Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2014, 09:40   #21
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nederland en Belgie maken deel uit van zo goed als dezelfde cultuur, dus dat aanhalen heeft weinig zin.
Maar u mag het proberen in Marokko, natuurlijk niet in een grote stad, probeert u eens een dorp in het Rifgebergte. Even kijken hoe u , met topje en minirok, ongelovig, flirtend met mannen die u leuk vind, en misschien af en toe een biertjes, het stelt na enkele maanden...
Ik zou Marokko de max vinden Alice! Dat weet ik nu al!
In Marokko heb je zowel modern als oud, in de stad zijn ook cocktailbars hoor. Het rifgebergte voor iemand als mij is het mekka voor de moslims he alice. Ik zou er in mijn blootje door de planten lopen en eens vriendelijk naar Koning Hassan lachen als hij voorbij rijdt. It's no problem there!

Citaat:
U heeft toch wel een kort geheugen" moslims en cartoons" zegt het u nog iets? Nochtans zijn cartoons niet bij wet verboden toch?

En de film " submission" van Hirshi en Theo van Gogh, hoe liep dat nu ook alweer af...films zijn niet verboden weet u?

En die operatie in Duitsland die afgelast werd, omdat de profeet beledigd zou kunnen worden, die tentoonstelling in Brussel die weg moest, ook omwille van beledigend voor moslims, hoe zit het daarmee? Opera en tentoonstellingen mogen!
Waar ontken ik dat? Maar waarom de noodzaak iemand in het belachelijke te trekken waarvan je weet dat mensen boos zullen worden?
En het is zeker geen vrijgeleide om mekaars kop af te hakken. Maar laat U toch opvallen dat de meerderheid niet zo extremistisch is, anders waren we al lang allemaal hoofdeloos. Die veralgemening telkermale, ik kan er slecht mee om.

Citaat:
Kortom, het gaat over meer dan " jezelf aan de wet houden"en zelfs dan, volgens onze wet mag je lesbisch zijn, samenwonen, ongehuwd kinderen krijgen, mogen vrouwen werken zonder toestemming van man, hoef je niet te trouwen met iemand van hetzelfde geloof, gaat u dat nu even vertellen in het kader van jezelf aan de wet houden, bij onze moslimbroeders in pakweg Borgerhout? Succes hoor !
Hoezo het gaat over meer dan je aan de wet houden?
Nuanceer dat dan eens. Als iemand hier werkt, onze taal spreekt maar verder moslim is, dan is dat toch zijn/haar recht?
Ik loop trouwens regelmatig met mijn lief door Borgerhout, en geloof mij, die loopt er niet halal bij. Ik word er soms ongerust van zo'n bloedmooie vrouw naast me te hebben. Waar is de boerka when you need one????
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2014, 09:45   #22
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja met op elkaar zijn kop te gaan wonen in volle koten gaat het waarschijnlijk veel beter worden ... kweek wat minder ratten en konijnen en t' is voor den helft opgelost , trekt nu al op geen kloten meer dat barakkenland vol koten met vuile façades en rotzooi overal, wat schiet er nog over van dit ooit mooie landje geweest... gewoon niets meer, gelijk welke stad of gemeente ge binnen gaat, met junder immigratie van over heel den derde wereld.
Daarom is het dus belangrijk het geld van de mensen naar de mensen terug te laten vloeien. En niet 100 huisvestingen bouwen voor 1000 man omdat er teveel geld in het profetariaat blijft kleven.
Dat koningshuis mag weg, en hell heel de politiek moet opgekuist worden.
Hun gebouwen zijn tip top in orde, met het geld van de noeste arbeid onder het volk. Maar wij staan straks in de koude.
En wat doen jullie? Je achter die regering verschuilen terwijl HET VOLK hier ter woord is. Geen papegaaien van de regering meer... no more!
WE ARE BELGIUM ! En niet die koning, dien dewever, peeters, michel, ....
HET VOLK en like it or not, die Marokkanen en andere moslims hebben België mee opgebouwd. En diegene die het vakkundig afbreken worden hier ontzien in de dans... Ik kan daar niet mee om.
Gelukkig is dit forum geen spiegel van de wereld buiten. Moest iedereen hier eens eerlijk met zichzelf zijn, ze zouden naar de kern van de zaak keren.
Maar ge laat U afleiden en morgen slapen uw kinderen in de koud, en dat ligt dan ook aan de moslims zeker? Of ligt dat eraan omdat er teveel over het verkeerde gezeken is?
Oud 11 november 2014, 11:42   #23
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn naar het schijnt het dichts bevolkte land ter wereld in vierkante meter berekend , dus waarom moeten wij nog meer mensen binnen halen? denk toch eens verder naar de komende 25 jaar toe ,ze gaan nog vermenigvuldigen hoor !!!!!
Jaja,

Maar mijn punt was eerder dat migranten hier mogen komen als e zich maar integreren.

Ik heb niet gezegd dat er net meer mensen naar hier moeten komen.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2014, 13:24   #24
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Als men naar een bepaald land emigreert is het toch normaal dat de cultuur van dat land wordt overgenomen. Waarom ga je er anders wonen? In het andere geval (vreemde cultuur opdringen) kan men van een bezetting spreken, zoals hier nu gebeurt met moslims.
Dat hangt af van het dynamisme van de autochtone bewoners. Indien zij hun cultuur verloochenen of onvoldoende uitdragen, terwijl de nieuwkomers dat wel doen, zijn het de nieuwkomers die de plaatselijke cultuur veranderen. Dat is een vrij simpel principe.

Laatst gewijzigd door mvd : 12 november 2014 om 13:24.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2014, 10:55   #25
Peche
Banneling

Standaard

Kan iemand mij nu zeggen over wat het gaat?
Integratie. Das duidelijk. Maar wat verstaan wij onder integratie dan?
Alice?
Oud 14 november 2014, 11:39   #26
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Alice?
Ik denk dat het eerder over assimilatie gaat.
Oud 14 november 2014, 13:56   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Ik denk dat het eerder over assimilatie gaat.
natuurlijk is het assimilatie. Vlaming onder de vlamingen, belg onder de belgen. niks verkeerds mee. Tenslotte zijn ze hier uit eigen vrije beweging gekomen omdat ze het HIER veel beter vonden dan GINDS.

Adil uit de Slimste mens: doet normaal, kan lachen, is intelligent, spreekt perfect Nederlands en blijkbaar ook Frans, maakt films.
Moet ge eens op Facebook kijken: neenee, d�*t is nu eens een marokkaan sé. het WIJ/ZIJ gehalte of eigen volk eerst gedoe mag ineens wel.
Ik vraag me af: zouden ze nu wèl naar een nederlandstalig programma kijken? en dan nog: toch maar enkel zolang hùn marokkaan meedoet neem ik aan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 08:46   #28
Peche
Banneling

Standaard

Lol circe. En ge kijkt met een goei glas vol zekers? Porto? Figures
Oud 18 november 2014, 16:46   #29
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar wat verstaan wij onder integratie dan?
Wij?

En zij dan? Wat verstaan zij als integratie? Ons uitschelden als racisten?

Feit is dat wat zij integratie beschouwen mijlenver verwijderd ligt van wat ik als integratie beschouw.

Laatst gewijzigd door kwantum : 18 november 2014 om 16:46.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 16:55   #30
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom is het dus belangrijk het geld van de mensen naar de mensen terug te laten vloeien. En niet 100 huisvestingen bouwen voor 1000 man omdat er teveel geld in het profetariaat blijft kleven.
Dat koningshuis mag weg, en hell heel de politiek moet opgekuist worden.
Hun gebouwen zijn tip top in orde, met het geld van de noeste arbeid onder het volk. Maar wij staan straks in de koude.
En wat doen jullie? Je achter die regering verschuilen terwijl HET VOLK hier ter woord is. Geen papegaaien van de regering meer... no more!
WE ARE BELGIUM ! En niet die koning, dien dewever, peeters, michel, ....
HET VOLK en like it or not, die Marokkanen en andere moslims hebben België mee opgebouwd. En diegene die het vakkundig afbreken worden hier ontzien in de dans... Ik kan daar niet mee om.
Gelukkig is dit forum geen spiegel van de wereld buiten. Moest iedereen hier eens eerlijk met zichzelf zijn, ze zouden naar de kern van de zaak keren.
Maar ge laat U afleiden en morgen slapen uw kinderen in de koud, en dat ligt dan ook aan de moslims zeker? Of ligt dat eraan omdat er teveel over het verkeerde gezeken is?
De Marokkanen en de Moslims hebben watte??? helpen opbouwen ? niet te ver gaan a.u.b. , ze leven meestal van onze goedgevulde OCMW s zeg ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 23:11   #31
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Wij?

En zij dan? Wat verstaan zij als integratie? Ons uitschelden als racisten?

Feit is dat wat zij integratie beschouwen mijlenver verwijderd ligt van wat ik als integratie beschouw.
Wie scheldt U uit voor racist?
Oud 18 november 2014, 23:14   #32
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
De Marokkanen en de Moslims hebben watte??? helpen opbouwen ? niet te ver gaan a.u.b. , ze leven meestal van onze goedgevulde OCMW s zeg ,
Ja er zullen er op OCMW zijn, maar de meeste willen werken. En werken goed.
En vanaf ze hier zijn hielpen zij mee het land op te bouwen.
Simple as that.
Oud 19 november 2014, 11:46   #33
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou Marokko de max vinden Alice! Dat weet ik nu al!
In Marokko heb je zowel modern als oud, in de stad zijn ook cocktailbars hoor. Het rifgebergte voor iemand als mij is het mekka voor de moslims he alice. Ik zou er in mijn blootje door de planten lopen en eens vriendelijk naar Koning Hassan lachen als hij voorbij rijdt. It's no problem there!

Waar ontken ik dat? Maar waarom de noodzaak iemand in het belachelijke te trekken waarvan je weet dat mensen boos zullen worden?
En het is zeker geen vrijgeleide om mekaars kop af te hakken. Maar laat U toch opvallen dat de meerderheid niet zo extremistisch is, anders waren we al lang allemaal hoofdeloos. Die veralgemening telkermale, ik kan er slecht mee om.

Hoezo het gaat over meer dan je aan de wet houden?
Nuanceer dat dan eens. Als iemand hier werkt, onze taal spreekt maar verder moslim is, dan is dat toch zijn/haar recht?
Ik loop trouwens regelmatig met mijn lief door Borgerhout, en geloof mij, die loopt er niet halal bij. Ik word er soms ongerust van zo'n bloedmooie vrouw naast me te hebben. Waar is de boerka when you need one????
Je bent dus geen vrouw, wat verklaart waarom je denkt dat je als vrouw in Marokko buiten grote steden je kunt gedragen zoals hier mag en kan, totale onzin, want dat is niet zo. Misschien toch eens met vrouwen praten die uit die streken vandaan komen.

Vrijheid van mening gaat helemaal niet over " iemand in het belachelijke trekken, wanneer je weet dat dit kan kwetsen" maar over een veel belangrijk stuk van onze cultuur, namelijk de vrijheid om te bekritiseren, op allerlei manieren , dus ook kunst die kritiek vorm te geven, waar religie geen uitzondering op vormt.

Het zijn gelovigen, dus ook moslims die hier willen wonen die zich aan die cultuur horen aan te passen, en zeker niet andersom.

Natuurlijk gaat het over meer dan je aan de wet houden. Samenleven is niet totaal vast te leggen in wetgeving, respect voor een cultuur en aanpassen is de balans die je individueel hoort te vinden wanneer je in een nieuwe omgeving een bestaan wilt opbouwen.

Maar zelfs indien je enkel de wet als uitgangspunt neemt, holebi's hebben wettelijke rechten, vrouwen ook, gelijkheid eveneens, die lappen veel moslims massaal aan hun laars,en toch bekritiseert niemand dit. JUist dit heeft voor de apartheid gezorgd waar we nu in leven.

Ik weet natuurlijk niet hoe je lief er uit ziet, maar het is niet omdat zij niet wordt lastig gevallen, dat de vele andere vrouwen die dit wel overkomt in de schaduw moeten staan, Femme de la rue zou toch iemands ogen geopend mogen hebben, maar misschien hou jij gewoon je ogen liever dicht.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2014, 12:01   #34
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Simple as that.
De vraag blijft waarom moeten wij ver islamiseren ? omdat Koning Filip dat wil?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2014, 14:33   #35
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Simple as that.
Het land opbouwen????????????

Laatst gewijzigd door kwantum : 19 november 2014 om 14:37.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2014, 14:51   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice?
Integratie is de balans tussen wat je meeneemt uit het land van herkomst en wat je ontmoet aan verwachtingen in de omgeving waarin je jezelf wilt vestigen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2014, 15:02   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Peche denkt dat het hier 1947 is waarschijnlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2014, 17:11   #38
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Simple as that.
Immigranten hebben helemaal niets mee helpen opbouwen. In de jaren zestig diende er ook niets meer opgebouwd te worden en werden "gastarbeiders" enkel als goedkope werkkrachten aangeworven om enige overcapaciteit in de productie te overbruggen. Sinds de vroege jaren zeventig waren ze zelfs - vanwege de oliecrisis - niet meer nodig en is he totale saldo van de immigratie negatief
Zie http://www.elsevier.nl/Algemeen/nieu...SEVIER262345W/

Immigratie brengt aldus niets op.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2014, 22:27   #39
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om iets nieuw te bouwen waar al iets staat moet je eerst het bestaande afbreken.
Islamieten hier zijn nog aan het afbreken tot alle kassen leeg zijn en het land en de bestaande sociale structuur met de grond gelijk is gemaakt.

Dan kunnen wij, enfin, uw kinderen, terug aan de opbouw beginnen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2014, 22:44   #40
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Om iets nieuw te bouwen waar al iets staat moet je eerst het bestaande afbreken.
Islamieten hier zijn nog aan het afbreken tot alle kassen leeg zijn en het land en de bestaande sociale structuur met de grond gelijk is gemaakt.

Dan kunnen wij, enfin, uw kinderen, terug aan de opbouw beginnen.
Als alles is kaalgevreten, dan zijn onze 'opbouwers' weg.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be