Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2014, 09:06   #21
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
@Thuleander
Interessant hoe u een andere draai geeft aan dit bericht in de Telegraaf.
Uiteraard heeft u een punt.

Evenwel, de reactie van Wesley Sneijder: 'Er is iets goed mis' vind ik erg overdreven. De commentaren op de foto zijn volgens mij helemaal niet hatelijk maar humoristisch bedoeld. Zwarten en blanken maken al eeuwen wat grove grappen over elkaars uiterlijk. En blanken doen dat ook onder elkaar. De foto maakt duidelijk dat heel wat zwarte voetballers veel beter presteren dan hun blanke collega's. Daarom: kinnesinne, jaloersheid of nijd zit achter die pesterige opmerkingen.

De reactie van Sneijders krijgt helaas media-aandacht en voegt zich naadloos in het onzinnige 'zwartepietendebat'.
U bedoelt de reactie van van Persie?

Van Persie heeft helemaal gelijk.
Nederland heeft veel te veel racisten en door de PVV wordt dit ook nog eens gestimuleerd en gelegaliseerd.
Het wordt tijd om een hieraan halt toe te roepen.
In Belgie is dat ook gebeurd met het VB en dat heeft wel effect gehad.
Nederland heeft nu veel meer racisten dan Belgie en dat is toch het gevolg
van het beleid.

Laatst gewijzigd door cato : 18 november 2014 om 09:06.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 10:08   #22
S-K
Partijlid

S-K's schermafbeelding

Standaard

Hoe kun je ook als blanke Nederlander achter dit elftal staan? Ik heb er ook niets mee.

Laatst gewijzigd door S-K : 18 november 2014 om 10:09.
S-K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 10:49   #23
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Jaja, schruwelen de rechtsen, maar het is humor, hé. Heel intelligente, fijnzinnige humor van hoogsensitieve en hoogbegaafde personen. Slechts oikofobe politiek-correcten van de linkse elite-Kerk die Europa willen afschaffen, storen zich aan deze erg verfijnde humor.

Deze verfijnde lieden lopen door de stad en bewijzen elke dag de superioriteit van onze Westerse beschaving met volgende cultuurparels van de superieure intelligente humor:
- "Hé een Afrikaan! Dat moet wel een aap zijn." (Hilariteit)
- "Hé Marokkaanse kinderen. Kunnen we die niet afvoeren naar de verbrandingsovens van Auschwitz" (O wat zijn we weer grappig vandaag)
- "Hé een Jood, hoe kan dat nu, ik dacht dat die allemaal uitgemoord waren?" (Antisemitisme? Hoezo antisemitisme? Alleen moslims en Marokkanen zijn toch antisemitisch? Wij, superieure Europeanen, hebben toch nooit Joden gedeporteerd of vermoord? Die Holocaust werd toch door moslims uitgevoerd en Hitler was toch eigenlijk een moslim?)

Ik doe mijn best om deze lieden te karikaturen, maar eigenlijk gaat de realiteit altijd verder dan de karikatuur...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 10:55   #24
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Kallikles krijgt schuim op zijn lippen van wat facebook grapjes....

Get a life.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 18 november 2014 om 10:55.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 11:12   #25
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

@Kallikles
Je bedoelt te zeggen het is platte humor, 'sossen plebssport'. Helemaal correct en nog bedankt voor de uitvoerige onderbouwing. Dergelijke lieden bedienen zich van clichés die ze eindeloos herhalen. Zulke beledigende opmerkingen worden tienduizenden keren per dag gemaakt door meestal zwakbegaafde jongens. Daar valt niets tegen te doen, maar als ze dit op internet doen waar ze traceerbaar zijn, dan moet het Openbaar Ministerie daar tegen gaan optreden. Want op internet moet Nederland het imago hebben van een fatsoenlijk en beschaafd land.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 11:14   #26
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@Kallikles
Je bedoelt te zeggen het is platte humor, 'sossen plebssport'. Helemaal correct en nog bedankt voor de uitvoerige onderbouwing. Dergelijke lieden bedienen zich van clichés die ze eindeloos herhalen. Zulke beledigende opmerkingen worden tienduizenden keren per dag gemaakt door meestal zwakbegaafde jongens. Daar valt niets tegen te doen, maar als ze dit op internet doen waar ze traceerbaar zijn, dan moet het Openbaar Ministerie daar tegen gaan optreden. Want op internet moet Nederland het imago hebben van een fatsoenlijk en beschaafd land.
Oud 18 november 2014, 12:12   #27
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
U bedoelt de reactie van van Persie?

Van Persie heeft helemaal gelijk.
Nederland heeft veel te veel racisten en door de PVV wordt dit ook nog eens gestimuleerd en gelegaliseerd.
Het wordt tijd om een hieraan halt toe te roepen.
In Belgie is dat ook gebeurd met het VB en dat heeft wel effect gehad.
Nederland heeft nu veel meer racisten dan Belgie en dat is toch het gevolg
van het beleid.
Stop toch eens met janken.
De ganse meute zelfverklaarde antiracisten behoort zelf tot de marktleiders op het vlak van racisme en aanzetten tot haat.
Een meisje in elkaar bonken veroorzaakt bij de antiracistische übermensch minder commotie dan wat woordjes onder een foto, dat is verdomme ziek.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 14:26   #28
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Voetbal is een gangstersport uitgeoefend door low level gangsters en beheerd door de MOB.

Kleur is wat dat aangaat oninteressant. Voetbal is oorlog voor het klootjesvolk. Panem et Circensenses.

De Romeinen vroegen zich echt niet af welke kleur de gladiatores hadden. Hun bloed was rood en dat was voldoende.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 18 november 2014 om 14:26.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 14:43   #29
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@Kallikles
Neen, het gaat hier om racistische uitspraken die racistische vooroordelen weerspiegelen die de vrucht zijn eeuwen kolonialisme en imperialisme en in tijden van crisis al eens leiden tot uitbarstingen zoals de Holocaust. Het bestrijden van racisme is dus een taak van eerste orde voor ieder humanist. Al de rest is hypocriet geleuter.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 18 november 2014, 14:51   #30
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neen, het gaat hier om racistische uitspraken die racistische vooroordelen weerspiegelen die de vrucht zijn eeuwen kolonialisme en imperialisme en in tijden van crisis al eens leiden tot uitbarstingen zoals de Holocaust. Het bestrijden van racisme is dus een taak van eerste orde voor ieder humanist. Al de rest is hypocriet geleuter.
Even serieus: hoe wil je dat bestrijden dan? moet racisme verboden worden?

De overheid als een soort gedachte/mening politie?
Oud 18 november 2014, 15:21   #31
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Racisme speelt hier ttl geen rol. De foothooligans zal het totaal worst zijn wie zwart of blank is.
De zwarte spe;ers komen uit de ghettos van de maatschappij en spelen navenant. Pas op het moment dat ze echt geld gaan verdienen worden het de losers die ze in werkelijkheid zijn. Dabn takelen ze af doordat ze de weelde van het geld niet aankunnen.
Bron van alle problemen in zwart Afrika/Zuid Amerika.
Oud 18 november 2014, 15:31   #32
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Van de enkele reacties die zichtbaar zijn op de foto, is er slechts één met een Nederlandse naam. Die maakt zich druk om de randdebielen met hun racistisch commentaar.

Al de andere commentaren lijken me niet meteen witte reacties te zijn, maar zijn eigenaardig genoeg ook de negatiefste.

Om maar te zeggen dat alweer beginnen leuteren over kolonialisme en imperialisme misschien iets te voorbarig is.

Onze racistische jongens in Syrië en Irak mogen gerust zijn, ze blijven op eenzame hoogtes staan.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2014, 15:44   #33
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Racisme speelt hier ttl geen rol. De foothooligans zal het totaal worst zijn wie zwart of blank is.
De zwarte spe;ers komen uit de ghettos van de maatschappij en spelen navenant. Pas op het moment dat ze echt geld gaan verdienen worden het de losers die ze in werkelijkheid zijn. Dabn takelen ze af doordat ze de weelde van het geld niet aankunnen.
Bron van alle problemen in zwart Afrika/Zuid Amerika.
Nu zouden zwarten plots niet omkunnen met geld. Het racistische en fascistische gedachtengoed beleeft hier weer hoogdagen, en al diegenen die het ontkennen, doen daarmee ook hun racistische coming out.

In al hun hypocrisie blijven ze natuurlijk van krommen aas gebaren, maar dat interesseert me verder ook niet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 november 2014, 16:03   #34
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nu zouden zwarten plots niet omkunnen met geld. Het racistische en fascistische gedachtengoed beleeft hier weer hoogdagen, en al diegenen die het ontkennen, doen daarmee ook hun racistische coming out.

In al hun hypocrisie blijven ze natuurlijk van krommen aas gebaren, maar dat interesseert me verder ook niet.
Zanik er dan ook niet als een klein kind over.

In je grenzeloze haat jegens alles wat blank is omdat er ooit eens enkele blanke kinderen een poging hebben ondernomen je te verdrinken in een voetbadje begin je steeds verder af te glijden tot een karikatuur van hetgeen je hier constant zit aan te klagen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 18 november 2014, 16:05   #35
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Racisme is inderdaad een groot probleem en de discussie omtrent bijvoorbeeld zwarte piet toont dit perfect aan. Iedereen die zich gediscrimineerd voelt door deze "traditie" moet terug naar zijn eigen land en iedere autochtone, blanke Nederlander die compassie heeft met deze mensen is een volksverrader. En dat allemaal om een kinderfeest.

Het punt is alleen dat hoe abject racisme soms ook is, je kan het niet verbieden. En we moeten zeker niet naar een samenleving waarbij de overheid een gedachte/mening politie rol op zich neemt.

Het anti-racistische geluid moet vanuit het volk zelf komen. Denk alleen dat we daarvoor nog paar beschavingen moeten wachten.
Oud 18 november 2014, 16:10   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

In je grenzeloze haat jegens alles wat blank is omdat er ooit eens enkele blanke kinderen een poging hebben ondernomen je te verdrinken in een voetbadje begin je steeds verder af te glijden tot een karikatuur van hetgeen je hier constant zit aan te klagen.
Haat jegens alles wat blank is?
Oud 18 november 2014, 16:12   #37
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tenzij je een Ier bent, durf ik te wedden dat mijn huidskleur blanker is dan de jouwe, dus hou je van de pot gerukte white power gezeik dat iedereen die tegen racistische uitspraken als "FC aap" is, eigenlijk anti-blank is maar voor jezelf.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 november 2014, 16:13   #38
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Racisme is inderdaad een groot probleem en de discussie omtrent bijvoorbeeld zwarte piet toont dit perfect aan. Iedereen die zich gediscrimineerd voelt door deze "traditie" moet terug naar zijn eigen land en iedere autochtone, blanke Nederlander die compassie heeft met deze mensen is een volksverrader. En dat allemaal om een kinderfeest.

Het punt is alleen dat hoe abject racisme soms ook is, je kan het niet verbieden. En we moeten zeker niet naar een samenleving waarbij de overheid een gedachte/mening politie rol op zich neemt.

Het anti-racistische geluid moet vanuit het volk zelf komen. Denk alleen dat we daarvoor nog paar beschavingen moeten wachten.
Er zijn nog witte raven die helder kunnen nadenken, ipv zich te laten meeslepen met de haatzaaiende polarisatietechnieken van de Dewinters, de Jahjahs en de Kaliiklessen van deze wereld.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-Mag-dat.dhtml

Zwarte papa en zoontje (6) vegen Pieten-discussie van tafel

Oud 18 november 2014, 16:16   #39
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tenzij je een Ier bent, durf ik te wedden dat mijn huidskleur blanker is dan de jouwe, dus hou je van de pot gerukte white power gezeik dat iedereen die tegen racistische uitspraken als "FC aap" is, eigenlijk anti-blank is maar voor jezelf.
Ik heb het over jouw systematisch gezeik, niet over "FC aap", waarvan het afgaande op de nog te lezen reacties verre van zeker is dat de pleger van die quote een blanke autochtoon is.

Btw: White power?

In het topic waarin hier naar analogie met Wilders' uitspraken "Wilt u meer of minder Marokkanen" schandalig afgegeven werd op de Marokkaanse gemeenschap heb ik honderden reacties aan een stuk als vrijwel enige (waar was jij?) onder een stortvloed van verwensingen en bedolven onder bergen stront weerwerk zitten bieden tegen de generalisaties en het racisme.

Jouw anti-blanke ingesteldheid heb je ooit zelf gelegitimeerd door het verdrinkingspoging-verhaaltje.

Als diegenen die in "Wilt u meer of minder Marokkanen" van jetje gaven de sonderkommando's van de nieuwe nazi's zijn, dan ben jij de Goebbels die dit soort haatzaaiers van munitie voorziet.

Iets belezener, maar véél en véél gevaarlijker!!!

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 november 2014 om 16:22.
Oud 18 november 2014, 16:16   #40
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn nog witte raven die helder kunnen nadenken, ipv zich te laten meeslepen met de haatzaaiende polarisatietechnieken van de Dewinters, de Jahjahs en de Kaliiklessen van deze wereld.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-Mag-dat.dhtml

Zwarte papa en zoontje (6) vegen Pieten-discussie van tafel

De enige mensen die echt helder nadenken zijn de mensen die er geen probleem mee hebben om zwarte piet aan te passen voor de mensen die zich gediscrimineerd voelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be