![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe is het met uw kuiswerk? Hoe is het met uw mistery-shopping? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb begrepen dat er 170 Euro overblijft na betaling van de vaste kosten. Mss kan er in die vaste kosten ook wat bespaard worden? Bv: goedkoper internet, (heb ik trouwens ook gedaan eens het laatste kind de deur uit was)! minder GSM-en/ SMS-en? Met een beetje discipline kan die 170 Euro al vlug 200-220 Euro worden. Ik denk wel dat 1 persoon daarvan fatsoenlijk kan leven, al is het natuurlijk geen luxe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk vind ik 170 Euro voor 1 persoon niet echt "armoede" hoor. Mijn gezin bestond tot voor enkele jaren geleden uit 5 personen. En ik had echt geen 5X170 Euro (850 Euro) te besteden enkel en alleen voor voeding en verzorging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik was maw. beter af zonder die bemiddeling, want men mag sowieso toch niet aan m'n uitkering zitten wegens te respecteren wettelijke minimum barema's zoals ik nadien vernam! pfff! komend jaar als het weer voor de rechtbank komt, stap ik er definitief uit .. 'k heb lang genoeg met m'n voeten laten spelen, genoeg is genoeg! hopelijk heb ik dan ook huursubsidie (ik sta al 4 jaar op de wachtlijst), en zie ik dan eindelijk het leven wat rooskleuriger tegemoet .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() maar het zal wel moeten, of ik eindig nog onder de brug! ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bem, je moet niet "proberen" om terug in gang te schieten. Je moet het DOEN!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lap nog een nieuwe nick erbij, binnenkort kan ze met al haar dubbelnicks een eigen forum starten.
![]() ![]() ![]() Zielig eigenlijk, zo heelder dagen en vooral nachten doorbrengen op forums en in chatrooms.
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Inderdaad en wat heeft de regering gedaan? Die lonen laten zakken, begrijpen wie begrijpen kan?
Hoe kan een regering als eerste die groep treffen? Er zijn nu van die bedrijven dat op de crisis floreren, elke dag staan er honderd bereidwillige om 12h slaaf te spelen, en trek maar geen te grote mond of je zit weer op de dop. Hey, fuck da ! Ze hebben nog niet half een besef wat ze de Belgische bevolking hebben aangedaan en aandoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geld voor waarborg, geld voor huur, maar een goede huisbaas? Ik kan geen gewone studio nemen en ben verplicht 2 slaapkamers te nemen. OCMW stuurt me lopen, sociale huisvesting stuurt me lopen, ... Het is zo erg geworden dat wij al appartementen bekijken in Rotterdam en desnoods een uur langer onderweg naar het werk zijn. Ik heb geen regelmatige loonbrieven... In Nederland is dat beter geregeld als hier, ene keer niet betalen en ge staat op straat. Hier zitten we met van die paranoia huisbazen die al alles hebben meegemaakt. Jammer genoeg. Laatst gewijzigd door Peche : 11 november 2014 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw voorkomen is goed volgens Lance. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou echt proberen vrijwilligerswerk te vinden zolang het met het echte werk niet lukt. De OCMW's vragen voortdurend vrijwilligers. Het wordt niet betaald maar er zijn andere voordelen. Wie in een cafetaria in een LDC terechtkomt, krijgt gewoonlijk een warme maaltijd, dat is toch meegenomen. Zolang u aan het werk bent, moet u thuis niet verwarmen, geen water verbruiken en u kunt contacten leggen die nuttig kunnen zijn in de toekomst.
Ik heb door mijn vrijwilligerswerk heel veel mensen leren kennen. Omdat ik voor een vereniging wat administratief werk doe thuis, betalen ze me af en toe mijn cartridges terug, op mijn ander vrijwilligerswerk krijg ik een tas koffie en een koek of wafel terwijl ik er werk, dat is toch allemaal plezant. Door het bezig zijn piekert men ook minder. Ik ben er mee begonnen toen ik werkloos werd en het heeft me geholpen om terug werk te vinden toen het in mijn CV stond.
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die gaan het geld om de werklozen aan het infuus te houden bij de banken lenen, zodat de volgende generaties in theorie de rente moeten aflossen. In de praktijk zal het systeem het natuurlijk vroeg of laat begeven. Dus ja, misschien maar best rood stemmen. We gaan toch failliet.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |