Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2014, 18:37   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Yep, bijna absolute armoede bestaat wel degelijk in België. Ik ben er het ultieme bewijs van. Momenteel moet ik het met 170€ in de maand doen. Over het hoe en waarom ga ik niet uitwijden. Maar ik kan jullie verzekeren dat het niet te doen is om met zo'n klein bedrag fatsoenlijk te eten, zich te verzorgen, zich te kleden etc. etc.

Ik ga het dan ook niet lang meer rekken, de stress alleen al van voortdurend te denken 'hoe zal ik rondkomen?' vergt veel van een mens ... te veel ....

Soms denk ik aan prostitutie, andere keren aan zelfmoord ... en andere keren aan gewoon niets meer ... Ik ben zodanig leeg vanbinnen dat ik van dag tot dag leef en het einde afwacht .....

Binnenkort zal ik wellicht naar het Ocmw moeten omdat ik niet meer op een werkloosheidsuitkering zal moeten rekenen. M'n familie keert me de rug toe want in hun ogen ben ik een loser die het niet verdient van een menswaardig bestaan te leiden. Kerstmis zal ik alleen moeten vieren, terwijl zij zich tegoed zullen doen, plezier zullen hebben en over me zullen zitten roddelen. O, wat haat ik ze. Ik haat ze evenveel als die kleinburgerlijke N-VA'ers die op de werklozen zitten te kakken, en denken dat mensen zomaar jobs kunnen toveren.

Zijn dit de mechanismen die achter armoede schuilen i.e. zich berusten in zijn/haar lot, en de dood afwachten ... of is in opstand komen/ervoor vechten een betere optie?

Thanks van hier constructieve antwoorden op te willen geven, geen spot of leedvermaak pls, het is zo al erg genoeg ....
Hoe is het met uw sollicitaties?
Hoe is het met uw kuiswerk?
Hoe is het met uw mistery-shopping?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 18:41   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Kan niet ;omdat niemand kan rondkomen met dit bedrag in ons land, en dat weet iedereen , ( huur ), verwarming, verzekeringen, eten, en de rest allee , tel nu eens op .... hebben allemaal een basis nodig van zoveel ... euro per maand dus? wat een zever zeg 170 euro per maand of minder,
U begrijpt het niet 170 euro is hetgeen er overblijft nadat alles betaald is.
Oud 10 november 2014, 21:54   #23
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Ik heb begrepen dat er 170 Euro overblijft na betaling van de vaste kosten. Mss kan er in die vaste kosten ook wat bespaard worden? Bv: goedkoper internet, (heb ik trouwens ook gedaan eens het laatste kind de deur uit was)! minder GSM-en/ SMS-en? Met een beetje discipline kan die 170 Euro al vlug 200-220 Euro worden. Ik denk wel dat 1 persoon daarvan fatsoenlijk kan leven, al is het natuurlijk geen luxe.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 22:18   #24
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn dit de mechanismen die achter armoede schuilen i.e. berusten in zijn/haar lot, en de dood afwachten ... of is in opstand komen/ervoor vechten een betere optie?
Citaat:
... whether t'is nobler in the mind to suffer the slings and arrows of outrageous fortune, or to take arms against a sea of troubles, and by opposing end them?
Een oude vraag met theatraal potentieel, niet ondikwerf beantwoord.
Oud 10 november 2014, 22:38   #25
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Persoonlijk vind ik 170 Euro voor 1 persoon niet echt "armoede" hoor. Mijn gezin bestond tot voor enkele jaren geleden uit 5 personen. En ik had echt geen 5X170 Euro (850 Euro) te besteden enkel en alleen voor voeding en verzorging.
Oud 10 november 2014, 22:54   #26
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik heb begrepen dat er 170 Euro overblijft na betaling van de vaste kosten. Mss kan er in die vaste kosten ook wat bespaard worden? Bv: goedkoper internet, (heb ik trouwens ook gedaan eens het laatste kind de deur uit was)! minder GSM-en/ SMS-en? Met een beetje discipline kan die 170 Euro al vlug 200-220 Euro worden. Ik denk wel dat 1 persoon daarvan fatsoenlijk kan leven, al is het natuurlijk geen luxe.
mja, het gaat er eigenlijk om dat ik in schuldbemiddeling ben en dat ik zelfs niet eens ben toegelaten tot de fase van afbetaling maar dat er wel maandelijks zo'n 100€ wordt afgehouden van m'n uitkering voor zogezegde 'onvoorziene uitgaven' waar ik dan uiteindelijk weinig van zie aangezien ik zelfs m'n busabonnement van m'n leefgeld kan ophoesten ..

ik was maw. beter af zonder die bemiddeling, want men mag sowieso toch niet aan m'n uitkering zitten wegens te respecteren wettelijke minimum barema's zoals ik nadien vernam!

pfff! komend jaar als het weer voor de rechtbank komt, stap ik er definitief uit .. 'k heb lang genoeg met m'n voeten laten spelen, genoeg is genoeg!

hopelijk heb ik dan ook huursubsidie (ik sta al 4 jaar op de wachtlijst), en zie ik dan eindelijk het leven wat rooskleuriger tegemoet ....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 22:59   #27
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
kom kom koppietje rechthouden.
Gewoon het kotteke van de muur aflopen en desnoods in jobbegeleiding. Dat is op de Leie en dat kan nog wijs zijn bem. Ze hebben daar veel jobs waar ge dan met ibo kunt starten. Of via andere procedures zoals gesco wat het ook mag wezen. Ik ken iemand die via wep+ werkt en die heeft het niet slecht. Soms ben ik jaloers op die hun jobkes.
Tegelijk is het niet slecht om een reserve inkomen te bemachtigen wat het ook mag zijn. Maar zeker niet plooien. Er is veel om te zetten naar euro's, ja zelfs seks... Dat maakt ieder voor zich uit he?
Peche je hebt gelijk, ik mag de moed niet laten zakken en ik ga proberen van terug in gang schieten, ook al heb ik moeite met m'n slaapritme om te gooien ed.

maar het zal wel moeten, of ik eindig nog onder de brug!
Oud 10 november 2014, 23:01   #28
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
....of ben je nu BABA11 ????
Stop met voortdurend andere nick's aan te maken aub! Dit verveelt!
baba11? euch nee, ben ik echt niet!
Oud 10 november 2014, 23:07   #29
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Peche je hebt gelijk, ik mag de moed niet laten zakken en ik ga proberen van terug in gang schieten, ook al heb ik moeite met m'n slaapritme om te gooien ed.

Bem, je moet niet "proberen" om terug in gang te schieten. Je moet het DOEN!
Oud 11 november 2014, 06:00   #30
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnar Lolbroek Bekijk bericht
Het is gewoon een tamme lege doos.
Lap nog een nieuwe nick erbij, binnenkort kan ze met al haar dubbelnicks een eigen forum starten.
Zielig eigenlijk, zo heelder dagen en vooral nachten doorbrengen op forums en in chatrooms.
Oud 11 november 2014, 06:26   #31
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U begrijpt het niet 170 euro is hetgeen er overblijft nadat alles betaald is.
AH zo ! maar ja op de bank moet je dan dat restje toch niet zetten ... brengt niets meer op ... dus ? wat is ne mens feitelijk nog met geld? heden ten daags
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2014, 06:35   #32
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Persoonlijk vind ik 170 Euro voor 1 persoon niet echt "armoede" hoor. Mijn gezin bestond tot voor enkele jaren geleden uit 5 personen. En ik had echt geen 5X170 Euro (850 Euro) te besteden enkel en alleen voor voeding en verzorging.
Vader gaat werken ,moeder trekt 3x kindergeld , en het gezin betaald geen bal belastingen wegens kinderen ten laste ? nog echt geen paniek dan feitelijk,,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2014, 09:18   #33
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem De Vlaemingh Bekijk bericht
En die werken er nog voor ook.
Inderdaad en wat heeft de regering gedaan? Die lonen laten zakken, begrijpen wie begrijpen kan?
Hoe kan een regering als eerste die groep treffen?

Er zijn nu van die bedrijven dat op de crisis floreren, elke dag staan er honderd bereidwillige om 12h slaaf te spelen, en trek maar geen te grote mond of je zit weer op de dop. Hey, fuck da !

Ze hebben nog niet half een besef wat ze de Belgische bevolking hebben aangedaan en aandoen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2014, 09:24   #34
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

Troost U ik slaap bijna in mijn auto.
Geld voor waarborg, geld voor huur, maar een goede huisbaas?
Ik kan geen gewone studio nemen en ben verplicht 2 slaapkamers te nemen.
OCMW stuurt me lopen, sociale huisvesting stuurt me lopen, ...
Het is zo erg geworden dat wij al appartementen bekijken in Rotterdam en desnoods een uur langer onderweg naar het werk zijn.
Ik heb geen regelmatige loonbrieven... In Nederland is dat beter geregeld als hier, ene keer niet betalen en ge staat op straat. Hier zitten we met van die paranoia huisbazen die al alles hebben meegemaakt. Jammer genoeg.

Laatst gewijzigd door Peche : 11 november 2014 om 09:25.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2014, 10:12   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mja, het gaat er eigenlijk om dat ik in schuldbemiddeling ben en dat ik zelfs niet eens ben toegelaten tot de fase van afbetaling maar dat er wel maandelijks zo'n 100€ wordt afgehouden van m'n uitkering voor zogezegde 'onvoorziene uitgaven' waar ik dan uiteindelijk weinig van zie aangezien ik zelfs m'n busabonnement van m'n leefgeld kan ophoesten ..

ik was maw. beter af zonder die bemiddeling, want men mag sowieso toch niet aan m'n uitkering zitten wegens te respecteren wettelijke minimum barema's zoals ik nadien vernam!

pfff! komend jaar als het weer voor de rechtbank komt, stap ik er definitief uit .. 'k heb lang genoeg met m'n voeten laten spelen, genoeg is genoeg!

hopelijk heb ik dan ook huursubsidie (ik sta al 4 jaar op de wachtlijst), en zie ik dan eindelijk het leven wat rooskleuriger tegemoet ....
U zou ook werk kunnen zoeken.
Uw voorkomen is goed volgens Lance.
Oud 11 november 2014, 10:12   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bem, je moet niet "proberen" om terug in gang te schieten. Je moet het DOEN!
Een heel dikke twee

2
Oud 11 november 2014, 10:20   #37
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yep, bijna absolute armoede bestaat wel degelijk in België. Ik ben er het ultieme bewijs van. Momenteel moet ik het met 170€ in de maand doen. Over het hoe en waarom ga ik niet uitwijden. Maar ik kan jullie verzekeren dat het niet te doen is om met zo'n klein bedrag fatsoenlijk te eten, zich te verzorgen, zich te kleden etc. etc.

Ik ga het dan ook niet lang meer rekken, de stress alleen al van voortdurend te denken 'hoe zal ik rondkomen?' vergt veel van een mens ... te veel ....

Soms denk ik aan prostitutie, andere keren aan zelfmoord ... en andere keren aan gewoon niets meer ... Ik ben zodanig leeg vanbinnen dat ik van dag tot dag leef en het einde afwacht .....

Binnenkort zal ik wellicht naar het Ocmw moeten omdat ik niet meer op een werkloosheidsuitkering zal moeten rekenen. M'n familie keert me de rug toe want in hun ogen ben ik een loser die het niet verdient van een menswaardig bestaan te leiden. Kerstmis zal ik alleen moeten vieren, terwijl zij zich tegoed zullen doen, plezier zullen hebben en over me zullen zitten roddelen. O, wat haat ik ze. Ik haat ze evenveel als die kleinburgerlijke N-VA'ers die op de werklozen zitten te kakken, en denken dat mensen zomaar jobs kunnen toveren.

Zijn dit de mechanismen die achter armoede schuilen i.e. zich berusten in zijn/haar lot, en de dood afwachten ... of is in opstand komen/ervoor vechten een betere optie?

Thanks van hier constructieve antwoorden op te willen geven, geen spot of leedvermaak pls, het is zo al erg genoeg ....
Volgende keer terug voor de sossen stemmen i.p.v. N-VA is voor u de beste weg.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2014, 10:39   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alsof zij voor de N-VA gestemd zou hebben.

Daarbij, de sossen liggen aan de oorzaak van de hele miserie alhier.
Oud 11 november 2014, 11:42   #39
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik zou echt proberen vrijwilligerswerk te vinden zolang het met het echte werk niet lukt. De OCMW's vragen voortdurend vrijwilligers. Het wordt niet betaald maar er zijn andere voordelen. Wie in een cafetaria in een LDC terechtkomt, krijgt gewoonlijk een warme maaltijd, dat is toch meegenomen. Zolang u aan het werk bent, moet u thuis niet verwarmen, geen water verbruiken en u kunt contacten leggen die nuttig kunnen zijn in de toekomst.
Ik heb door mijn vrijwilligerswerk heel veel mensen leren kennen. Omdat ik voor een vereniging wat administratief werk doe thuis, betalen ze me af en toe mijn cartridges terug, op mijn ander vrijwilligerswerk krijg ik een tas koffie en een koek of wafel terwijl ik er werk, dat is toch allemaal plezant. Door het bezig zijn piekert men ook minder.
Ik ben er mee begonnen toen ik werkloos werd en het heeft me geholpen om terug werk te vinden toen het in mijn CV stond.
Oud 11 november 2014, 13:46   #40
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die gaan het geld om de werklozen aan het infuus te houden bij de banken lenen, zodat de volgende generaties in theorie de rente moeten aflossen. In de praktijk zal het systeem het natuurlijk vroeg of laat begeven. Dus ja, misschien maar best rood stemmen. We gaan toch failliet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be