![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
In de UK: 't is zelfs nog niet wettelijk besproken !! Er werd via een rondvraging gepeild naar de mening hierover ![]() (uitgaand van het artikel)
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat was het leven vroeger tot simpel vol boerenwijsheden. Als ge joeng koopt moet ge ze verdorie grootbrengen en er zaken voor laten zo simpel is dat. Ik ben deze alles moet kunnen maatschappij zo beu. Pffffff
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu moet ik wel zeggen dat ik op achtjarige leeftijd alleen met de lijnbus van Langerbrugge naar Gent reed en dan vanaf de halte alleen naar school moest stappen. Dus vroeger werden kinderen veel minder gepamperd dan nu (en ja, mijn moeder was huisvrouw).
Nu, natuurlijk is het niet te verantwoorden dat kleuters van vijf jaar alleen met de bus moeten rijden. Wat is er overgebleven van de schoolbussen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fantastisch om te zien hoeveel mensen er beginnen door te hebben dat mensen met kinderen de "normale" uren niet kunnen besteden aan werken door hun kinderen. Hopelijk steunen zij dan nu ook een invoering van een ouderloon zodat die mensen hun kinderen niet alleen moeten laten of op de bus zetten...
![]()
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vetbetaalde baas had drie kinderen en een thuisblijvende vrouw + poetsvrouw. Die krijgt van jou dan een "ouderloon", terwijl ik als alleenstaande werkende moeder dat niet zou krijgen. Me dunkt klopt hier iets niet. Wat de staat moet doen is beter georganizeerde kinderopvang voorzien. Tegenwoordig moet je al een plaatsje in de crèche bestellen voordat men zwanger is.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat en kinderopvang? De staat is nog niet in staat om voor de volwassen burgers te zorgen... Als alleenstaande ouder weet u ook dat het een heksenketel is om huishouden/werk/school/andere dingen te combineren. Zeker als er meer dan één kind is kan het soms tot de meest idiote situaties zorgen om opvang te vinden. Waarom dan niet zorgen dat die kinderen niet al die poespas moeten doorstaan en ze een ouder geven die genoeg tijd heeft voor de kinderen? U spreekt van een vetbetaalde baas maar me dunkt dat in een maatschappij waar veel alleenstaande ouders zijn wel een oplossing moet gezocht worden.
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet realistisch wat je voorstelt Manta. Neem een koppel, ze maken twee kinderen. Eén ouder blijft thuis en krijgt uw ouderloon. Na een jaar of tien scheiden ze. Dus gaan ze nu twee ouders een ouderloon geven? Of nee, wacht ze hebben de kinderen ieder een week om beurten, dus ze krijgen beiden een half ouderloon. Dan moeten ze dus wel een job zoeken die ook week om week werken toelaat. Dus dat zijn laagbetaalde jobs. Gewoonlijk maak je geen carrière als je parttime werkt. Weer verlies.
Mijn ervaring is dat indien ik in die periode hulp met dienstencheques had gekregen, het dag en nacht verschil zou zijn geweest. Geen poets, geen strijk dus een zee van tijd over voor quality time met de kids. D�*t is een oplossing. Zo kan men ook een systeem van begeleiders opzetten die ineens een hele groep kinderen kan begeleiden van een bepaald punt naar school. Dan hoeven die ouders die kleuters niet op de bus te zetten, maar vb. enkel naar het bushokje brengen waar de begeleider staat te wachten. Het aanbieden van een gezonde warme maaltijd in alle scholen zorgt er ook voor dat men thuis veel minder werk heeft om warme maaltijden te bereiden (in mijn geval at ikzelf ook warm eten op het werk). Zo zijn er een groot aantal dingen die kunnen georganizeerd worden, ter ondersteuning van buitenshuis werkende ouders die veel minder kosten dan een gratis ouderloon.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, maar hij was wèl kind. Waar wil je naartoe?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waauw! wat een psychiatrisch doorzicht heeft U zeg!
en wat is dan "gezonde affectie"? dat mama niet meer naar de winkel mag?
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zal het zijn in de toekomst indien we de heersende mentaliteit in Vlaanderen extrapoleren in de tijd. De overheid zal met veel plezier de bevolking totaal ontmachtigen. Er is geen partij in België die ontsnapt aan deze tendens. Je zal natuurlijk gechipt zijn met je gegevens en positie. Zoals de honden in eerste instantie, 'verplicht'. Dat is goed zodat de oudjes en kinderen niet verloren lopen zal men uitleggen. Maar zo zal men op elk moment weten waar iedereen zich bevindt. Inclusief uw voertuig en essentiële voorwerpen die u zou bezitten. Die zijn allemaal 'intelligent' en gelinkt aan een overheidscomputer. Veel plezier Vlaming. Denk daar eens aan voordat men zich voorstander toont van een rookverbod op terrasjes. De lange termijn. En niet eens zo lang. En natuurlijk zal de bevolking niet veel kunnen terug doen. De democratie is uitgehold. De bevolking is ontwapend. Ze zijn voor hun overleven afhankelijk van overheid of daarmee samenwerkende corporatie. Ze zijn bang. Ze hebben afgeleerd samen voor hun rechten op te komen. En voor de rest...lees Orwell. Die zag het ook vrij duidelijk. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 november 2014 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
goed om te onthouden. tx. Laatst gewijzigd door Rudy : 21 november 2014 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu hoop ik maar dat je niet uit bent op inspiratie voor de mens nog meer te knechten.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 november 2014 om 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |