Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2014, 11:29   #21
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

ik wou dat ik dat artikel met die foto kon terugvinden, van jambon die rijkelijk met zijn villa pronkt en de ene na de andere arrogante uitspraak zei.

ps: geen illusies maken, die man blijft aan de macht. NVA heeft de touwtjes in de handen, en laat niemand schieten... hoe dom ze zich ook uitlaten.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2014, 11:39   #22
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Goed zo van de Jan.
Een kaakslag af en toe, dat moet !

Het zal ze leren van ons te dwingen het belangrijkste deel van ons programma on hold te doen zetten.

.
Schoofzak toch. Weet je nu nog niet dat jullie niet gedwongen werden om het belangrijkste deel van jullie programma te verloochenen? De waarheid is dat BDW dit zelf heeft voorgesteld om toch maar mee te mogen spelen en de postjes te kunnen verdelen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2014, 11:41   #23
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De uitspraken van Jambon voor d leden van KVHV deden gisteren heel wat stof opwaaien in het federale parlement.
Voor de studenten had Jambon immers gezegd dat alle regerings partijen een atoma schriftje in een kluis hadden iggen met daarin geheime afspraken over een volgende staatshervorming. Ook beweerde Jambon dat hij tegen zijn zin federale minister is en alle Vlaamse Belgische vlaggen uit zijn kabinet had laten verwijderen.
Op de radio had Jambon verklaart dat hij de studenten iets had wijsgemaakt en Michel moest gisteren de vragen van de oppositie beantwoorden want Jambon had spreekverbod.
Je kan hieruit besluiten dat Jambon een pertinente leugenaar is of een dwaze kloot of iemand die enkel tot doel heeft deze federale regering zo snel als mogelijk te laten vallen.
Tegen zijn zin ?????? Leugenaar, gewoon maar voor de centen.
Oud 28 november 2014, 11:43   #24
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Goed zo van de Jan.
Een kaakslag af en toe, dat moet !

Het zal ze leren van ons te dwingen het belangrijkste deel van ons programma on hold te doen zetten.

.
Een NVA minister die de bevolking voorliegt moet dus kunnen?
Wie geloofd dat domme kloten partijtje nog.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2014, 11:43   #25
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een dwaze kloot is een goede omschrijving. De NVA heeft (moedwillig ?) haar minder competente personeel richting Fed. regering gestuurd. Nugoed wat Homans aan het presteren is in de Vlaamse is dat ook al niet helemaal meer waar.

Hoe sneller ie valt, des te beter, en ik vermoed dat NVA haar incompetentie mij zal helpen in mijn wens !
Ik weet niet of je gelijk hebt met je bewering over minder competente personeel. Een feit is wel dat duidelijk blijkt dat zij geen ervaring hebben.
Oud 28 november 2014, 11:44   #26
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Jan gaat niet lang Minister blijven!
Hebben zij anderen en beteren?
Oud 28 november 2014, 11:44   #27
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
toch zeker tot 2019, nadien is idd nog een twijfelgeval.
Bedoel je daarmee dat zij veel kiezers zullen verliezen?
Oud 28 november 2014, 11:46   #28
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat denk ik ook. Dit zal zeker geen gevolgen hebben.
Michel zal zijn regering niet laten destabiliseren omwille van wat domme uitspraken in een besloten gezelschap door een minister.
Ik weet niet of OvLD en de MR en CD&V dit lang zullen dulden. Een persoonswijziging zou een oplossing kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 28 november 2014 om 11:47.
Oud 28 november 2014, 11:46   #29
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het valt ons helemaal niet tegen ! Waar haal je dat ?
Uit onderstaande klinkt toch een zekere frustratie:

Citaat:
Laat ons eerlijk zijn: de N-VA heeft haar "belangrijkste" programmaonderdeel 'on hold' gezet omdat er soms... belangrijker zaken op de politieke agenda staan.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2014, 11:49   #30
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Olivier Maingain zorgde voor amusement in het parlement. Hij verklaarde dat Jan Jambon de waarheid had gesproken. Hij kreeg daar zowaar enthousiast applaus voor de oppositie met instemmende lachbuien. Bij de meerderheid waar Jan Jambon in zit kon er amper een groen lachje af.

Als de oppositie gelooft dat een minister de waarheid verkondigt en de meerderheid gelooft dat diezelfde minister liegt is dit een pleidooi voor meer monarchie en minder democratie.
Hoe dat je tot een dergelijk besluit komt is mij een raadsel.
Oud 28 november 2014, 11:51   #31
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Bedoel je daarmee dat zij veel kiezers zullen verliezen?
Vlijm is zelf al afgehaakt. Enfin, hij zal er nog wel op stemmen neem ik aan, maar met een héél lang gezicht.
Oud 28 november 2014, 11:55   #32
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Jambonneke heeft in de aanloop van de verkiezingen door zijn domme uitspraken over werklozen die hun huis zkuden moeten verkopen reeds een week-end met ezelsoren op het schoon verdiep moeten staan. Ik vraag me af hoelang Weverke dit nog gaat pikken.
Maar ja de Antwepse klieknmag blijkbaar altijd iets meer en wordt door Weverke in bescherming genomen wat ze ook uitspoken. Een Limburgs of West-Vlaams NVA lid zou zeker al deze kansen niet krijgen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2014, 11:56   #33
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik weet niet of OvLD en de MR en CD&V dit lang zullen dulden. Een persoonswijziging zou een oplossing kunnen zijn.
Ik denk dat de liberalen en de CD&V dit rustig zullen laten betijen. Vroeg of laat bereikt de N-VA dankzij Jambon vanzelf het akkefietje te veel. Laat Jambon dus nog maar wat brokken maken.
Oud 28 november 2014, 12:01   #34
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De uitspraken van Jambon voor d leden van KVHV deden gisteren heel wat stof opwaaien in het federale parlement.
Voor de studenten had Jambon immers gezegd dat alle regerings partijen een atoma schriftje in een kluis hadden iggen met daarin geheime afspraken over een volgende staatshervorming. Ook beweerde Jambon dat hij tegen zijn zin federale minister is en alle Vlaamse Belgische vlaggen uit zijn kabinet had laten verwijderen.
Op de radio had Jambon verklaart dat hij de studenten iets had wijsgemaakt en Michel moest gisteren de vragen van de oppositie beantwoorden want Jambon had spreekverbod.
Je kan hieruit besluiten dat Jambon een pertinente leugenaar is of een dwaze kloot of iemand die enkel tot doel heeft deze federale regering zo snel als mogelijk te laten vallen.
Niet te betrouwen deze voormalige medeoprichter van het VB in Brasschaat en bekende bij het Sint Maartensfonds. Nooit te vertrouwen die Jambon! Neem dat maar van me aan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 november 2014 om 12:02.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2014, 12:33   #35
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik denk dat de liberalen en de CD&V dit rustig zullen laten betijen. Vroeg of laat bereikt de N-VA dankzij Jambon vanzelf het akkefietje te veel. Laat Jambon dus nog maar wat brokken maken.
Ik vermoed het ook.

De liberalen hebben in het VL parlement ook gisteren Homans even op haar plaats gezet: "uw eis om nederlands te toetsen voor een sociale woning is ongrondwettelijk". Dit mag gelezen worden als "weet ge wel waarmee ge bezig zijt madammeke ? Als minister hoort ge uw beslissingen te toetsen aan de grondwet !"

De onervarenheid (en voor zulke functie kan dat worden gesteld als incompetentie) druipt er vanaf.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2014, 12:37   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Door zelf het woord te nemen in het parlement, en alle hiermee in verband staande vragen zelf te beantwoorden heeft de premier zijn regering en dus al haar leden in bescherming genomen. Tot grote frustratie van de oppositie die haar salvo's in mist zag opgaan.
Maar daaruit valt wel op te maken dat Jambon heelhuids uit deze stommiteit zal kunnen wegstappen.
Laat ons eerlijk blijven : een regering wankelt niet omwille van een dwaze palieterige leugen van een vice-premier met een te grote mond op een cantus van het KVHV.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2014, 12:40   #37
hagel
Banneling

Standaard

Ik heb ook de stellige indruk dat Open VLD en CD&V heel goed weten wat ze doen om zo de invloed en positie van de NVA terug te dringen. Wellicht heeft er op het Schoon Verdiep al menige vloek geklonken, zoals in het Vlaams Parlement waar Peumans zich niet meer kon beheersen, maar dat is nu eenmaal de prijs die men moet betalen. Wat had men gedacht? Dat men alles cadeau zal krijgen? Kennen die wel de politiek?
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2014, 12:47   #38
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Door zelf het woord te nemen in het parlement, en alle hiermee in verband staande vragen zelf te beantwoorden heeft de premier zijn regering en dus al haar leden in bescherming genomen. Tot grote frustratie van de oppositie die haar salvo's in mist zag opgaan.
Maar daaruit valt wel op te maken dat Jambon heelhuids uit deze stommiteit zal kunnen wegstappen.
Laat ons eerlijk blijven : een regering wankelt niet omwille van een dwaze palieterige leugen van een vice-premier met een te grote mond op een cantus van het KVHV.
Heelhuids is veel gezegd. De regering wil en zal hier onbeschadigd uitkomen, maar dit soort incidenten blijft aan Jambon persoonlijk kleven. Achter de schermen zal wel een aardig woordje gewisseld worden en de oppositie zal bij elk nieuw incident alle vorige oprakelen en optellen.
Oud 28 november 2014, 12:51   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Ik heb ook de stellige indruk dat Open VLD en CD&V heel goed weten wat ze doen om zo de invloed en positie van de NVA terug te dringen. Wellicht heeft er op het Schoon Verdiep al menige vloek geklonken, zoals in het Vlaams Parlement waar Peumans zich niet meer kon beheersen, maar dat is nu eenmaal de prijs die men moet betalen. Wat had men gedacht? Dat men alles cadeau zal krijgen? Kennen die wel de politiek?
Het kan ook zijn dat uw analyse klopt en men de NVA zich kapot laat regeren. De CD&V, MR en VLD tellen heel wat meer doorwinterde beroepspoliciti die wel weten hoe ze het spel moeten spelen.

Op een gegeven moment kraakt de NVA onder haar ogenschijnlijk eigen acties en uitspraken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2014, 13:00   #40
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
ps: geen illusies maken, die man blijft aan de macht. NVA heeft de touwtjes in de handen, en laat niemand schieten... hoe dom ze zich ook uitlaten.
hopelijk blijft die aan de macht. zodat meer en meer mensen kunnen inzien wat voor man en partij de nva is.

tegen 2019 zal die partij dan een vliegenscheet waard zijn.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be