natuurlijk is het assimilatie. Vlaming onder de vlamingen, belg onder de belgen. niks verkeerds mee. Tenslotte zijn ze hier uit eigen vrije beweging gekomen omdat ze het HIER veel beter vonden dan GINDS.
Adil uit de Slimste mens: doet normaal, kan lachen, is intelligent, spreekt perfect Nederlands en blijkbaar ook Frans, maakt films. Moet ge eens op Facebook kijken: neenee, d�*t is nu eens een marokkaan sé. het WIJ/ZIJ gehalte of eigen volk eerst gedoe mag ineens wel. Ik vraag me af: zouden ze nu wèl naar een nederlandstalig programma kijken? en dan nog: toch maar enkel zolang hùn marokkaan meedoet neem ik aan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Lol circe. En ge kijkt met een goei glas vol zekers? Porto? Figures
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wij?
En zij dan? Wat verstaan zij als integratie? Ons uitschelden als racisten? Feit is dat wat zij integratie beschouwen mijlenver verwijderd ligt van wat ik als integratie beschouw. Laatst gewijzigd door kwantum : 18 november 2014 om 16:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En vanaf ze hier zijn hielpen zij mee het land op te bouwen. Simple as that. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrijheid van mening gaat helemaal niet over " iemand in het belachelijke trekken, wanneer je weet dat dit kan kwetsen" maar over een veel belangrijk stuk van onze cultuur, namelijk de vrijheid om te bekritiseren, op allerlei manieren , dus ook kunst die kritiek vorm te geven, waar religie geen uitzondering op vormt. Het zijn gelovigen, dus ook moslims die hier willen wonen die zich aan die cultuur horen aan te passen, en zeker niet andersom. Natuurlijk gaat het over meer dan je aan de wet houden. Samenleven is niet totaal vast te leggen in wetgeving, respect voor een cultuur en aanpassen is de balans die je individueel hoort te vinden wanneer je in een nieuwe omgeving een bestaan wilt opbouwen. Maar zelfs indien je enkel de wet als uitgangspunt neemt, holebi's hebben wettelijke rechten, vrouwen ook, gelijkheid eveneens, die lappen veel moslims massaal aan hun laars,en toch bekritiseert niemand dit. JUist dit heeft voor de apartheid gezorgd waar we nu in leven. Ik weet natuurlijk niet hoe je lief er uit ziet, maar het is niet omdat zij niet wordt lastig gevallen, dat de vele andere vrouwen die dit wel overkomt in de schaduw moeten staan, Femme de la rue zou toch iemands ogen geopend mogen hebben, maar misschien hou jij gewoon je ogen liever dicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het land opbouwen????????????
Laatst gewijzigd door kwantum : 19 november 2014 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Integratie is de balans tussen wat je meeneemt uit het land van herkomst en wat je ontmoet aan verwachtingen in de omgeving waarin je jezelf wilt vestigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Peche denkt dat het hier 1947 is waarschijnlijk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zie http://www.elsevier.nl/Algemeen/nieu...SEVIER262345W/ Immigratie brengt aldus niets op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om iets nieuw te bouwen waar al iets staat moet je eerst het bestaande afbreken.
Islamieten hier zijn nog aan het afbreken tot alle kassen leeg zijn en het land en de bestaande sociale structuur met de grond gelijk is gemaakt. Dan kunnen wij, enfin, uw kinderen, terug aan de opbouw beginnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |