![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, persoonlijk had ik liever het drogere spul.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan beter iemand naar de koffieshop sturen om 100 gram wiet te kopen dan dat men die acties houdt aan de grens, die kosten ons veel geld en die leveren dan 25 gram op en een zakmes. De kilo's gaan zaterdags de grens niet over, en moest het toch op zaterdag gebeuren dan passeert er eerst wel een cleane wagen de grens om te checken. En de politie weet dat ook, we kunnen dus rustig besluiten dat het de kleine gebruikers zijn die men wil pakken.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eénmaal per jaar (ongeveer) komen we thuis met een space-cake van om en nabij 1 kg. Kostprijs 35 euro. Ik heb evenwel geen idee hoeveel gram cannabis er in verwerkt is. Nog nooit bij stilgestaan om eens die vraag te stellen in de coffee-shop. Iemand die het weet?
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een stom papierke kan heel uw toekomst bepalen. Wat daar op komt te staan gaat ook niet direct weg he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het is uiteraard niet de bedoeling om die cake in 1 keer te verorberen, hé. Kun je meteen worden afgevoerd richting spoedopname. Gewoon in plakjes snijden. Zoals bij alles, gebruik met mate.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() goed dat je het zegt ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Parlementslid
|
![]() Het effect van legale cannabis op de Mexicaanse kartels: http://mic.com/articles/105510/11-mo...exican-cartels
Citaat:
Citaat:
Mensen denken blijkbaar nog altijd dat mensen die drugs smokkelen in kleine kamertjes samenkomen, met sigarettenrook in de lucht, iedereen een hoed aan en lange jassen en dan van "oke boys, wat gaan we deze keer doen". Die mensen opereren als een bedrijf. Zolang de maatschappij weigert dat in te zien zal hun succes alleen maar toenemen. Je moet niet proberen hen te verslaan, ze bieden namelijk een beter product aan, of producten die niet te krijgen zijn. Als je een bedrijf kapot wil krijgen, dan moet je ze uit de markt concurreren. Bied een beter product aan met een betere service.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelfs knipafval kan worden gebruikt (gaat ge wel niet in een shop vinden). Maar een paar gram is voldoende om de wietboter te maken. Daarvan dan cake bakken. Spacecake eigenlijk nog nooit gegeten, en zal dit niet snel doen, aangezien je niet kan doseren. Eenmaal wietspeculoos gegeten, sloeg na een tijd in als een bom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar Amsterdam blijft wel duur ![]() Moet eens wandelen in Rotterdam. Natuurlijk dat je prijsbeesten hebt, maar er zijn shops die zich niet zuiver oriënteren op toeristen en die moet je hebben. Soms heb je al 5g redelijke wiet voor amper €20. Eat that Belgian black market!!!! ![]() In België moet ge al héél goeie connecties hebben om goed betaalbaar gerief te vinden. Het is de rit naar de buren wel waardig. En moet je hun economie en winkelstraten eens zien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() En de feiten blijven zich opstapellen: http://www.washingtonpost.com/blogs/...ates-legalize/
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anders moeten we allen eens samen gaan? geertvdb rijdt, die is toch bob ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat je me sowieso meer daar zal treffen dan in België
![]() Ik werk in een Nederlands bedrijf waar ik me vrij tamelijk in zet... de kat nog uit de boom kijken he ![]() Zodra ik daar een vast contract versierd heb verhuis ik naar Hulst en geniet ik de Nederlandse progressiviteit. Ik ben onlangs nog in aanraking geweest met de politie van Rotterdam, ik ben nog nooit zo goed ontvangen geweest. In Antwerpen ben ik constant paranoia aan het speuren op cowboys om boetes te vermijden die mij een maand de armoede in duwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik duim alvast voor je, Peche. Zelf hou ik ook wel van hun mentaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Binnen kweken is sowieso al uitgesloten, je moet je planten buiten zetten zodat je de politie een eerlijke kans moet geven om je te betrappen of je buren je te verlinken. En als ik het goed voorheb, wordt er alerter gereageerd op eventuele guerillakwekers. Het enige voordeel is dat je met het ingezetenencriterium weer toegang krijgt tot de Zeeuwse coffeeshops. Denk ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind dat trouwens vetzakkerij, al dat zwart stof dat er uit kan komen. |
|
![]() |
![]() |