![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Wat pajoske zegt, dus vanwaar de fuzz ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat gaat men doen met ambtenaren die 4 maanden betaald verlof hebben. Mogen die dan ook maar max 30 dagen in het buitenland verblijven zoals werknemers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alle oudere werklozen doen alle dagen nog salto mortale's of lopen de marathon nog even vlotjes mee. Stel dat men die oudere werkloze toch een 'jobke' geeft hoelang zal dat meestal niet duren of die worden gewoon weggepest? Zijn al die 'werklozen/werkzoekenden' nog in staat het tempo van de dag van vandaag te blijven volgen? Zijn ze bijgebleven met wat er allemaal leeft of ook niet leeft in bedrijven of op diensten waar men ze eventueel zou kunnen 'tewerk stellen'. Is die generatiekloof de laatste jaren ook niet veel duidelijker geworden dan wat ze vroeger was? Las ik op forum dezes eens geen artikel waar bepaalde mensen van de gedachte zijn dat ouderen zich maar best laten euthanaseren? Soylent Green? ![]() Hoe snel zal zo iemand op een bedrijf of een dienst het 'troetelnaampje' niet krijgen van: 'Hey! ouwe zak!' Volgens mijn uiteraard weer bescheiden mening zal men dit 'probleem' toch eens beter moeten bestuderen dan wat men daar in het krantenartikel wist te 'vertellen/schrijven'. Of was dat weer zo eentje van die artikels om de 'boel even overhoop' te zetten zo in de zin van, even kijken hoe ze daar op reageren. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er zeker van dat hij dat zal begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar is iemand die in Pataya woont beschikbaar voor de belgische arbeidsmarkt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Woont U in Pattaya?
Laatst gewijzigd door demonen : 21 november 2014 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Leuk dat je voor ons steeds alle berichten quoteert demonen, maar ik vind het originele bericht even leesbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
bron: http://europa.eu/youreurope/citizens...s/index_nl.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor elk vervangingsinkomen moet men in België gedomicilieerd blijven. Officieel wonen, dus. Er moet altijd een controle mogelijk blijven op werklozen, tijdskredieters, OCMW-ers, e.d. Als de overheid u oproept voor een gesprek dan moet u zich melden. Ben je dan bvb op vakantie in Benidorm of Casablanca dan kan je even uitstel vragen, maar komen moet je. Anders dreigt schrapping. Ontvangers van vervangingsinkomen weten allen dat zij niet mogen verhuizen en hun bankrekening in België moeten houden. Anders komt het geld niet binnen. Als je langer dan 3 maanden in een EU-land verblijft ben je verplicht je daar in te schrijven met alle gevolgen van dien. Velen doen dat niet (bvb in Frankrijk 30.000 Belgen). Deze maatregel heeft volgens mij eerder de bedoeling het idee dat brugpensioen een win-for-live is te ontkrachten en om hardleerse 'buitenlanders' te schrappen.
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kon een grensarbeider werkende in Belgie, wonende in Nederland of Duitsland gebruik maken van het Belgische brugpensioen. Kunnen Ford-grensarbeiders vandaag in het SWT statuut stappen ? Laatst gewijzigd door dpg : 21 november 2014 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus....
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Ik zie vooral niet goed in waarom je een werkloosheiduitkering zou betalen voor iemand die niet in België woont. En je moet ergens de lijn trekken. Je zou kunnen redeneren dat iedereen die op 1 a twee uur vliegen van België ook wel in België geraakt om te werken. In realiteit zullen niet zoveel mensen die doen. Dus buitenland: niet beschikbaar voor Belgische markt lijkt mij de enige mogelijke criteria.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind dit een goed idee, mits genuanceerd.
Een bruggepensioneerde zou een deel van zijn pensioen moeten investeren in België. Zo kunnen ze in het buitenland blijven en heeft België er ook nog wat voor terug.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze gaan ze nu waarschijnlijk bestoken met uitnodigingen om te gaan solliciteren. Mijn schoonmoeder is op 52 op brugpensioen gegaan en zat sindsdien elk jaar minstens 6 maand in het zuiden van Spanje. NOOIT is ze nog op zoek gegaan naar ander werk en ze is daarover ook NOOIT aangesproken Zoiets willen ze blijkbaar niet meer en terecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat je moet opkomen voor je wekelijkse gemeenschapsdienst of voor een eventueel jobaanbod, dat is wel duidelijk. Vraagje: zit er eventueel een besparingsmaatregel in, dat een bruggepensioneerde toch liever 'echt' pensioen aanvraagt, en alzo gerust gelaten wordt tijdens zijn verblijf in Spanje ? Maar dan wel pakweg 100 euro moet inleveren ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |