Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2014, 02:55   #21
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Is het overdag of 's nachts?

Zijn er buren die een oogje in het zeil houden, spelen de kinderen met de andere kinderen buiten op straat? Worden de buren verwittigd dat de ouders niet thuis zijn? Zitten de kinderen alleen in een appartement voor de buis?

Allemaal vragen die uit dit artikel niet kunnen worden beantwoord.

Home alone is niet hetzelfde als "alleen thuis".
Inderdaad , goed gezien

Citaat:
En ik maar denken dat de TS het over het alleen thuislaten van kinderen had.
Toch , maar ik wou wel weten wat U ervan vindt ??
In de UK: 't is zelfs nog niet wettelijk besproken !!
Er werd via een rondvraging gepeild naar de mening hierover
(uitgaand van het artikel)

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 06:19   #22
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We lezen vandaag in de gazet dat ze zelfs kinderen van minder dan 5 jaar alleen op een gewone lijnbus van De Lijn durven zetten !

D�*t is pas schandalig.

Ik weet het: het is wraakroepend. Sommige beroepen moeten nul komma nul moeite doen om zich altijd vrij te maken voor de kindjes, en andere beroepen kunnen bijna onmogelijk daar altijd in slagen.
Toch vind ik dat mijn belastingcentjes niet moeten aangewend worden om elke milf een toeslag van 500 euro per maand te geven als tijdskrediet, tot hun kleine 12 jaar is.

.
Inderdaad, ik dacht ook dat ik niet goed hoorde, in welke fucking maatschappij leef ik zeg, kinderen van vijf op de bus zonder begeleiding en weet je wat!!!!!!! Ze geven die ouders die dat doen groot gelijk en onze maatschappij is de schuldige, niet die achterlijke ouders nee hoor wij.
Wat was het leven vroeger tot simpel vol boerenwijsheden.
Als ge joeng koopt moet ge ze verdorie grootbrengen en er zaken voor laten zo simpel is dat. Ik ben deze alles moet kunnen maatschappij zo beu. Pffffff
Oud 21 november 2014, 08:43   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nu moet ik wel zeggen dat ik op achtjarige leeftijd alleen met de lijnbus van Langerbrugge naar Gent reed en dan vanaf de halte alleen naar school moest stappen. Dus vroeger werden kinderen veel minder gepamperd dan nu (en ja, mijn moeder was huisvrouw).

Nu, natuurlijk is het niet te verantwoorden dat kleuters van vijf jaar alleen met de bus moeten rijden. Wat is er overgebleven van de schoolbussen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 08:50   #24
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Fantastisch om te zien hoeveel mensen er beginnen door te hebben dat mensen met kinderen de "normale" uren niet kunnen besteden aan werken door hun kinderen. Hopelijk steunen zij dan nu ook een invoering van een ouderloon zodat die mensen hun kinderen niet alleen moeten laten of op de bus zetten...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 09:03   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Fantastisch om te zien hoeveel mensen er beginnen door te hebben dat mensen met kinderen de "normale" uren niet kunnen besteden aan werken door hun kinderen. Hopelijk steunen zij dan nu ook een invoering van een ouderloon zodat die mensen hun kinderen niet alleen moeten laten of op de bus zetten...
En laten we dat "ouderloon" dan ineens kindergeld noemen?

Mijn vetbetaalde baas had drie kinderen en een thuisblijvende vrouw + poetsvrouw. Die krijgt van jou dan een "ouderloon", terwijl ik als alleenstaande werkende moeder dat niet zou krijgen. Me dunkt klopt hier iets niet.

Wat de staat moet doen is beter georganizeerde kinderopvang voorzien. Tegenwoordig moet je al een plaatsje in de crèche bestellen voordat men zwanger is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 november 2014, 09:16   #26
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En laten we dat "ouderloon" dan ineens kindergeld noemen?

Mijn vetbetaalde baas had drie kinderen en een thuisblijvende vrouw + poetsvrouw. Die krijgt van jou dan een "ouderloon", terwijl ik als alleenstaande werkende moeder dat niet zou krijgen. Me dunkt klopt hier iets niet.

Wat de staat moet doen is beter georganizeerde kinderopvang voorzien. Tegenwoordig moet je al een plaatsje in de crèche bestellen voordat men zwanger is.
Noemt dat kindergeld? Ik dacht dat dat dan wel wat weinig was... In dat geval zullen ze 't kindergeld moeten verhogen tot een bedrag waar men mee kan rondkomen..
De staat en kinderopvang? De staat is nog niet in staat om voor de volwassen burgers te zorgen...
Als alleenstaande ouder weet u ook dat het een heksenketel is om huishouden/werk/school/andere dingen te combineren.
Zeker als er meer dan één kind is kan het soms tot de meest idiote situaties zorgen om opvang te vinden.
Waarom dan niet zorgen dat die kinderen niet al die poespas moeten doorstaan en ze een ouder geven die genoeg tijd heeft voor de kinderen?
U spreekt van een vetbetaalde baas maar me dunkt dat in een maatschappij waar veel alleenstaande ouders zijn wel een oplossing moet gezocht worden.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 10:09   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het is niet realistisch wat je voorstelt Manta. Neem een koppel, ze maken twee kinderen. Eén ouder blijft thuis en krijgt uw ouderloon. Na een jaar of tien scheiden ze. Dus gaan ze nu twee ouders een ouderloon geven? Of nee, wacht ze hebben de kinderen ieder een week om beurten, dus ze krijgen beiden een half ouderloon. Dan moeten ze dus wel een job zoeken die ook week om week werken toelaat. Dus dat zijn laagbetaalde jobs. Gewoonlijk maak je geen carrière als je parttime werkt. Weer verlies.

Mijn ervaring is dat indien ik in die periode hulp met dienstencheques had gekregen, het dag en nacht verschil zou zijn geweest. Geen poets, geen strijk dus een zee van tijd over voor quality time met de kids.
D�*t is een oplossing.

Zo kan men ook een systeem van begeleiders opzetten die ineens een hele groep kinderen kan begeleiden van een bepaald punt naar school. Dan hoeven die ouders die kleuters niet op de bus te zetten, maar vb. enkel naar het bushokje brengen waar de begeleider staat te wachten.

Het aanbieden van een gezonde warme maaltijd in alle scholen zorgt er ook voor dat men thuis veel minder werk heeft om warme maaltijden te bereiden (in mijn geval at ikzelf ook warm eten op het werk).

Zo zijn er een groot aantal dingen die kunnen georganizeerd worden, ter ondersteuning van buitenshuis werkende ouders die veel minder kosten dan een gratis ouderloon.

Oud 21 november 2014, 13:12   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik vind een wetgeving hierrond overbodig en tevens ook niet wenselijk. Het hangt sterk af van de omstandigheden (hoe lang blijft men weg, zijn de ouders nog bereikbaar, hoe ver zijn ze van huis, overdag of 's nachts, is er iemand om een oogje in het zeil te houden, kan het kind ergens terecht in geval van nood, ...). Ook de kinderen zelf verschillen, er zullen elfjarigen zijn die gerust al een hele poos alleen kunnen zijn en er zijn veertienjarigen die je allicht nog geen uurtje alleen kan laten. Ik denk dat men in problematische gevallen moet optreden en opvolgen, maar om dat nu weer in een wetgeving te gieten en te generaliseren. Wat mij betreft weer een bewijs van de Angelsaksische kleinkneuterigheid en regelneverij !

Zelf mocht ik (kort) alleen thuisblijven, was enig kind met een periode ook een alleenstaande moeder, vanaf mijn 10 �* 11 jaar voor een uurtje (als ma naar de winkel moest), een avond alleen thuis vanaf 12 �* 13 jaar, een dag alleen thuis vanaf mijn 14 jaar en voor meerdere dagen alleen vanaf mijn 15 �* 16 jaar. Achteraf gezien lijkt me dat best wel verantwoord en billijk. Uiteraard vond ik destijds als dertienjarige uk dat ik wel een gans weekend alleen kon thuisblijven, maar begrijpelijkerwijze kreeg ik kordaat een 'neen' op dat rekwest
Wetgeving kan beschouwd worden als een noodzakelijk kwaad. Kinderen alleen thuislaten is geen probleem. De meeste kinderen zorgen niet voor problemen als er geen toezicht is. Het probleem is dat een punctueel incident wordt over gemediatiseerd. Een kluif voor de massa. Gazetten zoals 'De Telegraaf' spelen daar op in.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 13:14   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf mocht ik (kort) alleen thuisblijven, was enig kind met een periode ook een alleenstaande moeder, vanaf mijn 10 �* 11 jaar voor een uurtje (als ma naar de winkel moest), een avond alleen thuis vanaf 12 �* 13 jaar, een dag alleen thuis vanaf mijn 14 jaar en voor meerdere dagen alleen vanaf mijn 15 �* 16 jaar. Achteraf gezien lijkt me dat best wel verantwoord en billijk. Uiteraard vond ik destijds als dertienjarige uk dat ik wel een gans weekend alleen kon thuisblijven, maar begrijpelijkerwijze kreeg ik kordaat een 'neen' op dat rekwest
En, projecteer uw eigen verleden niet als norm voor iedereen. Voor zover ik je ondertussen lees, ben je nog steeds geen ouder.
Oud 21 november 2014, 13:41   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En, projecteer uw eigen verleden niet als norm voor iedereen. Voor zover ik je ondertussen lees, ben je nog steeds geen ouder.
neen, maar hij was wèl kind. Waar wil je naartoe?

Oud 21 november 2014, 14:09   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, maar hij was wèl kind. Waar wil je naartoe?
.. dat Freespirit vooral wilt promoten wat hij zelf heeft gemist. Ik begrijp hem wel.
Oud 21 november 2014, 14:25   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
.. dat Freespirit vooral wilt promoten wat hij zelf heeft gemist. Ik begrijp hem wel.
en wat heeft hij dan volgens jou gemist?

Oud 21 november 2014, 14:27   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
En straks bepaalt de overheid hoe ge uw gat moet afvegen.
En hoeveel lagen het WC papier moet hebben.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 14:29   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wat heeft hij dan volgens jou gemist?
gezonde affectie, ondanks de bezorgdheid van de ouders.
Oud 21 november 2014, 14:42   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gezonde affectie, ondanks de bezorgdheid van de ouders.
waauw! wat een psychiatrisch doorzicht heeft U zeg!

en wat is dan "gezonde affectie"? dat mama niet meer naar de winkel mag?

Oud 21 november 2014, 15:00   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waauw! wat een psychiatrisch doorzicht heeft U zeg!

en wat is dan "gezonde affectie"? dat mama niet meer naar de winkel mag?
Neen. Het gaat om een beetje vertrouwen.
Momenteel hebben heel wat moeders last van overbezorgdheid.
Oud 21 november 2014, 15:36   #37
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
En straks bepaalt de overheid hoe ge uw gat moet afvegen.
En wat ge in uw slaapkamer doet. En als ge uw voeten op het salontafeltje legt of rookt in dezelfde ruimte als uw kind geeft ge het slechte voorbeeld. De juf komt dat dan te weten via uw kind want daar zijn uithoortesten voor opgesteld. Die juf is dan verplicht dat te melden aan de politie en die kan dan uw huis binnen vallen om te controleren of het waar is en sancties opleggen. Gaande van een direct te betalen boete tot het ontnemen van het hoederecht.

Zo zal het zijn in de toekomst indien we de heersende mentaliteit in Vlaanderen extrapoleren in de tijd. De overheid zal met veel plezier de bevolking totaal ontmachtigen. Er is geen partij in België die ontsnapt aan deze tendens.

Je zal natuurlijk gechipt zijn met je gegevens en positie. Zoals de honden in eerste instantie, 'verplicht'. Dat is goed zodat de oudjes en kinderen niet verloren lopen zal men uitleggen. Maar zo zal men op elk moment weten waar iedereen zich bevindt. Inclusief uw voertuig en essentiële voorwerpen die u zou bezitten. Die zijn allemaal 'intelligent' en gelinkt aan een overheidscomputer.

Veel plezier Vlaming. Denk daar eens aan voordat men zich voorstander toont van een rookverbod op terrasjes. De lange termijn. En niet eens zo lang.

En natuurlijk zal de bevolking niet veel kunnen terug doen. De democratie is uitgehold. De bevolking is ontwapend. Ze zijn voor hun overleven afhankelijk van overheid of daarmee samenwerkende corporatie. Ze zijn bang. Ze hebben afgeleerd samen voor hun rechten op te komen.

En voor de rest...lees Orwell. Die zag het ook vrij duidelijk.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 november 2014 om 15:39.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 15:39   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En wat ge in uw slaapkamer doet. En als ge uw voeten op het salontafeltje legt of rookt in dezelfde ruimte als uw kind geeft ge het slechte voorbeeld. De juf komt dat dan te weten via uw kind want daar zijn uithoortesten voor opgesteld. Die juf is dan verplicht dat te melden aan de politie en die kan dan uw huis binnen vallen om te controleren of het waar is en sancties opleggen. Gaande van een direct te betalen boete tot het ontnemen van het hoederecht.

Zo zal het zijn in de toekomst indien we de heersende mentaliteit in Vlaanderen extrapoleren in de tijd. De overheid zal met veel plezier de bevolking totaal ontmachtigen. Er is geen partij in België die ontsnapt aan deze tendens.

Je zal natuurlijk gechipt zijn met je gegevens en positie. Zoals de honden in eerste instantie, 'verplicht'. Dat is goed zodat de oudjes en kinderen niet verloren lopen zal men uitleggen. Maar zo zal men op elk moment weten waar iedereen zich bevindt. Inclusie uw voertuig en essentiële voorwerpen die u zou bezitten. Die zijn allemaal 'intelligent' en gelinkt aan een overheidscomputer.

Veel plezier Vlaming. Denk daar eens aan voordat men zich voorstander toont van een rookverbod op terrasjes. De lange termijn. En niet eens zo lang.

En natuurlijk zal de bevolking niet veel kunnen terug doen. De democratie is uitgehold. De bevolking is ontwapend. Ze zijn voor hun overleven afhankelijk van overheid of daarmee samenwerkende corporatie. Ze zijn bang. Ze hebben afgeleerd samen voor hun rechten op te komen.

En voor de rest...lees Orwell. Die zag het ook vrij duidelijk.
prachtig gezegd.
goed om te onthouden.
tx.

Laatst gewijzigd door Rudy : 21 november 2014 om 15:39.
Oud 21 november 2014, 15:43   #39
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
prachtig gezegd.
goed om te onthouden.
tx.
Nu hoop ik maar dat je niet uit bent op inspiratie voor de mens nog meer te knechten.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 november 2014 om 15:47.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 15:44   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Nu hoop ik maar dat je niet uit bent op inspiratie voor de mens nog meer te knechten.
Ik zou niet durven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be